♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Puukiipijä 27v (mies 27v), .... yk6, ya 6/2017

Olen toivonut jo vuosia, että alettaisiin yrittämään ja kesällä mieskin alkoi olla samaa mieltä. Mies on enemmän sitä mieltä, että tulee, jos on tullakseen, kun itse taas tässä vaiheessa mielelläni jo tallettelisin parin päivän välein tai tikuttaisin ovulaatiota.

Tämä vähän huolestuttaa, koska pelkään, että raskaaksi tuleminen on vaikeaa. Kerran tein jo testinkin, kun kierto venyi, mutta negahan se oli. Hyvin kyllä kuvittelin itselleni raskausoireita, vaikka olin ajatellut, etten ole sellainen, joka kuvittelee :D

 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päivitetty 1.11.2017 (vanha lista löytyy 12.5.2017)

Yritys päällä:
Jennipä 24v (mies 24v).................ya 5/16, yk 13, hoidot aloitettu 8/17
voittamaton 26v (mies 36v)..........ya 12/16, yk 7, hoidot aloitettu 3/17, eka ovis (letrozol+ovitrelle) 9/17
Hope- 24v (mies 25v)....................ya 9/16, yk 14
Eela- 28v (mies 32v)......................ya 1/17, yk 9
Kumiankka1 26v (mies 26v)..........ya 5/17, yk 7
ananasbananas 25v (mies 29v)....ya 1/17, yk 4
tilliina 29v (mies 29v).....................ya 8/17, yk 4
Riannah 27v (mies 29v).................ya 7/17, yk 3
Mimpsu93 23v (mies 23v)..............ya 6/17, yk 6
Aurink0 23v (mies 25v)..................ya 7/17, yk 2
Jahapa 25v (mies 27v)...................ya 7/17 yk 1
Kajo88 29v (mies 32v)...................ya 7/17, yk 4
Karla89 28v (mies 35v)..................ya 8/17, yk 3
Minguliini 31v (mies 30v)...............ya 7/16, yk 13, hoidot aloitettu 8/17 (clomit)
marrrsipaani 20v (mies 22v)..........ya 8/17, yk 4

Pilvilinna91 26v (mies 26v)............ya 8/17, yk 3
Hiutale 89 28v (mies 33v)...............ya 8/17, yk 1
emppu11 25v (mies 25v)................ya 11/16 (clomit)
Pihlatar 25v (mies 28v)...................ya 7/17, yk 4
lovecoco 26v (mies 25v)................ya 10/17, yk 1
Nadine88 29v (mies 29v)................ya 10/17, yk 1
Ronso 27v (mies 26v).....................ya 9/17
Hiutale89 28v (mies 33v)................ya 8/17, yk 2
Puukiipijä 27v (mies 27v)...............ya 6/17, yk 6

Plussanneet 2017:
Muro95 22v (mies 21v), ya 2/17, yk 7, plussa 10/17
jenetsu 29v (mies 27v), ya 8/17, plussa 10/17
Vesinokkaeläin 31v (mies 30v), ya 7/17, yk 2, plussa 9/17
Tähtisilmä93 24v (mies 32v), ya 6/17, yk 3, plussa 9/17
miimape 24v (mies 23v), ya 6/17, yk 3, plussa 9/17
ToukkaHaave87 30v (mies 29v), ya 7/16, yk 8, plussa 9/17
Myrsky10 22v (mies 26v), ya 4/17, yk 4, plussa 8/17
Linnn 26v (mies 27v), ya 10/16, yk 9, plussa 7/17
rubikinkuutio 27v (mies 22), ya 7/17, yk 1, plussa 7/17
Edith_87 29v (mies 32v), yk 7, plussa 7/17
Suikku1 25v (mies 32v), ya 5/17, yk 2, plussa 7/17
frisof 26v, ya 6/17, yk 1, plussa 6/17
Paputoive 29v (mies 30v), ya 5/15, yk 21, hoidot 3/17 alkaen, plussa 6/17
Viiruli 27v (mies 27v), ya 11/16, yk 7, plussa 6/17
Kinder_kitty 24v (mies 26v), ya 1/15 (km 6/16), yk 9, plussa 5/17
Shara 27v (mies 28v), ya 12/16, yk 4, plussa 4/17
Hyppymassu 23v (mies 22v), ya 9/16, plussa 2/17
Kukkavoi 33v (mies 33v), ya 10/16, yk 5, plussa 2/17
ajatuksissa 27v (mies 30v), ya 5/16, yk 10 plussa 2/17
Innih 23v (mies 24v) ya 10/16, yk 3, plussa 1/17
pehmis26 26v (mies 26v) ya 6/16, yk 8, plussa 1/17
N93 ya 3/16, plussa 1/17, (kkm 2/17)
VernaMaria 29v (mies 36v) ya 12/16, yk1, plussa 1/17

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois kesä/syksy 2017
vauvahaave- 24v (mies 24v), ya 2/18

Taustalla:
eevas 27v (mies 27v) ya 2018

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Pahoittelut kaikille joilla menkat alkaneet :( Se tuntuu niin :poop: joka kerta :cry:
Mutta tsemppiä uuteen kiertoon (y)

ON: Täällä meneillään kp28, menkat ei oo vielä alkaneet, viime kuussa oli kierto 28 päivää... Mutta eipä juurikaan ole mitään raskausoireita, muuta kuin vatsan juilinta ja hirvee väsymys ja naama yht äkkiä mennyt ihan kauheen näköiseksi :eek: Mutta nämähän on ihan selviä merkkejä, että menkathan ne sieltä on saapumassa... :(

Mutta silti vaikka ei mitään oireita oo, niin jos ei huomen aamulla vielä menkkoja kuulu niin hirveesti haluisin kyllä tehdä testin, vaikka varmaan se negaa kuitenkin näyttää... Tai sit menkat alkaa yön aikana :unsure:
 
Voi ei @Minguliini :cry: Jospa kuitenkin ois ollut kiinnittymisyritystä? Mutta tuo on kyllä kauheeta, kun ehtii jo innostua ja sitten tuleekin menkat:cry:.

Pahoittelut myös @Mimpsu93

Täällä innostus lässähti, vatsaa nippailee, että taitaa olla se ovis vasta nyt. Höhhh:unsure: Noh säästyypä testi rahat.
@eevas näin itsekin mietin, oli tosi kovat kivut päivää ennen haamua ja sit ei enää mitään. Jotenkin lohduttavaa ajatella että jotain mahdollisesti yrittää tapahtua :unsure:
 
Voi pylly nää menkat on ihan :poop: Pääsispä niistä pian yhdeksäksi kuukaudeksi eroon :LOL:

Posti toi eilen sopivasti menkkojen alkamisen kunniaksi clearbluen digitaaliset ovistestit. Onkos muilla niistä kokemusta? Miten ylipäätään ootte tikutelleet ovista, läpi koko kierron vai vain tiettyinä päivinä? Kerran vai kahdesti päivässä?
Harkitsen tekeväni niin, että aloitan pari päivää aiemmin halpisliuskoilla, sit suurimman todennäköisyyden ajan tikutan noi kaikki digit, ja jos vielä sittenkään ovista ei ole tullut niin jatkan vielä halpisliuskoilla testausta. Mietin myös, jos testaisin digipäivinä myös halpistestillä (silleen että digi aamulla ja halpis illalla). Tarkoitus ois saada ovis kiinni 100% varmasti tällä kertaa :ROFLMAO: luulin tunnistavani sen oireista, mut tosiaan viime kierrossa oireita oli viikon päivät silleen ettei ole hajuakaan mikä niistä oli oikea ovispäivä. Kuulostan varmaan ihan sekopäältä :D meillä vaan tekee tähän yrittämiseen stressiä se, jos ei tiedä mikä nyt on se THE hetki. Kauheat paineet panna kokoajan ja _ei vaan jaksais_ .
 
@lovecoco mulla ainakin oli kaksi ekaa kiertoa hormoniehkäisyn lopetuksen jälkeen kierrot säännölliset, tai no kaksi 35 päivän kiertoa tuli. Näiden kiertojen jälkeen sitten alkoi olemaan pitempiä ja ovuloimattomiakin kiertoja.. Onko millaisia oireita sulla? Mulla ei ainakaan oo ollut mitää oireita ovuloimattomissa kierroissa ;)
Mulla on nyt täysin sama tilanne, eli pillereiden lopetuksen jälkeen kaksi ihanaa normaalia 31 päivän kiertoa ja nyt kolmas kierto ei ota loppuakseen. Kuinka pitkiä sun kierrot on pisimmillään ollut @Jennipä ? Missä vaiheessa menit asian tiimoilta lääkäriin? Hitto, kun en jaksaisi taistella yhtään näiden kiertojen kanssa. Mutta turha se on varmaan jäädä odottamaankaan, jos tuleekin joku 500 päivän kierto.(n) Nyt kp66.
 
@Riannah mulla varmaan pisin kierto ollut jotain 68 päivää, eli aika vähällä päässyt kun muilla mennyt just yli sataakin päivää. Mä olin hätänen ja kans ekassa pitkässä kierrossa menin yksityiselle tarkastuttaa tilanteen, oli sillon kp 55. Todettiin ultralla ovuloimaton kierto ja monirakkulaiset munasarjat -> terolut kuuri. Ja tän kierron jälkeen taas pitkä kierto ja varasin jo terveyskeskukseen ajan, kerroin rakkulaisista munasarjoistani ja sain lähetteen lapsettomuuspolille. Tutkimuksissa menikin aikaa ja hoidot alko vasta melkein vuosi tuon yksityisellä käynnin jälkee..

Mut suosittelen käymää yksityisel ultras, itellä ainakin nopeutti koko hoitoon lähtö prosessia.
 
@Riannah mulla oli se eka kierto Nuvaringin lopettamisen jälkeen jotai yli 80 päivää ja ihan itsestään ne lopulta alkoi. Ovat sitten kokoajan lyhentyneet ja normalisoituneet. Jouluna vuosi sitten jätin ehkäisyn pois. Mulla taustalla alipaino ja kilpirauhasen vajaatoiminta. En oo ees käynyt gynellä, kun se lääkäri joka kilpirauhasta hoiti meinas, että kokeilla nuo 2 kuntoon ensin.
 
Voih, pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille! :cry:

@ronso Mä oon käyttäny noita clearbluen digitaalisia ovistestejä. Ne on vaan niin kalliita, ettei kovin montaa kiertoa viitti käyttää. :ROFLMAO: Oon tikuttanu kerran päivässä kp 13 eteenpäin. Mulla on kierto ollut pillereiden jälkeen lyhimmillään 28 päivää, joten sen mukaan olen valinnut aloitusajankohdan. Yhdessä kierrossa en saanut plussaa ja sillon luulin, ettei testi näyttänyt ovista, mutta kierto venyikin sit 37 päivää pitkäksi ja olisi se ovis tullut, kun oisin vaan malttanu tikuttaa pidemmälle. Mut mulla siis kerran päivässä on riittänyt ja hymynaama tuli viimeks just tiistaina eli tänään kai dpo 1. Aina tälleen oviksen jälkeen alkaa toiveet nousta pintaan, mutta nyt yritän ainakin olla testaamatta ennen kuin menkat on oikeesti myöhässä. Syö naista tuijottaa sitä valkosta testiä aamu toisensa perään. (n);)
 
Seurantaultrassa käyty; Letrot on toimineet kuten pitää! Nyt kp 12 ultrassa näkyi 17mm johtofolli oikealla puolella ja lääkäri arvioi ovulaation tapahtuvan viimeistään maanantaina. Limakalvokin oli kuulemma tosi hienon näköinen, vissiin reilut 8mm paksu taas, meni vähän se lukema ohi. Kysyin siinä samalla tarvitseeko mitään progesteroni arvoja tarkastaa missään vaiheessa, jota lääkäri ei nähnyt tarpeelliseksi, mutta sovittu kuitenkin, että voin verikokeissa käydä jos haluan. Ajattelin, että voisi siellä nyt ainakin kerran käydä tarkastaa, että arvo on kunnossa ovulaation jälkeen, joten tikuttelen nyt ovulaatiota, jotta saadaan paremmin arvioitua mikä päivä näyte kannattaa ottaa.

Jatkossa ei tarvitse enään seurantaultrissa käydä, vaan ajoitetut yhdynnät kp 10-17 parin päivän välein, eikä ovistakaan tarvitse tikutella. Tämä ihan hyvä, niin ei tarvitse enään maksaa joka ultrauskäynnistä hoitomaksuja. Toki toivottavasti ei tarvitsisi montaa kiertoa plussaa odotella ja lääke toimisi kuten pitää.
 
@Jennipä ihanaa, että myös letrot vaikuttaneet toivotusti, kun niitä toisia ei kerran enää saa:) Ja ihanaa sekin, että kaikki näytty noin hyvältä! Toivottavasti nyt pääsisit plussaan:love:, mutta varmasti sekin kiva, että ei tarvi seuranta-ultrassa ravata.(y)

Kivaa viikonloppua kaikille! :)
 
Okei. Pari sivua lukeneena hyppään mukaan
Piusy 23v (mies 29v) yritys aloitettu 10/2013 ja lapsettomuuspolille päästy 10/2017

Voit löytää minut myös blogista http://hanestahaaveillen.blogspot.fi/?m=1

Elikkäs tässä kierrossa juuri vähän ennen ovulaatiota päästiin lapsettomuuspolille ja mitään varsinaista syytä ei löydetty mutta minulle annettiin pregnyl piikki avustamaan irtoamista ja sen pistin viikko sitten torstai iltana, siinä sitten pupuiltiin ja nyt piinaillaan vielä viikko ennen testin tekoa.
En uskalla vielä hirveesti itseäni tulkita mutta mitäs tässä nyt oireina vois olla niin nippailut, vihlonnat, puplinta alavatsalla ja ruokahaluttomuus väsymys.. rinnatkin kipeyty tänään mutta samoihin aikoihin normikierrossakin kipeytyy..
polilla näkyi 9mm limakalvo ja vasemmalla 17mm kaunis foliikkeli.
 
Täällä myös negatiivinen testi, joten menkkoa odottelemaan :cry::cry: Mä en oikeasti kestä näitä kuviteltuja oireita enää. Vannon etten enää koskaan epäile olevani raskaana ennenkuin menkat on viikon myöhässä. Oon niin pahalla tuulella kun olin niin varma noista oireista:cry::cry::cry:
 
ON: Täällä menossa kp31 ja menkkoja ei vielä oo näkyny o_O Viime kuussa kierto oli 28 päivää... Torstai aamuna testasin negan ja tiedän, että menkat on sieltä tulossa, niin silti pieni toivon kipinä nostaa päätään, että voisko mitenkään olla mahdollista, että testi ei vielä torstaina ois ollu oikeessa ja ois kuitenkin tärpänny... :rolleyes:
Mut toisaalta tiedän, että negaa näytti ja kuukautiset on vaan nyt jostain muusta syystä antaa hieman odotuttaa itseään, toivottavasti ei nyt ihan hirveesti venyis tää kierto, et pääsis taas jatkaa yritystä (n)

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta @Karla89 :(

Ja hienoa, että lääkkeet toimii @Jennipä ! Super paljon tsemppiä sinne (y)
 
Pahoittelut negasta @Karla89 :( Se on jotenkin niin kauheaa, kun kuvittelee kaikki oireet ja sitten saakin negatiivisen. Ja vaikka kuinka päättää olla kuvittelematta niitä oireita, niin kierron viimeisinä päivinä alkaa väkisin ajatella voisiko se tai tämä johtua raskaudesta.

Täällä siis kp29 ja oireiden kuvittelut täydessä vauhdissa :whistle: Alaselkää on juilinut tällä viikolla ja on ollut menkkakipuja. Vuoto ei ole vielä alkanut, vaikka se voisi alkaa milloin tahansa nyt. Tavallisesti kierto on 27-30vrk, mutta viimeksi, kun kuvittelin oireet, niin kierto venyikin vain tavanomaista pidemmäksi ja kunnon megamenkathan sieltä sitten tuli.
 
On ehkä häiritsevin ajankohta tuo, kun menkat on myöhässä, mutta arvelee, että kohta ne on tulossa. Koko ajan vaan ajattelee, että jospa kuitenkin olisi raskaana ja ajatukset pyörii siinä, vaikka yrittäisi muuta.

Toivon, että tällä kertaa mulla tulisi menkat ajoissa, niin ei tulisi tuota tunnetta. Pääsisi sitten taas yrittämään uudelleen. Aika varma olen, ettei tämä kierto ole tuottanut tulosta tai sitten ovulaation olisi pitänyt olla vähintään pari päivää aiemmin kuin arvelen sen olleen.
 
Tervetuloa uusille, tsempit piinailijoille ja pahoittelut negoista niitä tehneille. Kumpa niitä plussia nyt löytyisi taas, vaikka täällä oon pitkään pyörinyt, niin silti tuntuu aina niin oudolta, kuinka monta kiertoa yleensä plussaa joutuu porukka odottelemaan.

Ja kiitos kaikille tsempeistä :X3:. Tuntuu niin oudolta tää "normaali" tahti, kun ei ovulaatiota joudukkaan venaamaan viikosta toiseen tietämättä tuleeko sellaista edes.
 
Tervetuloa uusille, tsempit piinailijoille ja pahoittelut negoista niitä tehneille. Kumpa niitä plussia nyt löytyisi taas, vaikka täällä oon pitkään pyörinyt, niin silti tuntuu aina niin oudolta, kuinka monta kiertoa yleensä plussaa joutuu porukka odottelemaan.

Ja kiitos kaikille tsempeistä :X3:. Tuntuu niin oudolta tää "normaali" tahti, kun ei ovulaatiota joudukkaan venaamaan viikosta toiseen tietämättä tuleeko sellaista edes.
@Jennipä ihan samaa oon miettinyt - että tällaistako tää onkin tää normaalikiertoilu - tietää just tarkalleen mitä milloin tapahtuu. Ah, jotenkin niin helpottavaa! Kun vaan nyt sitten menisi maaliin asti vielä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
On ehkä häiritsevin ajankohta tuo, kun menkat on myöhässä, mutta arvelee, että kohta ne on tulossa. Koko ajan vaan ajattelee, että jospa kuitenkin olisi raskaana ja ajatukset pyörii siinä, vaikka yrittäisi muuta.
Niiiiin totta! Ja sitten alkaa se vainoharhainen vessassa ramppaaminen, kun käy kokoajan katsomassa alkoiko ne menkat sittenkin vai ei. Pahinta on alkaa googlata alkuraskauden oireita, koska ihan tosi monet oireet on aivan samat kuin juuri ennen kuukautisia.
 
Kyllä tosiaan näiden ”oireiden” kanssa osaa ajaa itsensä hulluks. Kävin yksityisellä elokuussa ja siinä välissä kaksi kuukautta ennen kun päästiin saikun lapsettomuuspoliklinikalle niin oli tosi helpottunut olo kun ei tarvinnut laskeskella päiviä, tutkia itseään ja oireitaan ja ennen kaikkea kun tiesi että nyt saadaan apua tähän touhuun.
 

Yhteistyössä