Esikoisesta haaveilevat <3<3<3

Aaaargh... Auttakaa mua. En osaa suhtautua näihin "tuntemiini oireisiin" ollenkaan. Nännit, on päivä päivältä enemmän arat ja sorottaavat jo saunassakin pystyssä. Mahassa menkkamaista/ovismaista kipua ja tänään ollut "turvonnut" Lämmöt koholla ja iltaisin paleltaa. Pelottaa jo ihan pirusti kuun loppu, kun sieltä voi tulla se nega. Ja siten nolottaakin, kun tänne olen mennyt vuodattamaan sitten kuviteltuja oireitakin. No mutta senhän näkee sitten vasta.. Toivotaan ja haaveillaan :heart:

Tervetuloa uusille :flower:
 
onnea emiliana!! :flower::heart:

B, mie kyl vähä meinasin et ootko ovulaatiota huomannu olevaksi millon, ku eihä sitä kalenterista voi katsoa muuta ko sillo ko todel on säännölline kierto.. Eli et millo sit kipuilut ja limat yms ollu?

Tääl ei taaskaa oikeen selvyyttä, suht kuivaa on ni aattelin et se ovis ois ollu mut ku sit tänää munasarjoje kohille o sattunu tosi paljo.. et en mie ny sit tiiä et tänäänkö se sit oliki :D
 
Täällä on nyt lähipäivinä moni saanut testiinsä plussan. Itestä en tiedä oikein mitään. En tiedä ihan tarkkaan, koska ovis oli. Mitään oireita mistään ei oikein ole. Ja ajatukset muutenkin olen saanut pidettyä kaikenlaisessa muussa. Eli loppukuusta sitten täytyy testailla, jos täti ei tule kiusimaan. Odotuksia ei oikein ole mistään. Kovasti toivotaan miehen kanssa nyyttiä meidän perheeseen; toivottavasti meille sellainen suodaan. Mieskin on niin kovin ihanasti mukana meidän "projektissa". Lukee vauvakirjoja ja on niin tietävinään kaiken :D:heart:
 
Heippa kaikille! Minä olen nyt rouva!! :) Häät meni todella ihanasti. Kaikki sujui hyvin. Kamalasti jännitti, mutta se kai kuuluu asiaan.
Nyt on ihanaa keskittyä vaan vauvajuttuihin, kun yksi iso stressitaakka on takanapäin.

Haleja kaikille!!!
 
Oikein paljon onnen emilianalle!! Olisipa kiva, kun me kaikki saataisiin samanlaista kerrottavaa pikapikaa =) Ja onnea myös suunnistajalle avioliiton johdosta! Itse en ole vielä edes kihloihin päässyt... viisi vuotta ollaan yhdessä kuljettu ja sukulaiset vaan jaksaa koko ajan häiden perään kysellä, varsinkin nyt, kun ollaan taloprojektia vuoden päästä käynnistämässä.. ollaan vain sen verran "nykyaikaisia" ettei ole kummallakaan kiire.. Tosin sen verran on juteltu, että jos nyt lapsi meille suodaan, niin käväistään maistraatissa vaihvihkaa ja pidetään häät sitten esim. kolmantena hääpäivänä tms.. saas nyt nähdä..

Tuntemusten sijaan itseäni oikein ärsyttää, kun ei siis tunnu yhtään miltään vatsassa.. ei kipuja ei mitään.. eilen illalla vähän juili, mutta syyksi osoittautuikin kukkakaali :LOL:
Tiiän ettei pitäis stressata eikä liikaa suunnitella, mutta kun en mahda itselleni mitään..pitää saada kaikki ja heti!! ja kierrot tuntuu todella pitkiltä, vaikka on ihan normit.. viime kierrossa tuhlasin raskaustestejäkin hirmuläjän, kun en jaksanut odotella menkkoja ja tiesin kyllä, ettei niissä testeissä mitään näy, mutta kun silti sitä vaan piti testata... nyt olen sitten säästelly, enkä testaa ennenkuin loppukierrosta =) Eniten tässä vain harmittaa ja pelottaa se, että ellei nyt nappaa sanotaan parilla kolmella seuraaallakaan kierrolla, niin sitten varmaan laitetaan homma jäihin muutamaksi kuukaudeksi.. syynä se, että en halua olla viimeisilläni raskaana silloin, kun meillä on se taloprojekti.. toivon mukaan nyyti olis jo ihmistenilmoilla siihen aikaan...
Mut eipä muuta kuin oikein ihanaa viikon alkua kaikille!!!!
 
huomenta!
onnea emiliana :heart:
ja onnea myös suunnistaja rouvaksi tulemisen johdosta :flower:

täällä odotellaan menkkoja saapuvaksi. tissit tosi kipeät ja menkkakipuja oli jo viikko sitten.
kipeäksikin olen tulossa, nenä tukossa ja kova yskä. :/

ihanaa, kun tänään ei pitäisi sataa, nytkin aurinko paistaa :) on parvekkeen ovikin auki, lämmittää ihanasti. :)

ihanaa viikonalkua kaikille ja plussatuulia lähiaikoina testaaville ja tietty kaikille muillekin :whistle: :whistle: :whistle: :heart:
 
Onnea plussanneille...

Olisin kysynyt, että onko kellään ollut sellaista jommottavaan ja pistävää rintakipua?
Mulla on yleensä ennen menkkoja rinnat kipeet, mutta tuollaista pistävää kipua ei ole aikaisemmin ollut.
 
onko täällä muita jotka tapittavat silmät pyöreinä faktan synnytyssairaalaa? :whistle:

ootteko kokeilleet sitä Donna -sylkitestiä oviksen määritykseen? vaikuttais ainakin suht helpolta se mittaus... jotenkin tuntus noi tikut niin vaikeilta...

tätiä odottelen..
 
tätiä täälläkin odotellaan... haluaa takaisin listoille muttakun ei jaksa ilmoittautua ennenku kp on 1... sen mukaan mitä gynellä näky ja sanottiin pitäs menkkojen alkaa tänään mutta ei tunnu missään. ainoo oire menkoista on armottomat tulevat ja menevät migreenikohtaukset ja kipeet tissit. ja mut tissit hyrisee :( hrrrrr......hrrrr..... jos ne alkaa pirisemään niin sit oon saletisti hengittäny jonku puhelimen...

puikoilla vihree 50 koon villapaita...
 
Onnea plussanneille :D

Täällä odotellaan edelleen sitä yrityksen aloitusta :) Hope So mies ei kiduttaisi enää kauaa, päähän tässä hajoaa... Tänään kummitytön ( 2v ) luo pariksi päiväksi, helpottaa edes vähän tämä kuume, tai sitte pahenee :kieh:

Positiivista on että isäntä on saanut jonkun pupuilu villityksen kun ei hetken rauhaa anna, jospa se enteilisi hyvää :saint:
 
huomenta!! :)

täällä palaudutaan hektisestä viikonlopusta... perjantaina oltiin miekkosen kanssa syömässä ja oli kivaa. lauantaina käytiin miehen siskon luona heti aamusta, ja illalla mentiin tupareihin. oli ajatuksena että mie oon kuski, mut jostain kumman syystä oli hilpee meininki ja ilmapiiri kannustava, niin jäi auto parkkiin ja Talvimammaki meni keskustaan joraa. tätä tietenki edesautto se, että mulla ei oo yhtään semmone olo että voisin raskaana olla... Ei kyllä loppupeleissä tullu pahemmin juotua, kun ensin kierrettiin muijien kanssa Turku ympäri ja koitettiin keksiä paikka, mihin me (yks -86 ja kaks -88 viittä vaille 20) päästäisiin, eikä tarvis 18v pimujen keskellä bailaa. no ei sitä tahtonu löytyä ja loppujen lopuks oltiin marilynissä niiden teinien keskellä. puol tuntii kerittiin olee ni ukko soitti toisest baarist "nyt lähetään" jes... :D ihan hyvä vaan, ois voinu pää särkee enempi eilen. :DD
 
Paljon onnea plussanneille Sirpulalle ja Emilianalle! Ja naimisiin menosta Suunnistajalle! Se on ihan normaalia että jännittää. Itse en kanssa etukäteen osannut edes ajatella että vois jännittää mutta sitten kun ne kirkon ovet avautui niin johan kädet hikoamaan ja sydän jyskyttään. Ja sellanen perhanan elohiiripaineli pitkin naamaa:D Ja miestäkin jännitti niin maan prkleesti, myös mikä on todella ihmeellistä sitä kun ei jännitä yleensä mikään.

Täällä on taas jonkun aikaa ollut sellainen masis fiilis että ei sitä pientä tule koskaan. Onneksi viikonloppuna oli niin kiirettä etten kerennyt asiaa edes pahemmin miettiä. Ens vl pitäisikin sitten mennä kylään yksille tuttaville jossa ollaan noin 5. kuulla raskaana. Sen voi taas arvata mitä mun päässä liikkuu.

Eipä muuta kun koittakaa selvitä maanantaista :D
 
niin sitä piti vielä sanoa, että tuo viikonloppu sai meiän välilt jännitteitä taas pois kun oltiin ihmisten ilmoilla.. syöminenkin, ku ajattelee, joka päivähän mä teen kotona ruuan ja yhdessä syödään, mut on siinä vaan eri fiilis ku ulos mennään. pukeuduttiin nätisti ja siinä istuttiin niinku oltais treffeillä oltu :) paitsi vaan et jos oltais oltu treffeil ni tuskin ukko ois valittanu että tekis mieli pierasta ja mä kaivoin hammastikulla hampaita :LOL:

AI NIIN. ja sitte me oltiin härskejä. jäätiin isäntäpariskunnan luo yöks niiden kaksioon, ja nukuttiin olohuoneessa... tietty pikku hiprakassa teki mieli ****** ja sillon se ei kato paikkaa joten sutisuti olkkarissa.. ensin söpösti peiton alla kunnes seki oli ihan sama. onneks kumpikaan isäntä tai emäntä menny vessaan!! ois voinu olla nauru vähissä :LOL: :LOL:
 
Paljon onnea plussanneille :flower: :heart: !! Ja myöskin onnittelut rouva suunnistajalle :D !
Johanna83 Joo täällä myöskin katsellaan synnytyssairaalaa+vauvataloa ym. sillon ku satun tv:n ääreen :D Miehellä meinaa välil mennä hermo ku pitää kaikki vauvaohjelmat katsoa.. *ehe* :LOL:

Tässä yrittäny kuulostella kroppaani v-lopun aikana et onko se ovis tulossa/meneillään/menossa, jotaikin semmosia oireita oviksesta oon mukamas ainaki huomannu.. :) Mies on kyllä ollu kiitettävästi menossa mukana, suurinpiirtein perässä juossu et jos ny vielä vähän touhuiltas jos se ovulaatiokin on kerta menossa :LOL:
 
Täällä on taas kirjoteltu paljon parin päivän aikana :) Ei meinaa perässä pysyä, jos joutuu pari päivää olemaan pois koneelta :) Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!

Sitten täytyy taas kertoa kuulumisia - tein lauantaina hätäisenä ensimmäisen raskaustestin. Negatiivinenhan se oli. Ajattelin, että teen testin vasta, kun menkat on myöhässä, mutta enhän mä jaksanut odottaa :p Nyt on vaan vähän pettynyt olo, kun ei ole vauva tulossa - ymmärsin, että ton testin ois pitänyt näyttää jo lauantaina, jos olisin raskaana. Kaikki oireetkin on hiipunut viime viikon aikana, tosin ei ole kyllä sellanen olo, että menkatkaan ois alkamassa, mutta onhan tässä vielä aikaa :p
 
Talvimamma repesin ku luin ton tein "salapano" jutun :LOL: härski akka sanon minä ;) !
suunnistajalle lämpimät onnittelut avion satamaan pääsystä..ite toiveissa et ees joskus pääsis kihloihi..

Eilen satuin lukee tuolla keskenmeno palstalla olevia juttuja ja oikein pala nousi kurkkuun.Kun oon aina aatelu et ku rv12 pääsee yli ni voi jo huokasta,mut tuolla on monta tarinaa joissa lapsi on kuollu rv35 :eek: rv19 rv16 rv40 jne. Siis ihan kauheeta..eihän sitä voi yhtään nauttia raskaudesta jos noinkin myöhään lapsi voi kuolla kohtuun jne.En voi ees aatella miltä tuntuu menettää oma lapsi tai joutuu synnyttää lapsi kuolleena.. :ashamed: voi niitä äiti rukkia.Niille kaikille voimia toivon.Toi vaan avas miun silmät,et ei sitä voikkaan huokasta kun rv12 ohi :(

Täällä ei yhtään mitään oloja...ei niin mitään..mut eihän nyt oo ku vasya dpo7 napukka ainoastaa on kova ja kii..mut se on aika alhaal..mut kuten jo joku sano jossai pinos ni ei kande kahtoo tota napukkaa yhtää..
 

Oho!

Tätitulla tupsahti tänä aamuna!
Eli nyt sitten elellään kp 1, ja viime kierto jäi 39 pvän mittaiseksi (sitä edellinen 33).

Osaako joku veikkailla millon olisi hedelmällisiä päiviä, kun en minä osaa mitään limoja tutkia. :oops:

Greippimehu on auttanut kyllä hirvittävän paljon, vaikka aloitin sen kesken kierron. Nyt siis olisi 1. kunnon greippikierto.
Tuntuu, että nyt tulee normaalit kuukautiset, eikä vaan pari päivää niukkaa vuotoa.Eli että limisolisi tosiaan kasvanut.

Täti ei myöskään enteillyt yhtään mitenkään. Ei mielialanvaihteluita, ei päänsärkyä, ei "painetta", ei mitään!

Eli greippimehu on vienyt kaiken PMS-oireilun, sekä myös kuukautiskivut. Vaikutusta voi olla myös kalanmaksaöljykapseleilla (josta saa omegat, foolit suin muut).

Vaikka tuo kierto nyt venyi vähän viimekiertoon verrattuna, tuntuu silti, että oon hiukan "parantunut". Eli että miun lisääntymiselimet on paremmassa kunnossa, tasapainossa, ja voi paljon paremmin nyt.

Limaa ainakin lisännyt.

On hyä olo. Suosittelen kaikille greippimehua.

T: Rva B. , kp 1
 
Heipsis palstailijat!
Olen ollut taustalla seurailemassa jonkun aikaa, melko vähän kirjoitellut mutta sitäkin useammin kuulumisia lueskellut. Ensiksi ONNEA kaikille plussanneille :heart: ja tsemppiä jälleen pitkään yrittäneille! Meillä asiat ovat edenneet melko nopeasti viime kirjoituksieni jälkeen, plussauutisia ei kuitenkaan tiedossa. Miehelle iski vauvakuume kuin salama kirkkaalta taivaalta, kypsyminen ajatukseen vain tuli! Nyt sitten ehkäisy pois ja menoks :D Oon onnellinen kun voi alkaa tositoimiin...MUTTA...mulla ei edelleenkään oo palautunut kierto normaaliksi pillereiden lopettamisen jälkeen. Eli toisin sanoen, kun pääsiäisenä suurinpiirtein lopetin pillerit, kuukautisia ei ole tullut, vain pari vaivalloista tiputuspäivää, joita en luokittelisi kuukautisiksi.. Pointti on se, että aikaisemmin ajattelin, että onhan noita aikaa odotella mutta nyt kun mies antanut siunauksen vauvalle, tuli tällekin hupakolle kiire tositoimiin...mutta kiertoa ei pysty laskemaan eikä ovista määrittämään kun kehossa ei tapahdu mitään!!! Mietinkin tässä, että kuinka kauan kannattaa odotella, milloin lääkäriin ja kuuria naamaan? onko kokemusta??? Saataisiin sitten täälläkin se yritys aluilleen...

Ainiin...jotta kuume pysyis yllä, saatiin tuossa muutama jätesäkki jo vauvanvaatteita varastoon...aikas ovat vaaleanpunaisen sävyisiä...no eikös tämä tyttönen ole jo järjestänyt kaikki kokojen mukaan ja hypistellyt urakalla...eikä vauvasta vielä tietoakaan, saati kuukautisista!!!!!

:D :D :D :LOL:
 
Rouva B tässä olis yks linkki jossa voit käydä kahtoo mahdollista hedelmällistä aikaas http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php se on vaan suuntaan antava..ite tunnistan kohdunnapukasta et millon on avis.Niin ja tietty tikutan ovista..eli jos haluut kokeilla ni kandee ottaa ovistestit käyttöön =) ite oon iha koukus niihin..heh Tässä myös hyvä linkki oviksen bongaamiseen http://metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.php
 

Yhteistyössä