Esikoinen vuodelle 2015

onnenpisara: Mä olen ihan sanoin kuvaamattoman pahoillani sun puolesta :( Ei toivoisi kenellekään moista epäonnea :( Mä pidän peukut pystyssä että vauva ilmoittelis tulostaan pian. Ei pidä vielä luopua toivosta! Jaksamisia :hug:

onnenpisara olen hirmu pahoillani uuteen kiertoon joutumisestasi :( menkkojen alku tuntuu aina niin katkeralta ja mieli on mustaa täynnä. Halaus sinulle <3

Tervetuloa uusille minunki puolesta!

ON| kp27/33. Kummallista nippailua ja myllerrystä mahassa jo varmaan kolmatta päivää, on kipuja mut ei niin kovia et pitäis ottaa särkylääkettä. Toivon niiin kovasti tärppiä, tässä kierrosta ollaan täsmällisesti peuhattu kp 17,20,22,23,25 ja tänään vielä pisteenä iin päälle. Ovisplussan sain testistä kp22, vaikka WomanLogin mukaan ovis ois kp20. Tuntuu että jos alkaakin menkat niin mun järki ei kestä, ehkä sit ois paussi paikallaan. No, katsotaan. Tsemppiä kaikille :)

• Tykkää
Reactions: piretti
Lähden aamuyöllä Itävaltaan miehen ja sen perheen kans 4 päiväks lomalle :) ihanaa että tässä samalla menee sit dpo:t eteenpäin. Tänään dpo 2/3.

Toivottavasti matkan jälkeen löydän täältä plussapinkasta paljon nimiä!

Siis tosi turhauttavaa ja ärsyttävää.... oletettu ovulaatio olisi laskureiden mukaan tässä näiden kahden päivän aikana,mutta ovistestit näyttää vain negaa koko ajan. En ole kertaakaan näiden kolmen kuukauden aikana saanut testeihin ovisplussaa :/

pahoittelut uudesta kierrosta onnenpisara! Aina se vaan on yhtä murskaavaa :( Itsekkin mietin että jos ei pian tärppää niin pieni tauko vois olla paikallaan...

SinSin mulla on oviksesta kuukautisiin yleensä se kaks viikkoa aika tarkkaan. Tai siis ainakin nyt ollut terojen kanssa. Aikaisemmasta en oo ihan varma.

Hyvää reissua lumikko89!! Nauti olostasi ja rentoudu! :)

Puutarhassa toivotaan että masukipu enteilee plussaa! Tsemppiä piinailuun!!

Mantzu onko sulla kierto kuitenkin ollut ihan säännöllinen? Luulis ovulaation tapahtuvan jos kuukautiset tulee säännöllisesti, vaikka eihän se nyt satavamaa oo. Kuinkas pitkä kierto sulla oli ja millä kiertopäivillä oot alottanut tikuttelun? Voisit tietty mennä kierron puoleessa välissä (oletetun oviksen aikoihin) ultraan katsastamaan tilanne. Clomit auttaa yleensä ovuloimattomuuteen.

ON: huomenna gynelle. Pitäkäähän peukkuja että siellä näkyy folleja kasvamassa.

Bumpy: Nyt on ollut suht säännöllinen kierto, kun tammikuussa gyne määräs puolen vuoden terolutit käyttöön. Kierto ollut nyt aika lyhyt joka kerta, 22-24. En ole ihan varma, et ovuloinko ollenkaan vai en. Minkään näköisiä oireita ei ole enkä tosiaan testeihin oo saanut minkään näköisiä ovisplussia. Gyne ilmoitti silloin, et jos mitään ei tapahdu kuurin aikana ni sit jatkotutkimuksiin. Pari terokuuria mulla on vielä jäljellä.
Niin ja tsemppiä bumpy gynekäyntiin! ;) ja kaikille muillekkin plussatuulia :)

KP 26/29
Mun oli pakko tehdä aamulla testi. En vaan malttanu odotella menkkojen alkua ja ku kaapissa oli testejäkin valmiina niin aattelin että ei siitä haittaakaan oo... No se oli ihan selkee nega. Ei mitään haamuja tms :( Testi rfsu, onko kokemuksia?
Ja onko mahdollista että raskaus ei näkys vielä testissä tässä vaiheessa eli voiko heittää jo kirveen kaivoon tän kierron osalta vai voisko se sittenkin vielä olla mahdollista.... Tän lisäks kuulin eilen että mies lähtee työreissulle JUST kun on seuraavan kierron otollinen aika eli seuraava kierto on hukkaan heitetty jo valmiiksi :( Greippimehutkin ostin ihan turhaa seuraavaa kierota ajatellen. Tää on niin masentavaa! :(
Oikeesti ihan sikamasentava perjantai....

Marjo ei ole syytä heittää vielä kirvestä kaivoon :) on todennäköisempää, että raskaus ei vielä näy tuossa vaiheessa kuin että se näkyisi. Jos sulla on suurinpiirtein dpo 10? niin on mahollista napata viivaa erittäin herkkään testiin ja ainakaan rfsu:n liuskatesti ei muistaakseni oo erittäin herkkä. ite tein noita liuskia aiemmin, ja sain niihin haamuiluja (tosin mulla saattoi tulla sillon varhainen km) Ihtellä vasta menossa kp 19 ja sorruin raskaustestiin, ja sitte muka harmitti ko ei mitää näy, ihan ku nyt VIELÄ vois mitään näkyä :D

sirppanainen: kiitos kannustuksesta/tsempistä :) tuli heti pikkuisen parempi mieli :) mä en oikeesti tiedä mikä dpo on. Epäilen että 10. En saanu ovista tikkuun näkymään, joten siksi en osaa sanoa varmaksi ja kun mulla ei oo selkeitä ovisoireitakaan olu ikiniä niin en mee vannoon minä päivänä se oli (jos oli! apua!). Kyllä mun täytyy uskoa että mä silti ovuloin, koska mula on kyllä tosi säännölliset ja kunnolliset menkatkin joka kuukausi. Voihan se olla että mula se lh huippu on matalampi mitä noi testit näyttää... No odotelaan tässä menkkoja ja toivotaan että niitä ei tuu!

No ni, nyt sitte tulee pientä veristä ihan niukkaa kirkkaan(mutta vaalean) punaista vuotoa niinku olis menkat alkamassa. En kyl tajuu ku nyt on vasta kp 26 eikä mulla oo näin lyhyttä kiertoa ollu koskaan. Ja siis sitä verta ei paljon tuu eikä oo menkkakipujakaan ninku menkoissa on aina. Mitäköhän tää nyt sitten on.... Mulla oli tässä kierrossa myös kp 20 pientä vaaleanpunaista vuotoa ihan muutaman tunnin ajan. Mitäköhän tää nyt voi olla?

Viimeksi muokattu:
Mantzu sinuna kyllä menisin jo nyt gynelle, jos kerran kierrot ovat noin lyhyet, etkä saa ovisplussaa. Ymmärtääkseni normaali kierto on vähintään 25 päiväinen. Varaa ihmeessä aika äläkä jää odottelemaan. Jos vaikka ovulaatio on onglema, niin se on useimmilla helposti hoidettavissa clomeilla tai vastaavilla :) Jos odotat ja myöhemmiin selviää, että et ovuloinutkaan eli et olisi edes voinut tulla raskaaksi, niin sit sua harmittaa ettet mennyt aikaisemmin tutkittavaks.

Marjo086 toihan voi olla myös kiinnittymisestä johtuvaa vuotelua :) Mutta yleensä sitä raskautta saa myös odotella muutamia kiertoja, harvoin varmaan ihan ekalla tärppää. Ja kroppa saattaa sinä aikana sekoilla vaikka miten... Musta ainakin tuntuu, että kun niin paljon odottaa, jännittää ja toivoo niin kroppa ihan oman mielen vaikutuksesta keksii kaikennäköisiä oireita, ihan siis fyysisiäkin. Toivotaan, että plussaksi vielä muuttuu mutta muuten en osaa muuta kuin kehottaa kärsivällisyyteen. =)

Viimeksi muokattu:
Kiitos bumpy kannustavista sanoista :)
Pitänee nyt vaan rauhottaa ja katsella rauhassa. Harmitta toi ens kuukausi kun mies just oviksen molemmin puolin on poissa. Viikon reissu ja osuu just niin ettei mitään mahkuja. Vähänkö ärsyttävää oikeesti.
Mitä lie oireita tosiaan ovat nyt kropassa nämä. En itsekään jaksa uskoa heti tärpänneen, mutta jotenkin sitä haluaa elää toivossa silti :D
Vitsi että harmittaa niin paljon et seuraava mahku on vasta sitte kesäkuun lopuilla :(
Mä ajattelin silti sitä ovista yrittää tikkuun saada ens kierrosta niin selviäis ainaki se että tuleeko se vai ei vaikka sitä ei oo mahkuja hyödyntää. Jos mä en tulevassakaan kierrossa saa ovista tikkuun niin varaan kyl ajan gynelle et kattoo tapahtuuko se. Mä tilasin nyt herkempiä ovistestejä et jos mulla se taso on sen verran alhanen että noilla nykyisillä ei yllä huippu sille tasolle että näkys.

Marjo kyllä se ukko kannattaa kuitenkin kellistää vimeisenä iltana ;) Siittiöt elelee yleensä vähintään sen kolme päivää (mun gynen mukaan) mutta voivat hyvässä lykyssä selvitä jopa 6-7 päivää. Never know :)

piti tulla pikaisesti selostamaan omaa tilannetta...
Tänään kävin ultrassa ja siellä näkyi yksi hyvänkokoinen folli. Tosin siellä lilluskeli myös kysta, hyhhyh! Toivottavasti häviää itsekseen. Kohdun limakalvo näytti myös otolliselta, eli ihan hyvältä näyttää. Tosin en oo pahemmin epäillytkään ovulaation tapahtumista viime kierroissa, koska oireet on ollut niin voimakkaita. Sais jo tärpätä! Samalla clomi+teroyhdistelmällä jatketaan. Sain myös vihdoin lähetteen tyksiin hoitoihin, tosin pienen anelemisen jälkeen. Gynen mielestä olis voinu kesän vielä kattella, kun ku:n jälkeen yritys pääsi jatkumaan joskus viime elo-syyskuussa, joten hän laskee sen yrityksen alkaneen ns. alusta silloin. Ite en halua odotella kauempaa, kun ne jonot tyksin hoitoihin on kuitenkin sellasta 3-4 kk. Tällä hetkellä olen tuloton, joten ei ole varaa ravata tuolla yksityisellä.

bumpy kiva, että ultrassa meni hyvin! Ja toivottavasti tosiaan kysta ei tuo harmia... Meillä taitaa muuten nyt hetken mennä kp:t synkassa. ;) Millois sulla ovis yleensä on (gynestä päätellen ihan kohta kai, jos nyt oikein tajusin?)? Mä tänään testailin ja ainakin vielä jäi viiva haaleeks...
Toivon tosiaan, että ovis nyt terojen jälkeen tulee. Ja sitten on vielä se ajankohta... Tietty olen työmatkalla ens viikolla, kun laskennallisesti vois olla sen aika! No, briefasin jo miehen, että ennen ja jälkeen matkaa sitten varmistellaan se mikä voidaan! ;)

Boni mulla on nyt terojen kanssa kierrot olleet 30-31 päivää ja ovis tullut siinä kp 16-17 tienoilla. Ajattelin huomenna alkaa jo tikuttelemaan, vaikka turhaahan se toisaalta on, koska meinataan kuitenkin lemmiskellä nyt parin päivän välein. terot aloitan kp 15. Jostain olen lukenut, että monen mielestä terot pitäis aloittaa vasta oviksen jälkeen, mutta eipä mun gyne oo sanallakaan maninnut semmoisesta, joten näillä mennään :) Toivotaan Boni, että ehditte hyödyntämään tulevan oviksen.

Mulle voi päivittää kp 1/32-33 yk 1 :) Tiistaina käyn otattaan nyt vihdoin ja viimein kapselit pois ja sen jälkeen lähdetään heti Helsingistä Ouluun autolla lomaileen mun vanhempien luo :) Kiva siis aloittaa yk pienellä lomalla :) Tokihan sitä toivois että tärppäis heti ekasta yk:sta mutta kuten tiedämme niin helpompi sanoa kuin tehdä. Ollaan viimeisen kuukauden aika oltu ihan superaktiivisia makkarin puolella ja ollaan vähän itekin sitä ihmetelty :D Ehkä se on tää kevät ja tää vauvakuume :) Toivottavasti aktiivisuus jatkuu viel ;p Mutta siis suurella innolla ja jännityksellä ensimmäiseen yk:n! :)

Plussatuulia kaikille meille!! :)

onnenpisara
Mitä mieltä te esikoisesta toivovat olette siitä, kun ihmiset toivottaa äitienpäiviä? Minusta se on eriskummallista jo siinä mielessä, että eihän kaikilla ole lapsia ja mielestäni on vähän hassua sitä olettaa. Itse näin aspana sain tänään taas toivotuksia ja tulihan siitä vähän harmi. Jotenkin sitä mietti että meilläkin voisi olla lapsi... Onneksi oma loma alkaa sopivasti ennen oletettua ovista, joten mitään paineita ei tarvitse ottaa osuu ja uppoaa jos niikseen on. ;)

Äkkiä ON: tänään on ollu erittäin tuntuvat menkkakipuilut, kuitenkaan ei mitään vuotoa. Dpo7. Jännittää ihan hulluna! voisko olla nyt meijän vuoro? viikko pitäis malttaa ennenku testaan, mitenköhän onnistuu... :) +lisäys, eilen pyyhittäessä jäi vähän verta paperiin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MooiMama
Oijoi! Jänniä aikoja! :D plussatuulia!! ;)
Mullaki nyt kp30 (en dpo osaa sanoo..) ja ennen km kierto oli 28 mut nyt kun pari kiertoo ollu pitempi niin en tiiä millon sitä osais jännäillä, eli puolijännäilly nyt viikon ja jos jännäilen viel toisen viikon kuuluuko mitään :D

• Tykkää
Reactions: puutarhassa

Yhteistyössä