Noista oireista ennen varmuutta. Onneksi on fertility tracker mistä tarkistella
Noin vajaa viikko ovulaation jälkeen tuli kahteen otteeseen aika voimakkaita nipistyksiä masussa. Saattoivat olla toki muutakin. Samoihin aikoihin aivastelin muutamaan otteeseen ihan syyttä. Muutamaa päivää myöhemmin alaselkä kipeytyi, ja jotkut ruuat tai maut saivat yökkimään, syömisen jälkeen piti koittaa piilotella ettei ihan avoimesti ala kakomaan. Tämän jälkeen seuraava oire oli mahan möyriminen ja pistokset, välillä ihan irvistytti kun niin kovasti vihlas. Näiden vuoksi lopulta tein testin jo päivää aikaisemmin kuin olin suunnitellut (aikaisemmin olin kyllä jo kaksi negaa testannut, tietäen kyllä samalla että liian aikaista on). Alaselkäkivun kans samoihin aikoihin jäi aamukahvit pariin kertaan juomatta, mikä on mulle harvinaista. Maistui vaan pahalta. LISÄYS vielä että kahvittomuuden kanssa samoina päivinä haisivat aamupalaseuran suolakurkut aivan järkyttävän pahalta, ja muutenkin haistoin paljon pahoja hajuja.
Nyt on jatkunut tuota yökkäilyä, alaselkäkipua ja masun vihlomista. Väsymyksen puuttumista olen ihmetellyt, jaksoin jopa viikonloppuna kukkua pelkän veden voimin baarissa muiden mukana lähes loppuun asti. Aamulla toki väsytti, mutta harvinaisen vähän.
Sellainen on ihmetyttänyt kans, kun ei mitään herkkuja tee mieli. Syödä tartteis aika usein, ettei tulis huonoa oloa, ja kaikki kyllä menee alas, niin herkut kuin oikeampi ruoka, mutta ei ole lainkaan sellaista "nyt kyllä syön suklaata/sipsejä kun kerran täytyy syödä ettei ala heikottamaan". Kummallista. Ja kovasti erilaista kuin ne kaksi keskenjäänyttä kertaa, kun väsytti ja olisin syönyt pelkkiä keksejä koko ajan.
Huomenna digitesti ja sen jälkeen soittelen neuvolaan. Jänskättää!