Esikoinen vuodelle 2014

Hyvät hyssykät sentään kun täällä on jännittävät ajat monella, myös minulla, toivon todella todella todella että edes joku meistä puhaltaa plussatuulet tänne palstalle!! :) Mulla tänään kp33/33, selkää vähän särki tuossa mut nyt ei mitään. Ei menkoista tietoakaan! En tiedä milloin uskallan testata, ehkä odotan jos menis yli 40pvän niin sitte. Eli viikko vielä... huhuh! 21.1 on siis mun testipäivä :) Onneks on niiiin paljon kouluhommia ettei nyt ehdi tätä kummemmin tuskailla. Koitan pysyy ihan coolina.

bumpy lueskelin noita sarjakuvia ja täytyy sanoa että erittäin lahjakas nainen, kauniita ja koskettavia piirroksia. bussissa meinas tulla itku ja nauru yhtä aikaa!

Hienoa lukea kuinka monella on niin jännittävät ajat edessä! Täällä ollaan hengessä mukana. :)

Nyt täällä vaan odotellaan ovista... Luulisin sen olevan tällä viikolla pe-su, mutta päätin, etten vielä tässä kierrossa ala tikuttamaan oikeaa ajankohtaa. Greippimehua olen juonut menkoista asti. En tiedä onko urbaanilegendaa, mutta kaikki keinot käyttöön. :D

Hopess hahah, joo malttamaton minä :D Mä en ny osaa sanoa, et voiko siinä olla haamu vai kuvittelenko vaan. Kuitenki eilen oli vasta dpo8 ni jos nyt jaksais odotella tonne loppuviikkoon. Säkin taidat testata sillon? :)

Maicy kiitos tsempeistä :) koitan olla odottamatta liikoja, ettei sit nii kovin pety.

Lilja aijaa, no tosi hieno homma et julkiseltaki puolelta löytyy vielä tommosia lääkäreitä :) Ihmettelen kyl kovin tota, ettet oo päässy minnekkää parempiin tutkimuksiin ku oot oireillu kuitenki jo kauan. Toivottavasti ny sitte pääset ja kiitos tsempeistä :)

bumpy Toivottavasti ois, mut voihan olla et oli jotain tähän kystaan liittyvää. Mä luulen et tarkotit nyt niitä vesikystia, joita tulee ja menee, eikä ne oo vaarallisia. Mulla siis tämmönen endon aiheuttama suklaakysta, mikä ei sit ookkaan ihan pikkujuttu, jos se menee ja repee. Siinä voi räjähtää mun toinen munasarja taivaantuuliin ja vielä aiheuttaa vatsakalvontulehduksen. :/

ON: tänään ei mitään erikoista, tissit kipeet ja salmiakin himo senkun jatkuu jatkumistaan... Eilen tosiaan menin ja testailin hetken päähänpistosta tosi laihasta pissasta testin, olevinaan näin jotain pientä haamua mut en uskalla vielä kuvitella yhtään mitään. Jospa perjantaina uskaltais testata toisen kerran ;)

Hopess okei :) aattelin et jos oot vannoutunu johonki tiettyyn merkkiin ;) Mä luotan nyt eniten tohon pc:n. Apteekin oma on antanu mulle niitä haamuja mut pc ei kyl mitään, aina on ollu ihan puhdas nega. Eivätkä oo mitään hirmuhintasia :)

bumpy joo, nää on näitä vähemmän mukavia :/ mut laparoskopiaan oon menossa, joten jos en plussaa sitä ennen saa ni sit se hoidetaan pois päivänjärjestyksestä :)

Mulla on tosi surullinen olo tänään. Miksi ei meille vauvaa suoda :'( On ihan luovuttanut olo. Mua inhottaa ajatuskin että jos joskus tulen raskaaksi ja pitää keskustella jonkun kanssa siitä kuinka kauan meni yrittämisessä. Mua hävettää jostain syystä, että mulla menee niin kauan tulla raskaaksi. Varsinkin kun yksi tuttu tullut ekasta jo kahdella kertaa. Tulee sellanen olo ettei ole riittävä, ettei kelpaa, ei ole hyvä nainen :( Inhottava tuntea tälläisiä tuntoja. Sit tulee sellanen fiilis että ei voi olla hyvä äiti kun ei lastakaan saa alulle. Tiettekö vaikka saisin lapsen niin ihan kun tää aika muka vaikuttaisi siihen millanen äiti musta tulee. Universumi tai mikä lie ei ehkä ole tarkoittanut mua äidiksi ja sitten jos musta tulee, vaikka hoitojen avulla äiti niin tuleeko musta huono äiti? Ihan typeriä ajatuksia, mutta näitä mä pohdin tänään. 8kk tulee kuun lopussa täyteen, näillä paikkeilla pitäs jo alkaa olee raskaana tai kohta menetän mielenterveyteni. No saapahan kohta hakeutua tutkimuksiin sitten jos ei muuta. Mä en yleensä usko kohtaloon tai mihinkään sellaseen, mutta välillä pistää miettimään että näinkö mun kaikki pahat teot ja ajatukset rangaistaan. En myöskään ole mikään uskonnollinen, ehkä pitäisi, oisko mulla vauva jo sylissä?

Lilja, minä taas olen aina, jo ennen yrittämistä, ajatellut, että jos vauvaa joutuu yrittämään ja tekemällä tekemään, niin siinä ainakin ollaan varmoja siitä, että halutaan lapsia ja ehkä jopa arvostetaan kaikkea lapseen liittyvää eri tavalla, kun sitä on niin toivottu. En tiedä sitten onko tämä vähän naivi ajattelutapa, mutta tätä mieltä mä olen. Kyllä se lapsi meille kaikille tulee, tavalla tai toisella. Näin se vaan on pakko uskoa ja toivoa.

SinSin Joo mä jotenkin allekirjoitan tonkin. Sitä osaa arvostaa sitä lasta kyllä todenteolla jos ei tule ihan vaan sormia napsauttamalla. Oon miettiny sellastakin asiaa että jos tulee vaikeiden hoitojen kautta, tuleeko musta ihan sekopää äiti. Pidänkö liikaa huolta, kasvatan kuplassa kun tiedän kuinka arvokas tämä lapsi on minulle (ei rahassa tietenkään). Ja onhan se suhteen lujittamisen kannaltakin hyvä jos yhdessä koetaan tämä yrittäminen ja jaksetaan pysyä yhdessä vaikka on vaikeaa aikaa. Ilo on kahta suurempi kun vauva lopulta tulee. Sulla on kyllä vahva olettamus että kaikki saadaan lapsi :/ mä en olisi niin varma itsestäni :( Mä en ole ihan noin optimisti kun sinä :D

huoh.. :( Nyt se on sitten todellakin kp1. kierron pituus jatkossa nyt sit 25-28. Aamulla reilusti verta ja siteeseen asti tullu. Menkkakipujakin, joten eiköhän tää ollu tässä nyt sit. Yk8 lähti sitten käyntiin.

Toivotan oikein paljon onnea muille piinailijoille! Nyt ei valitettavasti riitä energia ja motivaatio kirjoittaa muuta.. ;( Itkua vääntäen tätäkin kirjoitan. Masentaa vaan niin paljon kun antoi jo hetken ymmärtää että olisi voinut olla raskaana.

Tsemppiä Maicy, onneksi mennään kevättä kohti niin itsellä tuntuu olevan ainakin päivä päivältä vähän helpompa.. tuon pimeän kurakauden jälkeen.

Täällä myös mieli todella maissa, kun testit edelleen näyttää negaa mutta tätiä ei näy eikä edes tunnu. Hiuksia in ruvennut lähtemään, päätä särkee ja on jatkuva paha olo. Edellispäivänä piti tallissa touhuillessa mennä hetkeksi kyykkyyn kun tuntui että migreeni iskee ja taju lähtee :( tänään uhrasin CBn digin ja "ei raskaana". Menkkojen piti alkaa jo.. Mieskin rupes puhumaan, kun olen kertonut ettei ole tullut plussaa, että josko yrittäminen jäädytettäisiin hetkeksi jottei syntyisi loppuvuodesta. Itsellä ei olisi väliä koska vauva syntyisi, mutta hän vetoaa siihen fiilikseen kun nuorimmat on kaikessa vikoja.

Itku.potku.raivarit.

Tsemppiä Maicy!! Toi on kyllä niin inhottavaa kun hetken on jo ehtinyt uskoa että no nyt... Uuteen kiertoon vaan, ehkä se on se seuraava josta natsaa :hug:

Lilja meillä jo vähän yli vuosi takana ja välillä ihan samoja ajatuksia ku sulla. En kyllä sinänsä häpeä sitä etten raskaudu, mutta mietin että olenko jotenkin huonompi nainen, rangaistaanko minua nyt jostain, mitä jos en saa koskaan lasta, miksi muilla onnistuu yms. Tuttavapiiriin kuuluu sekä niitä ku on raskautunu suurinpiirtein pelkästä ajatuksesta että sitten niitä joille raskaaksi tulo on vaatinut hoitoja ja kärsivällisyyttä. Oma äiti esim. tuli molemmilla kerroilla raskaaksi about heti kun vaan yrittivät, ni miksen sitten minä!?!?! Oikeastaan eniten nyt pelkään sitä että se KU ja siihen saatu metotreksaatti aiheutti jotain kamalaa tuolla alakerrassa, koska se tärppi kävi kyllä heti keväällä kun alkuvuodesta alkoi yritys. Mutta siitä on jo kuukausitolkulla eikä uutta tärppiä näy. Pelottaa! :(

puteri ymmärrän kyllä että kivahan se olis jos syntyy alkuvuodesta eikä ole aina se porukan nuorin, mutta itse en uskaltaisi vain sen syyn takia jäädyttää yritystä. Alkaisin vaan pelkäämään, että mitä jos just sillon tauon aikana ois onnistunu. Tulisin ite kyl hulluksi. Onhan se loppuvuodesta syntyminen kuitenkin merkittävää ainoastaan teini-iässä. Lapsena ei niin väliä ja täysi-ikäisyyden jälkeen ei mitään väliä. Nimimerkillä loppusyksystä syntynyt :wave:
Koitahan jaksaa!! Inhottavan kuuloisia vaivoja sulla. Voisitko olla vaan tulossa kipeäksi tai johtuisko stressistä tms? Voihan sitä edelleen toivoa että testasit vaan liian aikaisin :flower:

Tää on ihan tuttua juttua, mutta törmäsin tänään työni puolesta tähän. Mä en kyllä enää uskalla yhtään ottaa mitään tulehduskipulääkkeitä. Otan aina kuukautisten aikaan siis ibuprofeiinia kun kivut on muuten aika kamalat. Nyt mä en enää tee sitäkään. Sillon kun olin raskaana, mulla alkoi tosi kovat vatsakivut ja vuoto. Olin sata varma että menkat alkoivat ja testikin näytti negaa. No parin päivän päästä testi positiivinen ja olin ottanut 2x800mg buranaa aikaisemmin. Nyt mua alko mietityttää että mitä jos tää aiheutti mun keskenmenon. Nyt mä en enää uskalla ottaa missään vaiheessa kiertoa tulehduskipulääkkeitä, ettei vaan ole vaikka jotain muuta outoa vuotoa niinkun viimeksi. Vitsi kyllä nyt tuntuu tyhmältä jos km johtui noinkin pienestä jutusta. Ajattelin aikaisemmin että tuskin on vaikuttanut, mutta nyt kun käyn miettimään toi 800mg on kuitenkin tuhti annos. Pystyttekö te pidättäytymään kuukautiskipujen aikana tulehduskipulääkkeiden käytöstä?

”Tulehduskipulääkkeet (nonsteroidal anti-inflammatory drugs, NSAIDs) eivät ole osoittautuneet eläinkokeiden ja ihmisillä tehtyjen tutkimusten mukaan merkittäviksi teratogeeneiksi. Eläinkokeiden ja epidemiologisten tutkimusten perusteella on kuitenkin viitettä siitä, että NSAID-lääkkeiden käyttö alkuraskauden aikana voi lisätä sikiön sydämen epämuodostumien riskiä, mutta tutkimusten tulokset ovat osin ristiriitaisia. NSAID-lääkkeiden käyttö voi vaikeuttaa hedelmöittymistä ja alkuraskauden aikana lisätä keskenmenon riskiä.”

kyllähän mä nää tiesin mut jotenki kun sen lukee yltiö luotettavasta lähteestä niin pistää miettimään.

Lilja: auttaisko ihan joku paratabs kipuihin? Itse en ole enää pariin vuoteen syönyt tulehduskipulääkkeitä ellei oo ollut ihan pakko (esim. lihastulehdus) koska on ollut vatsahaava kiusana. Ite olen ainakin hyvin pärjännyt kaikenmaailman säryissä parasetamolilla. Sitäkin saa vahvana ilman reseptiäkin.

lilja mä oon kyllä syönyt buranaa silloinkuin särky haittaa, oon ajatellut että kyllähän tyypit vetää viinaa, röökiä ja huumeita raskausaikana tai ennen ku tietävät odottavansa, niin mietin että yks burana kyl mulle suodaan jos kipu rajottaa arkea. ehkä hölmö ajattelutapa mut näin oon toiminu, toisaalta enpä oo raskautunukkaan...

Lilja kyllä mä yhdyn samaan ku puutarhassa. Jos sulla vähänkään samalaisia kipuja ku mulla ni voin sanoa et mä ainakin olisin kaksinkerroin sikiöasennossa sängyssä täysin kyvyttömänä tekemään mitään. Mulla kun puskee aina ajoittain ne kivut särkylääkkeenki läpi. Joten jos liikaa rupeet ny murehtiin, ni luulen et se tekee enemmän hallaa ku muutama burana kuukaudessa. Erihän se ois, jos niitä nappailis joka päivä. Noita tutkimuksia on tehty, et kyllähän sä löydät miljoona muutakin vielä estämään sun raskautumista. Mä ainakin tiedän monta, ketä on eläny nii huolettomasti koko raskauden ajan ja silti ovat lapsen saaneet. Mm. miehen serkku, joka veti neurologisia lääkkeitä (joita ei siis missään nimessä pitäis käyttää raskautta suunniteltaessa ja raskauden aikana) ja lapsen sai siitä huolimatta. Kokeile toki ihmeessä jos pystyt olee ilman lääkkeitä, ainahan parempi kun ei lääkkeitä käytä, mut älä silti ota ressiä jos joudut niit ottamaan :) Voihan se olla et edellisel kerral sul oli menny jo kesken, mutta hormoni nousi vast nii myöhään ja näytti vasta sillon plussaa vaikka oliki jo täysin aiheeton.

Hopess joko oot sortunu? ;)

ON: mulla lämmöt ollu viikon verran siellä 37.0, nyt tuli lukema 37.1. Normilämmöt siis 36.0-.36.4, joten koholla ovat. Aikasemmis piinapäivis on ollu siellä 36.7-36.9. Perjantaita odotellessa, kuhan vaan jaksais :)

Puutarhassa mäkin oon menny tähän asti samalla linjalla kun sinä. Oon välttänyt buranaa vain ovulaation jälkeen oikeestaan. Nyt mä kyllä otan sitä vaan äärimmäiseen kipuun! Alkaa olla tässä keinot jo pikku hiljaa vähissä :/ Jos kertoisin tälläsiä juttuja mun kaverille joka ei yritä juuri nyt lasta, hän pitäisi mua hulluna. Monen mielestä tän yrittämisen ei pitäisi rajottaa elämää tai muuttaa mitään tapoja. Samaa mieltä olin minä n. 8kk takaperin. Olishan se kiva jos pystyisi elämään normaalisti ja vetämään sitä alkoholia naamaan 24h (vaikka en juokaan koskaan). Se nyt ei vaan oo mulle ainakaan realistista, että en stressaisi tätä että miksi ei onnistu ja etten yrittäisi kaikkia keinoja tulla raskaaksi! Hullu mikä hullu :D

Niin siis testi oli tarkoitus tehdä nyt lauantaina, mutta taitaa jäädä tekemättä. Tuntuu että kuukautiset tekee tuloaan. Vuoto vähän runsaampaa ja näin pois päin. Plaah, no eipähän tuu menkat sitten ihan puun takaa.

Lisään vielä Neinäsä: mulle on turha järkeillä että saa ne muutkin lapsia, jos minä en saa niin se on mulle se tärkein :D. Mieskin sanoo aina että kato nyt kun noikin narkkarit on raskaana. Sillä ei oo mulle mitään merkitystä, koska mä en oo. Ehkä vielä jonain päivänä :)

Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

KESKIVIIKKO 15.1.2014

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Henrietta-2649/30-311408/2012
Boch2741/32-3966/2013
Nuorallatanssija2735/??211/2013
te^a2635/28-394
puutarhassa2134/33-43409/2013
Puteri2334/30112/2013
Minisport2733/28-35508/2013
Heilanga3132/32-49262011

_lilja_2529/32-34606/2013
diadora2529/29-3110
marjaana872529/31-3715
Onnenpisara2327/??5/2013X
Bumpy2924/38-4001/2013
hopess2222/27706/2013X
Ruumää2622/28-293

Safire1818/330
Intopiukka2817/24-3849/2013
Pumbuliini2216/?506/2013
Iiida2213/34310/2013X
Mappis_88259/28708/2013
SinSin299/28-2986/2013
Elanor85289/26212/2013
Evaparadise245/30506/2012
Maicy251/25-28807/2013X
[tr] [tr]
[/tr]

[tr]
[/TR]

[/tr]

[/tr]

[TR]

JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Puteri[/td]
[td]17[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]_Lilja_[/td]
[td]11[/td]
[td]18.1.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Minisport[/td]
[td]11[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Hopess[/td]
[td]8[/td]
[td][/td]
[/tr]
[TR]

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
Neinäsä

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013
momtobe?11/2013
Maggy112/2013
Eemiliah12/2013
Niipe401/2014

Listan ylläpitäjänä: _Lilja_ & Maicy

onnenpisara
Täällä mitä ilmeisemmin lähestytään nyt vasta (!) ovulaatiota, sillä toissailtana tuli limalöntti pöksyihin asti ja googlettamalla epäilisin sen olevan ns ovislimatulppa joka toisilta tulee ennen varsinaista ovulaatiolimaa. Pari päivää tätä ennen alkoi täysin minimaalinen valkovuoto ja nyt on sitten lämpimikseen peittoja heiluteltu varmuuden vuoksi... :D
Olen tässä harkinnut jos hankkisi noita ovistestejä vaan mies mitä ilmeisemmin pitää niitä täysin turhana...

Yhteistyössä