Elikä keskimmäinen muksuni on syntynyt viisto perätilan ja oman lantioni ahtauden takia suunnitellulla sektiolla. Tulin raskaaksi 3kk sektiosta ja kyselin eri lääkäreiltä raskauden turvallisuudesta. Vastaukset olivat monenlaisia, niistä piittaamatta pidin lapsen ja valmistauduin henkisesti myös menettämään hänet. Kaikki sujui hyvin odotusaikana ja synnytyskäynnistyi vesien menolla nukuttaessani keskimäistä. Soitto synnärille ja matka kohti synnytystä alkoi. Kaikki eteni ok, mutta supistusten aikana vauvan syke tpahti ajoittain. Olin koko synnytyksen tiukassa seurannassa vauvan sykkeen takia, ja minulle ei mahdollisen sektion takia puudutteita annettu. Kun olin noin 6 cm auki vapautui synnytyssali. johon pääsin suihkun jälkeen. Kipu oli kova, mutta sen kesti hyvin ilman puudutteita ja sain luvan yrittää alatie synnytystä kahden lääkärin läsnä ollessa. Lääkäri antoi minulle, jopa luvan spinaalipuudutukseen, joka auttoi jopa 30 min. No lapseni syntyi 12minuutin ponnarin jälkeen napanuoraan kietoutuneena, kerran käden , kerran kaulan ja kerran vartalon ympäri, joten aika paketissa poju oli. En kokenut itseäni mitenkään kipeäksi, joten alle vuorokausi pojun syntymästä olin kotosalla. Ei se alla oleva sektio mitenkään estä normaalia alatie synnytystä, mutta lasten syntyessä lyhyin väliajoin ovat lääkärit todella herkkiä toistuviin sektioihin. Ikäero meillä poikien välillä on 1v1pvä, pojila on ollut sama laskettuaika.