Esikoinen vuodelle 2015

No voi nyt harmi, Intopiukka, että tapahtui tuollainen möhläys. :/
Nyt kyllä kaikki mahdolliset ulokkeet pystyyn, että ensi kierto on se teidän kiertonne.

Täällä on paljon jännääjiä nyt. Kaikille kovasti plussatuulia. <3

Omanapaisesti voidaan todeta, ettei edelleenkään mitään kovinkaan kummoista ole tapahtunut tänne. Huomenna menossa verikokeeseen taas tutkimaan, että miten nuo minun verihiutalearvoni jaksavat ja tiistaina olisi sitten vuorossa aika koulun lääkärille samaan aiheeseen liittyen. Jos arvot ei ole lähteneet selkeästi parantumaan ja todennäköisesti vaikka olisivatkin niin keskustellaan miten edetään eli luultavasti siis varaillaan aikaa hematologille (jonne pääsemisessäkin sitten varmaan kestää). Ajattelin siinä samalla kyllä kysellä, että voisiko näille menkoillekin tehdä jotain ja/tai jos pääsisi gynelle. Jotenkin kuitenkin uskon, että lääkäri heittää tätä ajatusta vesilinnulla, koska (tietty) tuo verihiutaleiden niukkuus on nyt vähän tärkeämpi asia selvittää...
Tänään tuli kyllä vahingossa bongattua tuolta alakerrasta kyllä niin komeat limat (kirkasta ja venyvää ja sitä oli paljon), että sus siunatkoon. Ei vaan oikein jaksa uskoa, että ovis nyt jotenkin maagisesti olisi tapahtunut. Noh, senkin näkee sitten parin viikon päästä, että jos menkat alkaa niin olivat sitä itseään...
 
Täällä nimiä tullut lisää. :) tervetuloa uusille ja onnea plussanneille. <3 :)

Mukana ollaan vielä. Kiireiden keskellä en ole kerennyt tänne päivitellä. :( eli tänne samaa p*skaa.. ei tärppiä eikä ovis plussaa kahteen kuukauteen. Menkat alannu luomuna ja kierron pituus kasvanu.. mulle voi päivittää kp 15/32
 
Tilasin ovistestejä, kun kyllästyin arvailemaan ovulaation mahdollista ajankohtaa. Edellisen kerran tikutin toukokuussa pregcheckin testeillä, enkä saanut silloin plussaa ja noiden ostelu tässä rahatilanteessa ole oikein mahdollista, joten tilasin nyt kokeilun vuoksi ebaylta 7 eurolla 60 ovistestiä + 30 raskaustestiä. Eiköhän noilla alkuun pääse!

Niin onko täällä muita, joilla on luteaalivaihe alle 10 päivää? Hoidetaanko sitä millään? Mulla on marraskuussa gyne, ja aattelin siellä asiasta ilmaista.
 
Intopiukka Kiitos kovasti tsempistä ja onpa tosiaan harmillista kuulla miten sulla nyt homma meni tämän kierron kanssa! :hug: Itsekin oon muuten miettinyt, että kirjoittaisin tuonne lapsettomuus-puolelle, kun täällä ei varmaan kauheasti muita kiinnosta nämä lääkkeet ja piikittelyt, mutta katsotaan nyt.

Mulla on ollut aivan outoja vatsavaivoja nyt yli viikon. Olin muissa merkeissä lääkärissä tiistaina ja hän oli sitä mieltä, että kivut liittyvät ovulaation induktioon. Kuitenkin nyt on ovis jo takana ja kivut vaan pahenevat. Eilen oli n. 30min. aivan lamaannuttavaa menkkamaista kipua, mutta en oikein usko että olis ollut mitään kiinnittymiskipua. Jännä kun kuitenkin muuten vaikuttaa enemmänkin suolistoperäiseltä. Toinen outo asia on, että nännit on vaan koko ajan kipeemmät ja nyt niissä on sellasia nystyröitäkin, vaikka koko ajanhan sen raskaushormonin pitäis kropassa vähentyä, kun irrotuspiikki tuikattiin maanantaina...?!? Ja ei vielä tässä vaiheessa raskaudestakaan pitäis olla oireita (dpo 4-6, en ole varma tuliko ovis jo itsestään ma tai ti vai vasta piikin seurauksena ke). No, huomenna lääkäriin, josko vatsakivuille löytyisi syy.

Seawindille myös paljon tsemppiä ja toivotaan, että oireet olisivat juurikin niitä ja että tällä kertaa kaikki menisi hyvin! :)
 
Paljon tapahtunut täällä taas viikonlopun aikana. Jänniä päiviä :)

Eläinystävä: Ei tuota pientä DPO:ta kannata vielä murehtia. Milloinkas pitäisi uuden kierron alkaa? Aika monella on täältä lukiessa haamujakin tullut vasta siinä dpo11-13. Ei vielä stressiä
Seawind: Ihailen selkärankaasi :D Odota vaan siihen loppuviikkoon, sitten jos se plussa pärähtää niin ei pitäisi suurennuslasilla tarvita etsiä sitä

on: Täällä olisi menossa mahdollisesti dpo 3-4, varmuutta ei uskalla sanoa kun en tikulla ottanut ovista. Pelkästään laskuri ja pienet olot viitteenä tuohon. Uuden kierron pitäisi alkaa 23-24pv, mutta tuskin jaksan odottaa siihen asti testaamista, vaikka järki sanookin, että odota edes siihen oletettuun alkupäivään. Eilinen ilta meni itseään puristellessa ja kuunnellessa, että olisiko tässä nyt jotain erilaista :D Ei ollut ei :D

Nyt sitten vaan paljon plussia :)
 
On pitänyt niin kiirettä monella saralla, etten ole palstalle ehtinyt koko kierrossa muuta kuin pikaisesti kurkkimaan muiden kuulumisia. Hyvä kyllä, että tekemistä on piisannut, niin ei ole pyörinyt vauvajutut ihan yhtä vahvasti mielessä kuin kesälomalla.

Monella kuulosti viime viikolla oireet lupaavilta ja jännäsinkin teidän puolestanne. Harmi että niin monella päättyi haaveilut kuitenkin uuteen kiertoon. Meropelle ja bumpylle olisin erityisesti jo suonut pikkuisen (ja tietty kaikille muillekin). Tsemppiä!

Intopiukan tilanne kuulostaa raivostuttavalta. Onneksi asiat ensi kierrosta alkaen ovat taas raiteillaan ja seuranta on nyt aktiivisempaa.

Täällä tosiaan menossa yk4 ja kp jo 31/34 pisimmän yrityskierron mukaan. Oireita olen koettanut olla kuulostelematta, mutta kyllähän te tiedätte… :whistle: Positiivisinta tässä kierrossa on ehdottomasti se, että jälleen lämmöt ovat ovulaation jälkeen olleet jonkin verran koholla (iltalämpö 37 pinnassa). Tikuttamatta siis olen melko varma, että ovulaatio oli reilu viikko sitten. Viime kuussa lämmöt eivät kohonneet eikä muitakaan selkeitä ovulaatio-oireita ollut ja se oli kyllä masentavaa, kun ei ollut edes teoriassa mahdollista saada pientä alulle.

Tissit ovat vähän kipeät, mikä voisi viitata raskautumiseen. Nälkä on jatkuvasti, mutta se johtunee siitä, että olen tässä viimeisen kuukauden aikana opetellut syömään 3-4 tunnin välein ja aineenvaihdunta on tainnut vihdoin heräillä. Suurin viite siitä, että tärppi ei ole käynyt on se, että aamulla alkoi tyypillinen tihruvuoto, mitä usein on pari päivää ennen kuin varsinaiset kuukautiset alkavat. Jänniä aikoja kuitenkin, tällä viikolla pitäisi tädin ilmaantua.

On muuten mukavampaa katella tuota plussaneiden listaa nyt kuin kesällä. Mun mielialaa nostaa, että elokuussa ei ole plussattu ihan ensimmäisistä yrityskierroista. Jollain tavalla se tuo toivoa siitä, että itselläkään tilanne ei ole menetetty vaikka tässä vielä kuukausia kuluisikin.

Ai niin, näin viikonloppuna unta että plussasin. Näytin unessa testin miehelle ja hän (itselleen hyvin epätyypillisesti) lähti ryyppäämään, koska asia tuli kuulemma yllätyksenä. :D
 
Heippa naiset ja onnea plussanneille :) Itsellä alkoi menkat lauantaina eli nyt kp 3/28 yk2. Menkat oli 2 pv myöhässä ja ehdin jo innostua, vaan sieltähän ne sitten tulivatkin :/ Noh ihan odottavin mielin uuteen kiertoon, ei varmaan mitenkään harvinaista ettei ekalla tosi yrityksellä tärppää..
Mutta me ollaan miehen kans kuitenkin pidempään oltu ilman minkäänlaista ehkäsyä, mutta lasta ei aiemmin tarkotuksella olla yritetty. Jostain syystä mua kuitenkin huolettaa tosi paljon, mietin voiko olla etteikö ehkä tärppääkkään yms.. Johtunee varmaan osaksi siitä että olen lukenut ihan liikaa kaikkea internetin ihmeellisestä maailmasta. Vaan kuitenkin, jotenkin pieni huoli koko ajan on.. Kertokaapa kokemmat, mitä olis asiat josta kannattais huolestua? Mulla on yleensä tosi säännölliset menkat (26-30pv:n kierto about), menkat kestää 3-5 pv. Oon normipainonen ja liikun useaan kertaan viikossa, eikä mulla oo sairauksia. Ja tuo mieskin ihan normaali :) Vaikka ollaankin yritys alotettu vasta edellis kierrosta on ajatukset lähes koko ajan vauvahaaveissa. Tsemppiä ja jaksamista kaikille! Muistakaa nauttia syksyn auringosta =)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt dpo 10. PC:llä puhdas nega aamulla. Tasan viikko olis menkkojen alkuun. Jos nyt odottelis to asti (dpo14) niim pitäs jo melko varma tulos tulla. Jotenni vaa aattelee et näinköhän se plussaks muuttuis, oon ihan liian aikasin alkanu testailee! Ja mäkin kun dpo4 sain positiivisen ovulaatiotestin nii aloin elättelee vaikka ja mitä :/ jännää...
 
Täällä ollaan aika pelonsekaisissa fiiliksissä. Hyvin hyvin minimaalisen vähän tänään on tullut pyyhkiessä ruskehtavaa/punertavaa tuhrua. KU -raskaudessa kävi juurikin näin että tuhruilu alkoi samoihin aikoihin, mutta pysyi pelkkänä tuhruiluna ja kesti vain 2 päivää, ei siis selviä kuukautisia. Tämän jälkeen heti selvä plussa. Eli tässä on kaks vaihtoehtoa, joko mulla aukeaa huomen aamulla kunnolla hanat ja kuukautiset alkaa, TAI sitten mulla on TAAS kohdunulkoinen raskaus! Masentaa, ahdistaa, surettaa! Kaikki kyselee kokoajan, kun ovat tietoisia meidän lapsi haaveista. Ahdistaa vastailla ja kertoa kokoajan uusista pettymyksistä.. Mikä mussa on vikana? Jos se edellinen raskaus olisi ollut normaali, niin olisin raskaudessa jo yli puolenvälin..
 
Moi, olen uusi jäsen ja haaveilen ekasta lapsesta. Yritetty on kunnolla joulukuusta lähtien, tosin ehkäisyn kanssa oltu vähän niin ja näin jo yli vuosi. Ei olla tuloksia saatu. Endometrioosi (vasemmassa munasarjassa on suklaakysta) ei helpota asiaa, eikä tuloksettomuudesta kumpuava stressi. Olen yrittänyt unohtaa koko raskautumisenkin, se on tietysti tosi vaikeaa kun jokainen outo kramppi tai tuntemus on mielestäni raskausoire. Itku tulee aina kp1 kohdalla... Tänään jälleen kp1 ja surullinen olo.

Kierto on tosi säännöllinen, 27-29 pv, ovista en tosin oikein enää tunne, ja nyt kaiken päälle on alkanut outo tiputteluvuoto viikkoa ennen kuukautisia, liekö keltarauhasen vajaatoimintaa nyt sitten tjtn. Kaikki mahdolliset raskausoireet olen tuntenut, tai siis mitä ilmeisimmin kuvitellut. Täytyy nyt aloittaa vain joku uusi projekti, jotta saisi hetkeksi unohdettua nämä negat ja jaksaisi taas uskoa että joskus meillekin tulee plussa.

Nyt saa riittää itkeminen, kun kuitenkin gyne sanoi että on ihan mahdollista raskautua endosta huolimatta...

Värikästä syksyä ja plussatuulia kaikille!
 
keltainen puu, kaverilla todettiin ekan lapsen kanssa endo, ekaa yritti 6kk ja tokas 4kk. Raskaus oli melko vaikea mut terveitä lapsia molemmat :) Sanottiin et vielä kolmanteenkin mahd. mutta nuorena pitäs vielä tehdä, sulla on ihan hyvin mahdollisuus mut vie oman aikansa, mut niin meillä "terveilläkin" itse tässä 4kk takana ja jännityksellä uuteen kuukauteen :)
 
Kiitos eläinystävä sanoistasi :) Kun kuulin endosta, tunsin saavani samalla lapsettoman leiman, mutta gyneni on ollut ihan positiivisella mielellä. Myös kierron säännöllisyys lienee ihan hyvä merkki...

Olen vieläpä 98% varma, että olin raskaana vuodenvaihteessa, mutta se "raskaus" ei edennyt, vaan menkat tulivat supistusten kera todella, todella runsaina eräänä iltana oltuaan viikon myöhässä. Koskaan tämä "raskaus" ei testissä näkynyt, vaikka voin todella pahoin sen vikan viikon, en saanut kunnolla syötyä, oksetti 24/7, ja muitakin oireita oli, mm. normaalisti huono hajuaistini terävöityi käsittämättömän tarkaksi, nännit pamahtivat jättimäisiksi, mies niistä huomauttikin. Kun verentulo sitten lakkasi hiljalleen, ruokahaluni palasi samantien! En tiedä, voiko tuollaisia oireita saada kuvittelemalla, varsinkin kun silloin ei vielä oltu ajateltu sen tarkemmin että mitä jos tärppäisi.
 
joa
Olen paljolti roikkunut tuolla hätähousujen puolella, kommentointi jäänyt täällä vähälle. Mutta tulin varovaisesti päivittämään,dpo12 ja digi sanoi raskaana 1-2

Nyt jätän testailun sikseen, ihan senkin vuoksi etten turhaan stressaannu. Plussia toivon tänne kaikille ja tsemppiä piinailijoille! :heart: :)
 
Joa: Tuhannesti onnea! Ihanaa :) Mikä dpo päivä sinulle tuli ensimmäinen haamu?

Täällä nyt kp18/25-26. Ei mitään oloja suuntaan tai toiseen. Ovulaatiota en tosiaan testeillä todennut, mutta laskurin ja ehkä pienten olojen puolesta se oli tuossa ke-to viime viikolla. Ehkä ensimmäistä kertaa koko yrittämisen aloittamisen jälkeen oli kohtuullisen stressitön viikonloppu ja nytkin ihan rauhallinen olo sen suhteen, että jos ei plussaa tule niin ok. Pakko varmaan kuitenkin jo viikonloppuna tehdä kokeilumielessä yksi testi. Tai mitä sitä huijaamaan, tokihan sitä salaa toivoo, että siinä jotain positiivistä näkyisi :p
 
joa
Kiitos :heart:

Aika herkästi saan viivanpaikkoja noihin tikkuihin mutta ensimmäinen haamu tais tulla perjantaina eli dpo9. Pc liuskalla testailin. Dpo10 aamulla oli vähän vahvistunut ja sitten iltapäivällä anto sellasta viivaa että ei tarvinu tihrustella. :)

Testasin myös apteekin omalla, dpo10 roskishaamu mutta dpo11 testiajalla selkeetä viivaa. :)

Muoks. Niin ja syli, tuo kummallisen rauhaisa olo ja seesteisyys myös mulla, jotenkin vähempi stressasin niistä viivoista verrattuna aiempiin kiertoihin ja olin henkisesti valmistautunut seuraavaan kiertoon vaikka positiivista toki toivoin. Toivotaan että se sullakin johtuis tulevasta plussasta ;)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Joa!! :heart:

Tänne iski ihan kaamee vatsatauti... kuume nousi ja mikään ei pysyny sisällä, kummassakaan päässä... :x
Nyt alkaa vähän jo helpottamaan mutta siinä meni mun suunnitelmat mennä labroihin ja aloittaa letrot sit heti perään. Molemmat siirtyy ens kiertoon eli luomuna mennään vielä toinenkin kierto.

Päivittelen taas listaa ja tuun lukemaan muiden kuulumisia paremmin, jahka tästä tervehdyn.
 
Joalle kovasti onnea. <3

ON: kävin lääkärissä ja nyt on sitten lähetettä hematologille. Menkka-asian suhteen nyt odotetaan ensin, että mikä on tuon hematologin tuomio mun verihiutaleiden suhteen ja sitten jos menkat ei oo tulleet niin terolutteja naamaan. Jos terot ei auta niin gynelle sitten. Näin ollen minä saan jatkaa tätä odottelua ja roikkumista listalla kauheilla kiertopäivillä. :D
En nyt ole ihan totaallisen sääd asian suhteen, koska koulu ja laihdutus kyllä syövät mukavasti tuota aikaa. Ja ehkä ne menkat (tai miksei vaikka se plussakin) tulevatkin sitten sieltä itsekseen, vaikka vähän epäilen. Eli odotus jatkuu. Täytyy toivoa, että se hematologin aika ei venyisi tyyliin puolella vuodella tai sitten voi jo pää pimahtaa. :kieh:
 
Joa hirmuisesti onnea plussasta!! <3

Täällä on eilen käyty lääkärillä ja vähä masistelen :/
Kerroin oireet ja lääkäri kysy et epäiletkö itse mitään? No sanoin et itse pelkään et endo ja siihen se sit et siltä se kyllä kuulostaa täysin. Teki sisätutkimuksen ja sit laittoi lähetteen ultraan. Ja jos ei siinä näy mitään niin siitä suoraan tähystykseen :/
 
Onnea joa!

SinSin, mulla on luteaalivaihe ollut aika säännönmukaisesti alle 10 päivää ja elokuun lopulla gynellä käydessäni mainitsin asiasta. Gyne oli sitä mieltä, että vika voi olla ovulaatiossa (mulla siis kierto on ihan normipituinen, 27-31 päivää, mutta ovulaatio tulee vasta kp 20 tietämillä). Kuulemma keltarauhashormonin vajaus/keltarauhasen toimintahäiriö on harvinaista. Suositteli käymään lapsettomuusklinikalla, jossa asiaa voitaisiin tutkia tarkemmin ja harkita ovulaation stimulaatiota clomeilla + mahdollisesti keltarauhastukea. Päätettiin miehen kanssa nyt vielä vuodenvaihteeseen asti mennä luomukeinoin ja jos siihen mennessä ei ole tärpännyt ja lutis mulla edelleen lyhyt niin sitten mennään tutkimuksiin yksityiselle. Gyne tuntui kyllä olevan myös siltä mieltä, että olen voinut määrittää oviksen ajankohdan väärin, mutta kyllä selkeät limat + ovistestiplussat + lämpöjen nousu yhdessä käsittääkseni on suht varma merkki oviksesta. Kuulemma ei ole harvinaista sellainenkaan, että ovulaatio ns. tapahtuu muuten normaalisti, mutta munarakkula ei sisällä munasolua, joten munasolun irtoamista sinänsä ei tapahdu (en tosin ihan saanut selvää, vaikuttaako tuo sitten jotenkin oviksen ajankohtaan/keltarauhasen toimintaan/luteaalivaiheen pituuteen). Ihan mielenkiinnosta - miten sä olet todennut tuon luteaalivaiheen pituuden omalla kohdallasi, jos et ole ovista tikuttanut toukokuun jälkeen?
 
Taikakai, mä olen joskus muinoin tikuttanut ovulaation ja osaan sen nyt pelkistä oireista päätellä. Aion kuitenkin asiasta vielä varmistuksen tehdä testeillä, kun ainakin edellinen gyne jätti kommentoimatta, kun kerroin et luteaalivaihe on alle 10 päivää ja en ole testejä käyttänyt toteamiseen. Mulla on sen verran voimakkaat ovisoireet, että ei ole jäänyt epäselväksi milloin se on. Mulla oli ennen keskenmenoa tasan 28 päivän kierto, ovis tuli 17-18 päivä. Nyt keskenmenon jälkeen ovis on ollut aina 21-22 (nyt oli 20 pv) päivän jälkeen, kierto vaihdellut 28-32 päivän väliä.

Mutta miksihän se sinun gynesi ei voinut asiaa rueta hoitamaan? Pitääkö tällaisissa asioissa aina mennä lapsettomuusklinikalle? Mulla on marraskuussa edessä vielä gyneaika, ja aattelin tuolla ottaa sen puheeksi.
 
Taikatai, sinuna menisin samantien ihan vaan toiselle gynelle, en voi tietää millaiset palvelut ja yksityiset gynet lähiseudullasi on, mutta ei tuohon munkaan mielestä lapsettomuusklinikkaa tarvita vaan ihan vaan jotain lapsettomuusasioista tietävä gyne. Turha odotella kuukausia, jos tuntuu, että jotain häikkää on.

Bumpy, harmi tuo sinun sairastumisesi ja asioiden lykkääntyminen. Valitettavan tuttua mullakin tuo jälkimmäinen tässä kierrossa. :( Mä olisin viikko sitten gynen jälkeen vaan halunnu nukkua seuraavan kuukauden, ettei tarttis elää tän tuskaisen odottamisen kanssa. Nyt vähän siedettävämpi fiilis taas. Tsemppiä! <3
 
Käsi pystyyn kellä on oireita! :wave: Typerää hommaa, miksi nuo menkkaoireet ei vois erota radikaalisti raskausoireista, niin ei tarttis joka kuukausi ihmetellä. :D Oon kyllä 99 % varma, että tulevista menkoista nämä johtuu, koska a) ei sitä ovista hyödynnetty ja b) oviksesta on vasta niin vähän aikaa.

Mikäs on tilanne muilla jännäilijöillä?
 
Joa, Suuret onnittelut! :heart: Toivottavasti pieni pysyy menossa mukana loppuun asti!

SinSIn, täällä menossa kp33/34, oireita ei ole oikein suuntaan eikä toiseen. Tai noh, optimistisesti ajateltuna ei suuntaan eikä toiseen, kun kuitenkin pari päivää on jo tuhruttanut, ja tänään aamulla ihan kirkasta vertakin hieman (olkaa hyvät vaan mielikuvista). Nyt päivän aikana ei sitten olekaan tullut yhtään tuhruakaan, mutta tiedä sitten. Tissejä oon kovasti puristellut ja fiilistellyt, että josko ne ois kipeät. Luulen, että ne on nyt sit kipeät puristelusta. :headwall: Huoh hullun elämää. Ei ole helppoa oireiden kanssa, mutta ei kyllä näin oireettakaan! :D

Lämpöjä oon mitannu, eivät missään vaiheessa kovin korkealle oviksen jälkeen nousseet tässä kuussa, mutta selvä nousu kuitenkin. Lähinnä olen nyt noita seuraillut, että osaisin varautua kuukautisiin, kun nehän voi kaiketi lämpökäyrästä päätellä. (Nyt kyllä meinaa pukata flunssaa, mikä varmaan vie lämpökäyrien seuraamiselta sen viimeisenkin idean.) Mua pelottaa miten kipeäksi olo sitten tädin kanssa äityy ja toivon ettei saavu kesken työpäivän. Onneksi kuukautiskipuja ei vielä ole ollenkaan, ja huomenna on jo torstai. Kohta on viikonloppu ja sitten on aikaa maata kipeänä.
 

Yhteistyössä