Esikoinen vuodelle 2015

Intopiukka juu olet oikeassa. pco:ta hoidetaankin hormoniwhkäisyllä jos raskaustoiveita ei ole koska se pitää koko kierron ikäänkuin lepotilassa. Mutta mulla oli hormoehkäisyn välissä 2,5 vuotta kuparikierukka. Silloinkin ultrailtiin ja muistan yhdessä kertomuksessa lukeneen "paljon pieniä follikkeleita" mutta en tiennyt mitä se tarkoittaa ja koska kukaan ei siinä tilanteessa tai sen jälkeen maininnut asiasta mitään ni oletin sen olevan sit varmaan ihan normaalia. Nyt ihmetyttää ettei kukaan valaissut mua asiasta millään tavalla :(

Tervetuloa Tikru-78! Katsotko että listaan tuli kaikki tiedot oikein

puutarhassa lupaavalta kuulostaa. Nyt kaikki peukut pystyyn!!

Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TIISTAI 1.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
bumpy293/31131/2013
diadora25?/29-31
esikoinenhaaveissa2214/28-31227/2012
hopess227/286/2013
Iiida222/18-4269/2013
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2845/24-4859/2013
Jofa3022/2913/2014
Lumikko89242/24-3122/2014
Mappis_88255/28108/2013
Merope294/28-3188/2013
Miisa-803415/?
Minisport278/3388/2013
Onnenpisara2323/38-425/2013
piretti22?/?1610/2012X
puutarhassa2126/339/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana262/23-3010/2013
Tikru-78361/29-3223/2014
vauvatoiveilija2213/22-32210/2013
valonkantaja2311/?22/2014X

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos

Viimeksi muokattu:
Kiitos Bumby lisäämisestä, ikä on 35, mutta anna olla vaan tuo, kesällä täytän 36 :)
Eiköhän aleta nyt täyttämään tuota listan "onnelliset odottajat" osioita, kauhean hiljaiselta näyttää toistaiseksi!

Puutarhassa, ei se gyne nyt sanonut että yhdestä annoksesta. Totesi että jos sä toistuvasti syöt kerran kuussa ibuprofeenia voi siitä olla haittaa. Eli mä otin ton nyt kyllä niin et en syö ellei oo pakko. Oon kuitenkin vedelly sitä ihan mukavasti kun on sattunut. Jotenkin ajattelin et kun vältän sitä ovu aikaan ja sen jälkeen se riittää.

Vitsi joo mä uskon et mun 10 vuoden e-pillereiden syönti on nukuttanut pcos. Vitsi, eikös siis tuossa ole munarakkulan irtoamisvaikeuksia? Eli miksi lääkäri vaan pistää yrittämään kun tilanne näyttää tolta eikä aloita kunnollisia lääkityksiä? Saa mulle taas lisää ahdistusta aikaan.

Lilja ikävä toi sun tilanne :( Mulle lääkäri sanoi, että ibuprofeiini saattaa siirtää ovista, tiedä sitten mikä on kun kaikilta saa eri tietoa, itse en sitä saa nyky suosituksilla muutenkaan käyttää (astmaatikoille ei suositella ibuprofeiinin käyttöä).

Mä rupesin jotain ihan muutakin kirjottaa, mutta ei nyt oikein pää toimi.
Sain eilen tilattua testejä, vaikka musta toi tuhlaaminen on nyt jotenkin niin liikaa, haluais vaan säästää suunnilleen kaikesta, että ois sit säästöjäkin. Raha, sitä ei ole koskaan liikaa...
Ah nyt muistan!
Mulla on ihan omituiset menkat, tosi niukat (oo koskaa ollu tälläsiä...) Jotenkin pelkäsin että km jälkeen ois paljon runsaampia menkkoja, mutta ei... Viimeks vuoto kesti kolme päivää ja normaalisti 5...
Saas nähä...

Mie olen kuullut/lukenut, että ibuprofeeni muiden tulehduskipulääkkeiden ohessa estäisi ovulaation. Menkkakipuihin olen koko yritysajan syönyt Ibumaxia ja todistettavasti mulla on silti ovulaatio tapahtunut joka kierrossa. Muuten sitten parasetamolia ja sitäkin lähinnä pakon edessä. Tietenkin, jos on munasarjojen ja ovulaation kanssa onglemia, niin kannattaa varmaan uskoa lääkäriä, jos sanoi, että voi vaikuttaa menkkojen aikaankin syötynä.

Kiitos bumpy päivityksestä. :) Mulla onkin ens kuussa synttärit, pärähtää 23 vuotta mittariin. ...tuntuu ikälopulta :stick:

Tilasin tuossa vähän aikaa aitten niin r- kuin myös ovistestejä, ja ovista oon yhdessä kierrossa koittanu bongailla -aika heikoin tuloksin. Nyt ajattelin kaikki tikuttelut taas jättää pois, siinä toivossa että stressiä olisi mahdollisimman vähän. Noh, greippimehut tuli eilen ostettua (tykkään mausta! ;) ) ja kännykkäänkin latasin Ovia -appsin. Siis aivan uskomattoman kätevä (ja koukuttava..) sovellus!
Onko teillä muilla noita sovelluksia apuna? Joku taisi puhua Fertility Friendistä, itse en siitä kovin innostunut.

Hei, jospa joukkoon mahtuisi mukaan!

Olen pillerit lopettanut jo viime kesänä kun selvitin johtuiko mielialanvaihtelut ja haluttomuus niistä. Onneksi lopetin! Mutta siis viime vuoden loppuun mentiin vielä kondomilla kunnes alkoi välillä lipsumaan senkin käyttö ja nyt ei ole ollenkaan ehkäisyä, meiningillä tjot. Tässä kierrossa kyllä ajattelin että voisi ovista koittaa metsästää ja ajoitella oikein jos sitten tammikuussa jo pienen nyytin saisi :)
Tällä hetkellä opiskelen AMK:ssa mutta valmistun jouluna. Mies opiskelee myös eli eipä ole ideaalirahatilanne vauvahaaveille mutta kuume on valtava ja luotan siihen että kyllä kaikki sitten lopulta järjestyy.
Viime kierrossa viikkoa ennen kuukautisia tuli parin päivän niukka välivuoto, jollaista minulla ei ole ikinä ollut.. Saa nyt nähdä kuinka ovis löytyy jos kierto on jotenkin nyt sekaisin.
Ihana seurailla muiden kuulumisia ja saada vertaistukea!

Lumikko89 24v kp 2/24-31 yk 2 ya 2/2014

Moikka kaikki! Täältä vois yks esikoisesta haaveileva ilmoittautua mukaan!
En oo vertaistukea oikein muuten saanut, niin helpottavaa varmasti
päästä jutskailemaan vauvakuume ym. aiheesta täällä :)

Kerkesinkin jo vähän aikaa tuolla syyskuisissa olla, mutta..
Koin sitten km helmikuun alussa ja ennen tuota raskautta takana oli noin 1v 3kk yritystä/toiveilua. Pillerit kun silloin jätettiin pois, niin tjot -meiningillä ollaan enemmän tai vähemmän oltu ja eletty.
En ole esimerksiksi vielä kertaakaan kokeillut ovistestejä... :stick:

Ihan aluksi, kun jätettiin pillerit pois, kierto venyi kp35, mutta lopulta palautui
ja oli noin 4 kiertoa kp28 ennen tuota kesken mennyttä raskautta.
Menkat tuli 32 päivää km jälkeen ja nyt toistaiseksi on vielä vähän epäselvää mihin kiertoni päättää asettua. Eli mun tiedot on tällä hetkellä:
piretti / 22v / kp ??/?? / YK 16 / YA 10/2012 / TJOT -meininki enemmän tai vähemmän

Tänään kp12. Viime kierrossa ovulaatio tapahtui mitä todennäköisimmin (limat, mahatuntuma) "tämän ja huomisen" päivän välissä, mutta nyt ei ole minkäänmoisia sinne päinkään viittaavia olemuksia. Toisaalta eipä nyt niitä kannata tässä odottakaan välttämättä koko kierron aikana, ku keskenmeno todennäköisesti kumminkin on nyt sekoittanut pakan. :D

Lähinnä sitä toivoisi, että tän kuun loppupuolella menkat alkaisi ja pääsisi taas oikeasti metsästämään ovulaatiota ja yrittämään meille pikkuista tammikuun pakettia. :)
Tosi tjottailua tää mullakin ku kumminkin metsästän ovista ja seuraan kiertoa. Miehelle en vaan asiasta mitään sano, raahaan vaan sänkyyn ku siltä tuntuu. :D
Ei kyllä olla mitenkään ehkäisty asiaa, että jos sattuisi kaikesta huolimatta ovis tulemaan tämän/ensi viikon aikana niin mahikset aina joulukuun joululahjaan olisi. En kuitenkaan jaksa oikein asiaan uskoa, että mahkut kävisi. Olisi vähän liian hyvää ollakseen totta, ku eka heti pillerien jälkeen ja sitten heti keskenmenon jälkeen... :LOL:

Ja uusille tervestuloa. :)

Viimeksi muokattu:
Valonkantaja: Sama suunnitelma mullakin että ovista tikuttelen ja muutenkin tarkkailen ja oikealla hetkellä sit mies makkariin :D en viitti sille tikuitteluista ainakaan näin etukäteen sanoo kun se varmasti vaan kokis sit turhia paineita h-hetken koittaessa :) Toivottavasti jo joulukuun nyytti sattuis tarttuun matkaan!

onnenpisara
Täällä on nyt yökkäilty ilta, ruokakin potkii takaisin. Metallin maku kiusannut koko päivän. Mies toivoo kovasti että olisin raskaana. Tulin töistä sano et oon omituisen kuuma ja punainen. Myös aamulla olin kuin kekäle. En vaan uskalla toivoo mitään etten pety. Testit on ollut negoja eli huti meni oviksessakin ts en saanut kiinni. Viime kierros oltiin puuhailtu liian aikaseen ja jos nyt menee huti niin ilmeisesti liian myöhään. Limat loppu jo tos maaliskuun vikan kokonaisen vkon puolivälissä, silloin kyllä peittoja heiluteltiin ahkerasti.

Moikka,

Laitan tännekin viestiä tuon toisen ketjun lisäksi. On tosi mukava lueskella muiden kuulumisia ja tietää ettei ole ainoa yrittäjä... Itselläni tosiaan nyt todettu pco ja menossa kp89 ja odotella pitäisi ainakin kesään tai yli ennen mitään hoitoja. Miehellä on ennestään kaksi lasta, joten siellä tuskin vikaa on. Mutta aikaahan vielä on ensi vuoden esikoiselle, joten ilman liikoja paineita mennään.

Toivottavasti monella teillä oirehtijalla on taustalla se paras mahdollinen syy. Peukkuja pidetään! :)

Tervetuloa uusille ja toivon teille pikaista käyntiä :)

ON: tänään olis se gyneaika. Tyhjin käsin en takaisin tullut. Monirakkulais tyyppiset munasarjat ja terolutia 6kk näin alkuun saatu kp 15-24. Kovasti kyselin että estääkö tuo ovulaation jos aloittaa ennen kuin se tapahtuu (minulla ovis normaalisti kp22). Kuulemma ei, auttaa vain munasolua kiinnittymään kohtuun. *muoks* Lääkäri vielä kielsi testaamasta ovulaatiota, mutta tilasin vasta 10 CB:n digiä niin ne ainaski teen pois :) Vähän puskista tämä tuli. Mutta toisaalta pelkäsin tätä koska kiertoni on pitkä ja noi näpyt!!!!

Bumpy eikös sinulla ole vähän samantyyppinen tilanne? Onko teroluteista ollut apua?

Viimeksi muokattu:
ensin vähän omaa napaa: Eilen käyty gynellä ja sain clomit mukaan. Nyt sit ensin clomeja kp 5-9 ja sitten teroja 15-24, hohhoijaa! Ja helvata et on kalliita noi clomit. Tosi ovelaa valmistajilta että 20 tabua on pienin määrä jonka saa apteekista kun yhteen kiertoon tarvitaan kuitenki vaan 5 kpl! siis 67e, jaiks! Rahanmenoa ei voi estää...
Noh anyways, sanoi että mulla ennemminkin multi-kuin polykystiset munasarjat, mikä on vissii ihan hyvä uutinen koska se on ymmärtääkseni lievempää kuin se tyypillinen pco. Sanoi että vasen on hiukan huonomman näköinen, oikealla lievää. KU oli myös siellä vasurissa silloin. Oviksen pitäis tässä kierross tulla oikealta joten peukut pystyyn että toi tyyris ihmelääke hoitaa hommansa ;) Lähetettä julkiselle en vielä saanut vaikka pyysin. käski tulla vielä kontrolliin kahden clomikierron jälkeen ja silloin kuulemma voi laittaa lähetteen kun "menee syksylle joka tapauksessa" :( tyksissä kun ne jonot on vissii semmosta 3-4kk ja kesätauko on välissä. Pitäisköhän sitä vaan mennä omalle terveysasemalle kinumaan sitä lähetettä jo??? Ehkä se antais auliimmin ku sanois vaan et yritys aloitettu jo tammikuussa 2013.

Mieskin sai mut ihan liikuttuneeks eilen kun kertoi jutelleensa työkaverinsa kanssa, jolla on kokemusta lapsettomuudesta. Olivat jutelleet siitä kuinka se on henkisesti raskasta ja kuin sattuu ku muut ympärillä vaan raskautuu jne jne. Ihan tuli semmonen "ihanaa sä välität asiasta" :vampire: No ei... mutta toi oma ukko harvoin puhuu tai avautuu ikävämmistä asioita ja yrittää aina olla se rohkaiseva ja positiivinen osapuoli sillon ku mua ketuttaa ja stressaa. Kiva huomata että kyllä sitäkin kyrsii tää tilanne.

Minisport: kuten omanapailusta näkyy ni on joo siis sama tilanne eli monirakkulaisuutta näkyy. Eka terokierto oli 1 tero /päivä ja se ei oikein auttanut, lyhensi kiertoa vaan parilla päivällä.Viimeiset kaks kiertoa olen ottanut 2 teroa päivässä ja kierrot olleet 31 päiväisiä, tosin viimeisessä tuli usemman päivän ennen kuukautisia sellasta tuhruilua :( mutta siis lyhensivät kyllä kiertoa mulla. Niin ja mullekkin gyne sanoi että pco ja vastaavat voi vaikuttaa ovistesteihin ettei niitä välttämättä kannata katsella, mutta mulla kyllä ne on näyttäny oviksen. Ehkä jos on aika lievää se rakkulaisuus ni vaikuttaa vähemmän. Ite olen saanut tosi vahvat viivat nyt molemmilla tuplaterokierroilla siinä kp 15-16 ja menkat onkin tulleet siitä kahden viikon päästä.

Lilja jos sullakin se pco näytti niin lievältä että siks lekuri ei kiirehtinyt laittamaan mitään? Muta kyllä mun mielestä jos yritystä takana jo hyvän aikaa ja löytyy monirakkaulaisuutta ni pitäis gynen jo alkaa miettiä ratkaisuja! IHme toimintaa! Olitkos sä kokeillut jo teroja ja/tai clomeja vai muistanko ihan väärin? Mulla kans varmaan painonpudotus auttais! 15 kg ois ihan hyvin varaa mut edes 5 ois aina hyvä. Mene vaikka toiselle gynelle kinumaan lääkitystä, jos jää vaivaamaan! Mulla siis kokeiltiin 2 kk ens teroa kierron tasoittamaan ja nyt sain ne clomit vielä avuks. Tsemppiä ja jaksamista! Kyllä mekin joskus vielä se vaavi saadaan!

onnenpisara toivotaan että oireet johtuvat raskaudesta mutta testasit vaan liian aikaisin! :) Ja Jofa koitas nyt pärjätä siellä piinapäivien keskellä, pian selviää! :D

piretti pistät vaan viestiketjuun punaisella kun kp ja yk vaihtuu. esim ihan vaan että "täällä kp 1/30 yk 17" niin minä sitten päivitän sen listaan.

Plussapuhureita kaikille!

Viimeksi muokattu:
Hei taas kaille! Peukkuja jännääjilleja halaus pettyneille!

Omaa tilannetta:
Kp 17 menossa ja viides tero-pätkä(ko15-24) aloitettu.
Ovista aloin tikuttelemaanjo kp 10 ja turhin tuloksin. Jotain viivan paikkaa siellä vaan näkyi, aavistusta viivasta..:(
Yhtenä iltana olin ihan jäässä ja seuraavana yönä tuskan hiestä märkänä. Lämpöjä en edes mitannut. Ja erikoisempia oireita ei ollut. Paitsi kp 13,outo paineen tunne sisuksissa kun peittoja heiluteltiin. Eikä ollu etes rakko täynnä. Ehkä vähän myös nippaili mekkamaisesti yhtenä aamuna (kp15) mut nää on tietty taas niitä puoli väkisin keksittyjä tuntemuksia..

Olo on ollut kyllä pirteä ja virtaa riittänyt. Mullakin pieni painon pudotus yritys menossa.
Eilen taas kuulin yhdestä uudesta raskaudesta työpaikalla. Suustani lipsahti, että "Ai se on kans raskaana..?" Toinen työkamu siihen, " Sekin? Ootko sinäkin?" Teki mieli sanoo, et arvaa vaan haluisinko!! Tänään myös jännä ilta, näen ystävän peinokaisen, joka on vaan vajaa 3 viikkoa vanha. Toivottavasti ei masennus iske, ja itku ìllalla yllätä.. :(

Ja tässä vielä mun tiedot, en saa tablella punaiseks..

MiiSa-80 (ihan kohta) 34, kp 17/ 28-35 YK 13. YA 08/2012

Viimeksi muokattu:
Miisa-80: Mä taas tänään lipsautin, että onneks on toi koira tossa, eikä vauva huutamassa. Ni heti kysyttiin, että eikö muka ollenkaan oo vauvakuumetta. Mitäs siihen sanomaan. Juujuu. Mites yrität painoa pudottaa? Onko joku oikein ohjelma vai muutoksilla?

Mie olen aloittanut oman ketjun meille kuumeisille, joiden pitäis laihduttaa. Tervetuloa sinne! Yritetään yhdessä tsempata ja jakaa parhaat kikat.

Otin Tehosekoittimen biisistä kertsin uudeksi motokseni:

kaikki on mahdollista
kaikki on kaunista
kaikki on mahdollista
vain taivas rajana
taivas rajana
Yritän siihen uskoa ja sitä kauttaa luottaa, että mekin vielä ukkosen kanssa vauva saadaan. Ja te kaikki täällä myös. Vaikka välillä tympii, masentaa ja usko meinaa loppua, niin pienen märehtmisen jälkeen yritetään kaivaa se positiivinen asenne taas esiin, jookos? Ihanaa loppuviikkoa ja plussatuulia!

Täällä kp16 ja ovis oireita on mutta ovistestit näyttää negaa mietinkin että onko vasta tuloillaan vai jo menneet. Omasta kierrosta kun en ole perillä ja tähän vähän taustaa: 10/2013 lopetin pillerit, ekat menkat 5.11 seuraavat menkat 5.12 (eli säännölliset) tästä kierrosta raskauduin mutta 2/2014 todettiin tuulimunaraskaudeksi joka alkoi vuotamaan itsekseen 10.2, toimenpiteiden jälkeen 14.2 kohtu todettiin tyhjäksi, seuraavat menkat eli tämänkieroon menkat alkoivat 19.3, raskaustesti haamuilee edelleen ja huomenna menenkin kontrolliverikokeisiin.

Yhteistyössä