Esikoinen vuodelle 2015

Merope:
Oon innostunut käymään erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla ( Spinning, Piloxing, Kahvakuula..)
Ja samalla yritän katsoa mitä suuhuni laitan. Tykkään vaan niin hirveesti kaikesta makeasta. Ja töissä tulee puolivahingossa syötyä kaikkea hyvää.. :p Ei vaan, mulla on ihan surkea itsehillintä!
Mutta kovasti tässä yritän, riitäis alkuun etes 5kg. Kuntosaliharjoitteluun ku saisin vielä innostuksen niin tuloksia tulis. Mut se ei vaan tunnu omalta jutulta.

Oodikas:
Kiitos vinkistä, täytyy heti etsiä ketju ja mennä lukemaan!!

Tänään tasan viikko ultrasta jossa todettiin, etten ole raskaana. Samana päivänä tehty verikoe kertoi raskaushormonin määräksi 70, joka niille viikoilla naurettavan pieni (olisi ollut 6+6). Tein tänään yhden raskaustestin ihan kokeeksi ja se oli niin puhdas nega, että eiköhän ole tuo hormoni kiltisti laskusuunnassa ja tässä voi alkaa jossain vaiheessa odottelemaan ovista tai ainakin menkkoja kuun loppuun. :)

Ainakaan ovistuntemuksia ei ole, (ällövaroitus) valkovuoto on tosi vähäistä ja se vähäinenkin sellaista tahmeaa, vähän voidemaista. Nyt siis odottelemaan tähän viikon sisään jos ihme tapahtuisi ja ovis tulisi, mutta muutoin parin-kolmen viikon sisään toivotaan menkkoja. Voihan ne tosin mennä ensi kuun alkuukin, mutta toivotaan ettei.

Itse olen lähinnä pyrkinyt käymään lenkillä joka päivä ja katsomaan mitä syön, välillä vähän paremmalla ja välillä huonommalla menestyksellä. :D
Kuntosalit ja ryhmäliikunnat ei mua ollenkaan innosta + ei sellaisiin olisi edes nyt varaa.

Viimeksi muokattu:
Bumpy minulla myös ovistikut ovat toimineet. Näyttäneet selvän plussa silloin KP21. Onko terot vaikuttaneet sinulle ovulaation ajankohtaan? Eihän se tietysti ole terojen tarkoitus, mutta jos kierrot ovat säännöllistyneet niin sitä kautta vaikutusta voi olla?

En kyllä oikein ymmärrä miksi nämä terot sain, kun kiertoni ollut säällinen 33-34 päivää.. Täytyy kuitenkin kokeilla. Gyne ei sanonut että minulla on PCO puhui vain, että tuossa näkyy rakkula. Ei olleet normaalia suuremman kokoiset munasarjat.

en oo ihan hirveän säännöllisesti tikutellut oviksia, vain silloin kun olen ajatellut että varmaan piakkoin tulossa tai fyysiset tuntemukset kertoo siitä. Eli en tiedä näyttäisivätkö joskus muulloinkin plussaa. Mutta ainakin ensin vaaleat viiva ovat vahvistuneet oviksen lähestyessä ja taas vaalenneet sen tummimman viivan jälkeen pari seuraavaa päivää joten oletan toimineen. En nyt ihan tarkkaan muista milloin ovis tuli pidemmissä kierroissa mutta kyllä se vähän myöhemmin oli kun nyt terojen kanssa. Se vissiin just on tarkoituksena sunkin kohdalla että ovis aikaistuisi kun kiertokin lyhenee?? Ehkä... Mutta mun kierto on terojenkin kanssa 30-31 päivää eli ei nyt niin paljoo eroa sun normikierroista.
Eikä mullakaan olleet suurentuneet munasarjat, vaan ihan normaalin kokoiset. Vissiin kertoo myös että kyseessä on lievä rakkulaisuus.
Vähän outoa tosiaan, kun sun kierto on ihan vielä normaalin rajoissa. Mulle toinen gyne on joskus sanonut että vaikka ovuloisikin niin pitkä kierto saattaa tehdä sen että kohdun limakalvo ei oviksen kohdalla olekkaan sitten "optimaalinen" niin kuin normaalissa kierrossa, eli alkio ei oikein pääse kiinnittymään. Tai jotain siihen suuntaan :D mut tosiaan ei sun kierto mikään oudon pitkä ole.
No kai se lekuri tietää mitä tekee... Mulla ei ainakaan hirveitä sivuvaikutuksia tullut teroista, ehkä vähän finnit villiintyi enemmän kuurin aikana mut ei muuta. Eli ihan turvallista kokeilla.

Ärsyttävää kun joskus gynet vaan tokaisee tollasia "täällä on rakkula", "täällä on paljon follikkeleita", "tuolla on vähän nestettä" ja sitten oot ite siinä että "aha... okei... eli?" =)

onnenpisara
Paras ohje taitaa olla elämäntaparemontti, jos haluaa laihduttaa tai kiinteytyä. Yleensä kun suhteuttaa syömisensä omaan energian tarpeeseen saa jo tuloksia aikaiseksi. Myös arkipäivän valinnat vaikuttavat. Sinällään on hassua, että todella moni ajattelee että nyt tiputetaan 5/10kg ja sitten kun se paino on tippunut niin homma luiskahtaa käsistä taas kun ei tarvitse olla ruodussa... eli jos lähtee tavoittelemaan jotain niin on syytä tehdä oikeasti kokonaisvaltainen remontti elämässä. Kommentoiden tätä "laihdutus intoa". Tsempit vaan! =)

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 4.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
bumpy297/31131/2013
diadora25?/29-31
hopess2210/286/2013
Iiida225/18-4269/2013
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2848/24-4859/2013
Jofa3025/2913/2014
Lumikko89245/24-3122/2014
Mappis_88258/28108/2013
Merope297/28-3188/2013
Miisa-803418/28-35138/2012
Minisport2711/3388/2013
Onnenpisara2325/38-425/2013
piretti22?/?1610/2012X
puutarhassa2129/339/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana265/23-3010/2013
Tikru-78364/29-3223/2014
vauvatoiveilija2217/22-32210/2013
valonkantaja2314/?22/2014X

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos

Kiitos bumpy listan päivityksestä!

Tänään sain kuulla toisenkin työkaverin olevan raskaana :) Niin iloinen olo tuli hänen puolestaan ja innostus omaankin yrittämiseen kasvoi. Ihme kyllä ei vielä ole tullut muiden raskautumisista niin katkeria tunteita. Varmaan kun on itsellä vielä niin vähäiset yrityskerrat. Jeij, jo seuraavana keskiviikkona voi alkaa tikuttaa ovista kun ei sitä tiedä vaikka tämä kierto olisi lyhyempi. Viime kierto kesti 31 päivää ja sitä edellinen 24 päivää, että ihan on kyllä hakusessa tuo ovulaatio.. Enkä ole mitään tuntemuksia aiemmin pannut merkille.. Toivottavasti se ovulaatio sitten edes jossain vaiheessa tulisi! Kun eihän siitäkään voi olla vielä varma..

Mitä mitä mitä!!!
Aamulla pisteli oikeelle puolelle alavatsaa. Päätin sit kokeilla tikuttaa ovista vielä nyt, vaikka eilinen päivä jäi kokonaan välistä.. Sinneppä tuliki kaks viivaa ja se ovis viiva vielä vahvempana! Nyt menossa kp 19. Onkohan se ollut jo eilen? Nyt taitaa tulla kiire, ku mies tulee tänään reissusta ja mä meen illaksi töihin.. Tulispa kerrankin ajoissa!! ;)

• Tykkää
Reactions: Santrana
Oi oi, Miisa, nyt on hyvät saumat! :D

Tänään kp15 ja huomasin, että alkaa tuo valkovuotokin runsastumaan (ja muuttumaan sellaiseksi voidemaiseksi), jee! Hyvässä lykyssä voi vielä oviskin tulla ensi viikon alkupuoleen mennessä/viikon keskivaiheilla. Ehkä ne menkatkin sitten tulee kuun lopussa (tai ovat tulematta :) )

MiiSa-80 Mulla on se käsitys, että se hormonin määrä romahtaa melkolailla heti oviksen mentyä. Jos nyt tuli noin vahva viiva, niin olen kyllä aika varma, että sulla on ovis tulossa 24-36 tunnin sisään. Tsemppiä sen hyödyntämiseen! ;)

Viimeksi muokattu:
Moikka kaikki! Ajattelin näin lauantai-illan iloksi kirjoitella tänne :)

Tosiaan, en vielä kertaakaan ole kokeillut tikuttaa ovista. Vaikka on yritystä, niin olen vain tjot-meiningillä luottanut, että ovis on varmaan jotakuinkin niihin aikoihin, kun mua haluttaa heilutella peittoja muuta kiertoa enemmän. Mie ainaki huomaan eron ja mieskin tajuaa aika nopeasti, milloin on hyvä aika vihjailla ;)

Olen kyllä harkinnut, josko kokeilisin tikuttaa halujen ollessa korkealla, että pitääkö mun luulot paikkaansa ollenkaan.. ja muutenkin, jos ei ala kuulumaan :)
Kysyisinkin siis hieman teidän kokemuksia tuosta tikuttamisesta.. ja oletteko te huomanneet eroa halujen suhteen?

Miulla on muuten semmonen käsitys, että ovistesti-pakkauksessa olis useampi tikku? Pitääkö sitä sitten testailla useampana päivänä silloin kun ajattelee oviksen olevan lähellä? Olen tämän kanssa ihan uuden asian äärellä heh :D

Ja sit toinen kyssäri, että kiinnostaisiko teitä jutskailla niitä näitä esim. kiinnostuksen kohteista/harrastuksista jne.. näitten vauvakuumeilujuttujen lisäksi? :)

Niin ja mukavaa viikonloppua! (tulipas nyt pitkästi tekstiä)

onnenpisara
piretti Ei ainakaan minulla pitänyt paikkaansa ovistestien ja halujen kanssa. Itse tilasin ovistestejä vain sen takia että löytäisin selkeästi sen ajan kuukaudesta jolloin oikeasti yhdyntä voisi tuottaa tulostakin. Sääli vain, että sitä ei löytynyt tässäkään kierrossa. Googlaamalla löytyy mm hyvä artikkeli naisen kuukautiskierrosta, jonka perusteella ajattelin että minullakin olisi pitänyt ovulaation olla juuri niinä hetkinä jolloin ovistesti näytti ensimmäiset negansa. Minullahan ainut asia mikä vaivaa on tämä kierron epäsäännöllisyys. Eli en voi sanoa missään vaiheessa että kierto on just 28 tai 35 päivää, kun se voi olla mitä vaan maan ja taivaan väliltä. Yleensä yli 30 päivää. Itse testasin ekan testin tiistaina, jolloin suoraan sanottuna panetti ihan kauheasti. Oli puhdas nega. Keskiviikkona sitten loppui myös ne limat, ja sen jälkeen perjantaista maanantaihin ovistesti näytti negaa (eli ts testiin tuli vain halju viiva kontrollin viereen, siis tosi halju). Tästä summaisin että omalla kohdalla ei ainakaan siis kohdannut tämä ajatus, että ovulaation aikana muka tekisi ihan hirveesti mieli. Nyt ei ole tehnyt mieli yhtään. En tykkäisi olla edes ukon lähellä. Jotenkin vaan etoo koko ajatus.

Minulle käy että puhutaan ihan mistä vain, ei häiritse. =)

Lisäksi oma valitusvirsi: Ovistestit ja r-testit näyttää negaa. Kuvotusolo ja röyhtäily alkoi loppuviikosta. Perjantaina alkoi sitten rytmihäiriöt ja niitä on jatkunut tänne asti. Eilen illalla nukkumaan mentäessä aivastin ja vatsaan sattui ihan silmittömästi. Sen jälkeen tuntui kihelmöintiä jonkun aikaa. Myös töissä päivällä vihlaisi mahaa kesken kahvinjuonnin. o.o Raskaustesti näytää silti negatiivista. Luulenpa siis että ensi viikolla voisi odotella sitä pettymystä. En testaa enää uudestaan r-testillä ennen kuin loppuviikosta korkeintaan.. jos kierto menee yhtään edeltävän mukaan niin menkat pitäisi alkaa ke-pe välisenä aikana. Piti jättää vatsalihas- ja kyykkyhaastekin näiksi päiviksi kesken, kun tuntui että ensin ruoka tulee ylös ja sen jälkeen toi helskatin pumppu. Toivottavasti tänään pääsen jatkamaan.

Musta tuntuu et mä en ovuloinu tässä kierrossa ollenkaan :/ kyllä nyt masentaa. Jos jollain on jotain kommenoitavaa näihin tikkuihin niin kertokaa ihmeessä. Alhaalla on tän aamuinen ja siitä ylempänä eiliset 2x jne.

Ovis?? - Aijaa.com

Eli musta noihin tikkuihin piirtyi eilen aika vahvat viivat, mutta clearblue ei vaan hymyile. Testasin eilen vielä 2x clearbluella, mutta ei mitään. Luotan kuitenkin enemmän clearbluehun ja nyt mä en sitten ovuloinut tässä kierrossa varmastikaan. Toivottavasti ei ole tuon primolutin syytä mitä olen alkanut juuri vetelmään. Miltä noi tikut teistä näyttää?

Piretti mulla halut lisääntyy sillon tällöin kierroissa. Sitä oonkin miettinyt kun nyt ei esim. ole haluja että en sitten oikeastikaan ovuloi. Mutta yleensä halut lisääntyy sillon kun ei ole ovulaatio :D Luulen että tää on jotenkin psykologista koska oviksen aikaan on aikamoinen paine yleensä :/ Mutta siis mä olen tehnyt yleensä niin että aloitan halvemmilla tikuilla tikuttamisen 2x päivässä, koska muuten ovulaatio saattaa mennä ohitse. Sitten kun alkaa vahvistumaan, otan rinnalle clearbluen joka on niin selkeä ettei tartte hiuksia repiä päästään. Mä kyllä suosittelen tota tapaa, koska sillon ovulaatio tuskin sulta karkaa...

Lilja, musta noi sun eilisen testit näyttää siltä mitä omatkin oviksen lähestyessä ja tosta sitten parin päivällä haalistunee kunnolla viivat ja mulla on kyllä ollu ovis vaikka, viivat ei ihan tasavahvoiksi edes tummuisi (kivut on kertou), cb:stä taas ei oo minkäänlaista kokemusta, että osais mitään sanoa :/

Itekin päässy oviksen tikuttamisen jo alottaan, kun kierto jäi lyhyemmäksi taas kuin edellisellä kerralla. Saas nähdä saako sitä ovista edes bongattua, nyt kun noi kierrot ja kipuilut on km jälkeen ollu mitä on...

Luontohan on järjestänyt asian niin, että naisella himot nousee oviksen aikaan, jotta optimaalinen hetki lisääntyä tulisi käytettyä. Luin myös, että miehen mielestä nainen on haluttavampi oviksen aikaan, mutta en ole meillä tätä tukevia tai kumoavia havaintoja tehnyt. Itsellä ainakin halut kovemmat ja kellari ns. valmiudessa useamman päivän ajan... Ehkä jopa viikon. Alkaa siis jo päiviä ennen itse munasolun irtomista. Mie olen kolmessa kierrossa ovistikkuja käyttänyt. Alunperin halusin nimenomaan varmistaa, että ovis on silloin, kun olen kuvitellut sen olevan ja näin oli. Mulla on täsmällisesti kp14 ovulaatio ja plussa tulee siis kp13. Aloitan tikuttamisen yleensä muutamaa päivää ennen ja lopetan plussaan. Tässä kierrossa oli keskenmenon ja tuhruttelujen takia vaikea arvioida, milloin ovis on ja onko sitä tulossa ollenkaan. Tikkuja menikin vissiin 10 ja ehdin jo kertaalleen lopettaa testaamisen, mutta sitten parin päivän tauon jälkeen testasin ja tikkuun pärähti plussa ihan yllärinä. Laskeskelin sitten, että tuolloin oli kp13 tuhruttelun alusta laskettuna. Mulla kroppa tuntuu toimivan todella tarkasti, mikä on tietty hyvä juttu yrittämisen kannalta. Jos sitä plussaa ei tikkuihin saa, niin se ei silti tarkoita, etteikö ovista olisi ollut. Toisilla se luteinisoivan hormonin huippu menee nopeammin ohi kuin toisilla. Se siis saattaa jäädä just kahden testikerran väliin. Mie en yleensä testaa kuin aamupäivällä mutta monethan testaa aamuin illoin just sen takia, että oviksen saisi suuremmalla todennäköisyydellä kiinni.

_Lilja_ Minusta tuo toiseksi alin testipari on kyllä jo todella lähellä plussaa ja liekö märkänä sellainen ollutkin, kun kuivuessa ja kuvissa värit vähän katoaa. Testien lisäksi kannattaa yrittää opetella tunnistamaan ovisoireet. Ne on kuitenkin aina varmemmat kuin testit. Oireetkin toki vähän vaihtelee voimakkuudelta eri kierroissa, mutta jotain perusmerkkejä mulla ainakin on, joista oviksen tunnistan. Tikut tosiaan olleet käytössä vain varmistuksena kerran muuten vain ja kahdesti km jälkeen.

mulla on varsinkin nyt terojen aikanaollut tosi selvää milloin se ovis on. Päivän pari on niin kauhee juiliminen ja paineentunne jommallakummalla puolella ettei voi erehtyä, ja ovistikutkin ovat vahvistaneet ajankohdan oikeaksi. Helpottaa tietty kun kroppa kertoo milloin se tapahtuu mutta ei kyllä aina olis hirveästi himoja seksiin kun alavatsa on niin perkuleen kipeä.
Ja mulla noi halut tuppaa ajoittumaan ovulaatiota ennen. Tietty sekin on hyvä koska ennen ovistahan ne siittiöt pitäiskin saada sinne odottelemaan munasolua, mutta kyllä mua aina eniten himottaa jo viikkoa ennen ovista.
Että kyllä me vaan niin yksilöllisiä ollaan näiden fiilisten kanssa =)

Mulla kans kivut kertoo kyllä, koska alkaa tapahtua. Tässä vain melko suurta vaihtelua. Km-kierrossa olin nelisen päivää kipeä oviksen aikaan. Alavatsaa siis juili lähes taukoamatta ja oli toispuoleista kipua sekä kuumotusta myös. Nyt tässä kierrossa puolestaan himotus alkoi kyllä mutta kipu tuli vasta oikeastaan ovisplussapäivänä ja seuraavana iltapäivänä kipuilu hieman koveni ja illasta alkoi toispuoleinen kuumotus. Mutta paljon helpomalla pääsin kuin edellisellä kerralla. Jännä juttu tämäkin ja olen miettinyt, että onko nämä ovistuntemukset olleet aina, mutta en vain ole ennen tajunnut... Pillereiden lopettamisen jälkeen eka ovis meni ohi, mutta toisen aikaan pelästyin itsekin sitä, miten himokkaaksi muutuin. Mieskin lähinnä aneli armoa. :D En muista tuollaista ajalta ennen pillereitä, mutta ehkä asioita ei vain tosiaan ole tajunnut, kun ei ole ollut vauva toiveissa eikä oviksen ajankohdallakaan mitään väliä.

Oviskeskusteluun: mulla on odottamassa rfsu:n ovisliuskat ja siellä ohjeissa kehotetaan välttään aamupissasta testin tekemistä ja suositellaan klo 10-20 välistä aikaa sillä silloin LH:ta erittyy eniten..

Alotan ite tiistaina oviksen tikuttamisen. Tulee kyllä oleen vaikeeta ajoittaa testailu samaan kellonaikaan ja sit et päivällä pitäis olla pissaamatta 4 tuntiin :S
Niin ja mulla ei oo ollu (tai en oo aiemmin pannu merkille) oviksen aikaan mitään ihmeitä oireita. Haluttanu on enemmän kyllä siinä laskennallisena aikana. Tässä kierrossa vasta seurailen ekaa kertaa mahdollisia limojakin (ihanaa :D)

Viimeksi muokattu:
Itse aloin tutkimaan ovisoireita (lähinnä limoja) juurikin viime kierrossa pillerien jätön jälkeen ja silloin tosiaankin tuli kohdattua likipitäen sellaista kananmunamaista limaa. Nyt sitä tässä kanssa odotellaan, mutta en nyt lähde kauheasti asettamaan toiveita sille, että ovis edes tulisi tässä kierrossa.

Eilen tosin mulla juili selkää vasemmalta puolelta tosi ilkeästi, iskiasmaisesti. Ei venyttelyt auttaneet eikä mitkään. En ollut nukkunut mitenkään oudosti tai tehnyt mitään mikä olisi selän saanut kipeäksi (mulla ku tuo selkä on vähän sellainen, että se helposti alkaa juilimaan muutenkin, mutta usein tätä on tapahtunut juuri ovisaikaan...pillereitä syödessäkin ajoitti kipuilu aina "ovisaikaan"). Noh, tänä aamuna ei ollut yhtään millään muotoa kipeä. Mutta tänään on sitten vasempaa rintaa "tuikkinut" pitkin päivää. :D
Limoissa ei kyllä ole tapahtunut mitään outoa, ehkä eilen sitä oli pikkupikkuisen runsaammin ja ihan kuin olisi ovislimaakin ollut, mutta sen kyllä enemmän pistäisin kiihotusliman piikkiin kiitos eroottisen kirjan. |O

Noh, parin viikon päästähän se selviää, että tuleeko menkat vai odotellaanko vielä.

Kauheasti nyt plussaonnea (niin ovis- kuin raskaustesteihin!) kaikille! :heart:

onnenpisara
Se kun ei mene vaan kaikilla niin, että omien tuntemusten perusteella löytää oviksen. Toisilla kun voi olla täysin oireetonta niin on vähän hankala ajoittaa tapahtumia. ;)

Itse olen arponut että jättäiskö leikin sikseen. Tointaako tuollaisten ovistestien lisätilaaminen yhtään mitään kun ei nytkään mitään tulosta tullut, pelkkää negaa. Vuorotyössäkäyvänä ajankohdan satuttaminen on jo hankalaa enkä todellakaan voisi kuvitella tikuttelevani töissä, jäisi tekemättä. Huomaan että omat mielialat muuttuu vähän väliä tämänkin asian suhteen enkä ole enää varma että mikä tässä on paras ratkaisu. Voi kun joku osaisi sen kertoa mulle.. Ja koen sen tosi painostavana kun mies vahtii vessan oven takana tulosta ovistestiä tehdessä. oon sille sanonut että voisko se suksii jonnekin muualle siitä vahtimasta, kun tulee jotenkin ahdistava fiilis vaan ei mene viesti perille..

onnenpisara: Huh, kyllä minuakin stressaisi jos avokki oven takana vahtais. Mä saan onneksi tehdä testin ihan rauhassa, mies ei edes tiedä. Nyt vaan itsekin olen sen verran kyllästynyt koko "projektiin", että tikut saivat jäädä kaappiin. Tsemppiä ja toivottavasti keksit sopivan ratkaisun!

Kyllähän se stressi on tosi iso vaikuttaja ja voi vaikeuttaa raskautumista. Että jos tikuttelut aiheuttaa vaan hirveää painetta niin parempihan se ois vaan unohtaa semmoset. Mulle gyne sanoi että ei semmosia kannata joka kierto toljotella, parempi kun viikon-pari (kun aavistelee oviksen olevan tuloilllaan) harrastaa seksiä 2-3 päivän välein. Oon siis niiiiin monesta tapauksesta kuullut, jossa raskaaks ei oo tultu ja sit kun se varsinainen yritys on lopetettu ni kappas vaan ja heti ollaan paksuna. Mut se onki sitten tietenkin asia ihan erikseen että pystyykö sitä olee stressaamatta ja yrittämättä vaikka kuinka sitä kuinka ääneen hokisi :$
Ja onnenpisara häädä nyt ihmeessä se ukko jollain keinoin sieltä oven takaa vahtaamasta! :O

Valonkantaja toivotaan että mekat jää tulematta :) Tsemppiä tulevaan piinailuun!

Lumikko89 en kyllä usko että sillä ois väliä tikuttaako ovista aina samaan aikaan vai ei. Itse en ainakaan kelloa kattele tarkkaan. Ja olen ihan aamupissastakin tikutellut. Sitten kun on ihan siinä ovisplussan hollilla niin voi tietty testata sekä aamulla että illalla jos pelkää vahvimman plussan kiitävän ohi.

ON kyllä noi clomit jotain tekee... auuuuuts =) Välillä on aika kovat juilinnat eli toivon mukaan munasolu (tai vaikka useampi) siellä kypsyilee. Piti tehä ovistestikin kun aamulla sen verran jomotti (kp 10) mutta kyllä se vielä ihan negaa näytti. Mietin että kun clomit on semmosia ovisbuustereita niin mahtaakohan ne myös aikaistaa sitä. Onko kellään sattumoisin tietoa? Clomit syön siis kp 5-9 niin tuleekohan ovis aika pian sitten sen kuurin jälkeen kun mullahan on nyt viime kierroissa tullut vasta siinä kp 15-16 tienoilla. Noh, kyllähän se selviää tässä tän viikon aikana. Sais kyllä jo tärpätä meilläkin!

Täällä hedelmälliset päivät ja ovulaatio on kaikkien laskelmointien perusteella ohi ja meneillään kp 20 eli ei mitään dpo merkintöjä koska mulla ei ole hajuakaan milloin ovulaatio oli koska tikutus näytti aina negaa, ovuloinko kenties ollenkaan. Valkovuotoa ja vatsan nippailuja/vihlasuja oli sekä mielitekoja seksiin mutta siihen lista päättyykin ja näitäkin tuli vaihtelevasti joten niidenkään perusteella en päässyt oviksen jäljille. Toisekseen peittokaan ei ole täällä suunnilla heiluteltu "tarpeeksi" tosin ehkä ne lähes tärkeimmät tärppipäivät on käytetty mutta tuulimunaraskauden jälkeen meillä on muutoinkin ollut hiljaista makkarin puolella ja tuntuu kuin halumme menisivät ristiin ja sitku jommankumman tekis mieli niin toinen on jossain muualla tai niinkuin eilen miehellä oli kamala stressi vitutus ilta.

Yhteistyössä