Esikoinen vuodelle 2015

onnenpisara
Jonkin sortin masennus se vaan iskee. : / Mielialat vaihtelee ja tänään tuntui tosi vaikeelta, ovistesteihin ei tule kuin ihan hailakka viiva eikä mitään sen ihmeempää. Jotenkin alkaa jo ahdistaa ja välillä vaan tulen miettineeksi että pitäiskö heittää kaikki vauva-ajatukset vaan roskakoriin niin tämä raskautuminenkin olisi todennäköisempää..

onnenpisara tiedän tunteen. Itsekin huomaan usein ajattelevani että jos sitä vain jättäisi vauva-ajatukset pois, josko niin tärppäisi paremmin..

Meillä tänään alkoi vasta (JO) kuudes yrityskierto, ja sekin tuntuu pitkältä ajalta kun ei yhtään ollut varautunut näin "kauaa" odottelemaan..

Noh, mutta täällä peukut pystyssä kaikille! <3

Kp 1/18-42 yk 6

onnenpisara
Jotenkin sitä alkaa ahdistamaan vaan entistä enemmän, kun toukokuu lähestyy ja tulee vuosi siitä että ehkäisy on jätetty pois. Onhan siinä toki se yksi km välissä, mutta kun miettii että jos täytyy pystyä rentoutumaan ihan täysin ja nollaamaan tilanne niin missä vaiheessa siitäkin saa nauttia? Ei minulla ole vaan elämässä sellaista täysin lepposaa ajanjaksoa, kun töistä lomalla ollessa painetaan kotihommia pää kolmantena jalkana. Tästä sitten summaan tietysti että uusi raskaus saattaa odottaa itseään. Sitä vaan kun ei koskaan ole "lomalla". Tai olinhan minä viimeksi ihan lomalla silloin joskus kouluaikoina?!

Täällä myös yksi, joka viime tädin tulosta alkoi itkemään ja mietti vain, että pää ei kestä kauempaa. Että pitäisikö pelastaa oma terveys ja parisuhde jättämällä vauvahaaveet.

Tsemppiä!

onnenpisara jaksuhaleja, itsekkin mietin kovasti pitäiskö vauvahaaveet vaan jättää hetkeksi ja pelastaa oma terveys ennenkuin se romahtaa täysin, mutta niin monta kertaa kun minäkin olen sanonut että nyt otetaan vähän rennommin niin seuraavana päivänä iskee taas hirvee vauvakuume ja stressi ja masennus siitä ettei vielä ole tärpännyt, eilen aloitin oviksen tikuttelun kunnes hyvin äkkiä taas luovutin että mitäpä jos ei tässä kierrossa yritettäisiinkään ja nyt on hirveet paineet siitä haluanko vaiko en yrittää raskautua tästä kierrosta ja tärppäyspäivät kun olisi luultavammin näinä päivinä

onnenpisara
Nyt on pakko sanoa, että en tiedä enää mitä ajatella. Ovistestiin ei tullut edes sitä pientä haaleaa viivaa, pelkkä kontrolli. Pe-su oli sentään aavistuksen verran jotain nyt ei mitään... Enpä oikeestaan tiedä pitäiskö alkaa vaan itkemään, kun ei tästä taida tulla mitään. :'( En tajua mikä kumma voi olla, jos ei olevinaan mitään vikaa ole ja nyt kun ei saa edes sitä helskatin ovulaatiota kiinni!! Miten kierrot voi jaksaa vaihtua koko ajan, lyhentyä ja pidentyä ja plaah... masennun. :headwall:

Onkos meidän ketjussa pientä kevätmasennusta ilmassa...? : /
Onnenpisara oletko käynyt gynellä ja kertonut epäilystä että tuleeko ovista ollenkaan? Apua kannattaa hakea jos vähänkin pelkää että jokin ei nyt toimi!

Juurikin äsken ilmestyi yhden tutun vaavikuva faceen viikon vanhasta nyytistä... Hohhoijakkaa... Hänellä vaan yksi munasarja jäljellä ja terveysongelmia muutenkin. En tiedä pitäisikö huutaa että miten hänelläkin on siis jo kaksi lasta kun mulle ei tuu ekaakaan vai pitäiskö siitä saada toivoa, että kyllä meilläkin vielä onnaa kun kerran hänelläkin. Hämmennystä...!

Pahoittelut kaikille muillekkin uuteen kiertoon joutuneille! Merope me siis jatketaan samispiinailijoina ;)

Tsemppiä meille kaikille! Koitetaan vähentää sitä vauvastressiä (yeah right...) ja iloita keväästä!

Omille appivanhemmillehan kävi niin että 10 vuotta yrittivät eikä lääkäritkään sitten enää tehneet mitään kun liian vanhoja kuulemma olivat, sitten totesivat että anti olla niin johan niitä lapsia pärähti ihan luomuna useampi kipale peräkkäisinä vuosina. Eli siis jool... varmasti auttais jos osais olla ajattelematta asiaa niin paljon.

Viimeksi muokattu:
Täällä masennellaan kans. Vaikutti, että ovis tulee, mutta oireet jäi niin lieviksi enkä tikkuihinkaan saanut plussaa, etten tiedä oliko se vai ei. Vähäinen oireilu taisi alkaa ti tai ke ja vessaralli oli päällä jo pe, jolloin vasta päästiin talletteleen miehen palattua reissusta. Mulla siis on muutaman päivän ajan oviksen jälkeen jatkuvasti pissahätä ja siitä päätellen ovis oli, vaikka poikkeuksellisesti en sitä tikuilla kiinni saanut. Jos se oli niin ei kyllä ajoissa ehditty. Ainoa ilo on se, että täti voisi olla siis vihdoinkin tulossa parin viikon sisään ja päästään taas kunnolla yrittämään. Kumpaakin meitä kyllä ketuttaa, että tämä kierto nyt jäi välistä, vaikka näinhän sairaalasta neuvoivat. Toisaalta toivotaan, että nyt tärppäisi, kun ei yrittämällä yritetty. Tuskinpa näin onnekkaita ollaan.

Minun äiti tietää keskenmenoista ja yrityksestä niin hänelle välillä puran tuntojani. Tosin taidan lopettaa senkin, kun hän ei selvästikään ihan tajua, mitä käyn läpi. Miehellähän on tytär edellisestä liitosta niin tuntuu, että vian täytyy olla minussa tai me ei vain olla jostain syystä yhteen sopivia. Olen jo paljon miettinyt sitä, jos me ei saadakaan vauvaa ja milloin lopetetaan yrittäminen jos siltä alkaa vaikuttamaan. Äiti sitten yritti minua lohduttaa, että onhan meillä miehen tytär. En tiedä olenko ainoa, jolle oman miehen ja toisen naisen lapsi ei ole kuin oma eikä tosiaankaan korvaa omaa lasta. Eikä lievennä oman lapsen kaipuuta. Me halutaan yhteinen lapsi... Ja mie haluan kokea raskauden, synnytyksen, imetyksen, vauva-ajan ja KAIKEN. Se, että mies on toisen kanssa onnistunut saamaan lapsen vain lähinnä pahentaa minun oloa... Kuten jo aiemmin sanoin niin tunnen, että vian täytyy olla minussa tai olen tehnyt jotan kauheaa enkä siksi ansaitse omaa lasta. Totta kai välitän miehen tyttärestä ja kohtelen sekä puolustan kuin omaani, mutta ei hän kuitenkaan tunnu omalta millään tavalla. Hänellä on jo äiti enkä koe edes olevani äitipuoli sen vuoksi. Olen tämän talouden toinen aikuinen... Tukena ja turvana, mutta en vanhempi.

Tällainen omanapainen synkistely tällä kertaa. Tsemppiä, iloa ja onnea meille kaikille! Kyllä me vielä onnistutaan, prkl.

Viimeksi muokattu:
Huh, kylläpä meillä kaikilla on nyt harmaat ajatukset. Kai tuo iloinen kevätaurinko saa mielen välillä matalaksi, vaikka muuten kaikki siitä varmasti nauttivat. Ennen ihmettelin kamalasti, miten eniten itsemurhia sattui juuri keväällä. Keväthän on niin ihanaa aikaa. Mutta kyllä se on rankkaa, kun itsellä on mieli maassa ja maailma herää hymyilemään. Aika yksinäinen olo tulee.

Bumpy: Joo, me ollaan samikset vieläkin! Tosi kiva niin voidaan vertailla kiertotuntemuksia :) Mä aloitin nyt sellaisen pienen muistikirjan, johon kirjaan oireita oviksen jälkeen. Mielenkiintoista seurailla, onko samoja kuukaudesta toiseen ja olisiko joku kierto poikkeava. Mun täytyy siis pitää itseni touhussa, etten täysin lamaannu. Ja muuten, mulla on kans nyt ystävällä viikon vanha nyytti!

Oodikas:Ihana, kun olette molemmat miehen kanssa projektissa täysillä mukana. Ja kurja, jos jäi ovis bongaamatta/hyödyntämättä! Kun yrityskuukausikin on kamalan pitkä, niin millainen on sitten jos ei ole hyödyntänyt?! Minä jo laskin oviksen päivää ja merkkasin kalenteriin (ja ilmotin miehelle, millon vällyjen väliin ON päästävä). Mulla siis todella säännöllinen kierto, mutta ei minkäänmoisia tärppejä. Turhauttavaa.

Älä, Oodikas, silti itseäsi syytä. Vauvan hankkiminen on todella rakettitiedettä. Tämä ystäväni sai lapsen hedelmöityshoitojen tuloksena. Kesti kauan ennen kuin plussa pärähti, vaikka kaikki oli kunnossa. Ja hänelle siis siirrettiin ihan alkio. Huh, miehen lapsi ei todellakaan ole sama asia kuin oma lapsi! Se huolenpito jo raskausajasta asti, samoin kuin kiintyminen siihen vauvaan raskausajan aikana on korvaamattoman tärkeä osa äidin ja vauvan välistä yhteistä taivalta! Mä taidan olla hieman lapsellinen, mutta mulle olis hurjan rankkaa jos meillä asuisi miehen lapsi. Hatunnosto siis sinulle, että olet noin ihana hänelle!

Nyt plikat otetaan kyllä semmoiset plussapippalot huhtikuulle, että oksat pois! Kuka haluaa aloittaa? :popcorn:

Mie!! Päätin tarkistaa onko ovistikussa viiva lähtenyt vaaleneen, niin siihen tulikin plussa. Ihan yllätyksenä tuli kyllä tämä, mutta masennus helpotti heti. :D Mieskin otti jo yli tunnin nokoset, ettei illalla nukahda ennen aikojaan. On se ihana. <3 Eikös tässä vielä ole pienen pieni mahdollisuus esikoiseen tälle vuodelle? En kyllä siihen usko, kun eipä ole raskaudet loppuun asti menneet tähänkään asti... Mutta yrittämään kuitenkin vielä päästään.

onnenpisara
Oodikas toivottavasti tärppää! =)

Mitä ovistestejä te käytätte? Voiko niillä olla eroja, siis siinä miten helposti ovis tulee näkyviin? Vaikka ensin ajattelin että tämä menee ihan pyllylleen koko kierto, niin lueskelin tuossa muutamaa yritystblogia ja siellä naisten ovistestien kuvia katsellessahan tuli selkeästi esille että se LH taso voi vaihdella ennen sitä LH-huippua. Eli ehkä mullakin on vielä mahiksia ovuloida. :D Jos kierto on yhtä pitkä kuin edeltävä olisi laskennallisesti ovis vasta keskiviikkona.. mut miten äkkiä se LH pitäisi näkyä sitten ennen sitä ovisplussaa? Voiko se vaikka nousta ihan vaikka vuorokaudessa se hormonin taso?

Onnenpisara sehän nimenomaan menee sillee humpsis ylös ja alas :D Senpä takia kannataa parina päivänä jolloin sen oviksen epäilee olevan ni testata ihan vaikka aamulla ja illalla, ettei ehdi karata huomaamatta.

Mulla ollu käytössä ihan jotai ebaysta tilaamiani onestep tms. liuskoja ja ihan tuntuvat toimivan kyllä! Tsemppiä oviksiin!!

Täällä alkoi kierto sopivasti alusta, näin palstalle paluun kunniaksi siis 1/23-30.

Täälläkin viime kierto meni todella sekavissa ja surkeissa tunnelmissa, mutta nyt on luottoa tulevaisuuteen ja siihen että kaikki menee hyvin!
Mulla on vahva usko siihen, että tästä tulee vielä hyvä! Samaa hyvää toivon jokaiselle muulle palstailijallekin! Me ollaan ansaittu plussia!

Bumpy, mullakin on yks tuttu joka yritti vuosia tulla raskaaks ja kas kummaa sitten lähempänä 35 ikävuotta, yhden illan jutusta raskaaks (ehkäisystä huolimatta) ja nyt on onnellinen, äiti vaikka yh onkin. Että kyllä sen stressittömyyden on pakko vaikuttaa?

Oodikas Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen! ;)

onnenpisara Mä oon kokeillut vaikka mitä testejä, one step, alice, pregcheck, david.... Nyt aion tilata Davidin puikkoja tonne kaappiin, ne on vaan toiminut mulla parhaiten :)

Ai niin Ja vieläpä ollaan miehen kanssa oviksen aikoihin samassa vuorossakin, että ehkäpä ensi kuulle saadaan oikeastikin plussa aalto pystyyn ;)

• Tykkää
Reactions: Oodikas ja Mak-i
Voisin yhtyä kaikkien kirjottamiin teksteihin täällä. Mäkin olen pohtinut samaa että miksi ihmiset on masentuneita keväällä, mutta tällä kertaa itse olen. Keväällä myös kuolee paljon vanhuksia kun kaikki sinnittelee aina kevääseen ja kun kevät koittaa niin elimistö luovuttaa. Tulin oikeastaan vaan omanapailemaan nyt kuitenkin.

Gynellä käyty ja sain primolutit. Sain myös luget JOS raskaudun niin käytän niitä annoksella 200mg 2x2 emättimeet rv 12 asti tukemaan omaa keltarauhasen tuotantoa. Muutama tosi paska uutinenkin tuli. Mua on ultrattu vaikka kuinka monta kertaa vuoden aikana ja nyt gyne sanoi että sullahan on vähän tohon pcos viittavat munasarjat mutta siitä ollaankin puhuttu. Eikä kyllä olla puhuttu! Nyt laihduttaminen olisi ehdottoman tärkeää. Hirveesti stressaa kun paino ei putoa vaikka teki mitä. Nyt oon alkanu jo luovuttaa ja vetelen täällä suklaata. Noh kohta pitää taas jatkaa tätä laihdutusta. Hirvee olo kun on pakko laihtua :( Toinen paska uutinen oli se, että se sanoi ettei tulla pääsee lapsettomuustutkimuksiin kunnalle kun vasta syyskuussa. Vuosi lasketaan edellisesti raskaudesta joka mulla oli siis syyskuun keskenmeno. Eli meillä tulee vuosi vasta täyteen syksyllä. MITÄ HELVETTIÄ!?!? Pistän miehen nyt yksityiselle näytteisiin ja ite sain lähetteet lh, prolaktiiniin ja kattavampaan kilpirauhastestiin. Sinne sitten ensi kuun 3-5 kiertopäivä. No kolmas paska uutinen. Se sanoi ettei saa ottaa buranaa kuin hätätapauksissa. Kysyin onko ok että syön menkkojen aikana ibuprofeiinia niin se sanoi että älä syö. Jos on pakko niin ota yksi mutta hyvin varauksella koska vaikeuttaa raskaaksi tulemista myös silloin. Eli nyt sitten tuskaillaan ja toivotaan että se parasetamoli auttais ees vähän!

Eipä tässä oikein jaksa välittää kohta enää. En tiiä, sainpahan lääkettä joka alkaa nyt ylihuomenna sitten. Toivottavasti edes ne välivuodot lähtisi veke sillä. Ovulaatio olisi tulossa viikonloppuna ja testailun aloitin jo tänään. Nyt siis kp 13/33, mutta listalle ei tartte lisäillä minua.

Sori että en jaksa nyt enempää kommentoida muille :/

Jos joku keksii tavan millä relata ja unohtaa vauvailu niin kertokaa ihmeessä!!

onnenpisara Joo, ei kannata heittää kirvestä kaivoon vielä. Miekin just katsoin tämän kierron testisarjaa ennen kuin heitin roskiin, niin vaihtelua niissä oli. Välillä oli aika tummakin viiva ja seuraavassa tikussa vaaleampi. Jännästi se pitoisuus vaihtelee ennen kuin sitten plussa pärähtää. Ja sen kyllä sitten tunnistaa, kun näkee. En tiedä meneekö muillakin näin, mutta plussatikussa se testiviiva lähtee muodostumaan melkolailla heti sen jälkeen, kun väri saavuttaa testialueen. Negoiksi jäävissä viiva lähtee kehittymään hitaammin. Tänään katsoin testiä hetken ja näin, että viivaa alkoi lykkäämään. Lähdin hakemaan postin sillä aikaa, että aika kuluisi nopeammin ja sitten unohdinkin koko testin. Yhtäkkiä sitten muistin sen, kun tytär ja mies tulivat kotiin. Tuli kiire hoitaa tikku piiloon, ettei 9-vuotias ala kyselemään, mikä se on. Iloisena yllärinä siinä olikin sitten plussa. Sekin tuli nyt selväksi, että oireet vaihtelee suuresti eri kierroissa. Edellisen oviksen aikaan olin nelisen päivää kipeä ja nyt ei ole oikeastaan mitään. Mutta tosiaan jatka tikuttelua niin kauan, kunnes sen plussan saat. Toivottavasti se tulee pian.

Merope Siitä kilpparin vajaatoiminnastakohan sulla johtuu tuo, ettei tärppää? Vai onko jotain muuta syytä? On kyllä varmaan turhauttavaa, kun on säännöllinen kierto ja tietää oviksen ajankohdan eikä silti tärppää. Mullahan on kans säännöllinen kierto eikä ongelma ole tärppäämisessäkään, vaan raskaudet ei vain jatku alkua pidemmälle. Pettymyksiä pettymyksien perään molemmilla siis. Nytkin tavallaan jo valmiiksi ahdistaa, kun oletan parin viikon päästä saavani plussan tikkuun ja sitten odotettavissa on joko tädin vierailu vähän myöhässä tai km.

_Lilja_ Toivotaan, että saat apua lääkkeistä ja ehkäpä kilpparikokeista löytyy selitys sille, miksei paino putoa. Vajaatoimintahan vaikuttaa asiaan suuresti. Aika kurjia uutisia kyllä sait enkä osaa oikein muuta sanoa kuin toivottaa tsemppiä ja kärsivällisyyttä, vaikka se näissä asioissa on itse kenelläkin hukassa.

Santrana Tervetuloa takaisin. Kiva kuulla, että asiat on järjestyksessä ja mieli positiivinen. Toivotaan sitä testiinkin sitten tämän kierron pääteeksi!

Dpo vitonen...tissit kipeytyivät tänään, ja mietinkin, et voisko ne nyt näin aikaisin muka.. :headwall: Mä aloittaisin mielellään tos vkon pääst testatessani kyl huhtikuun keväiset plussatuulet.

Onnenpisara, juu mullakin ne on nousseet tasaisesti. tarkotin että välillä mulla on viiva tummunut ja tummunut ja ollut omasta mielestä semmonen ehkä plussa mut ehkä ei ihan ja sit seuraavasta aamusta lähtien alkanu taas haaleta. Silloin oon olettanut että ehkä se kaikkein tummin viiva olis tullut sillon illalla mut meni ohi ku en testannu vielä illallakin.

Lilja tosi persiistä! :( voimia sulle!! mä ihmettelin kans tosi kovaa kun sain lievän pco diagnoosin. kierto ollut epäsäännöllinen koko ajan ja mut on ultrattu varmaan miljoona kertaa vuosien aikana, mut kukaan ei oo aikasemmin maininnut pco viitteistä. luulis että sitä siellä on aiemminkin ollut. Pitäis kans laihduttaa edes vähän kun se kuulemma auttaa, mut miten se kaiken tän stressin keskellä onkin niin ääreistvaikeaa! Mulla on ylipainoa semmoset 15 kg. varmaan ihan jo 5 kiloakin auttais. Ja kuulemma pco:laisille suositellaan hiilarien välttelyä.

Toivotaan Jofa että pääset aloittamaan plussabuumin!

Lilja ja Bumpy, mä ymmärsin mun gynen puheista, ettei monirakkuloita näy silloin kun syö e-pillereitä et voisko se olla syynä ettei oo aiemmin näkyny? Mullakin sitä lievänä ja ihmettelin kans kun nyt pillereiden jälk. vasta kävi tää ilmi.

Oodikas: Minä en yhtään tiedä, mistä tärppäämättömyys johtuu. Olen harkinnut menemistä yksityiselle gynelle, mutta en oikein saa aikaiseksi, kun yritystä on kuitenkin "vasta" se seitsemän kiertoa takana. Sinun osaltasi täytyy sanoa, että olen tosi pahoillani. Kyllä varmasti on rankempaa se, että joutuu kokemaan keskenmenoja kuin se, että ei vaan tärppää.

Aurinkoista aprillipäivää arvon leidit :)

Liitynpä minäkin nyt tänne, koska tänään pärähti käyntiin kp1/29-32 yk2. Harmittaa toki, mut ei nyt voinutkaan tosissaan olettaa et tää olis mennyt kuin elokuvissa :D
Hirvittävän suuria plussapuhureita meille kaikille huhtikuuksi!!

Viimeksi muokattu:
onnenpisara
Tervetuloa vaan uusille. :)

Kyllä se on vaan hyväksyttävä ettei sitä ovisplussaa kyllä tullut bongattua. Meni kyllä ihan mieli koko tikuttelustakin tämän aamun puhtaan negan jälkeen. Ei kai tässä muu auta kuin odottaa vaan milloin uusi kierto alkaa, saa nähdä nyt sitten miten pitkä tämä kierto lopulta oli ja voi taas spekuloida paljon seuraava vaikka olisi.. toisaalta helpompihan olisi vaan luovuttaa ja odottaa vaan että milloin voi plussata.

Lilja, täällä kanssa yksi joka sai vähän aikaa sitten mahdollista raskautta (jota ei sitten ollutkaan) ultratessa kommentin, että munasarjoissa vähän rakkulaisuutta. Pitäisi varmaan käydä jossain tarkistuttamassa vähän tarkemmin. Ja kilppariarvot on kyllä kanssa sellainen mikä pitäisi setviä, niissä arvoissa on kuitenkin vähän jotain häikkää jo ollutkin.
Mutta mulla kanssa on tuon painon kanssa se, että sitä pitäisi ehdottomasti saada pois ja paljon. Mulla ku ylipainoa on sellaiset 30 kiloa... :headwall:
Toisaalta tuo painon alentaminen on ihan hyvää tasapainoa tähän vauvakuumeiluun, kun vielä tukevatkin toisiaan. 1½ kiloa siihen painoon josta jo raskauduinkin. Toivotaan, että saisin tätä painoa pois vähän enemmän ennen uutta plussaa, mutta hidasta ja tuskallista on. :/

Tänään kp11 mikäli vuodosta laskee. Viime kierrossa (josta siis plussasin) ovis tuli jo kp12-13, mutta tuskin tällä kertaa koska tuo keskenmeno (ja raskaushormonit) varmasti vielä vaikuttavat asiaan. Tää kierto ei sen myötä edes ole varsinainen yrityskierto, mutta eipä me kauheasti ehkäistäkään, että tulee jos nyt päättää tulla.

onnenpisara, ehkä sulla vaan yksinkertaisesti oli nyt yksi anovuloimaton kierto. Niitä ku tulee ihan terveillekin naisille pari-kolme vuodessa. Tai jos oli joku pikanopea salaovulaatio. :D

Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille ja uusille tervetuloa minunki puolesta :) Mun osalta on ollu hiljaiseloa täällä jonkin aikaa, opiskelut ja työt on pitänyt kiireisenä.. kp26/33 menossa, ja sain oviksen bongattua testeillä. Ahkeroitiin viimeviikko makkarin puolella ja jos ei nyt tärppää niin kyllä vaan ihmettelen :D Itseasiassa sunnuntaina mulla nousi yhtäkkiä kuume 37,6 asteeseen eikä mulla oo ikinä noin paljoa kuumetta vaikka kipeä olisinkin. Eli mietin olisiko voinut liittyä kiinnittymiseen....? Mitä luulette? Lisäks on ollut nippailuja ja vihlontaa alavatsassa molemmilla puolilla. Odotukset korkealla.
Lilja ai se on ihan yhdestäkin annoksesta ibuprofeiinia? Kiitos kun jaoit ton tänne, sillä oon aina ajatellut että yks sinne tai tänne kipuun ei haittaa, mut täytyypä sit siirtyä parasetamoliin kokonaan.

Löysin Mehiläisen Felicitas-klinikalta linkin, josta voi varata ilmaisen käynnin lapsettomuushoitajalle. Ilmeisesti käydään läpi taustoja ja millä tutkimuksilla kannattaisi alottaa. Varasin siis ajan ja vajaan kuukauden päästä ois käynti. :) oon nimittäin hieman huolissani, kun menkkakivut on koventuneet, ja toisesta rinnasta tulee maitomaista eritettä välillä.

Yhteistyössä