Esikoinen vuodelle 2015

Täällä oli ovis ilmeisesti jo eilen (kp 7), eli alkaa kierto palata sinne ihan alkuperäisille uomilleen (18-21)
Hyödyntämättä kyllä jäi, vaikka illalla sanoinkin miehelle, niin ei mitään... Ihan kuin olis puhunu seinille...
Vähän on ehkä turta olo, kun toinen niin kovasti kehtaa vakuuttaa, että kyllä se sitä jälkikasvua haluaa, mutta ei sitten omaa osuuttaan millään voi hoitaa...
Nukuttiin yötkin eri huoneissa, vähän on sellanen fiilis, että tekis mieli pakata kamat ja lähteä vähäks aikaa pois, josko toi sitten alkais heräilee...
Ei oo kyllä fiilistä lähteä töihinkää tänään, mutta pakko se on sinne raahata itsensä...
Saa ainakin hetkeks jotain muuta ajateltavaa...
 
Santrana: Voi ei! Olen samaa välillä miettinyt, että onko se kasto/pisto/ravistus nyt niin kamalan vaikea hoitaa.. Ja varmasti on kurja olo, jos ovis jäi hyödyntämättä! Ei aiemmin sitten olisi talleteltu, josko olisivat säilyneet..?

Tsemppiä ihan hurjan paljon :hug:
 
Santrana: Voi kurjuutta jos on noin välinpitämättömät ajatukset nyt miehelläs.. Jos höntä nyt ressaa joku ihan muu asia. Kannattaisi vielä yrittää puhua tuntemuksista. Puhuminen helpottaa aina edes vähäsen, vaikkakin itse puhumisen aloitus tietyissä asioissa tuntuu niin jumalattoman vaikeelta. Voimia sinne!

ON: tikutinkin jo tänään (kp 8) ekan ovistestin koska lyhimmän kierron mukaan laskettuna olis varmaan jo eilen pitäny alottaa. Hailurainen viiva sieltä tuli. Tosin voihan olla että mulla tulee hailua koko kierto niinkun joillain on tullu. Mutta huomenna tsekataan muuttuuko tulos :) voisin silti ehkä yrittää jo tänäänkin kellistää miehen :D kerta valkovuotokin näyttäis muuttuneen eilisestä vähän käsivoidemaisemmaks.
 
Santrana täälläkin ois viimeaikoina nukuttu erihuoneissa jos ois neliöitä, sen verran viileet tunnelmat ollu. Totta tosiaan miehillä on tässä projektissa helpompi osuus kaikin puolin, nyppiihän se jos toinen ei edes anna syytä.. hmh tsemppiä teille molemmille!

Omaa napaa: kp 32/33 ja alavatsassa vihlontaa ja kipuja ollut jo n viikon verran. Oon sananmukaisesti kärsinyt karmeesta väsymyksestä viimepäivät vaikka oon saanut nukuttua hyvin joka yönä. Ärsyttävää kun hommat jää hoitamatta mut oon klo19 ihan silmät ristissä ja pakko vaan mennä nukkumaan hetikun kehtaa, eli kasin jälleen. Lisäks rinnat ihan älyttömän turpeet ja kipeet, ihan särkevät ollut jo muutaman päivän. Tänään oli pikkuhousuihin tullut hennosti rusehtavaa valkovuodon näköistä tavaraa ja on menkkakipumaisia särkyjä, nyt vaan toivon hirveesti et ei oo täti tulossa vaan vauva...! Saan kyllä hermoromahduksen jos tästä kierrosta ei tärppää. :( Kaikki oireet sellasia mitä ihan normi menkat saa aikaseks..
 
Viimeksi muokattu:
Santrana, ikävää, ettei mies ole nyt samalla aaltopituudella. Mutta toisaalta kyllä sitä miestäskin pitäisi ymmärtää. Tuskin se on kuitenkaan kauhean kivaa olla vaan vauvantekokoneena, vaikka sitä pikkuista itsekin toivoisi. : /
Teidän kannattaisi nyt keskustella miehen kanssa vähän enemmän siitä, että haluaako hän vauvan ja kuinka paljon. Todennäköisesti et sieltä mitään selkeää vastausta saa, en miekään tolta omalta ukolta, mutta mukana se jutussa kuitenkin on. :D

Ällövaroitus!
Nyt meni sitten jännäksi. Tänään nimittäin bongasin venyvää limaa, MUTTA se saattaa toki olla ihan spermaakin. Ei tosin eilen illalla harrastettu varsinaista yhdyntää, mutta siinä puuhailun päätteeksi vähän kyllä tuli työnneltyä vauvasiemeniä sisällekin asti sormilla |O
Tää lima ei kyllä haiskahda yhtään (siis spermalta u know), mutta veikkaan kyllä vahvemmin, että se on vaan sitä itseään. Muutoin ei mitään suuria, ovikseen viittaavia oireita ole. Paitsi tietty viikonloppuna oli randomia selkäkipua ja tänään epämääräinen mielialan heilahdus, mutta jälkimmäinen on aikas normaalia mulle muutenkin. :D
Nooooh, oli niin tai näin niin kai sitä voisi tänä iltana miehen vielä itse tositoimiin kellistää, ihan vaan huvin ja toivon vuoksi. :LOL:
 
Heippa kaikki! Olen ihan uusi täällä :)

Tällä hetkellä menossa YK1, kp29/32 ja dpo13(?). Niin ja hormonaalisen ehkäisyn lopetin 10/2013, kymmenen vuoden säännöllisen käytön jälkeen. Yllättävän hyvin menkat pysy suht.säännöllisinä lopettamisen jälkeenkin.

Pari päivää sitten tein huvikseni ovistestin, kun kuullut että sekin saattaa näyttää raskauden.. No siihen pärähti kaksi tummaa viivaa, ja toiveet heräsivät kunnes tein r-testin ja se näyttikin negaa. Tänään tein taas r-testin ja negaahan se näytti, mut periaatteessa menkkojen alkuun olis vielä muutama päivä, eli oiskohan vielä mahdollista.... En usko, mutta toivon hartaasti.
 
Viimeksi muokattu:
santrana ja puutarhassa toivottavasti on jo vähän lauhtunut kotona! Kyllähän tää koko projekti luo parisuhteeseenkin jännitettä ja kränää. Ymmärtäähän sen että miehille voi tulla paineita, pelkoa siitä että jos heissä on vikaa ja ahdistusta kun vaaditaan "suorittamista" mutta kyllä se vaan mun mielestä niin on että niiden osuus tässä kaikessa on niin helppo verrattuna meihin naisiin että saisivat vaan suck it up ja tulla sinne sänkyyn kun kehotetaan :D Kunpa vois vaihtaa kehoja hetkeks niin oppisivat vähän asiasta.

Valonkantaja mä en oo oikein koskaan osannut ovulaatiota ennustaa tai seurata limojen avulla. Yks syy on justiinkin se, että ovisviikkona pyritään sekstailemaan usein niin mistä sen nyt sitten aina erottaa että onko se omaa vai miehen tavaraa mitä sieltä valuu :LOL:

Täällä kp 11 eli ovista odotellessa =)

Tervetuloa Mingala ja anzkuliini! Lisäänpäs teidät heti listoille. Pistäkää vielä ikänne listaa täydentämään :)

Jofa mitenkäs sulla?? Vieläkö piinailu jatkuu?
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.


TIISTAI 8.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)




NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
anzkuliini4/28-29X
bumpy2911/31131/2013
diadora25?/29-31
hopess2214/286/2013
Iiida229/18-4269/2013
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2852/24-4859/2013
Jofa3029/2913/2014
Lumikko89249/24-3122/2014
Mappis_882512/28108/2013
Merope2911/28-3188/2013
Miisa-803422/28-35138/2012
Mingala2429/3214/2014
Minisport2715/3388/2013
Onnenpisara2329/38-425/2013
piretti22?/?1610/2012X
puutarhassa2133/339/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana269/23-3010/2013
Tikru-78368/29-3223/2014
vauvatoiveilija2221/22-32210/2013
valonkantaja2318/?22/2014X




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
 
Viimeksi muokattu:
bumby, joo miekin aloitin tämän seurailun vasta viime kierrossa, mutta silloin kyllä aika satavarmasti sen oviksen bongasin. Tuli venyvää limaa ja sellainen iso limapaakku. :D
Sekin tutkimus tosin tapahtui seksin jälkeen, mutta muut oireet viittasivat kyllä ovikseen. Ja niinhän siinä kävikin, että pari viikkoa myöhemmin se plussa tuli testiin.
Eilen tosiaan tuli vähän limaa ja pikkusen sellaisia paakkuja + kauhee nippailu alavatsassa. Saas nähdä oliko mitään. Tänä aamuna tuli heiluteltua peittoa, mutta ei mulla mitään kauheita odotuksia ole. Nyt lähinnä toivoo, että ne menkat tulisi ensi viikon loppuun ->

Uusille tervetuloa. :)
 
onnenpisara
Mukava kun uusia tulee mukaan. :)

Aamuherätys oli hirveä: päätä särki ja kun hetken kerkesin liikkumaan ulkosalla tuli yhdenäkin vaan tarve oksentaa. Oksennus jäi puolitiehen kun kippurassa kaoin sitä ulkona.. No piti nielasta sit takaisin. En usko että on mahatautia, kun vatsaan ei koske.. Voi että toivosin vaan sitä plussaa mutta en aio vielä testata jos tämä onkin joku outo menkkaoire... :(
 
Ohoo onnenpisara, ettei vain olisi raskausoiretta tuo pahoinvointi! :) jännätään ja toivotaan parasta!

ON: täällä edelleen ovista tikutan. On niin jännää tää kun ekaa kertaa koitan niin pakko tännekin aina raportoida :) tän päivän testiviiva on tummentunut eiliseen verrattuna! Mutta ei vielä yhtä tumma kuin kontrolli. Onko teillä muilla kuinka kauan kestänyt tämä tummenemisvaihe? Että täytyisikö tässä nyt tikutella jo useammin kuin kerran päivässä? Mut sit toisaalta epäilen että ovulaatio nyt vielä ennen viiikonloppua olis kun tulis sit aika lyhyt kierto..
 
uuu jännää jännää onnenpisara =) peukut pystyssä!

Lumikkko89 Mulla myös ovis tuloillaan ja eilen aloitin tikuttelun. Tänään eilistä vanhvempi myös mutta ei vielä plussa. Kyllä se mulla ainakin suht nopsaan tummenee sitten kun viiva alkaa olla jo selkeän värinen. Hailuran viivan saan aina tikkuun, en koskaan täysin tyhjää. Tän päivän testistä aavistelisin että ovis tulee vähän aikaisemmin kun viime kierroissa, jolloin on tullu kp 15-16. Itse olen yleensä aamuisin tikuttanut ja seurannut viivan tummenemista, kunnes se alkaa taas vaaleta. Jos ihan ehdottomasti haluat nähdä sen tummimman viivan niin voit toki testata aamulla ja illalla silloin kun viiva alkaa olla jo tosi tumma. Itse en ole siitä niin stressannut. Jos aamulla on ollut semmonen ehkä-plussa mutta siinä ja siinä että onko sittenkään ja sitten seuraavana päivänä lähtenyt vaalenemaan niin olen vaan olettanut että se kaikkein tummin viiva olis tullut jos olisin vielä illalla testannut. Itsellä ovistuntemukset on niin voimakkaat ja kun ovistestit selkeästi reagoi niin olen niiden perusteella luottanut siihen että kyllä se ovis tapahtuu.
Tsemppiä tikkuiluun :D
 
Kyllä se vaan tänään paukahti ovis(oireet) käymään täällä, jesh! :D
Sen verran tuhtia limaa, aukinaista kohdunnipukkaa ja nipistelevää alavatsaa/vasenta kylkeä on täällä. Ja sopivasti aamulla oli peitonheilutteluakin, vaikka en kyllä kauheasti aseta toiveita tähän kiertoon. Tietääpä nyt ainakin odotella menkkoja ensi viikon loppupuolelta alkaen. En tosin kyllä lähde testailemaan ennen kuin vasta joskus kuun lopussa jos ei menkat ole siihen mennessä tulleet. Nyt on muuton kanssa sen verta mietittävää, että parempi jättää stressaamatta tätäkin asiaa. :)

onnenpisaralle kauheesti nyt peukaloita pystyyn, että olisi raskausoireita ja toivotaan, ettei paha olo yllättäisi enää noin rankasti. :)
 
bumby, ikää mulla on 24 (täytän loppuvuodesta 25).

Mulla ei oo vieläkään menkat alkanut, mutten uskalla tehdä testiä enää, ettei joudu taas pettymään.. Tein siis dpo13 testin, mut silloin ei pitänyt menkat viel alkaa, jos ois sen normikierron mukaan mennyt, vaan tänään (tai viimeistään huomenna). Tänään on dpo15 (jos ovis oli silloin kun piti, testi näytti kahta tummaa viivaa 24pvä ja 25pvä aamulla tunsin piston oikealla puolella).
Nyt ei ainakaan toistaiseksi näytä siltä että olis menkat edes lähipäivinä alkamassa, joko nyt meni kierto ihan sekaisin jostain syystä ja sitten.. :heart:
Onks täällä kenelläkään muulla 'piinapäivät' menossa?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä uusi yrittäjä :) Eli menkat nyt päällänsä, odotellaan niiden loppumista ja sitten alkaa kova ovulaation tikutus. Kondomia kummempaa ehkäisyä minulla ei miehen kanssa vuosiin ole ollut. Kuukautiset ovat onneksi olleet säännölliset, vaikka kuukausi takaperin löytyi sattumalöydöksenä gynellä käydessä pco... Latisti tunnelmaa kyllä hurjasti, mutta nyt on koitettu olla karppauksella, että saataisiin rakkulat mahdollisesti pienemmiksi.
Viime kierrosta luulen ainakin kuitenkin ovulaation löytäneeni KP16 tienoilla.. Ainakin viiva oli yhtä vahva kuin testiviiva, niin kyllä sielä on jotain tapahtunut.

Eli listalle siis Nosugar 25v. kp4/30-31, YK1, YA 4/2014.

Testejä niin ovulaatio kuin raskausversioita on kaappi pullollaan. Näitä halppis liuskoja sekä nyt tuli tilattua digitaalisiakin versioita ovulaatiotesteistä. Kaiken maailman painajaisia sitä on jo tullut nähtyä synnytyksestä ja lapsen hoitamisesta... Huh.
 
Tervetuloa uusille :)

Miehen spermatestin tulokset tulee perjantaina tai viim. maanantaina. Mua pelottaa :(

Primolut kuuri loppuu perjantaina ja sitten odotellaan menkkoja heti sunnuntaina pliis! Sitten pääsen alkuviikosta niihin kokeisiin mitkä gyne määräs, muuten menee taas kuukaudella eteenpäin. Primolutit saaneet nännit tosi kipeiksi! Ja nyt alkanut tuttu vihlonta oikealla puolella joka ollut muutaman kierron kateissa. Välillä etonut kun aloitin primolutit ja akne ei onneksi ole hullaantunut. Onneksi etominen alkoi jo ennen ovulaatiota koska muutenhan mä uskoisin tärpin käyneen. Toki tässä kierrossa en voi vaan olla raskaana kun en ovistakaan bongannut digillä! Nyt vaan rukoillaan ettei tänään kp22 ala välivuoto niin kuin aikaisempina kiertoina aina on alkanut! Huomenna illalla tiedän varmasti että primolutit auttaa välivuotoon! Oletetusta oviksesta on kuitenkin vasta 4 päivää eli vuotoa ei saisi tulla!

Oon myös miettinyt että miten niin PCOS on muka niin harvalla prosentuaalisesti. Musta tuntuu että nää keskustelupalstat pursuaa meitä PCOS naisia!
 
Todennäköisesti pco(s)-naisia pursuu täällä niin merkittävän paljon juuri sen takia, että lapsen saaminen on hilkkusen vaikeampaa kuin terveillä, pyhästä hengestä sikiävillä eli toisin sanoen, kun lasta yritetään kauemmin (tai vähemmänkin aikaa) niin sitä helposti lähtee etsimään vertaistukea ja päätyy sitten näille keskustelupalstoille.

Selitinköhän taas ihan puuta heinää? :LOL:
 
Tervetuloa Nosugar! Lisäilen sut listalle kun seuraavaksi päivittelen sitä! =)

Valonkantaja et selittänyt, ajattelin justiinsa ihan samaa :) Nopsemmin raskautuvat varmaan hengailevat tuolla plussalaisten puolella eivätkä ehdi tänne ollenkaan.
Arvioiden mukaanhan 5-10% naisista on jonkin asteinen pco ja se on yleisin syy lapsettomuuteen, eli kyllähän meitä on kuitenkin aikalailla. Onneksi pco:ta on usein suht helppo hoitaa hormoneilla, kun moni muu vaiva vaatiikin sitten järeämpiä toimenpiteitä. Yhdellä ystävälläni on tosi paha endometrioosi eikä kyllä käy kateeksi kun kuuntelee hänen kertomuksiaan niistä kivuista ja mm. vessassa käymisen vaikeudesta.
Eihän se pco siis kaikilla oo semmonen että hormonit vaan kehiin ja sillä hoituu mut tollee yleisesti ottaen voisi sanoa että on näistä lisääntymiseen liittyvistä hankaluuksista sieltä pienimmästä päästä :)
 
Viimeksi muokattu:
Puutarhassa miten pystyt oleen tekemättä r-testiä?! Mä olisin jo tehny :D uuu jännittävää!

Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :) vaikka aika uus oon itekkin..
on: No nyt tuli sit testiviiva yhtä vahvana kun kontrolli! :) illalla siis operaationa miehen kaato makkariin tai miksei vaikka sohvalle :D mut jos huomennakin tulee yhtä vahva viiva niin tapahtuuko ovis vasta sen jälkeisenä päivänä..? Tää asia on varmaan jo puitu läpi aiemminkin mutta en nyt heti löytänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Siitä ekasta plussasta kai se 24-36 tuntia ovikseen lasketaan. Eihän niitä testejä tarvitse tehdä enää, kun sen plussan siihen saa, niin välttyy samalla tällaisilta pohdinnoilta... :D :D

Tänne oli paljon tullut uusia, tervetuloa!

Mulla on nyt dpo8 ja testit näyttää vielä negaa. Eilen puolilta päivin alkoi alavatsan/kohdun alueen kipuilu, joka sitten on jatkunut tähän päivään asti vaihtelevana. Välillä on kunnon menkkajomotusta, johon normina söisin surutta Buranaa. Sitten kohta onkin vain ihan pientä nippailua. Yöllä kipu yltyi ihan kauheaksi ja koko lantion seutu alaselkää myöten oli kuin tulessa. Tätä kesti pari tuntia. Nyt taas kivun kannalta iisimpi hetki, mutta vähänhän tämä ihmetyttää. Eilen ajattelin toiveikkaana, että on kiinnittymiskipua, mutta ei kait sen nyt näin kauan pitäisi kestää ja olla näin rajua. En tiedä. Mietin jo, miten siellä pikkutonttu rakentelee pientä pesää itselleen vasaran, taltan ja poran kanssa, että kestäisin kivun paremmin. Pitää nyt seurailla jatkuuko tämä vai mitä tapahtuu. Kyllähän tuo kohdunulkoisenkin mahdollisuus mielessä on käynyt, vaikka ei kait senkään näin alussa pitäisi oireilla, vai? Mies on ihan hermona ja laittoi töistäkin viestiä, että vatsa kääntyy nurin, kun niin pelottaa, miten tässä taas käy. Pelottaa ja huolettaahan tämä. Kummallakin ehkä tyhmä luotto siihen, että tärppi on käynyt ja nyt on vain taas lähinnä ajan kysymys, koska menee kesken. Meneekö heti alkumetreillä vai ehditäänkö taas innostua ja sitten muutaman viikon kuluttua saadaankin pettyä. Samalla tässä stressataan, kun keskenmenosta tulee nyt huomenna kuukausi ja noin kuukausi piti mennä siinä, että saadaan niiden labrakokeiden tulokset. Km:n kanssa samana päivänä käytiin labrassa niin kohta pitäisi postia tulla. Meidän tuurilla menee tietenkin pidempään kuin se normikuukausi. Kunpa se kirje pian tulisi eikä sisältäisi huonoja uutisia.
 
Oodikas voi kunpa teille tulisi hyviä uutisia. Tsemppiä :heart:
Lumikko89 haluaisin niin tehdä testin mutta yksinkertaisesti pelkään negaa liikaa.. Pettymyksiä on tullut jo 8kk niin en uskalla jotta en joutuisi näkemään sitä tyhjää testiä taas. Kuulostaapa hullulta. Mutta katotaan, lauantaina jos ei ole alkanut menkat niin
voisin kokeilla ekan testin. Pessimistisesti ajattelen, että kyllähän ne siihen mennessä jo alkaa. Pessimisti ei pety.. niinhän ne sanoo.

Uusille tervetuloa minunkin puolesta :)
 

Yhteistyössä