♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Emmae Hauskaa, että moni on niin samoissa vaiheissa. (y) Nyt vaan toivotaan kaikille plussia.

Sofin liuskakin näytti tänään tasavahvoja viivoja, kun sain tehtyä 4 h pidätyksellä ja niin, etten ollut juonut kamalan paljoa. Aiempien päivien testit eivät vaan tosiaan näyttäneen viivan vahvistumista. Tänään tuli talleteltua iltapäivän puolella ja eilen myös illasta. Pääsee siis sananmukaisesti piinailemaan. :p

@topis Tervetuloa mukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@Emmae Minä en ole tässä kierrossa tikuttanut kuin kp 14 (lähes huomaamaton testiviiva), kp 16 (testiviiva puolet haaleampi kuin kontrolliviiva) ja tänään kp 18x2 (eka testi viiden maissa oli piirua vaille positiivinen ja äsken tunnin pidätyksellä tulikin sitten haalea plussa, luulen että huomenna saattaa vielä plussa vahvistua). Mahatuntemuksia on jonkin verran ollut tänään ja näin selkeitä ovislimoja en ole ennen bongannut. (y) Oon toiveikas, mutta samalla kuitenkin odotan huomiselta gynekäynniltä jotain huonoja uutisia.

Tsemppiä kaikille. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Paljon onnea @Luumupuu_ ja @Kumiankka1 plussista ja paljon tarrasukkia pienille matkaan:love::love:
@voittamaton paljon onnea vauvasta:love:
Ja @Jennipä onnea hyvistä ultrakuulumisista ja toivottavasti loppu odotus sujuisi hyvin:love:
@Karla89 lle myös onnea loppuodotukseen:):love:

On: Palstailu on vähän jääny, sillontällön käyny lukemassa, mut kirjottaa en oo saanu aikaseks. Kp19 menossa ja ovista en sitte tikuttanukkaan kun ei huvittanu:D Torstaina oli kyllä semmoset limat että huhhuh. Alku viikosta alko limat lisääntyyny pikkuhiljaa ja torstaina oli sitte törkysen liukas päivä:D Sillon myös pientä painetta tunsin mahassa, mut en muuta (tosin en ees kuulostellu oloja kovin tarkasti kun oli kaikkee muuta tekemistä niin paljon :)) . Tuntemusten kuulostelua vaikeuttaa myös iskiaskipu, joka on vaihteeks alkanu muistutteleen olemassaolostaan. Se tuntuu viel alaselässä vasemmalla ja säteilee kyllä myös mahan puolelle ja jalkaan...

Mulla on muutenkin jotenkin tosi rauhallinen olo nyt tän yrityksen kans. On olo, että plussaan viimestään toukokuussa (ja ei en tiedä, että mistä tommosen oon saanu päähäni:D). Ei oo olo ees, että tää ois the kierto. Päinvastoin... Jotenki tosi vahva olo vaan, että plussaan ensi vuoden puolella ja joskus keväällä.
Elämäntapa muutos sujuu hyvin. Nautin liikunnasta ja terveellisestä ruuasta. Paino pudonnu 5viikon aikana 5,8kg, lihasta on tullut ja kiinteyttä hieman, kuntonoussut, fiilis parempi ja tupakkaa en ole ostanut kahteen viikkoon (pari röökiä oon polttanu viikonloppuna kun pummasin kaverilta...).
 
Sun elämäntapamuutos kuulostaa hienolta, @Päppyrä! (y) Ja tuo stressittömyys yrityksen suhteen on varmasti hyväksi.

Mä kävin gynellä, ja siellä olikin sikäli hyviä uutisia että kohtutulehdusta ei näkynyt enää ja munasarjojen rakkulaisuus ei ollut ilmeisesti huolestuttavalla tasolla, ja mikä parasta niin siellä näkyi että olen onnistuneesti ovuloinut! (y) Huono asia oli se, että mulla on taas pissatulehdus. Edellinen VTI-kuurihan mulla loppui vasta pari viikkoa sitten, mutta joko se ei ollut tepsinyt tai sitten se on vaan heti uusinut. o_O Sain 3kk Nitrofur-C-kuurin ja ostin myös karpalokapseleita. Ja kahden viikon buranakuuri tuli virtsarakon ärtyneisyyteen, pakko kai se kuuri on syödä, mutta en haluaisi koska se voi vaikuttaa raskautumiseen.
 
@Emmae Lääkärit eivät kommentoineet itse yritystä mulle sen enempää, mulle tutkimuksen teki yleislääkäri joka ilmeisesti oli siellä naistentautien puolella harjoittelemassa(?), mutta pukeutuessani kuulin ku se naistentautien lääkäri puhui toiselle lääkärille että määrätään mulle semmonen antibiootti mikä sopii raskautta yrittäville. Ja sanoivat että kaunis kohtu. :D Vähän semmonen kiireinen vaikutelma jäi käynnistä ja olisin toivonut että lääkäri olisi kertonut mulle tarkemmin mitä on kulloinkin tekemässä, mutta pääasia on että kuitenkin tutkittiin riittävästi.

Oli tullut omakanta.fi-sivustolle edellisen neuvolakäynnin tekstit ja siellä luki että endometrium eli kohdun limakalvo oli 6mm (kp6 oli tutkimuspäivänä meneillään) ja diagnoosi tuolloin oli se krooninen endometriitti eli kohdun limakalvon tulehdus. Oli myös maininta että virtsarakon seinämä oli paksuuntunut. Tuli vaan mieleen kun joku kysyi täällä aiemmin minulta siitä kohdun limakalvon paksuudesta.
 
Hei ja terveisiä reissun jälkeen! Tultiin eilen aamulla lennolla takaisin ja nyt katson sitten jo työpaikalla ruutua vinosilmin!o_O Reissu rentoutti ja oli kyllä kivaa! Raskaus jutut jäivät pois mielestä kunnes tänään tulin töihin lukemaan teidän juttuja!

Tänään on kp 22/31 ja ehkä dpo 3, en oikein seurannut mitään oireita reissussa joten vaikeeta sanoa onko sitten ovis ollut vai ei! Voi olla että ei ole ollut jos flunssa siirsi sitä? Vasta dpo 14 annan luvan itselleni testailla :)

Missä vaiheessa kiertoa te olette? :ninja:Musta tuntuu jotenkin hassulta etten tässä ole edes tikuttanut ovista kun kaksi edellistä testailin hirmu innolla :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja ja Emmae
@peanut_butter Mulla on sellainen pieni toive tuolla takaraivossa kokoajan mutta samalla mietin että so what jos ei tule tässäkään kierrossa! itkisin varmasti taas, mutta se iktu/suru/viha menee pois kun aloittaa uutta kiertoa taas. Junassa kuuntelin aamulla kun yksi valitteli että syö ihan hirveästi kun on raskaana. Toinen neiti tuli sisään sellaisen 6-7kk vatsan kanssa. Eli tässä näkee vain raskaana olevia kokoajan. Miehen kanssa ei olla juteltu asiasta nyt viikkoon, hän ei ajattele asiaa varmaan yhtä paljon kuin minä. Tai sitten odottaa että minä otan asian esille jos näin on...
 
@StellaMom Aika samanlaiset fiilikset mullakin. Tiedän että itku ja epätoivohan siitä iskee jos nega tulee, mutta siitä noustaan taas ylös kun uusi kierto etenee. Mäkään en juuri vaivaa miestä näillä ajatuksilla, se suhtautuu paljon rennommin ja munkin on ehkä helpompi olla kun ei keskenämme kokoaikaa asiasta jauheta..

@Emmae Sulla alkaa todelliset piinapäivät :geek: Jotenkin mulle tuo dpo6 on se raja, sen jälkeen voi jotain oireitakin alkaa odottaa. Siihen asti on pelkkää ajan matelua.. Kumpa saisit plussan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Emmae Mä muistan ekalla kierrolla kun aloin testailee, tais olla kp 26/28 ku testailin ja en pettynyt negaan silloin. Mutta kun alkoi olla kp 32/28 niin ei kyllä ollut hauskaa enää. Mulla ei ollut koskaan menkat myöhässä eikä testit näyttäneet mitään. Nykyään olen joskus testaillut dpo 10 ehkä ja sitten pettyy kun siellä ei näy hailuraa edes!:ninja: Nyt seuraan oireita ja katson onko mitään tuttuja sellaisia :) viimeksi (eli km kierto) vatsa pömpötti hieman ja ruokahalu poistui... Huono olo ei kyllä tullut mulle vielä 1,5 viikossa.:alien:
 
@peanut_butter Oma mies on liian positiivinen ymmärtäkseen mun huolestuneisuutta! Hän aina sanoo että jos ei tule niin on muita vaihtoehtoja, ja vaikka se on totta niin kyllä se tuntuisi kuin olisi hypännyt yhden tärkeän vaiheen yli, eli se raskaus. Vaikka se ois kuinka hirveä, niin se on sen arvoista ihan varmasti! Miehellä on yksi biologien jälkeläinen joten se ei ymmärrä tätä tunnetta samalla tavalla...(n)

Mietin tuossa kun lennettiin meidän jatkolentopaikkaan potkurikoneella ja siellä oli tuulista ja sateista ja kone heilui kuin olisi syöksymässä maahan että tässä en pystyisi pitämään laatta sisällä jos oisin raskaana. Ja sitä olisin ollut jos ei olisi mennyt kesken...:sick:
 
Mulla kp 20 ja dpot ehkä 4-5. En tikuttanu tai mitää muutakaa. Torstaina oli sairaan liukkaat paikat ja pieni paine mahassa nii siitä epäilen oviksen olleen sillon. Testauksesta ei tietoo, että koska viittin testata :D Varmana viikon päästä.. Nii ja lauantaina tuli tissit kipeeks niin siitäkin ovistan ennustan olleeks joko to tai pe
 
Täällä menossa kp 13, ovis ei varmaa vielä oo ollu kun ei mitää tuntemuksiakaan oo ja tikkuun ei oo tarttunu, toki tänään en oo tikuttanu edes.
Sitte huonoihin uutisiin, iski pissatulehdus viime yönä :cry: 5pvn ab kuuri tuli, niin saapa nähdä meneekö tämäkin kierto sitte ihan ohi:( toivon tietty et ovis vähän venyisi tuon tulehduksen takia..
 
@Apustaja no ei se muuten mutta peiton heiluttelua ei suositella sillon kun voi pahentaa tulehdusta :unsure: mut tuo ab kuuri oli ok raskauden aikana myös kun mainitsisin lääkärille et yritys päällä.
mutta jos ovuloin huomenna niin on jotkin mahikset et tärppää kun toissapäivänä viimeksi talleteltu.
 
no ei se muuten mutta peiton heiluttelua ei suositella sillon kun voi pahentaa tulehdusta :unsure: mut tuo ab kuuri oli ok raskauden aikana myös kun mainitsisin lääkärille et yritys päällä.
mutta jos ovuloin huomenna niin on jotkin mahikset et tärppää kun toissapäivänä viimeksi talleteltu.
Niin no se tietysti. Toivottavasti teidän tallettelut riittää. (y)

Mulla on dpo 1 ja pitkät piinaviikot edessä. Mulla on yk5 meneillään , mutta vasta ensimmäinen yrityskierto niin että kohtutulehdusta ei enää oo estämässä raskautumista, joten mulla on toiveet vähän korkeammalla kuin ennen, vaikka yritänkin pitää pessimistisen asenteen ettei tulis niin korkealta pudotusta jos kuukautiset sitten alkaakin. Dpo 4 päivänä olis työpaikan pikkujoulut, en tiedä kannattaako siellä juoda ollenkaan alkoholia, jos kiinnittyminen vaikka olis tapahtumassa siinä lähiaikoina. o_O
 
@Emmae Kovia viiltäviä yhdyntäkipuja ja mahakramppeja aluksi, ja pikku hiljaa kipuja alkoi tuntua lievempänä 24/7, mutta yhdynnässä tuntui ne kovimmat vihlonnat. Lopulta tuli kuvioon myös lievää virtsankarkailua ja virtsaamisvaikeuksia.
14.6. tuli se eka ja pahin kramppi mutta vasta marraskuussa löytyi tulehdukset. Vissiin 4 kertaa kävin eri lääkäreillä työterveydessä ja omalla terveysasemalla mutta niissä ei ollu ultrausvehkeitä. Gynekologin lähetteet sain lopulta molemmista paikoista, sain ajat 1-2kk päähän. Ekalla gynellä 6.11. löytyi krooninen endometriitti ja vti ja tokalla gynellä 26.11. löytyi enää vti. Vatsan ja virtsaelinten ultrassa kävin ehkä elo- tai syyskuussa ja siellä ei näkyny mitään poikkeavaa.
 
Ikävää, miten useammalla on tulehduksia vaivana. :(

@StellaMom Kävin yksillä messuilla vähän aikaa sitten ja koko ajan näkyi raskaana olevia naisia. Olisikohan ollut noin 10 parissa tunnissa. Ei kiva. :unsure:

Täällä on kp 20 ja dpo 1 tai 2. Cb digi näytti hymynaamaa kahtena päivänä enkä ole varma oliko ovis ma vai ti.

@Apustaja Mulla on pikkujoulut dpo 3 tai 4. En ajatellut olla alkoholittomalla linjalla mutta varmasti mietin minkä verran viitsin juoda. Onneksi en ole ylipäänsä kova juomaan joten on helppo ottaa vain vähän.
 
Mietin tuossa että olisiko ovis ollut aikaisemmin? Se on nyt ollut kp18 mutta ko16 oli sellainen outo himokas olo... No se selviää ensi viikolla kai sitten!
Tänään ja eilen on ollut hirveitä hedareita. En tiedä pitäisikö laskea oireeksi... Sitten tuli närästys... Mahassa ei sillai tunnu miltään ja jos tuntuu niin kuvittelen asiaa varmaan :whistle: täällä menossa dpo 5 ja 23/31 vaikka on piinapäivät niin tuntuu etten stressaa, ehkä siksi etten ole tikuttanut yms.:rolleyes:
 
@Emmae netistä lueskelin et ei suositella just sen takia et voi ärsyttää vielä lisää ja mahdollisesti ei mene ohi.
Mutta aattelin silti tikuttaa ovista huomenna ja katsoa mitä se näyttää ku lauantaina loppuu tuo kuuri onneksi niin jos se ovis tulis vaikka vähän myöhemmin:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Hei kaikille esikosta haaveileville! Täällä yksi lisää. :X3:

Mies on 30-vuotias ja minä 24. Molemmille lapsi olisi ensimmäinen ja toivottu. Toukokuussa jätettiin rengas pois (muista syistä) ja elokuussa todettiin, että pieni saa tulla jos on tullakseen. Rennolla meiningillä ollaan pupuiltu, kun pienellä ei vielä kiirettä kuitenkaan ole. Mulla on vielä opintoja jäljellä vuosi ja eletään etäsuhteessa sen vuoksi, joten kaikkia optimaalisia päiviä ei edes päästä käyttämään.

Seurustelun alkuaikona mies naureskeli väitteelleni, että miehilläkin voi olla vauvakuume, mutta on nyt jälkeenpäin todennut, että olin oikeassa. :LOL: Sain tänään kuvan, jossa oli hänen tietokoneen näyttönsä ja siinä auki lapsia koskevia artikkeleita. Kovasti "ihmetteli" kuinka olikaan ajautunut moisille sivustoille. :love:

Hipposka, 24, (mies 30)................ ya 8/18, tjot
 
Ollaan taas siinä kierron vaiheessa että alan muka huomata raskausoireita ihan liian aikaisin (n) Vaikka samalla nää "oireet" on samankaltasia ku negakierroissakin. Pitäs vaan olla kärsivällinen vielä 5-6 päivää että pääsen testaamaan, jos kuukautiset ei oo vielä siinä vaiheessa alkanu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
KP 25/31 dpo 7 ilmeisesti Flo:n mukaan :) ei sillai oireita kumpaankaan suuntaan. En ole ollut erityisen ärtsy, valkovuotoa ei ole lisääntynyt. En tiedä mitä ajatella, voihan tässä analysoida että närästystä oli hieman heti aamulla ja vatsakipuja silloin tällöin, mut ei mitään sellasta että olisin varma että nyt se tärppäs.
 

Yhteistyössä