Kyllähän se vaan niin on, että vaikka miten rentona yrittäisi asiat pitää, niin kyllä itsellä ainakin viime kierrossa ovulaation jälkeiset päivät olivat vaikeita. Keksin itselleni vaikka mitä oireita, ja menkat sitten olivatkin vähän normaalista poikkeavat. Tai sitten kyttäsin niitä entistä enemmän. Nyt tuntuu helpommalta jo tämä kierto (tällä hetkellä oletetusta ovulaatiosta on vasta 3 päivää), kun ei oo ihan pakko keksiä joka asiasta _raskaus_oiretta. Mut joo, "älä stressaa" on todellakin maailman huonoin neuvo, minkäs sille mahtaa jos stressaakin.
Mä just viime viikolla mietin tuota sukupuoliasiaa. Aluksi olin sitä mieltä, että haluaisin tietää, mutta ehkä en sitten kuitenkaan. Jotenkin olisi jännittävää, että vasta syntymän hetkellä saisi tietää sukupuolen. Eikä tulisi etukäteen läheisiltä pelkkää "tyttö"- tai "poika"vaatetta, vaan saisi erilaisia, neutraalimpia tavaroita. Miehen kanssa ei olla asiasta keskusteltu vielä, koska vauvaa ei toistaiseksi ole tulossa, mutta ehkä tosiaan itse toivoisin, ettei sukupuolta etukäteen selvitetä.
Välillä on vaikeaa, kun vaikka mies noin kuukausi sitten sanoikin, että vauva saa tulla jos on tullakseen (toki hiljaisen hyväksynnän antoi jo kuukausia sitten, kun hänen aloitteestaan ehkäisy pois jäi), niin hän ei halua vielä mitään varsinaista yrittämistä. Toisaalta se on tosi hyvä, niin tää homma pysyy toistaiseksi rennompana, mutta välillä olisi ihana kun voisi enemmän puolison kanssa puhua vauvakuumeesta. Tokihan mä voin nytkin puhua, mut toisaalta en halua tästä tehdä vielä mitään superisoa numeroa. Jotenkin helpompi vielä odotella vähän hiljempaa, että hänellä vauvakuume myös vähän enemmän voimistuu. Ja on se toive lapsesta selvästi voimistunutkin, koska syksyllä vielä oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei vielä. Kaikesta huolimatta välillä tuntuu, että oon vähän yksin tän asian kanssa, kun en oo edes kavereille kertonut vielä mitään "yrittämisestä". Kaikki aikanaan kuitenkin.
Paputoiveelle tsemppiä ovulaation metsästykseen! Toivottavasti onni suosii ja olette saman katon alla tärkeinä päivinä.