♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@jenetsu, eiköhän se gynen sana ole tässä laki: ei niitä keskenmenoja niin vain aiheuteta, eli anna mielellesi rauha. Sattuman piikkiin voi pistää paljon enemmän kuin ihmiset ymmärtää, kun ollaan niin höhliä että kuvitellaan vaikuttavamme kaikkeen pelkällä olemassaololla.

@Puff☆ Tsemppiä!
 
@Puff☆ Meillä menee nähtävästi hyvin samalla tavalla kierto. Mulla toki vasta kp 25/25. Eilen illalla tuli vasta tavallista valkovuotoa, mutta nyt aamulla oli taas verirantu mukana (anteeksi eritejutut). Testiä en tehnyt, eikä ole tarvettakaan. Harmittaa vaan. :( Muutenkin ollut outo kierto, kun rintojen särkemistä ym. ei ole tullut ollenkaan. Tuntuu, et mitä enemmän tarkkailee omaa kehoa, sitä oudommaksi se kierto kierrolta muuttuu. Jotenkin Olin tähän kiertoon vaan niin luottavainen siinä mielessä, kun just osui se lääkärin ultra ja ovulaatio oli tapahtunut, ja kovasti kaikki oli ok. Mut kun ei, niin ei. Ja vaikka tiedän, että puoli vuotta on vielä lyhyt aika yrittää, niin kyllä tää mua ainakin todella "syö". Tuntuu, että energiaa menee ihan liikaa tähän, eikä ajatukset meinaa pysyä muualla. Palstailutauko tekisi toisaalta varmasti hyvää, mutta sitten kun tää on ainut paikka mihin näitä purkaa, niin eipä sitä osaa olla poiskaan.
 
@ajatuksissa näköjään meillä hyvin samanlainen tilanne, meillä myös ya 5/2016, tosin tämä vasta yk5 koska yhden kierron ajan meillä oli taukoa. Tunnistan hyvin kaikki mainitsemasi tunteet asian tiimoilta, ja huomasin että tämä palstailu on ainakin itselleni todella raskasta koska tätä seuratessa vauva-asiat pyörii mielessä ihan koko ajan. En tiedä, ehkä poistun takavasemmalle ja keskityn muihin asioihin vähäksi aikaa. Elämässä on nyt niin paljon muutakin, pitäisi tehdä opinnäytetyö loppuun ja valmistua koulusta. Vauva on tietysti erittäin toivottu koko ajan mutta nyt on ehkä aika lopettaa väkisin yrittäminen ja keskittyä muihin elämän osa-alueisiin. Vauva tulee kun sen aika on.

Ja niin, vuoto siis tosiaan alkoi juuri hetki sitten, 2 päivää myöhässä. :cry:
 
@Puff☆ Mä tuun menkkojeni kanssa illalla perässä. :cry: Mun kans pitäis opinnot saada loppuun kevääseen mennessä ja klaaraa muutenkin tää elämä jotenkin kaiken kiireen keskellä. Ehkä tosiaan täytyisi ottaa palstailutaukoa, että keskittyisi muuhun kokonaan. Toisaalta sitten, vaikka miten kaikille toivoo plussaa, niin on myös lohduttavaa, että meitä samassa veneessä olevia on muitakin - asian kanssa ei ole yksin. Kai sitä kohta taas on paremmilla mielin, kunhan tässä hetken aikaa ensiksi märehtii.
 
Ompas nyt rankkaa täällä keskustelussa :unsure:

Itse en taas löytänyt ovulaatiota ja kyllä kirpasee. Repäsin sitten äsken ja soitin perhesuunnitteluneuvolaan. Kysyin olisko mahdollisuus saada apua kun en ovuloi ja sano et totta kai ja että varmaan ohjaavat lääkärille sen takia. Soittavat myöhemmin tänään ajan varausta varten. Kuulosti kyllä kivalta ettei heti sanottu "ei oo" :ta vaikka luulen että oon kyllä liika hätänen. En vaan usko että on mitään järkee oottaa että vuos tulee täyteen jos en ovuloi ja viiksetkin kasvaa :mad:. Kamalaa mennä töihin kun siellä on vessassa semmonen supervalo jolla viikset pomppaa silmiin. Ne senkuin runsastuu :eek::eek: !

Mietin kans et pakko aloittaa ruokavalioremppa. Vähähiilihydraattista ruokavalioo ainakin näkyy keskusteluis apuna ovuloimattomuuteen. Oon aatellut ottaa rennosti ettei tuu isompia pettymyksiä mutta pakko näköjään alkaa ottaa kaikki keinot käyttöön että sais ees ovulaation aikaiseks...
 
Hei, eikö se niin oo, että niin kauan ku ei ole vuotoa, on toivoa?;) Tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :(

@Jennipä tuohan on hyvä juttu että saa heti apua ku onhan tuo iso ongelma kuitenkin :) En tiiä miten itellä lähtee kierto käyntiin, mutta veikkaan että ovis oli viime kierrossa "liian" myöhään. Tai en oo varma tietenkään, mutta tuntuu vaan siltä :LOL:

Viime yön nukuin huonosti ku särki alavatsaa varsinkin vasemmalta puolen munasarjan kohdalta ja tänään on tullu hirveesti oikein juoksevaa valkkaria (sori näin yksityiskohtaiset selostukset :LOL:). Melkein voisin laittaa pääni pantiksi, että ovis joko oli tai on tulossa ihan lähipäivinä. Yritän malttaa mieleni ku ei kuitenkaan nyt olla yrittämällä yritetty mitään eikä tarkotuksella yritetty :) Jos sattuu napsahtamaan, niin sitten se on niin (en kyllä usko ku perjantaina viimeksi oltu vällyjen välissä). Pelottaakin vähän, jos kävis niin hyvä tuuri ku sais vaan jännätä ja pelätä, ettei menis kesken :( mutta ei murehdita etukäteen, katotaan tilanne uudelleen jos menkkoja ei näy ;)

Oispa kyllä mukava kun kierto lyhenis siihen kp 30 tietämiin, missä se olikin ennen tuota 3 kuukauden pillerien syöntiä :) Muutaman päivän heittoja saattanu olla, mutta aika perus tuo 30 päivää.

Nytki juilii nii tympeästi tuolta ihan alhaalta :( Välillä ärsyttää olla nainen :LOL: Miehenä ei olis ainakaan menkkoja, kipuja ennen niitä tai niiden aikana :LOL:
 
Mä liityn nyt masistelukerhoon :cry: Menkat saapui kaksi päivää etuajassa ja nyt starttasi yk6. Ja ei siis todellakaan mikään tuhru vaan aivan järjetön vuoto, en edes muista milloin ois menkat alkaneet näin rajusti. Eiliset kuumottelut johtuivat siis todennäköisesti vaan siitä että universumin runsaimmat menkat teki tuloaan ja lämmöt romahti? Ehdin jo oikeasti innostua että nyt on muuten tärpännyt (joku hullu tunne, hahhahhaa...), mutta note to self: älä ikinä usko mitään tuntemuksia mitä luulet tuntevasi. Oikeesti ensimmäinen oire mitä kannattaa tosissaan uskoa on menkkojen myöhästyminen.

Tää oli nyt aika kova isku kyllä, on pettyneimmät fiilikset ikinä. Tekis mieli vaan itkee, tää koko touhu on ihan hanurista. Mietin kyllä tosissaan että pitäisin täältä palstalta taukoa ja keskittyisin ihan muihin asioihin. Seuraavasta kuukaudesta on kyllä tulossa kiireinen muuton takia, eli se vie ajatuksia kyllä automaattisesti vähän pois tästä jutusta. Täältä saa kyllä ihanaa vertaistukea, esim. @Puff☆ ja @ajatuksissa (älä sä nyt vielä luovuta ennen kuin vuoto alkaa) on tavallaan ihanaa kun nyt ollaan melko samassa jamassa ja pystyn hyvin eläytymään teidän tilanteisiin :unsure: Ehkä en täysin pysty pysymään täältä pois, mutta vähän ainakin aion rajoittaa.

Tsemppiä muille, kukas haluaa plussata seuraavaksi? :D
 
Hieno juttu, @Kinder_Kitty ! Tuo on niin huojentava tunne, kun kystauutiset ovat positiivisia.(y)

Voi että, @pehmis26 ! Ei me sitten päästy plussakerhoon. :( Ja joo, oon samaa mieltä, et on ollut tosi mukavaa, kun ollaan oltu tosi samanlaisissa tilanteissa sun kanssa. Vaikka tietenkin edes jollekin meistä toivoo sitä plussaa, mutta on aina helppoa ymmärtää toisen tunteita, kun elää sitä samaa arkea.

Mulla ei ole vieläkään alkanut virallinen vuoto. Just selasin womanlogia, ja heinäkuun alussa on ollut tällainen samankaltainen kuukautisten alku, että alkoi ihan oudolla tavalla hitaasti ja vähän myöhässä ja sellaisella "vaaleanpunaisella" valkovuodolla, eikä tyypillisellä ruskealla tuhrulla, mitä mulla yleensä aina tulee pari päivää etukäteen. (Taas näitä eriteraportteja :censored:) Silloinkin oli kierto 26-27/25, ja nyt näyttää myös venyvän 26. päivän puolelle. Kipuja on taas iltaa kohden tullut. Kyllä mä päivällä jopa myönnän tehneeni yhden Onestepin liuskan, ja ihan puhdas nega se oli. Enkä muuta kyllä oikeasti odottanut. On vain joku "vika" nyt näiden kuukautisten alussa. Alkais nyt vaan, niin pääsis uuteen kiertoon.:cautious:
 
Päivittelempä minäkin välillä kuulumisia, oon käynyt täällä kyllä päivittäin lueskelemassa mutta jostain syystä en ole kirjoitellut.

Täällä menossa siis kp 27/~32. Dpo 11 laskelmieni mukaan. Koko tämä lähes kaksi viikkoa on ollut ihan hirveää piinaa. Kaikenlaisia epätavallisia tuntemuksia on ollut; kramppeja, menkkajomotuksia, päänsärkyä, lämpimiä aaltoja, palelua, muutaman kerran huimausta, kummallinen maku suussa, jne. Mutta mitkä niistä on sitten kuviteltua ja mikä totta? Yks kummallinen juttu on vielä ollut todella runsas valkovuoto oviksesta lähtien, näin runsasta ei ole ollut normaalisti.

Olen lähdössä viikonloppuna laivalle ja aion testailla ennen sitä. Pelottaa vaan ihan kamalasti. Meinasin jo tänään testata vaikka menkat ei vielä ole edes myöhässä. Olen henkisesti varautunut negaan, vaikka tällä kertaa onkin sellainen selittämätön tunne että olis tärpännyt. Pelottaa pettymys jo valmiiksi, tuntuu että tällä kertaa pettymys tulisi olemaan vielä aiempaa suurempi.
 
Tuli niin kamala plussa aalto äskettäin ja nyt kellään ei tunnu tärppäävän :unsure: Minäkin vaan odottelen niitä menkkoja, vielä olis joku 5päivää odotettava. Blaah. Ens kierto on mun kierto! Plussaan niin että viivat vahvistuu mun pelkästä läsnäolosta :ROFLMAO:
 
voi harmi @pehmis26 :( ens kierrossa sitte plussataan koko sakki eiks niin (y)

Täällä on kyllä tosiaan mahtavaa että saa jakaa tunteitaan ja kaikki käydään samoja asioita läpi. Se on huojentavaa kun tietää ettei paini yksin näiden ongelmien kanssa :)

Mulla mieli on jo vähän parempi, vaikka itkuhan siinä pääsi ku töissä tajusin et menkat alkoi kuitenkin. Mut mies oli onneksi niin tsemppaava ja sai paremmalle tuulelle. Vaikka vähän tympäsee nää vuosisadan menkat, oon palannu näköjään pitkästä aikaa näihin niukkoihin ja h*lvetin kivuliaisiin menkkoihin (anteeks kiroilu!) :devil:

@tyyne_ tsemppiä ja nyt sit plussaat (y)
 
@ajatuksissa Joo ei me nyt sit päästykään kesäkuisiin :cry: Jos sitten heinävauvat saataisiin!

@Puff☆ Mulla oli ihan sama homma, töissä tajusin että nyt muuten vuotaa. :unsure: Kyllä piti itseään tsempata että jakso jotenkuten työt hoitaa loppuun.

Mut on tää ihmismieli kummallinen, nyt oon jo ihan sopeutunut tilanteeseen että eipä tärpännyt. Ainiin, tein myös tässä iltasella kaapissa kummitelleen raskaustestin vielä pois, kun oli vanhaksi menossa enkä halua että mulla kummittelee yhtäkään testiä nyt missään :D (joo täys nega oli, ylläripylläri kun kauhea vuoto päällä. :D Ei edes roskishaamua oo ilmestynyt :D) Nyt yritän ottaa niin rauhassa tän jutun ja ihan fiiliksen mukaan hommaillaan. Ja miehelle en varmana kerro otollisimpia päiviä.
 
Mäkin nyt sit päivittelen mun kuulumisia, täällä kp 24/ 28-33. Mulla menossa dpo 10 tai dpo3 tai sitten molemmat ..En tiedä. Jos kukaan enää muistaa, niin tuskastelin täällä tosissaan siitä miten on mahdollista että saa samassa kierrossa kaks selkeetä ovisplussaa.
Tuttava lääkärini varmisti, että on mahdollista ovuloida kaksi kertaa samassa kierrossa. Mulla noilla ovulaatioilla oli viikon erot ja siis ihan selkeet ovikset limoineen päivineen. Molemmat tikutettu selviksi ovulaatioiksi. Meidän suvussa on vahvat kaksosgeenit ja olen itsekkin kaksonen joten liittyneekö ehkä jotenkin siihen..Siskoni joka synnytti kuukausi sitten tyttövauvan odotti oikeasti kaksosia joista toinen meni jo heti alkuraskaudessa kesken, toinen alkio kuitenkin jatkoi kasvuaan normaalisti. Oon edelleen tosi ihmeissäni kaikesta..Huomenna testaan raskaustestillä, jos vaikka näyttäis jo jotain:alien:
Onko kellään muulla käynyt niin että tikut/liuskat/digitesti näyttänyt kierrossa kaks kertaa selkeän oviksen?
 
Heippa pitkästä aikaa!

Onnea plussanneille.

Isot pahoittelut teille jotka jouduitte uuteen kiertoon. Muistakaa et on ihan ok kiukutella ja surkutella, kyl täällä kaikki ymmärtää :)

@Sofia90, kysyitkö mistä tää johtuu? Kun oon ymmärtänyt että samassa kerroksessa voi irrota kaks munasolua mut ne irtoaisi n. 24h sisällä molemmat koska estrogeenitasot nousee ja irrottaa munasolun. Sit kun munasolu on irronnut nii estrogeenin tuotanto vähenee ja progesteroni nousee, mikä estää toisen munasolun irtoaminen. Sama on raskauden aikana, progesteroni estää munasolun irtoamisen koko raskauden ajan. Voi tietysti olla et jos eka munasolu ei pysty esittämään progesteronia nii sit voi toinenkin irrota pidemmän ajan päästä. Lääkäri tosin voi tietää tästä asiasta paremmin, varsinki jos on gyne nii mielelläni kuulisin vähän tarkemmin :D (anteeksi, en epäile vaan yritän miettiä mikä mekanismi olis tossa takana. Tää on mun alaa ja kiinnostaa nyt vielä enemmän ku ite yrittää muksua :LOL:)

Itellä ei oikein ole kuulumisia, oon lueskellut teidän kuulumisia kyllä mut ei oo oikein ollut kirjotettavaa. Nyt on dpo5 ja ei mitään tuntemuksia, tissit vähän kipeet mut muuten niin olematon dpo meno et menkkoja odotellessa eikä oikeestaan haittaa. Oon keskittynyt nyt kaikkeen muuhun, lähinnä gradun väsäämiseen. Petipuuhia on kyl ollu ahkerasti eli siitä ei ole kyse jos ei tästäkään kierrosta vauvaa tule :)
 
Pahoittelut pehmis26 menkoista. Ja ajatuksissa negasta :(. Seuraavassa kierrossa sitten eiks je? ;)

Kinder_kittylle onnea että kysta tajus ruveta tekee lähtöä :)

Jutustelin iltapäivällä terkkarin kaa. Se sano että vaikka on lyhyt aika kulunuy yrityksessä, niin koska on todettu häikkää (kiitos kun kannustitte aikaisemmin gynelle!) niin kannattaa hakea apua. Eli ohjasi varaamaan ajan terveyskeskuksesta jotta kirjoittavat lähetteen erikoissairaanhoitoon. Sano että saa soitella jos tulee mitään ongelmia asian suhteen. Kirjoitteli siinä samalla koneelle taustoja, joten sitten kun soitin terveyskeskuksen ajanvaraukseen niin se hoitaja ei kysellyt sitten enempiä. Ainakin oletan et se näki koneelta kaiken oleellisen. Nyt ois 28 päivä aika lääkärille, toivotaan että olis ymmärtäväinen.

Kyllä sitä parit itkut pääsi, kun sisäisti sen että erikoissairaanhoitoon pitäis mennä jos haluaa apua. Tavallaan toivoisin että joku yleislääkäri pystyis vaan laittaa jonkun reseptin vähän avittamaan. Mies sanoo vaan että hormonit on pillereiden jäljiltä vielä sekaisin mutta ei vastustanutkaan asiaa. Kyllä itelläkin on hätähousu olo, liikaa ja liian pian. Mutta mulla oli liika lyhyt pinna näitten munisten toimimattomuuden suhteen. En nyt varmaan niitä teroja ala syömään vielä vaan ootan sen lääkärikäynnin yli..

Anteeksi omanapa. Pakko purkaa tätä :cautious:
 
@Jennipä Mä oon tikuttanut joka ikinen päivä ihan vaan puhtaasta kiinnostuksesta. Tänää näkyy vaan haaleat viivat. Ekan oviksen jälkeen viivat katosivat heti huipun jälkeen muutamaksi päiväksi kokonaan ja sitten alkoivat haaleasti näkymään uudestaan ja lopulta viikon päästä tuli liuskatestiin räikyvä plussa,en uskonut ja tein vielä digitestin josta hymynaama.
@Nano89 Niin mäkin oon aina ymmärtänyt että 24 tunnin sisällä voi irrota 2 munasolua, siksi tätä niin ihmettelinkin. Kyseessä on Naistentautien erikoislääkäri ja hän on ennenkin törmännyt samaan tilanteeseen. Ilmeisesti kyseessä on jonkinlainen häiriö, jossa keho lykkää ovulaatiota,vaikka se onkin jo oikeasti tapahtunut. Juurikin niin että eka munasolu ei pysty jostain syystä erittämään progesteronia ja on jollain tavalla kitukasvuinen. Mä voin kysästä häneltä seuraavalla kerralla vielä lisää. Nopeella googlettamisella samaa on tapahtunut muillekkin naisille
 
  • Tykkää
Reactions: Nano89
@Sofia90 kuulostaa mielenkiintoselta, kerro joo jos pääset kysymään lisää! :) en tosiaan epäile ollenkaan etteikö näin vois käydä vaan just et miks niin tapahtuu. Aina oppii uutta! :) oonko ihan metsässä ku kysyn mut eikös naistentautien erikoislääkäri olekin sama asia ku gyne? Ja sit sun alkuperäiseen kysymykseen, kuten ehkä arvata saattaa niin ei oo käyny vastaavanlaista :ROFLMAO: mut vitsit aika hienoa että sun kroppa irrottaa toisen munasolun, uusi mahdollisuus tai ehkä kenties tupla, toivottavasti onnistuitte :) vaikka dpo onkin ehkä vähän epäselvä
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
Anteeksi pikainen omanapailu, mutta ottaa päähän. Ei vieläkään alkanut uusi kierto, mutta ei kyllä r-testissäkään mitään ole. Ihan kauheasti en viitsi alakertaan ronklata, ettei mitään tulehdusta lykkää, mutta on kyllä ihan kauhean kuivaa. Heinäkuussa on tosiaan ollut samanlainen, et oli myöhässä ja menkat alkoivat muutenkin eri tavalla kuin aiemmin, että ei tässä silleen taida ennenkuulumatonta olla, vaikka yleensä kierto onkin aina sen 25vrk. Ei vaan jaksaisi odottaa, kun tietää että tää kierto päättyy kuitenkin. :(
 
@Jennipä Joo. En saa tikkuihin ihan tasavahvoja viivoja, mut kp 13-14 mulla oli "olot" ja kp14 aamulla gynekologi, ja ultratessa sanoi, että ovulaatio on ihan just ollut. Eli joko yöllä tai sitten sinä aamuna. Mulla tuntuu jäävän tuo luteaalivaihe aina vähän 14vrk lyhyemmäksi, eli tavallaan nytn kiertoihin nähden ovis oli ihan normaaliin aikaan.
 

Yhteistyössä