Nissukka ihanaa! Todella paljon onnea ja kaikkea hyvää tulevaan raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte 'palkinnoksi' sen oman tuhisijan! :heart:
Iiida minullakin on todettu PCO n. puolitoista vuotta sitten. Teroluteilla kierrot ovat pysyneet kuitenkin säännöllisinä, ja nyt rinnalle aloitettiin metformiini + clomifen, jotka toivottavasti saisivat aikaan toivotun tuloksen! PCO ei todellakaan ole este raskaudelle eikä missään mittapuussa maailmanloppu, aivan varmasti onnistutte vielä, niinkuin toivon meille kaikille sitä toivoville tapahtuvan!
ON: Tuohon "pakkopullaseksiin" on munkin pakko sanoa jotain, nimittäin on täälläkin tuo seksi ovulaation aikaan sellaista väkisin vääntämistä. Nytkin on sovittu että kp 12-17 (tai DPO -1,0, ja 1) pyritään heiluttelemaan peittoja kolme kertaa vuorokaudessa, aamulla päivällä, ja illalla. Nyt jo sitä ajattelee että mitenköhän tuota jaksaa! Tulee olemaan kyllä sellaisia (anteeksi sanavalinta) "pikapanoja", varsinkin nuo aamuhommat, kun molemmat käydään töissä ja ollaan niin huonoja herääjiä! Sitten muina aikoina seksi onkin jo mielekästä, kun silloin ei tarvitse katsoa kelloa ja kalenteria milloin tekee ja mitä tekee! (;
Täällä tänään kp7, kuukautiset kestivät 4 päivää ja olivat niukat, mutta laskin ne silti kuukautisiksi ja aloitin clomit kp5. Maanantaina eli kp13 olis sitten folliultra, saapa nähdä kuinka käy. Oviksen tikuttamisen aloitin jo tänään (tiedän, turhan ajoissa!) mutta ihan vain sen takia että haluan yhden kierron ajan seurata ovista hyvin tarkkaan ja saada sitten kaikki tikut yhteen riviiin jotta näen miten tuo viivojen vahvistuminen tapahtuu juuri minulla.
Nyt olen viikon ajan syönyt tuota metformiinia (Diformin 500mg x 2) ja Foolihappoja (Foliver 1mg x 4), eikä ole kovin ihmeellisiä sivuvaikutuksia/oireita näkynyt. Ainut mitä olen huomannut niin välillä tuo diformiini alkaa huimauttamaan/pyörryttämään n. tunti sen ottamisesta, mutta uskon sen johtuvan siitä etten joka kerta ole ehtinyt syömään samaan aikaan, se kun pitäisi ottaa ruuan kanssa tai muutoin laskee verensokeria. Ensimmäiset 2 päivää oli hirveää päänsärkyä, mutta nyt sekin on helpottanut.
Mä oon ihan YLI-INNOKAS tän vauvaprojektin suhteen.. Menen asioiden edelle ja välillä mieskin huomauttelee siitä. Sain ilmaiseksi vauvan turvakaukalon, ja sellaisen ihanan puisen pinnasängyn jossa on alla vetolaatikot. Otin ne tietenkin vastaan ja kävin eilen hakemassa. Samantien hain liikkeestä maalia ja lakkaa, ja aloin maalaamaan pinnasänkyä valkoiseksi, meidän sisustukseen sopivaksi. Kävin myös ostamassa vauvan peiton ja tyynyn, lakanat, mobilen, ja pinnasängyn reunuksen, sekä sellaisen valkoisen verhon jonka saa pinnasängyn päälle. Huhhuh kun tuntuu jotenkin hullulta, mutta musta on ihanaa ostella ja laittaa jo etukäteen kaikenlaista. Miestä ei haittaa, mutta yrittää silti välillä rauhoitella. Toivottavasti en ole ainut joka on jo sortunut ostamaan vauvajuttuja.. Dopplerikin löytyy, että sitten joskus kun raskaana olen niin voi kuunnella pienen sydänääniä.
Tosiaan, välillä sitä miettii että onko tässä ihan hulluksi pimahtamassa kun laittelee jo pinnasänkyäkin, eikä vauva ole vielä edes masussa. Joten ihanaa että tämä palsta on olemassa, niin kuulee myös muiden tuntemuksia ja ajatuksia..
Olette rakkaita! :heart: