Esikoinen vuodelle 2015

piretti juu olen kuullut moisesta että buranaa ei kannattaisi syödä yrittäessään raskautua, ja se tässä huono homma onkin ihmiselle johon ei muut särkylääkkee tehoo, suosittelisin menee samalla linjalla kuin olisi raskaanakin eli parasetamolilla joka sallittua

sea wind ihan selkee ovisplussa että peittojen heilutteluun vaan :)

Ajattelin rauhassa odotella tädin tuloa/myöhästymistä. Eipä ole mitään tuntemuksia. Viime kierrossahan oli selviä tuntemuksia mutta eiväthän ne sitten mitään tuottaneet. Viime kierrossa tähän dpo-aikaan tuli vähän verilimaa paperiin. Nyt ei vielä mitään. Jos täti tulee samoilla dpoilla kuin viimeksi niin sunnuntaina pitäisi alkaa ja jo huomenna pitäisi sitten alkaa mulle näköjään ominainen tuhruttelu. Jos ei niin maanantaina testi :)

Muoks. Onneks on koko viikonloppu täynnä kouluhommia ja töitä niin ei testinäpit kuumia liikaa :D

Viimeksi muokattu:
Seawind kyl on superselvä!:) eiku onnea yrityksee toivotaan että nappaa :D

Lumikko toivottavasti sielläki nappais eikä se täti tulisi :)

Itellä pitäs ehkä tosiaan huomenna alkaa kun oli viimekuussa ku pillerit jätin mutya ei tuntemuksia eikä tuhrua. Jos ei näy tän kuu loppuu mennes nii sitte kaapista otan r-testin ja teen:) tänää kyl melkee valahti kunnon valkovuoto, ei ollenkaan rusehtavaa :p

Kassotaan mitä tapahtuu :)

Neyalin toivottavasti enteilee hyvää ;) tosin pillereiden jättämisen jälkeen kierrolla kestää yleensä pari kuukautta säännöllistyä. Mulla vaihteli kierron pituus tosi paljon aluks. Mutta ei sekään raskautumista estä :) eikä kaikilla edes mene kierto sekaisin.

Omanapailen vielä sen verran että illalla kun mittasin niin lämpöö ei oo. Mutta kn on tooosi kova ja supussa ja myös valkkaria on aikaslailla. En muista oonko aiemmissa kierroissa ennen menkkoja tällasta kn:ää huomannu. Ainakin tuntuu ettei se ennen noin piukeena oo ollu..

Pakko oli vielä tulla kummastelemaan näitä vahvoja ovulaatio tuntemuksia. Minä tunnen siis hyvin selkeästi milloin folli(t) irtoaa ja kummalta puolelta. Tulee sellainen tosi voimakas vihlova/repivä kipu sen puolen munasarjaan kummasta irtoaa. Tämä kipu kestää n. pari tuntia ja sitten häviää. Tänään talleteltiin miehen kanssa aamulla, ja vielä nyt illalla uudemman kerran. Iltapäivällä n. klo 16 alkoi voimakas kipu oikealla, ja loppui parin tunnin kuluttua. Nyt tuossa n. klo 22 alkoi sama voimakas kipu vuorostaan vasemmalla.

Mulla on aina ollut sellainen käsitys että vain yksi (suurin) folli irtoaa ja loput sitten 'kuihtuu' ensimmäisen irrottua. Mutta ilmeisesti oon ollut väärässä luulossa, kun nyt tuntui niin selvästi irtoavan molemmilta puolilta?!

Mullahan näkyi maanantaina folliultrasta molemmilla puolin kaksi hyvän kokoista follia, johtofolli 18mm. Yhteensä siis 4 follia.. Nyt ihmetyttää että kuinkahan kauan tämä ovulaatio mulla kestää?! Irtoaako siis ne kaikki 4 sieltä, vai vain nämä 2 suurinta? Nyt on molemmin puolin irronnut yhdet, ne kummankin puolen suurimmat. Pienemmät olivat muutamaa hassua milliä pienempiä kuin ne suuret..

Kyllä nyt kummastuttaa! :0

Lumikko, niinhän se kyllä on muttta tosiaan itellä oli viimekuussa kahdesti verivuotoa jo ku lopetin ne , 16pv ja sit seuraava 27.pv jotta saa nähä mitä se tässä kuussa meinaa :D
Seawind mulla ei hajuakaan noista folleista, ei niin minkäänlaista. En osaa auttaa :/

Ja tänäaamuna nippasee mahaa hiukan muttei vuotoa :p

Seawind sillähän tavoin niitä kaksosia tulee :) Clomithan stimuloi sitä munasolun kypsymistä minkä seurauksena voi kasvaa useampikin iso "toimintakykyinen" folli. Clomikäyttäjillähän onkin hiukan suurempi todennäköisyys monikkoraskauksiin.

Jep jep, noinhan niitä kaksosia syntyy ja totta on, että clomeilla on pikkuisen suurempi todennäköisyys monikkoraskauksiin.

Täällä ei mitään ihan kauhean erikoista, tänään tosin näytti vähän valkovuoto sellaiselta, että ovis voisi tapahtua tässä parin päivän sisällä jos on tapahtuakseen. Nyt jo siis kp22 eli nää kierrot vaan venyy pillereiden lopettamisesta. Noh, jos eivät nyt venähdä parin kolmen kuun välisiksi ja hakeehan tää kroppa vielä sitä omaa linjaansa kuitenkin, ku pillereiden lopetuksestakin on vaan vaivaiset kolme kuukautta aikaa.

Nyt pitää kuitenkin saada tuo mies houkuteltua sänkyyn, voisi olla pieni mahdollisuus näillä hetkillä, vaikka suuria toiveita en viitsi asettaa. Mieskin muistutti, että tulee kun on tullakseen (ilmeisesti olin vähän tossa äitienpäivän tienoilla kireähkö...). Vielä kun saisi sen taottua omaan päähänkin eikä vaan panikois, että milloin se ovis tulee ja milloin ja mitä ja missä. :D

puutarhassa inhottavia nuo vialliset testit :( Luulisi saavansa rahalleen vastinetta ja sit voi jo turhaan hyppiä onnesta jos ei ymmärrä testin olevan viallinen. Jotenkin tuntuu että kun monet jotka on ostanu netistä r-testejä tukkupakkauksina niin siellä on aika paljonkin viallisia? Mä käyn aina vaan lähicittarista hakeen, mutta kaipa nekin samanmoisia testejä on kun itse tilattaessa :D

ON: Välillä pientä kivistystä alavatsalla, mutta ei vielä ainakaan tuhrua. Valkkari on lisääntymään päin, mutta muistaakseni oli viime kierrossakin.. Eli en osaa sanoo kumpaan suuntaan sitä kallistuis. Hoen taas vaan itelleni että kohta se tuhru taas alkaa ja uus kierto! Ainakin on nyt auttanu sillein etten oo nyt niin piinajännäilijä kun viime kierrossa.

Oi ihanaa kun tulee pian lämpösempää:cool: Vaikka oonkin töissä koko viikonlopun :O

Niin joo ja dpo 10/11

Viimeksi muokattu:
Omanapailua nopeasti, sillä mulla on tosi kiire! :D Ovisplussa bongattu tänään, vihdoin! Tänään menossa jo kp19, joten tää vahvistaa mun fiilistä siitä että ovis oli myöhemmin myös viime kierrossa ja todennäköisesti myös tämä kierto tulee venymään! Nyt ei pitäisi talletuksista jäädä kiinni, sen verran aktiivisesti ollaan makkarin puolella puuhailtu. Mutta nyt lähden brunssille ystävän kanssa ja siitä iltavuoroon. Ihanaa lauantaita!<3

Eipä ole vielä tuhruilu alkanut! Yritän olla innostumatta liikaa jo tästä asiasta :D Onhan mulle aiemmin tullut täti kylään ilman mitään ennakkovaroituksiakaan. Huomenna tai viimeistään tiistaina olis tädin aika.
Tänään on ollu vähän maha sekasin.. tiedä sitten johtuuko jostain mitä on syöny vai muusta.

Mukavaa kesäistä päivää kaikille! :flower:

onnenpisara
Itse lopetin myös buranan käytön särkyihin, kun tulin raskaaksi. "Ei saa syödä" komento tuli myös niin neuvolasta kuin lääkäriltäkin sekä kaikilta terveuspuolen tutuiltakin. Onneksi olen kestänyt terveenä ja ne säryt mitä on olleet niin on lähteneet ihme kyllä panadolilla..

Tein huvikseni nyt kp10 ovistestin joka oli negatiivinen. Huomenna sitten uudelleen ja taitaa niitä olla vielä parille päivälle. En ole vielä päättänyt tilaanko lisää. Stressin tästä aiheesta ja ajatukset saa aika hyvin pois kun pitää itsellään vaan tekemistä. Hyväksi havaittu keino. Tosin tunnetilat heittelee kierron aikana niin hullunkurisesti että..

MiiSa-80 Kp 2

Täti tuli siis eilen kylään. Tuskalliseks tän tekee se, et eilen iski muhun myös ihan tajuton flussa. Päähän sattuu ja limaa riittää.. :/
Kierto taas lyheni, nyt oli vaan 28 päivää. Menkat tuntuu tosi niukoilta, mut kipuilua on. Kaikki Terot on nyt syöty ja täytyis varmaan alkaa toimimaan. Jotenkin "pelottaa", kun ei tiedä mitä sieltä tulee vastaan..

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

SUNNUNTAI 18.5.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus

NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2719/25-29X
Boni2921/??312/2013pco
bumpy2921/31141/20131 ku, mfo
diadora2522/29-3114
hopess2227/276/2013
Iiida2249/18-4269/2013
ilokilo2920/2716
Intopiukka2892/24-4859/2013mfo
Liilja2018/32-3324/2014X
Lumikko892426/23-3032/2014
Mantzu_852920/22-244
Mappis_882520/28118/2013
Marjo086288/27-3124/2014
Merope2924/28-3198/2013kilppari
MiiSa-80342/28-35158/2012
Minisport2722/3398/2013pco
MooiMama259/32-3315/2014X
Neyalin20?/??14/2014X
Nosugar2541/30-3114/2014
Onnenpisara2311/31-385/20131 km
Oodikas3634/2887/2013
piretti224/311810/2012X1 km
puutarhassa2137/3399/2013
sassa72536/24-2618/2013
~SeaWind~2019/28-3124/2014
Sirppanainen2428/30612/2013X
Suppeli21?/25-30512/2013
taikakai339/26-3124/2014X
Tikru-783620/28-3133/2014
vauvatoiveilija2224/22-37310/20131 tm
valonkantaja2324/27-3432/2014X1 km

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4
Nissukka26.5

Miisa-80 pahoittelut uudesta kierrosta ja flunssasta :(
Itsellä se tädin tulo on aina ihan hirveän musertavaa ja sit olen pari päivää ihan maassa, mutta jotenkin sieltä aina onnistuu nousemaan ja jotenkin uskomaan taas seuraavaan kiertoon. Ja täällä myös haettu lähete hoitoihin ja on kyllä tosi pelottavaa ajatella että mitäs sit seuraavaks tehdään.
Tsemppiä!!

Miisalle pahoittelut uudesta kierrosta. :hug:

Täällä taas alkoi perjantaina kunnon ovislimailut ja on jatkunut tähän päivään saakka, mutta olosuhteiden pakosta kyllä päästiin hyödyntämään koko tilannetta vasta tänään. Ollaan siis varmaan auttamattomasti myöhässä ellei tsäkää käy ja ovis tule vasta tänään, mutta nyt ainakin tiedän, että menkat alkaa ihan kuun lopussa tai ensi kuun ekoina päivinä. Viime kierrossa kuitenkin ovislimaa tai sen tapaista tuli 4-5 päivää ja menkat alkoi siitä sitten 16-12 päivää niiden päivien jälkeen. Ihan tarkkaan en siis osaa sanoa mikä päivä oli itse h-hetki, mutta ainakin luteraalivaiheen pitäisi olla tarpeeksi pitkä. :)
Nyt ovislimat alkoi viime kiertoa pari päivää myöhemmin, mutta ehkä tässä on toiveita siitä, että kierto säännöllistyy johonkin 34-36 päivään. Aika näyttää, onhan tässä vasta niin vähän aikaa pillerien lopetuksesta, että voi vielä heilahdella suuntaan tai toiseen. Ainakin nyt ensi kiertoon sitten tietää, että ovislimoja kannattaa alkaa bongailemaan vasta joskus kp18:sta eteenpäin eikä stressailla turhaan sitä ennen. :)

Noniin dpo 13 ja huomenna pitäisi alkaa kuukautiset. Toisaalta epäilen suuresti et ovulaatio oli sillon dpo8 kun tuli se haamu ja kivut ja nänni kivut. Ja nyt taas nänni kipu alkoi uudestaan ja eilen oli hirveät viiltely kivut ja tänään tuli ruskea tuhru vuotoa. Ja r-testi nega. Huomenna se selviää alkaako menkat vai olisiko mahdollista että ovis olisikin ollut myöhässä :)

Bumpy: Mulle kans on tosi paha paikka kun menkat alkaa.. Toivon sitä raskautta niin kovasti.. Ja niin hullulta kun kuullostaakin niin joka kierrossa haluan uskoa että olisi tärpännyt! Sitten pettymys on todella suuri kun ei olekkaan..

On: Täällä siis tänään Kp19, ja DPO 2. Alavatsalla tuntuu vihlontaa ja painetta. (Liekö kuviteltua, mulle kun tulee kaikenmaailman oireet jos tarpeeksi niihin uskon!) Myös alaselkä kipuilee. Kiinnittymisvuotoja ei ole, ja tuskinpa se kiinnittyminen näin pian (3vrk oviksesta) voi edes tapahtua. Selaan palstoja 24/7, ja tutkailen oireita. Oonkohan mä ihan pimahtanut? Mieskin huomauttaa välillä että josko voisin puhua välillä jostain muusta! Jokapaikassa kokoajan vain mietin suruissani kuinka ihanaa olisi päästä kertomaan tuleville isovanhemmille että olisin raskaana! Mutta ei, vielä täytyy odottaa: Kauanko? Sitä ei kukaan tiedä.

Vauvanhuonekin on valmis, vaikka en ole vielä edes raskaana. Tällaista sain aikaan, tein kaiken itse, nuo verhot ja sängynkin.. Voi kun olisi jo pian pikkuinen tuhisemassa tuolla.. ):

10325205 275628529285927 7501084142509747340 n - Aijaa.com

En sitten malttanutkaan keskiviikkoon, vaan testasin ja sain haamun! Ainakin omasta mielestäni, sillä tuolla rfsu:lla kun oon aiemmin testaillu niin nega on ollu täysin plankko ja nyt siihen tuli selvä viivanpaikka ja näin livenä on myös hieman pinkihkö! apuaaa! nytkö se sit oikeesti tapahtuu?

Tässä vielä pari kuvaa (jos osasin linkata oikein):
n. 15 min - Aijaa.com

n. 15 min luonnonvalo - Aijaa.com

Näkyykö teidän silmään mitään?

Muoks. vaikka näkyiskin, niin en halu vielä plussapinoutua kun on toi sen verran hailu viä. Testaan keskiviikkona uusiks!

Viimeksi muokattu:
Minusta Lumikko sinulla selkeät plussat testeissä. Mutta toki on paras pyrkiä pitämään pää kylmänä koska näin varhaista ja tosiaan noita rfsu:ita on haukuttu. Mm. itse sain maaliskuussa suunnilleen samanvahvuisen kuin sulla, mut luulen et raskaana olinkin ja että sain spontaanin keskenmenon.

Mulla tosi ahdistava aamu, menkat on olleet "aluillaan" jo pari-kolme päivää, pientä tuhruttelua ollut vaihtelevasti. nyt kp 29, dpo 14. testit negota, harmailla aavistusviivoilla. tänä aamuna vatsasta päätellen ja tuhruttelun lisääntymisestä päätellen menkat alkaa parin tunnin sisällä. vondfon liuskatesti samanlainen nega, mut tein lisäksi apteekin puikkotestin johon ilmestyi aivan tosi haalea viiva. ehdin sitä ennen jo itkut päästää mutta tuon jälkeen sain taas toivoa. en tiiä miten päin olla. onko kellään sellaisia kokemuksia että ois ollut tuhruttelua ja silti raskaana? kun musta tuntuu että tuo taitaa olla melko harvinaista ja mulla ei taida enää olla toivoa tämän kierron suhteen. mutta sitte tuo puikko? mitä mun pitäis siitä aatella, omat aivot ei nyt toimi ollenkaan :(

Mun ymmärtääkseni tuhruttelu, jopa ihan kunnon menkatkin, alkuraskaudessa siinä kohtaa missä menkkojen kuuluisi olla, on aika yleistäkin. Tietty siinä on se vaara, että jos siellä ihan oikeasti joku pikkukaveri yrittää tehdä pesää ja kohtu alkaa oikein kunnolla kramppailemaan niin helpostihan se pikkuinen lähtee sieltä irti. :/
Tosin oon kyllä sitä mieltä, että jos ei noilla dpo:lla jo näy selkeää haamua (vähän ku tuon lumikon viiva) niin musta ei kannata ihan vielä alkaa hihkumaan etenkin, jos valuttaa. Toivotaan kuitenkin kovasti, että siellä joku pikkuinen olisi kuitenkin tarrannut kiinni ja pitää lujastikin kiinni, josko vaikka raskaushormoni nousisi sulla hitaasti. <3

Ja tosiaan lumikko!
Musta noi alkaa olemaan jo enemmän haalean plussan kuin varsinaisen haamun näköinen! Tietty rfsu:n kanssa ilmeisesti kannattaa olla vähän epäluuloinen, mutta hyvin varovaisesti tässähän voi jo onnitellakin. Kannattaa tosiaan testailla vielä keskiviikkona, ehkä myös jollain toisella testillä?

Täällä ei ihmeellistä. Kunnon ovisoireet jyllänneet koko viikonlopun, etenkin nyt sunnuntai-maanantaiaamu -akselilla. Voi ehkä olla toivonkipinä siitäkin, että eilinen tallettelu voisi jopa tuottaa tulosta. Eikös kuitenkin oviksen pitäisi tapahtua limojen vikana päivänä? Tänään ainakin vielä tullut kunnolla (ellei sitten ole niitä tallettelujäämiä)...

Yhteistyössä