♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Hipposka ja @Apustaja : Samoja fiiliksiä täälläkin. Toivotaan, että tulisi tärppejä (y) Hyvä fiilis oli tässä kierrossa ja talletteluja tuli säännöllisesti ja ihan rennosti oviksen bongaamiseen asti...Sitten mieheen iski kyllä harmillisesti joko paha miesflunssa tai influenssa. Mulle tehtiin HSG (kohdun ja munanjohtimienvarjoainetutkimus) tämän kierron alussa ja toivon, että putkiston huuhtelu tai helpottava tieto siitä, että sukusoluja pitäisi ainakin vielä molemmilla riittää, voisi vahingossa jotain auttaa :LOL:
 
Jännät paikat kyllä! Toivottavasti röörien huuhtelu auttaisi, @Kiya!(y)

Mulla on ihan jäätävät mahasäryt oviksen jäljiltä. Koko alamaha ja selkä on ihan tulessa ja hellänä ja molemmissa munasarjoissa viiltelee. Muuta uutta tässä kierrossa ei ole kuin greippimehu ja stressittömyys, voikohan se greippi voimistaa ovulaatiota noin rajusti? Yleensä oon tuntenut oviksen selkeänä munasarjakipuna (tosin välillä kipu on tuntunut eri muniksessa josta munasolu on irronnut...) ja ei siitä oo mitään jälkituntemuksia tullut, tai ainakaan en tämmöstä muista aiemmista kierrosta. Jännää ootella. Mieshän on taas ihan varma että oon nyt raskaana, kysellyt eilisestä asti että joko olo tuntuu erilaiselta. :ROFLMAO: Yritin vähän toppuutella sitä ja kerroin taas ne prosenttiluvut raskauden todennäköisyydestä, ettei tuntus niin pahalta jos menkat alkaa. Mulla on vieläki ihan seesteinen fiilis. Piinapäivät on vasta alussa niin ehtiihän sitä jännittää sitten n vähän myöhemmin ja keksiä kuviteltuja raskausoireita:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Kiya
Moikka! Voisin tulla mukaan keskusteluun. Meillä on puhuttu vauvan mahdollisuudesta joulusta saakka ja tällä viikolla päätimme, että raskaus on tervetullut. :love: Tällä hetkellä mennään melko rennolla meiningillä, eikä ainakaan toistaiseksi ole tarkoitus sen kummemmin oviksia tikutella tai muuten ottaa stressiä raskautumisesta. :whistle: Flo-sovellusta käytän kierron seuraamiseen. Mies on kovasti ollut jo pitkään sitä mieltä, että aika voisi olla kypsä vauvalle. Ja olisihan se pikkuinen aivan ihana.

Töppönen. 25v (mies 25v)............ya 5/19, yk 1
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
Tervetuloa @Töppönen. Nykyään tässä ketjussa tahtoo olla kamalan hiljaista, ehkä saadaan aktivoitua :ROFLMAO:
Me ollaan aika saman ikäsiä ja samassa tilanteessa. Tosin mulla on kaksi keskenmenoa nyt putkeen. Mutta josko seuraava onnistuisi (y)
Mua vähän melkee harmittaa että meillä ei ollu semmosta hetkeä, kun päätettään että yritys alkaa. Se vain tapahtui :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen.
Täällä menossa kp 16/28-33. Ovista oottelen ensi viikolle mutta talleteltu on tälle viikkoakin useamman kerran :D raskauskeijun tilaus ei ehtiny tulla tällä viikolla, mutta jospa se huomenna tippuis postilaatikkoon niin pääsisi tikuttamaan ovista :) muuten rauhallisin mielin mennyt tämä kierto tähän asti ainakin, koitan jatkaa samaan malliin turhia stressaamatta (y) miten vasta plussanneilla menee? Onko oireita ilmaantunut lisää? Kiva ois kuulla myös teidän alkuraskauden uusista oireista:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Toivotaan @Karvakorvat hirmuisesti, että seuraava kerta olisi nyt teille onnellinen! Milloin teillä on alkanut yritys?

Itsestä tuntuu, että oon vielä vähän naiivinkin innoissani ja optimistinen tulevan suhteen. Toisaalta kukapa perhettä alkaa suunnittelemaan sillä asenteella, että ei tästä kuitenkaan mitään tule. Juuri ajattelin, että jos jo ekasta kierrosta sattuisi tärppäämään, niin laskettu aika olis menkkojen ekasta päivästä laskien 02.02.2020. Oikeen hyvä päivämäärä. :D

Meillä on mies jo tosissaan pidempään ollut sitä mieltä, että vauva olisi tervetullut. Oon itse kovempi stressaaja ja laskeskellut, että milloin vauva syntyisi ja mitä silloin on elämässä menossa. Oon kuitenkin tullut siihen tulokseen, että raskaaksi tuleminenkaan ei ole itsestään selvää ja toisaalta elämässä tulee aina olemaan asioita, jotka ei oo täydellisesti. Kun tehtiin "virallinen" päätös, että yritetään, niin tuli kyllä oikeen jännittäviä vatsanpohjan kipristelyjä. :giggle:
 
@Bambinen Kiitos, täällä menee hyvin! Tänään rv 5+4 ja tein vikan digin, joka näytti 3+ :love: Oireina plussan jälkeen on ollut turvonneet rinnat, arat nännit, vatsan pistely ja paine, etova olo etenkin keskipäivällä, välillä myös närästystä ja huimausta. Varhaisultra on 14.5, ja aika matelee. Keskenmenon tai tuulimunan pelko on tosi kova. Piinailu ei siis tosiaan loppunut plussaan. (n)

Plussatuulia kaikille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Tervetuloa kaikille uusille!

Ehdin jo salaa iloita, ettei ylimääräisiä tihutuksia ole näkynyt, kun mulla on ollut niitä joka terokierrossa, mutta tänään on alushousuihin tullut taas tuttua punertavaa vuotoa. Toki kyseessä voisi olla myös kiinnittyminen, mutta jotenkin en jaksa uskoa siihen, kun tämä ei mitään epänormaalia mulla (enää) ole. :( Ensimmäistä kertaa olen vähän pettynyt!

Miten muilla menee?
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Ehdin jo salaa iloita, ettei ylimääräisiä tihutuksia ole näkynyt, kun mulla on ollut niitä joka terokierrossa, mutta tänään on alushousuihin tullut taas tuttua punertavaa vuotoa. Toki kyseessä voisi olla myös kiinnittyminen, mutta jotenkin en jaksa uskoa siihen, kun tämä ei mitään epänormaalia mulla (enää) ole. :( Ensimmäistä kertaa olen vähän pettynyt!

Miten muilla menee?
Mitä tää tarkottaa? Mullaki on terot ollut nyt yhden kierron verran (n)

Kattelinkin vähän edellisiä sivuja! Eli onko sulla siis päättymättömiä menkkoja? Ja vetelet kuurin aika kp 15 lähtien? Itellä nyt takana siis eka kuuri teroja kuukautisten pitkittymiseen PCOsta johtuen ja tutustun nyt kehoon uudestaan. Metformiini menee kans, mutta sekään ei oo ilmeisesti se suurin annostus vielä mitä vois olla...
 
Viimeksi muokattu:
@peanut_butter Isot onnittelut ja tsemppiä varhaisultran odotukseen!
@Karvakorvat ja @Bambinen onnekasta kiertoa molemmille!

Tervetuloa uusille myös omasta puolestani (itsekin olen tänne vasta alkanut kirjoitella). @Töppönen. Mun mielestä ehdottomasti kuuluu olla positiivinen ja innoissaan. Onhan se ihan mahdollista, että tärppää ensimmäisenä kuukautena! Mutta älä ihmeessä kadota intoa vielä muutamien kuukausien jälkeen, jos ei ihan heti tärppää, koska usein kuitenkin menee useampi kierto raskaaksi tulemiseen

Mulla on tänään kiertopäivä 30 ja dpo 9. Kuukautisennuste lupailee keskiviikkoa/torstaita. Aiemmin mulla on ollut periaatteena, että tekisin raskaustestin vasta kun kuukautiset olisivat selvästi myöhässä. Olen alkanut ovulaatiota tikuttamaan, ja se on omalla kohdalla vähentänyt herännyttä stressiä, joten ajattelin, että teen raskaustestin jo päivänä, jolloin kuukautisten pitäisi alkaa. Ei ole ollut mitään erikoisempia tuntemuksia. Ennemmin menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa. Aika lailla @Hipposkan kanssa samoilla fiiliksillä, että pahasti tulevilta menkoilta tuntuu :unsure:

Oon ollut tällä kertaa aikamoinen piinailija. Viikonloppuna oli mielialanvaihteluja ja suoranaista epätoivoa. Mieskin on vaan koko ajan niin rauhallinen, positiivinen ja luottavainen, että se vaan suorastaan ärsytti...Vähän melkein hävettää :LOL: Oon yleensä melko rauhallinen ja tasainen luonne, mutta varmaan yhdessä loppukierron hormonitasojen muutokset ja kun ei vaan voi mitään sille, että alkaa välillä ottaa niin päähän. Pystytään miehen kanssa puhumaan hyvin kaikesta, mutta oli vaan sellainen olo, että ei toi toinen vaan näe asiaa ihan samasta naisen näkövinkkelistä kuin itse, vaikka yhtä kovasti haluaa pikkuista. Kiitos hormonit tästä kaikesta :devil: Mitäköhän lainkaan tapahtuu, kun alan ottaa letrotsolia ensi kierrosta eteenpäin...Toivottavasti mahdollisten hormonimyllerrysten lisäksi plussaa ilmestyisi testiin…:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Itsellä taas sellaiset olot tänään että huh... Kp 10: limoja kauhea määrä, pahaa oloa mikä helpottaa röyhtäilemällä, mahas pyörii ja vatsa muutenki löysällä, vasemmalla munasarjojen kohdassa vihlontaa aika ajoin.. munasarjakipu on tullut aikaisemminkin tutuksi, samoin pahoinvointi vaikkei raskautta olekaan ollut. Toivotaan sormet ristissä että ovulaatiota tää enteilis/olis (y)
 
@KukkaSosuli missään nimessä en tarkoittanut, että terolutit olisivat syynä tihutukseen! Mulla ne kirjoitettiin myöskin tasaamaan kiertoja, jotka ensin alkoi vanua 50 päiväisiksi ja lopulta menkat ei kunnolla alkaneet eivätkä loppuneet, vaan välivuotoa tuli muutama kuukausi putkeen :cautious: Teroluttien kanssa mulla on siis käynyt niin, että kuurin loppupuolella (kp17-20) on tullut välivuotoa ja sitten viikon kuluttua siitä menkat normaalisti. Mun kuuri on aina kiertopäivät 15-24, mutta lienee aika mennä taas vähän keskustelemaan aiheesta perhesuunnitteluneuvolaan... :rolleyes:

@Kiya toivottavasti siellä salamatkustaja kuitenkin olisi ja testi näyttäisi kahta viivaa sulle, kun sen teet! :love: Mulla tää "epätoivo" myös liittyy siihen, että mitään tuntemuksia ei ole (ei niitä kai vielä kuuluisi kauheasti ollakaan) ja sitten tää typerä vuoto. Pettymyksen linkitän vahvasti siihen, että mies on lähdössä työkomennukselle ensi viikolla ja palaa takaisin syksyllä eli pupuilut tapahtuu silloin, kun hän sattuu olemaan pitkillä vapailla kotona enkä usko, että listasuunnittelua aletaan tehdä mun ovulaation mukaan :ROFLMAO:
 
Toivotaan @Karvakorvat hirmuisesti, että seuraava kerta olisi nyt teille onnellinen! Milloin teillä on alkanut yritys?

Itsestä tuntuu, että oon vielä vähän naiivinkin innoissani ja optimistinen tulevan suhteen. Toisaalta kukapa perhettä alkaa suunnittelemaan sillä asenteella, että ei tästä kuitenkaan mitään tule. Juuri ajattelin, että jos jo ekasta kierrosta sattuisi tärppäämään, niin laskettu aika olis menkkojen ekasta päivästä laskien 02.02.2020. Oikeen hyvä päivämäärä. :D

Meillä on mies jo tosissaan pidempään ollut sitä mieltä, että vauva olisi tervetullut. Oon itse kovempi stressaaja ja laskeskellut, että milloin vauva syntyisi ja mitä silloin on elämässä menossa. Oon kuitenkin tullut siihen tulokseen, että raskaaksi tuleminenkaan ei ole itsestään selvää ja toisaalta elämässä tulee aina olemaan asioita, jotka ei oo täydellisesti. Kun tehtiin "virallinen" päätös, että yritetään, niin tuli kyllä oikeen jännittäviä vatsanpohjan kipristelyjä. :giggle:
Joulukuusta käytännössä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen.
@KukkaSosuli missään nimessä en tarkoittanut, että terolutit olisivat syynä tihutukseen! Mulla ne kirjoitettiin myöskin tasaamaan kiertoja, jotka ensin alkoi vanua 50 päiväisiksi ja lopulta menkat ei kunnolla alkaneet eivätkä loppuneet, vaan välivuotoa tuli muutama kuukausi putkeen :cautious: Teroluttien kanssa mulla on siis käynyt niin, että kuurin loppupuolella (kp17-20) on tullut välivuotoa ja sitten viikon kuluttua siitä menkat normaalisti. Mun kuuri on aina kiertopäivät 15-24, mutta lienee aika mennä taas vähän keskustelemaan aiheesta perhesuunnitteluneuvolaan... :rolleyes:

@Kiya toivottavasti siellä salamatkustaja kuitenkin olisi ja testi näyttäisi kahta viivaa sulle, kun sen teet! :love: Mulla tää "epätoivo" myös liittyy siihen, että mitään tuntemuksia ei ole (ei niitä kai vielä kuuluisi kauheasti ollakaan) ja sitten tää typerä vuoto. Pettymyksen linkitän vahvasti siihen, että mies on lähdössä työkomennukselle ensi viikolla ja palaa takaisin syksyllä eli pupuilut tapahtuu silloin, kun hän sattuu olemaan pitkillä vapailla kotona enkä usko, että listasuunnittelua aletaan tehdä mun ovulaation mukaan :ROFLMAO:
Ahaa, okei (n) Eli sit meinaat et ovis jää tulematta vai? Mulle ei annettu mitää kiertopäivää milloin pitäis alkaa syömään, et ite varmaan odottelen jos alkais ihan luomuna kun kieto on ’lopuillaan’ :oops:

Kyl tää kipu taitaakin olla ihan jotain monirakkulaisuutta sittenkin kun on toisellakin puolella kipuilua.. ei vaan oo ikinä ollut koko päivä näin huono olo (n)
 
@KukkaSosuli onpas jännä, että eivät antaneet tarkkoja ohjeita! :eek: Mulla lääkäri taas mietti pitkään, että mitkä päivät olis mun kierrolle (normaalisti 33 päivää) hyvä päivät, että tasaantuis oikein.
Pitkillä kierroilla aloin epäillä, että ovulaatiot jäisi puuttumaan, mutta nyt en usko siihen. Keltarauhasessa voisi olla jotakin häikkää, mutta kukapa näitä tietää :rolleyes:
 
@KukkaSosuli onpas jännä, että eivät antaneet tarkkoja ohjeita! :eek: Mulla lääkäri taas mietti pitkään, että mitkä päivät olis mun kierrolle (normaalisti 33 päivää) hyvä päivät, että tasaantuis oikein.
Pitkillä kierroilla aloin epäillä, että ovulaatiot jäisi puuttumaan, mutta nyt en usko siihen. Keltarauhasessa voisi olla jotakin häikkää, mutta kukapa näitä tietää :rolleyes:
Juu, soittoajatkin on niin vaikeasti ettei töistä oikein saa soitettua perhesuunnitteluun. Mun normaalikierrosta nyt ei oikein oo mitään tietoa
 
Tänään alushousut pysyivätkin koko päivän puhtaina! :eek: Johan on markkinat, josko kyse olisi sittenkin kiinnittymiseen liittyvästä verenpurkaumasta. :barefoot: No, ei nyt innostuta ennen kuin menkat on myöhässä!

@Töppönen. ehdottomasti saa olla innoissaan yrittämisestä ja kaikesta siihen littyvästä! Ihanaa aikaahan tämä on - ainakin itselle - kun kaikki on ihan uutta ja elämässä on taas sellainen kohta, jossa ollaan uuden aikakauden äärellä. :X3: Sellaiseksi eräänlaiseksi huumaksi tätäkin vaihetta luonnehtisin ja sehän on vaan mukavaa (vaikka odottaminen käykin välillä raastavaksi).
 
Täällä oviskivut alkoi työpäivän jälkeen ja äsken pärähti plussa ovistestiin kun aamulla ja päivällä ei vielä ihan plussa ollu (y) täällä nyt miestä oottelen töistä että päästään hyödyntämään tämä kunnolla :D nyt menossa siis kp 18. Talleteltu ollaan kyllä säännöllisesti, että ei ainakaan oikeesta ajoituksesta voi jäähä kiinni :cautious:
 
Nyt vaan @Bambinen hyödyntämään otolliset ajat. (y)
Täällä on kp 10 ja Flo lupailee ovista lauantaille. Oon ollut bongailevani ovislimoja usein paria päivää aiemmin kuin Flo näyttää ovulaatiota. Voi kyllä myös olla, että tulkitsen omiani. Pitänee talletella ahkerasti loppuviikko. :giggle:

Ja @Hipposka onhan tämä jännittävää aikaa! Toivotaan, että teille pärähtäis plussat ennen miehen työkomennusta, niin pääsee päälliköt työlistojen suunnittelussa vähemmällä.;)
 
Äh, tein tänään One stepin testiliuskan, joka tietenkin näytti yhtä viivaa. Nyt menossa kp 26/31, joten ei ihmekään. Toivoa siis on, mutta odottavan aika on pitkä. Aikaisempien kiertojen tihuttelu jäi siihen yhteen päivään, josko se olisi hyvä merkki kuitenkin. :giggle:

Kyllä tässä on välillä miettinyt, että miksi se raskautuminen kestää vaikka olen nykymittapuulla hyvinkin nuori ensiyrittäjä. Vai tuntuuko se vain siltä, kun mediassa plussa piirtyy testiin, jos mies katsookin naista himoiten. :(
 
@Hipposka onko teillä kauan yritystä takana? Itse painin samojen ajatusten kanssa. Yk9 menossa nyt KU:n ja tauon jälkeen, kokonaisuudessaan yk 11. Huomenna lääkäri jota varten kävin verikokeissa jo kk sitten, lääkäriajan piti alunperin olla 3vk sitten, mutta peruivat sen viime hetkellä.

Nyt dpo5 menossa ja aika matelee. Menkkamaisia kramppeja mennyt jo kolmatta päivää välillä. Keltarauhanen juilii myös ja polttelee. Tissit arat. Toiveet ei oo korkeella, mitään normaalista poikkeevaa ei oo:(
 

Yhteistyössä