Esikoinen oli käynyt kiusaajansa päälle, mitähän siihenkin sanoisi

Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
tosi hankala tilanne kun aina kuiteski opetetaan ettei saa, mutta minäkin kyllä ymmärrän joskus se raja tulee vastaan :hug:
Sanoinkin vaan, kun asiasta puhuttiin, että ei sun olis saanu, mutta että ymmärrän kyllä, että väsyit ainaiseen kiusaamiseen. Ja taas sanoin, että ei sua saisi kiusata..|O |O

Oikeasti olisin halunnut kysyä, että kai löit kunnolla? :ashamed: :ashamed:
 
hyvä että antoi takas.. itseä kaduttaa miksi aina kuuntelin sitä paskaa ja annoin satuttaa itseäni sekä henkisesti että fyysisesti... mutta ite olin sen verran raukka että' en uskaltanut antaa takas..
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
hyvä että antoi takas.. itseä kaduttaa miksi aina kuuntelin sitä paskaa ja annoin satuttaa itseäni sekä henkisesti että fyysisesti... mutta ite olin sen verran raukka että' en uskaltanut antaa takas..
Peesi. Joskus voi päästä vähemmällä et antaa takas kun on se kiltti. Oon ite ollu kanssa se kiltti. Tekis mieli kanssa sanoo että voi antaa takas kun katkeroitua loppuelämäks..
 
Mua kiusattiin. se kiusaaminen valitettavasti loppui siihen kun hermostuin lopulta 7 vuotta kestäneeseen piinaan ja löin eka kerta elämässäni turpaan vastoin kaikki saamiani oppeja kotoota. Sen jälkeen koulussaolo muuttui mukavaksi ja käytin pelokkeena sitä että voin vetää muka turpaan :D En olis tietty oikeesti ketään uudelleen nokkaan vedellyt! Poika joka sai turpaan oli nyrkkeilijä ja minua yli päätä pidempi :D :D ja itki ja sen kamut nauroi.
 
Melizza
Tämän ajan ajatus "kiusaaja pitää ymmärtää"...en usko, että nopeasti kiusaa uudestaan. Tytölläni on sellainen ongelma, että häntä on helppo kiusata kun hän ei voi antaa takaisin (härnääväät siis tahallaan) kilpailee kehässä eikä siis saa nostaa käsiään normaalielämässä muutakuin puolustaessaan itseään iskulta.
Tämän vuoksi häntä tuupitaan ja tönitän, että menettäisi malttinsa ja iskisi kunnolla....ihme itsetuhoisuutta luokkatovereilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Tämän ajan ajatus "kiusaaja pitää ymmärtää"...en usko, että nopeasti kiusaa uudestaan. Tytölläni on sellainen ongelma, että häntä on helppo kiusata kun hän ei voi antaa takaisin (härnääväät siis tahallaan) kilpailee kehässä eikä siis saa nostaa käsiään normaalielämässä muutakuin puolustaessaan itseään iskulta.
Tämän vuoksi häntä tuupitaan ja tönitän, että menettäisi malttinsa ja iskisi kunnolla....ihme itsetuhoisuutta luokkatovereilla.
Tätä kiusaamista on jatkunut enemmän tai vähemmän, koko sen ajan, kun lapsi on ollut koulussa.

Kuukausi sitten halusi tappaa itsensä kiusaamisen takia.. Luultiin, että kiusaaminen oli loppunut, kun ei ollut aikoihin siitä puhunut, kunnes lapsi kävi mun päälle, hermostui läksyjä tehdessä. Jutellessa kävi ilmi, että kiusaaminen oli mennyt vaan pahemmaksi. Oli kuristettu, uhkailtu, pakotettu kantamaan reppua, tai muuten tulee selkään.

Ihan perseestä. Oon iloinen, että löi.

 
Ihan oikeesti mä sanoisin lapselle että se oli hyvin tehty. Ettei ajattele tehneensä väärin.
Vaikka joo, toisaalta löyminen pitäisi olla kiellettyä.. Paitsi tällasissa tilanteissa saa (pitää ) mun mielestä lyödä ja kovaa.
 
Turkilmas
Mä varmaan tekisin samoin kun sä. Siis kertoisin että hyvä kun piti puolensa ja ettei kenenkään pitäisi joutua kärsimään kiusaamisesta. Ja sitten lisäisin että parempi tietty olis jos ei tarvis käydä fyysisesti käsiksi.

Ja samalla tavalla mielessäni myhäilisin että siitäs sai B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Tämän ajan ajatus "kiusaaja pitää ymmärtää"...en usko, että nopeasti kiusaa uudestaan. Tytölläni on sellainen ongelma, että häntä on helppo kiusata kun hän ei voi antaa takaisin (härnääväät siis tahallaan) kilpailee kehässä eikä siis saa nostaa käsiään normaalielämässä muutakuin puolustaessaan itseään iskulta.
Tämän vuoksi häntä tuupitaan ja tönitän, että menettäisi malttinsa ja iskisi kunnolla....ihme itsetuhoisuutta luokkatovereilla.
Tätä kiusaamista on jatkunut enemmän tai vähemmän, koko sen ajan, kun lapsi on ollut koulussa.

Kuukausi sitten halusi tappaa itsensä kiusaamisen takia.. Luultiin, että kiusaaminen oli loppunut, kun ei ollut aikoihin siitä puhunut, kunnes lapsi kävi mun päälle, hermostui läksyjä tehdessä. Jutellessa kävi ilmi, että kiusaaminen oli mennyt vaan pahemmaksi. Oli kuristettu, uhkailtu, pakotettu kantamaan reppua, tai muuten tulee selkään.

Ihan perseestä. Oon iloinen, että löi.
Tapahtuuko koulussa?? Eikö siihen puututa millään lailla ????

 
vieras
Meillä on pojilla lupa lyödä takas, vaan koskaan eivät saa aloittaa tappelua. Hyvin on toiminut jo monta vuotta ja alkaneet kiusaukset on loppuneet jo alkuunsa tuon avulla. Ovat vielä muita suurempia joten opettajat eivät ole ottaneet sitä todesta lainkaan että heitä olisi kiusattu. Opettajat sanoo vastaan tottakai, ollaan opetettu pahoin lapsiamme, kaikki pitää selvittää keskustelemalla muka (ei toimi). Kiusaajaa pitää ymmärtää ja kiusattujen hiljentyä tuolla ajatusmaailmalla. Kaikilla on lupa puolustautua tarvittaessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Tätä kiusaamista on jatkunut enemmän tai vähemmän, koko sen ajan, kun lapsi on ollut koulussa.

Kuukausi sitten halusi tappaa itsensä kiusaamisen takia.. Luultiin, että kiusaaminen oli loppunut, kun ei ollut aikoihin siitä puhunut, kunnes lapsi kävi mun päälle, hermostui läksyjä tehdessä. Jutellessa kävi ilmi, että kiusaaminen oli mennyt vaan pahemmaksi. Oli kuristettu, uhkailtu, pakotettu kantamaan reppua, tai muuten tulee selkään.

Ihan perseestä. Oon iloinen, että löi.
Hyvä, että löi. Minua kiusattiin koulussa henkisesti. Oltaisiin kiusattu varmasti fyysestikin, mutta minulla oli niin paljon temperamenttia ja fyysistä voimaa, että eivät uskaltaneet. Kiusaamisen torjunnasa hyökkäys on usein paras puolutus.

 

Yhteistyössä