♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@voittamaton no jopas. On kyllä tää koko homma niin hankalaa ja sekavaa. Tuntuu että mikään ei ole selvää ja mennään vaan arvailujen mukaan (n).

Mulla siis mun mielestä ovisplussa lauantaina, eilen tasavahvat ja tänään jo vähän haaleampi. Lasken siis eilisen ovispäiväksi, jolloin myös tuli nyt sit ainoat tallettelut. Eli dpo 0 (kp26) tallettelulla mennään tää kierto. Ja nyt lopetan ovistestailun, en tiedä miten on mahdollista mutta mulla tais mennä 21 tikkua tässä kierrossa :D
 
No höh ettei näkynyt mitään @voittamaton (n) Jospa se kuitenkin olis ollut ovisplussa, kun testi kuitenki näytti?

@Linnn talletteluthan meni ihan nappiin(y)

Täällä kp28 odottelen menkkoja loppuviikkoon.. Tässä kierrossa ei siis niin mitään toivoa, oltiin ne parhaat päivät (ja viikot) erillämme. Eipä se mitään kun tarkoitus ois lykkäillä syksyyn. Onnistuin mokaamaan mun kilpirauhas labran, loppu perjantaina lääkkeet ja vasta tänään sain ostettua uusia. Siirsin sen labran, ku varmaan heittää ainaki viikon arvot härännpyllyä:D Ei musta ole äidiksi, en saa ikinä ravattua niissä neuvoloissa, tämäkin labra on oottanu käymistä huhtikuusta asti:ROFLMAO: Lääkkeet unohtuu ostaa ja mamma vitamiinitki on loppunu varmaa maaliskuussa... Huoh:oops: Söin aiemmin sitä multitabsia, kun oon vähän skeptinen ravintolisien ja yhteisvaikutusten suhteen.. Suosittelisiko joku jotain halvempaa purkkia? Mieluusti söisin kyllä taas vaan yhtä tabua, ei mun muistilla ja kärsivällisyydellä napsita useampia:ROFLMAO::LOL:

Anteeksi vuodatus, pistin parin viikon edestä tekstiä nyt sitte kerralla:rolleyes:
 
Hei! Lueskelin tuossa viime päivät tuota nuoret haaveilijat ketjua ja siihen viestiäkin pistin, mutta huomasin tämän ketjun olevan elossa. Tääl olisi yksi joka odottaa sitä aloittamista, eli todellakin vielä haaveilija.

Avokki on vasta tässä epäsuoran suorasti myöntynyt mun vauvakuumeisiin, mutta aikaisintaan raskaus olisi toiveissa loppusyksyllä, jotta ehtisin keväällä valmistua. Avokki valmistuu nyt vuoden lopulla. Tässä olisi siis kierukan vaihto edessä ja vahvasti mieli sanoisi, että uutta ei tule. En vaan tiedä miten maltan olla muutaman kuukauden poistattamatta tuota, kun niin paljon haluaisin päästä jännittämään :love: sitä kun miettii, jos raskaus ei alakkaan nopeasti. Tosin se olisi melkein hyvä asia, ehtisi asioita järjestellä mutta pääsisi tässä asiassa edes alulle.

Mitenkä te muut esikoisten haaveilijat, oliko yrittämisen aloittaminen vaikeaa tai epäilyttikö? Suostuiko mies nopeasti? Enhän ole ees 100% varma että tuo vauvan vuoden päähän haluaisi :oops:

Sivusta seurailisi: karvakorva 23 (mies 24). Ehkäisyn pois jättäminen kesä/syksy 2017. (jonka jälkeen varmasti olisi alkuun käytössä keskeytetty)
 
Tervetuloa @Karvakorvat :) kesä hujahtaa onneks aina äkkiä, niin pian huomaatkin että saat poistattaa kierukan kokonaan. Nyt tuntuu kuitenkin varmasti ikuisuudelta kun odottaa sitä niin kovasti.
Meilläkään ei ollut ongelmia puhua miestä ympäri. Hän on sitä varmaan omassa mielessä toivonut ja odottanut paljon enemmän kuin on mulle ääneen sanonut. Tällä hetkellä kuume taitaa olla molemmilla yhtä paha. Viimeksi tänään sain töihin viestin nimiehdotuksesta:LOL: me ollaan sen suhteen iiihan eri planeetoilla ja se tulee koituun myöhemmin varmaan (ja toivottavasti) meidän suurimmaksi ongelmaksi:ROFLMAO:

@voittamaton ompa omituinen tilanne sulla(n) mielenkiintoista kyllä kuulla verikokeiden tulokset, että tapahtuiko sitä ovista lopulta. Voiko testit tummua niin paljon ilman plussaa? Oliko se siis tikkutesti?

@Linnn tuolla ajotuksella voi hyvinkin tärpätä, toivotaan parasta(y)

@eevas mä oon ihan samanlainen honkelo lääkkeidenoton ja labrojen kans. Unohtelen lääkkeitä yhtenään. Ostin dosetinkin, että muistasin paremmin, mutta en muista koskaan jakaa niitä lääkkeitä siihen:LOL:

Mulla on joku alapäälääkitys meneillään, mikä piti yrittää ajottaa menkojen lopun, reissun ja oviksen väliin:cautious: kävin siellä gynellä sillon reilu kuukausi sitten ja nyt vasta soitettiin, että "niin joo muutes, joku tulehdus siellä oli ja apteekissa on lääkkeet kiitos hei.." jäi vähän ihmeellinen fiilis ja outoa kun nyt vasta soittivat. En tiedä onko se tulehdus sitten voinut vaikeuttaa raskautumista? Nyt on joku geeli käytössä 5pv ja sitten onkin jo ovis käsillä. Sormet ja varpaat ristissä, että tässä kierrossa tärppäis, mulla ja teillä kaikilla muilla:love:
 
Heippa kaikille,
Menimme naimisiin tänä keväänä ja päätimme, että nyt voidaan myös aloittaa kunnolla esikoisesta haaveilu ja raskauden yritys. Molemmilla on ollut melkein vuoden jo kova vauvakuume, mutta nyt muut elämän osa-alueet ovat niin hyvällä mallilla että koen että vauvan olisi hyvä tulla.. :)

Käytin ennen nuvaringia, mutta "luomuna" olen ollut 9kk. Kierto on ollut melko säännöllinen, nyt hiukan lyhentynyt, viime kierto oli vain 23pvää. Nyt menossa kp3.

Tsemppiä kaikille yrityksiin ja onnea hurjasti plussanneille! :love:

Mukaan liittyisi siis: Tähtisilmä93, 24v, mies 32v, ya 6/17, yk 1
 
@Eela- veikkaan kanssa, että loppujenlopuksi aika sujahtaa nopeasti.

Tuo mies on sellainen, että aikaisemmin on puhunut haluavansa lapsia sitten joskus. Vuosi sitten ei olisi lähimainkaan ollut valmis, mutta nyt näyttääkin vihreää valoa kierukan pois jättämisen suhteen:love: Eniten itseä mietityttää taloudelliset asiat jos opiskeluiden jälkeen ei ehdi töitä tekemään yhtään. Jos käytännön asiat ei mietityttäisi, poistaisin kapistuksen heti. Nyt tyydyn jännäämään teidän muiden puolesta (y)
 
Tervetuloa uusille! :)

Meillä minä olen kuumeillut vauvasta jo pitkään, pikkuhiljaa alko mieskin lämmetä ja vähän sillain varovasti "edettiin". Ensin jätettiin pillerit ja mentiin pari kk keskeytetyllä, ja sit yks kaks kesken hommien päätettiin ettei keskeytetäkkään :LOL: Nopeasti oli mieskin ihan täysillä mukana :) Sekin on nyt tajunnu ettei niitä vauvoja noin vain tehdäkkään :LOL: @Karvakorvat

Ja höpöhöpö @eevas varmasti tulet olemaan mahtava äiti! Niinkun me kaikki ;)

Aiotaan hakeutua tutkimuksiin kans @Paputoive varmaan elo-syyskuussa :) Haluisin käydä yksityisellä tekemässä tutkimukset ja selvittämässä missä vika, ja tulosten perusteella sit julkiselle mahdollisesti hoitoihin .. kuulostaaks iha pöhköltä suunnitelmalta? :cautious:
 
Tervetuloa uusille!

@Eela- kuulemma PCO tapauksissa voi tulla virheellisiäkin ovisplussia. Jotenkin hullua kun ei enää itsekkään tiedä mihin luottaa ja mihin ei :unsure: Ihan tavallinen liuskatesti oli käytössä kun plussa tuli. Kuulostaapas oudolta, että tulehduksesta ilmoitetaan vasta kuukauden jälkeen. Mikä tulehdus sulla siis on/oli?

@Jennipä ja @Paputoive kauanko teillä meni, että saitte lähetteen jättämisestä ajan julkisen puolen lääkärille? Ja kauanko siitä meni, että oli oikeasti eka käynti? Tiedän, että nää ajat on erit joka kunnassa, mutta tarviin nyt väkisin jotain lohdutusta kun kaikki tuntuu hajoavan käsiin. Tiedän kesätauot jne ja yritän olla realistinen :cry:

@Hope- eihän toi huonolta suunnitelmalta kuulosta! Tosin sinuna ehkä pyytäisin suoraan yksityiseltä lähetteen julkiselle hoitoihin, kun yritystä on mennyt kerran jo yli vuosi. Säästäisitte pitkän pennin :)
 
@Karvakorvat tervetuloa! Meillä oli niin, että mies oli ensin valmis. Mua epäillytti ja jännitti hirveesti aloittaa yrittäminen. Ja meinasin pökertyä kun plussa tuli heti ekan yrityksen jälkeen (tämä meni siis valitettavasti heti alkujaan kesken). Nyt uusi pysyvä plussa olisi kyllä enemmän kuin tervetullut!

@eevas kuulostaa siltä että susta tulee aivan ihana hassu äiti :ROFLMAO::love:

@Eela- uups olikohan niillä jäänyt tulehdusjuttu huomaamatta o_O onneksi huomasivat nyt, niin asia saadaan hoidettua! Luulen hyvinkin että tulehduksilla saattaapi olla heikentävää vaikutusta raskautumiseen?

@Tähtisilmä93 tervetuloa ja onnea naimisiin menosta :love:

@Hope- mulla kans suunnitelmissa nyt kesällä vähän etukäteen käydä yksityisellä tarkistuttamassa, ettei missään perusjutuissa ole vikaa. Hoitoihin julkiselle olis aiheellista hakeutua vasta lokakuussa, kun tulee vuosi täyteen yritystä TAI jos nyt vielä ennen sitä tulee kolmas keskenmeno (onko 5+0 jo keskenmeno?).

@voittamaton multa meni ihan ohi että olitte kans hoitoihin saanu lähetettä. Mä uskon että hoidoista on kyllä monelle apua, eiköhän teillekin! Se on positiivista, eikö?
@Jennipä ja @Paputoive muakin kiinnostaa noi aikataulut!
 
Viimeksi muokattu:
@voittamaton @Linnn meillä siis lähete oli valmiina ja ensiaika saatiin kun mies oli käynyt simppanäytteen antamassa ja minä verikokeissa. Ja siitä kun vika näyte oli annettu, niin saatiin ensiaika 1,5 kuukauden päähän. Sen jälkeen halusivat vielä multa aukiolotutkimuksen, alkukierron verikokeita ja mieheltä kontrollinäytteen (kun eka näyte epäonnistu eikä ollut siittiöitä). Näiden jälkeisessä kierrossa olisin saanut aloittaa clomit, mutta tän reissun takia siirtyy elokuulle. Mut meillä siis suurin hidaste täs hommassa on ollut noi miehen näytteen annot, mutta tärkeintä on että ne on nyt toistaiseksi ohi. Toivottavasti ei jouduta insseihin tai siitä eteenpäin, kun voisi olla hankalaa..
 
Moikka! Ja tervetuloa uusille!

@Hope- , @voittamaton ja @Linnn kyselivät hoidoista. Minä hakeuduin vasta 1v 2kk yrityksen jälkeen (heinäkuussa -16) yksityiselle ihan vaan tsekkaamaan tilannetta ja lähinnä pyytämään sitä kautta lähetettä kunnalliselle lapsettomuushoitoihin. Eli en tiedä tk:n kautta hakeutumisesta ja sen puolen aikatauluista ym. Mulle teki lapsettomuuslääkäri ultratutkimuksen, käynti maksoi 165€. Löydöksenä oli kystaepäily/endometriooma munasarjassa.

Lääkäri teki lähetteen gynen polille tuon selvittelyyn ja mahdolliseen operaatioon, muistaakseni 3kk sisään heidän olisi pitänyt sitten toimia. Sainkin ajan muistaakseni 2kk päähän tarkastukseen ja pyynnön käydä verikokeissa. Koska munasarjan kasvainmerkkiaine oli koholla aikaa aikaistettiin. Ultralla katsottiin ja todettiin sen edelleen olevan siellä. Sitten terolut-kuuri ja uusi ultra että häviääkö. Ei hävinnyt joten pääsin leikkausjonoon, siinäkin taisi olla 3kk kiirellisyys, mutta vissiin gynen puolella jonot oli lyhyet niin pääsin toimenpiteeseen jo lokakuussa. Endometriooma leikattiin munasarjasta ja patologi sen varmisti endoksi. Loppuviimein endo oli leikattukin jo 3kk siitä kun se ekan kerran todettiin. Tässä olis todellakin voinut venähtää pidempäänkin! Jopa yli puoli vuotta. Me päätettiin itse että yritetään toimenpiteen jälkeen vielä luomusti kun leikkauksen yhteydessä munanjohtimet huuhdottiin. Ei tullut tärppiä niin olikohan se tammi-/helmikuuta kun soitin polille sitten että halutaan lapsettomuushoitoihin. Me ei erikseen sinne saatu lähetettä vaan leikkauskertomukseen lääkäri kirjasi että "voivat olla yhdeydessä suoraan lapsettomuuspuolelle kun haluavat."

Mekin saatiin ensikäyntiaika tyyliin 1-1,5kk päähän. Sitä ennen piti käydä molempien verikokeissa ja miehen antaa simppanäyte. Minulle ei aukiolotutkimusta tehty uudelleen. Ensikäynnillä sitten sovittiin seuraavaan kiertoon jo ovulaation induktio Letrozolella ja inseminaatio jos halutaan. Päätettiin suoraan mennä oi+aih kaavalla. Että saadaan inssit alta pois ja sitten mahdollisesti samalle vuodelle aloitettua ivf. Ihan rahallisesti ajateltiin näin kun käynti- ja lääkemaksut kertyy tammikuu-joulukuu.

Eli mun tarina hoitoihin hakeutumisesta ei oo se perinteisin, mutta toivottavasti tästä oli hyötyä. @Hope- minä siis juurikin hakeuduin yksityiselle tarkastuttamaan tilannetta ja ilmankin endoa olisin sieltä pyytänyt lähetettä kunnalliselle lapsettomuuspolille. Meillä ei yksityisellä ole labraa joten hoitoja (inssit, ivf, icsi) ne ei siellä tee. Toki normaalia ovulaation induktioa ja kotiyhdyntöjä voivat tehdä. Mutta itse halusin kokeneelle lapsettomuuslääkärille tutkimuksiin, enkä tkn kautta. Tämä lapsettomuuslääkäri on töissä myös julkisen lapsettomuuspolilla. Pitää sen lisäksi yksityisvastaanottoa niinkuin suurin osa julkisen puolen lääkäreistä tekee. Kannattaa vaikka googletella lapsettomuuslääkäri ja oma kunta niin saa tietoa ehkä kelle voisi hakeutua, joa yksityisen kautta haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
@Kumiankka1 @Hope- veikkaan että meillä lopulta käy myös niin, että se mies lähtee tosissaan mukaan sitten, kun ehkäsyn jätän ja mennään keskeytetyllä. Olis juuri hänen tyylistä kesken kaiken todetta että mitä jos antaaki mennä vaa :LOL:

Lueskelin tätä ketjua muuten joskus vuosi sitten, ja nyt tuossa yöllä selailin kun piti rytmiä kääntää yövuoro varten. Onnea älyttömästi @Kinder_Kitty raskaudesta, sekä @Paputoive plussasta, toivotaan sen vahvistuvan (muokkaus, tai lähinnä toivotaan ultrassa kaiken olevan hyvin)!
 
@Jennipä ja @Paputoive kiitos infosta! Teistä molemmat mainitsi odottaneensa 1,5kk ekaa käyntiä. Toivottavasti ei menisi meilläkään kauempaa. Mulla meni vähän kaikki ohi eilen siellä ultrassa ja hajosin vaan ihan totaalisesti. Sen takia en nyt sitten tiedä, että onko se meidän lähete siis jo vetämässä nyt vai vasta tuon miehen simppakokeen ja mun aukiolotutkimuksen jälkeen (n) Täytyy soittaa vaikka huomenna vielä sille mun lääkärille ja kysyä tarkemmin näitä asioita mitkä mietityttää. Se spermanäyte pitää viedä väestöliittoon, jotenkin tää pompottelukin tuntuu hassulta miksei sitten suoraan TYKSiin?

@Linnn mehän ollaan oltu hoidoissa jo maaliskuusta, nyt vaan hoitomuoto ja paikka vaihtuvat. Toivottavasti tuloksetkin on parempia :ROFLMAO:
 
Hei! Lueskelin tuossa viime päivät tuota nuoret haaveilijat ketjua ja siihen viestiäkin pistin, mutta huomasin tämän ketjun olevan elossa. Tääl olisi yksi joka odottaa sitä aloittamista, eli todellakin vielä haaveilija.

Avokki on vasta tässä epäsuoran suorasti myöntynyt mun vauvakuumeisiin, mutta aikaisintaan raskaus olisi toiveissa loppusyksyllä, jotta ehtisin keväällä valmistua. Avokki valmistuu nyt vuoden lopulla. Tässä olisi siis kierukan vaihto edessä ja vahvasti mieli sanoisi, että uutta ei tule. En vaan tiedä miten maltan olla muutaman kuukauden poistattamatta tuota, kun niin paljon haluaisin päästä jännittämään :love: sitä kun miettii, jos raskaus ei alakkaan nopeasti. Tosin se olisi melkein hyvä asia, ehtisi asioita järjestellä mutta pääsisi tässä asiassa edes alulle.

Mitenkä te muut esikoisten haaveilijat, oliko yrittämisen aloittaminen vaikeaa tai epäilyttikö? Suostuiko mies nopeasti? Enhän ole ees 100% varma että tuo vauvan vuoden päähän haluaisi :oops:

Sivusta seurailisi: karvakorva 23 (mies 24). Ehkäisyn pois jättäminen kesä/syksy 2017. (jonka jälkeen varmasti olisi alkuun käytössä keskeytetty)

Meillä minä halusin ottaa ehkäisykapselin pois jatkuvien vuotojen vuoksi ja mulla oli myös ihan järkyttävä vauvakuume. Taivuttelin miestä yritykseen, mutta ei oikein vielä tuntunut hänestä ajankohtaiselta ja hyvältä idealta. Päätin kuitenkin poistaa kapselin noiden vuoto-ongelmien vuoksi ja puhuttiin miehen kans että sitten kondomiehkäisy. Oisko me yhen kerran sitä kumia käytetty kun sekin tuntui miehestä huonolta. Muutamia kertoja mentiin loppuun astikin ja mies oli ihan varma että nyt napsahti ja oli vähän paniikissakin. Eka vuoto kun tuli niin huokaisi helpotuksesta. Olin pettynyt ja juteltiin miehen kans et jos saa tulla jos tulee, niin sit ei kyllä käytetä ja estellä mitään. Siitä se yritys lähti. Mies oli alkuun tulee jos on tullakseen asenteella ja minä yritin 100 lasissa. Pikkuhiljaa mies innostui. Ei kannata painostaa liikaa, mutta avoin keskustelu kannattaa pitää. Molempienhan pitää olla kuitenkin sitä mieltä että vauva on tervetullut. Meillä oli molemmilla (myös minulla) alkuun pelkoja ja tunnetta että haluaako sitä edes 100%. Mutta kyllä on ne pelot karisseet ja halu omasta lapsesta noussut 200%, myös mies on sitoutunut kaikkeen ajan kuluessa, hoidot hyvänä esimerkkinä. Oli myös innoissaan esimmäisestä positiivisesta raskaustestistä. :love:
 
Moi! Kirjoitinkin jo aiemmin tänne. Onnea hurjasti @Paputoive

ON: Tuolloin aiemmin tilanne oli se, että nuvaring oli lopetettu ja odottelin ensimmäisiä menkkojani. Kävi sitten niin, että tuo ensimmäinen kierto oli kuin oppikirjoissa: tunsin selvästi oviksen kp 13, menkat alkoi kp 28. Nyt toinen kierto meneillään, tarkoitus oli aloittaa yritys vasta kesän jälkeen, mutta jotenkin päädyttiin aloittamaan jo
Eli minut voi lisätä listalle 26v. Yk 1 ya 6/2017.

Tässä kierrossa en kyllä ole tuntenut ovista, nyt kp 22. Menkkojen kuuluisi alkaa ensi viikolla...
 
  • Tykkää
Reactions: Linnn
@Kumiankka1 Enpä osaa sanoa ollaanko samalla alalla, itse en enää opiskele: sain keväällä opinnot päätökseen ja heti onneksi vakituisen työn niin ei tarvitse niin kovasti raha-asioita murehtia.. :) Ollaan miehen kanssa molemmat terveydenhuoltoalalla. Mukavaa kämpän etsintää! Noi on aina kivoja ja jänniä hetkiä elämässä. (y)

@Karvakorvat Meillä aloittaminen oli tosiaan aikalailla yhteinen päätös. Toki mies on aika paljon vanhempi niin on tavallaan kypsempi ja valmiimpi tilanteeseen kuin varmasti moni oman ikäiseni olisi... Plus sit asiaa auttaa se että hänelle lapset, raskaus ja synnytys ovat melko tuttuja juttuja työn kautta niin ei tarvitse pelätä että se juoksis karkuun ensimmäisten raskausvaivojen ilmaantuessa :LOL:

Mitenkäs ootte "huoltanut" itseänne raskautta odotellessa ja miten meinaatte sen aikana? Alotin just syömään perus monivitskun sijaan Ladyvitan Mamaa ja koitan lisätä vedenjuontia. Ja tietty liikuntaa pitäis lisätä ja syödä vielä vähän fiksummin :ROFLMAO: Onko ehdotuksia/hyviä vinkkejä?
 
@Myrsky10 koittakaa saada juteltua. <3 Avoin, rehellinen ja toista kunnioittava keskustelu kehiin. Onko kyse kuinka vakavasta asiasta mistä riita tuli? Ei tarvitse yksityiskohtaisesti kertoa tietenkään jos et halua. Toivottavasti saisitte sovittua.

@Tähtisilmä93 minä aloitin heti kun yritys alkoi niin foolihappolisän. Tämä suositeltaisiin aloitettavan 3kk ennen raskaaksituloa. Eli jo ennen yritysaikaa. Mutta ehdin itse pari vuotta syödä ennenkuin tärppäsi, joten omalla kohdalla ei haitannut vaikka ostin purkin vasta yrityksen alussa. Alkuun söin siis pelkkää foolihappoa, en vitamiineja. Nyt loppuajasta kun hoidoissa jo oltiin niin vaihdoin multivita raskaus ja imetys vitamiiniin, siinö on samassa foolihappoa ja muita tarvittavia mammavitskuja. Pitkin yritystä oon yrittäny painoo pudottaa, mutta aina vaan samoihin ongelmiin kompastunut ja yrityksen onnistumattomuus on ajanut lohtusyömiseen ja motivaation puuttumiseen ja epäterveellisiin valintoihin. Liikuntaa vähänlaisesti harrastan, mutta välillä yritin sitäkin lisätä.

Nyt plussan tullen on tullut hirveä motivaatio ja halu syödä hyvin pienen kasvavan vauvanalun kannalta. Haluaisin ehkäistä raskausdiabeteksen, joten sekin taustalla. Olen käynyt yritysaikana kaksi kertaa ravitsemusterapiassa (nyt hoitojen aikana) ja ravitsemusterapeutin kanssa oli puhetta että plussan tullen tulisin vielä hänen luokseen juttelemaan raskausajan ruokavaliosta ja juurikin raskausdiabeteksen ehkäisemisestä. Minulla on ylipainoa ja toiveissa nyt olisi että raskausaikana ei kiloja juurikaan tulisi. Saas nähdä kuinka tiukille sitä joutuu!

Viivat on muuttuneet näin: viisi ekaa viivaa otettu peräkkäisinö päivinä, sitten joka toinen päivä. Alin alkaa olla jo aika hieno:love:
picture1497441559.jpg

Olen kurkkinut helmikuun odottajien ketjua, mutta tuntuu oudolta jättää tämä ketju.... Anteeks kuvasaaste ja "raskaushehkutus". :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
@voittamaton ootko kattonu oman kunnan simpukan vertaistukiryhmiä? Niistä vois olls apua? Itseltä ensikäynnillä kysyttiin haluanko tavata sen ravitsemusterapeutin sekä seksuaaliterapeutin. Mulle kävi et käyn juttelee molempien kanssa. En tiiä oliko hirveesti tosta seksuaaliterapeutista apua, mut saipahan jonkun kanssa käydä asioita ja jaksamista läpi. Uutta aikaa en kokenut tarpeelliseksi.

Mulla pahin stressi oli ennen hoitoihin pääsyä, kun odoteltiin ensikäynnille pääsyä. Kerran lähdin lenkille ja itkin koko lenkin yksin ja laitoin viestiä yhdelle työkaverille, joka on hoidot käynyt läpi että saanko tulla käymään että on ihan hirveä olo hoitojen alkamisen takia ja pelottaa iha hulluna. No työkaveri ei huomannut viestiä, mutta soitti lenkin lopulla ja juteltiin ja itkettiin yhdessä. Hän tsemppasi minua ja siitä vertaistuesta just oli apua siihen hetkeen. Mulla on tiennyt useampikin läheinen hoidoista, mutta ei ne kyllä osaa sanoa mitään fiksua ketkä ei ole hoidoissa olleet, pelkkiä latteuksia. Tänään laitoin viestiä tälle samaiselle työkaverille että pitää vähän miettii vielä vkl juhlintaa et mikä mahtaa olla olo ja mitä keksin selittää etten juo. Se soitti heti ja oli niin onnellinen minun puolesta kun olin plussannut. Sanoi vielä puhelun päätteeksi että "ai vitsi tuli hyvä mieli". Se kyllä tuntui kans niin hyvälle kun joku tietää oikeesti tasan tarkkaan miltä se minunkin niin kauan toivottu plussa tuntuu.

Toivon teille joka ikiselle omaa plussaa ja en haluis et kukaan teistä joutuis kärsimään lapsettomuudesta ja hoitojen tuomasta stressistä. Mulla ei ees oo pisin mahdollinen taival takana ja silti tää on ollu rankkaa.
 
@Paputoive ihanaa, että sulla on työkaveri johon tukeutua. Uskon, että ystävä, joka on kokenut joskus saman, on paras apu tässä tilanteessa.

Mulle on tällä hetkellä vaikeinta käsitellä pettymyksiä. Oon jokaisessa noista kolmesta Clomikierrosta ollut varma, että kaikki menee hyvin ja ovis tapahtuu. Nyt ollaan se hoitomuoto käyty läpi ilman minkäänlaista parannusta vanhaan ja lähdetään kohti seuraavaa. Jotenkin en tiedä miten tässä kestää seuraavat pettymykset kun niiden aika tulee. Toisaalta taas odottelukin tuntuu tuskastuttavalta. En tiedä miten oon koossa enää silloin elo/syyskuussa kun päästään hoidoissa eteenpäin.
 

Yhteistyössä