Esikoinen haaveissa vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Tigu
  • Ensimmäinen viesti
Mymmeliini
Viimeksi muokattu:
Dahlia-
Kiitoksia kaikille onnitteluista! :) Vieläkään en usko tuota testiä, pelottaa vaan että kohta alkaa vuotaa tai kaikki on vaan unta :/ Mut toisaalta sitä heti alkoi katselemaan mitä suuhun pistää :D

Mutta tsemppiä seuraavana jännääville! jos minä onnistun niin kyllä te vanhatkin konkarit onnistutte :)
 
saga1982
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä


Marjutan................27.................1............. .........30-31.................17.7.
Erika......................27.................9........ ............29-35...................18.7.
Woman82.............29..................4.....................26-28....................1.-3.8.
Adya-86................25..................2.....................30........................5.8.
Leijonatar..............21..................?....................29-30....................?​
Tupu......................28.................8.....................24-27....................?
Tete91...................19.................2......................?..........................?
MaMaCat..............37..................12.............. .......26......................?​


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .....................yritys alkaa​

Emma80................30................................ ..........elokuussa 2011
Merimari79............32.................................... ......lokakuussa 2011
Hedel......................25.......................... .................?

Plussanneet:


nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

Tigu......................27..................12.5. ...... ...........?.....................3.
Krisse....................27.................13.5. ..................?.....................1.
Mea_79................31..................18.5....................?......................1.
Pamsu..................27...................5.7. ....................?......................2.
Sini84....................27...................13.7..................?......................2.
Saga1982...............29...................17.7..................?......................4.
Dahlia......................22.....................20.7...............?.....................20.



Lisäsin itteni ja Dahlian plussanneisiin, eikai haittaa Dahlia, on vaan niin hieno plussakuu ollut. Jo neljä plussaa Heinäkuussa! Tsemiä kaikille!!


Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Myy-84 (ei kirjaut.)
Voi Dahlia! <3
Mun oli pakko laittaa töissä ovi kiinni kun luin uutisestasi, nousi nimittäin tippa komeesti linssiin! Onnea roppakaupalla! Toivottavasti voit nauttia alkaneesta raskaudesta täysillä. :)

Oikein kovasti onnea myös Sinille ja Saagalle, joita en kai ole vielä ehtinyt onnitella?

Tänne ei kuulu sen kummempia kuin että lapsettomuustutkimuksiin mennään syksyllä. Endotutkimuksissa ei selvinnyt juuta eikä jaata, ultrassa kaikki näytti hyvältä. Voi olla että päädyn laparoskopiaan jossain vaiheessa diagnoosin tekemiseksi tai sitten en. Nyt on kuitenkin pääasiana nuo lapsettomuustutkimukset jotka on jo osittain aloitettu, odottelen tässä kovasti seuraavaa kiertoa että pääsen LH- ja FSH-labraan. Elokuussa pitäisi tipahtaa kotiin kutsu meille molemmille yhteiselle ajalle.
 
Tupu_
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​

Tupu......................28.................11.....................24-27....................25.7.
Woman82.............29..................4.....................26-28....................1.-3.8.
Alissa_L.................32.................1..... .................28-30..................2-4.8
Adya-86................25..................2............. ........30........................5.8.
Marjutan................27.................1............. .........30-31.................17.8.
Erika......................27.................9........ ............29-35...................18.8.​
Tete91...................19.................2......................?..........................?
MaMaCat..............37..................12.............. .......26......................?​


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .....................yritys alkaa​

Emma80................30................................ ..........elokuussa 2011
Merimari79............32.................................... ......lokakuussa 2011
Hedel......................25.......................... .................?

Plussanneet:


nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

Tigu......................27..................12.5. ...... ...........?.....................3.
Krisse....................27.................13.5. ..................?.....................1.
Mea_79................31..................18.5....................?......................1.
Pamsu..................27...................5.7. ....................?......................2.
Sini84....................27...................13.7..................?......................2.
Saga1982...............29...................17.7..................?......................4.
Dahlia......................22.....................20.7...............?.....................20.​




Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Ketäköhän tássä yritän huijata, etten muka laskisi päiviä :D palasin siis listalle päiväyksineen, laskin sitten varsinaiset yrityskerrat (aikaisemmin kuin olin ajatellut niitä yrityskuukausina... Samalla koitin vähän päivitellä tietoja, toivottavasti meni oikein jännápäivät
 
woman82
Tupu onx sulla mitään oloja? Sulla on maanantaina jännäpäivä :)
Kovasti itsekin huomaan laskevani päiviä,mutta sellainen jatkuva asiasta touhottaminen on multa jäänyt pois ja hyvä niin! :)
Huomenna taitaa olla kp 19.Edellinen kierto oli 26 päivää,joten alan odottelemaan menkkoja jo viikon päästä sunnuntaina.Tai sitten ne voi mennä myös maanantaille tai tiistaille.Vielä viikko ja sit voi taas itse alkaa jännäämään omalla kohdalla asiaa.
Mites te muut yrittäjät...otatteko mitään vitamiinilisiä? Itse olen käyttänyt about pari kuukautta multivitan raskaus vitamiinitabletteja.Lähinnä turvatakseni foolihapon saannin.Ja siinä samassa tulee sitten muitakin tärkeitä vitamiineja.
 
Adya-86
Mä syön semmoisia B-vitamiinitabletteja, lähinnä kans sen foolihapon takia. Koitan syödä monipuolisesti, että sais ruuasta muita vitamiineja. Täytyy täs syksyn mittaan taas panostaa noihin elämäntapoihin. Kesällä tulee aina grillailtua enemmän ja ehkä muutama sidukkakin otettua aina välillä :)
 
Tupu_
woman: eipä ole juurikaan oloja, ei suuntaan eikä toiseen.välillä mulla kyllä tulee menkat ihan yks kaks yllättäen, mutta useimmiten niitä edeltää turvotus ja hartiasärky. sain alkuviikosta angiinan ja antibiootit pisti kropan ihan sekaisin. vatsa ihan kuralla ja tänään jouduin vielä ensiapuun, kun vielä joku allerginen reaktio iski päälle. piikittivät kortisoonia :( joten aikamoinen coctail on nyt kropassa.. en yhtään ihmettelisi vaikka menkat jäisivät pois pelkästään sen takia! jos siellä vatsassa joku raukka nyt on, niin aika tukalat oltavat mahtaa olla, mutta eipä tuota agiinaa oikein viitsinyt jättáä hoitamattakaan..

vaikka tunnustankin noita kiertopäiviä ja otollisia päiviä laskevani, niin on mullakin pahin vouhotus tainnut mennä. on tässä viime aikoina onneksi pitänyt itsensä kiireisenä muutenkin. eli TJOT TJOT vaan! hahahah!

söin kanssa alussa (siis yrittámisen alkuvaiheessa) noita foolihappotabletteja, mutta nyt on nekin unohtunut. kaipa voisi niitä kyllá käydá hakemassa uuden paketin, ihan kaiken varalta.

tulipas, paljon omaa napaa! vielä kerran onnittelut kaikille plussanneille! kertokaapas, muuten lasketut ajat, niin voi ottaa tuon komean kysymysmerkkirivin tuosta listalta pois :D

entäs Tete ja MamaCat? vieläkö olette kuulolla?
 
Atlantis*
ONNEA DAHLIA! Kyllä kannatti käydä kurkkaamassa mitä tänne kuuluu! Kaikkea hyvää raskausaikaasi ja muutenkin, nauti täysillä tästä! Kaikille muillekin onnea, Tupulle ja kaikille muillekin, sekä Myylle, jos luet palstaa, samaa onnea kuin Dahlialle!
 
Dahlia-
Kiitoksia vielä onnitteluista! ihan pää pilvissä mennään, vaikka ei hirveästi voi vielä juhlia, hyvin mahdollisesti tulen kuin bumerangi tänne teitä taas viihdyttämään... Tänään soittelin neuvola-aikaa ja elokuun lopussa päästään luultavasti kuulemaan josko siellä mahassa joku olis kyydissä. Läkäri ilmoitti lasketuksi ajaksi 31.3. eli sen voi merkitä listalle.

Käyn tietenkin teidän kuulumisia lukemassa, tuskin osaan täältä edes lähteä! Hirveästi tsemppiä kaikille! varsinkin Myylle; toivottavasti pääset sinäkin jo ennen hoitojen alkua tuonne toiselle puolelle! :)

Iso D (ja toivottavasti Pikku D) 4+2
 
Sini84
Voi onneksi olkoon Dahlia ja Saga!! niin mahtavaa saada lisää plussia, tää on selvästi ollut onnekas kuukausi :D

Nettilaskureiden mukaan laskettuaika olisi 19.3. kevättalven vauva siis <3
Kovin vähän mulla edelleenkään on mitään oireita, melkein pelottavan vähän. Rinnat kipeät ja välillä hetkittäin menkkamainen kipu alavatsassa. Jotenkin pelottaa et onko kaikki niinkuin pitää kun oireita ei juuri oo. Viikon päästä on eka neuvola, jännittävää :)

Sini 6+1
 
Tupu_
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​

Woman82.............29..................4.....................26-28....................1.-3.8.
Alissa_L.................32.................1..... .................28-30..................2-4.8
Adya-86................25..................2............. ........30........................5.8.
Marjutan................27.................1............. .........30-31.................17.8.
Erika......................27.................9........ ............29-35...................18.8.​
Tete91...................19.................2......................?..........................?
MaMaCat..............37..................12.............. .......26......................?​
Tupu......................28.................12.....................24-27....................22.8.


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .....................yritys alkaa​

Emma80................30................................ ..........elokuussa 2011
Merimari79............32.................................... ......lokakuussa 2011
Hedel......................25.......................... .................?

Plussanneet:


nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

Tigu......................27..................12.5. ...... ...........?.....................3.
Krisse....................27.................13.5. ..................?.....................1.
Mea_79................31..................18.5....................?......................1.
Pamsu..................27...................5.7. ....................?......................2.
Sini84....................27...................13.7..................19.3.....................2.
Saga1982...............29...................17.7..................?......................4.
Dahlia......................22.....................20.7...............31.3.....................20.​




Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Listan hännille palautti täti tänään. Noh, ei se mitään.. ainakin voi tropiikkiin lähteä lomamatkalle huoletta, kun ei tarvitse miettiä mitä voi syödä ja juoda :D lohtu se on pienikin.
 
woman82
Pahoittelut Tupu menkkojen puolesta! Mulla ollut vähän samanlaiset fiilikset viime menkkojen alkaessa,että nyt ainakin saan nauttia taas hetken syömisistä ja juomisista normaalista ilman miettimistä.Täytyy sitä jollain tapaa hakea jotain positiivista niistä menkoistakin.

Mites teillä muilla yrittäjillä on alkoholin käyttö? Oletteko yritys vaiheessa jo totaalisesti ilman yhtäkään siideriä tms? Mä tein alkuun sitä,että en ottanut pisaraakaan alkoholia,kun alettiin yrittämään.Siinä meni sitten huhtikuu,toukokuu ja kesäkuu ilman mitään.Ei ollut ongelma olla ilman,kun muutenkin saattaa mennä kuukausia ilman yhtä siideriäkään.Nyt kuitenkin heinäkuussa olin ulkona juhlimassa.Uskalsin toimia niin,koska mulla oli juuri ollut menkat ja tiesin etten ole raskaana.Nyt ajattelin,että heti menkkojen jälkeen voin vähän ottaa joskus,jos haluan.Mutta sitten oletetun oviksen jälkeen siinä kierron puolivälissä ja loppuvaiheessa en ota mitään.Ja sit,jos menkat alkaa voi ottaa juominkia,jos on sellainen tilanne/meno/juhlat tms.Tulin tähän tulokseen,koska mulla voi kestää vaikka kuinka pitkään tämä yritys vaihe ja sellaisia sosiaalisia tilanteita on tulossa joissa olisi kiva edes yksi siideri juoda :)

Täällä on nyt kp 22 menossa.Sunnuntaista eteenpäin odottelen menkkoja alkavaksi.Eilen oli pientä nipistelyä mahassa,mutta luulen sen johtuneen epäsovista ruoasta enkä niinkään muusta asiasta.Joten voi sanoa ettei oloja ole ollenkaan :(
 
Erika
Moikka kaikille! Olen viettänyt vähän hiljaiseloa palstalta, kesäloma alkoi viikko sitten ja on reissattu kotipaikkakunnalla ja kavereiden luona. Samalla ollut hieman taukoa (liiallisesta) vauvahaaveilusta, mikä onkin ollut oikein tervetullutta :) Olo on lähes stressitön, kun vähään aikaan raskauden yritys ei olekaan ollut elämän tarkoitus numero yksi. Pupuilua on toki jatkettu rennolla fiiliksellä, enkä minäkään ole päivien laskemisesta irti päässyt.. eli mahdollinen ovis olisi nyt viikonlopun aikana tai hieman sen jälkeen.

Palstalla on ollut puhetta vitamiinien ja alkoholin käytöstä. Minähän aloitin kanssa B-vitamiinien napsimisen jo ennen yrityksen alkua ja nyt se on vähän jäänyt, tuntuu vähän turhauttavalta, kun on syönyt jo niitä monta kuukautta ihan turhaan.. Alkoholin käytössäkin olin alussa varovainen, nyt saatan ottaa 1-2 saunalonkeroa/siideriä ihan millon vaan, riippumatta kierron vaiheesta. Menen periaatteella, että olen raskaana vasta sitten kun on selviä merkkejä, eli kun plussa tulee tai menkat myöhässä.

Kiitokset Tupulle listan päivityksestä ja pahoittelut menkoista! Mutta ennen kaikkea hyvää ja rentouttavaa lomaa!! :D
Mitäs muille jännääjille kuuluu? Woman82 ja Alissa_L, jännäpäivät jo lähellä, onkos olot muuttuneet?
 
woman82
Tänään on kp 26 menossa eli menkat voi alkaa hetkenä minä hyvänsä.Yleensä viimeistään kp 28 eli viimeistään tiistaina.Olen liian ahkera ja malttamaton testaaja ja en voinut välttää mieltäni ja olla tekemättä eilen testiä,joka oli negatiivinen :/ Menin sitten epätoivoisena katsomaan testiajan jälkeen noin puolen tunnin päästä roskiksesta testiä ja siinä näkyi todella minimaalisen haalea roskishaamu.Ei sitä meinannut ensin edes huomata ja mieskin sanoi ettei tuossa mitään ole.Itse nyt olevinaan näin siitä todella hailakan roskishaamun.No oli niin tai näin,niin roskishaamu on negatiivinen,koska se tulisi siihen myöhään testiajan mentyä jo umpeen.
Eilen illalla vähän vatsaa viilteli ja tänään pientä alkavaa pääkipua,joka yleensä mulla on viime aikoina tarkoittanut alkavia menkkoja.Pari edellistäkin kiertoa on mennyt niin,että ensin tulee päänsärky tai kunnon migreeni ja sit alkaa menkat.Ei mitenkään raskautunut olo :/ Nyt lähinnä odottelen menkkojen alkua,niin voi taas alkaa jännäämään uudessa kierrossa.
 
Alissa_L
Jännät päivät lähestyy ja mulla on ovulaation jälkeen ollut outo olo ja paineen tunnetta alavatsassa, finnejä ilmestynyt kasvoihin ja rintakehään ja väsymystä & haukottelua päivisin. Mies on laittanut oireet lämpimän sään piikkiin, mutta itse olen kuitenkin innolla seurannut oireiden ilmestymistä ja vielä kun muutamana yönä olen joutunut käymään vessassa, niin eilen täytyi testata....... negahan se oli... ei edes roskishaamua tullu =( Ensi viikon alussa pitäisi siis tädin ilmestyä..... Saapa nähdä kuinka käy!

Tämä yrittäminen ja vauvahaaveilu on meille vielä aika uusi asia, joten alkon suhteen meinaan jatkaa kuten ennenkin. Välillä voin ottaa lasillisen esim ruuan kanssa tai saunajuomaa. Kuitenkin jos ja kun raskautuminen on tapahtunut aion olla nollalinjalla heti. Kyllä tosin tässä itsekkin oireiden kanssa tuli pohdittua, uskaltaako ottaa lasillista muiden seurana, mutta käsittääkseni hedelmöittymisen alkuvaiheessa siis 1-2 viikon aikana ei alkosta ole vaaraa alkiolle... Korjatkaa jos olette eri mieltä.
 
marjutan
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​

Woman82.............29..................4.....................26-28....................1.-3.8.
Alissa_L.................32.................1..... .................28-30..................2-4.8
Adya-86................25..................2............. ........30........................5.8.
Marjutan................27.................3............. .........28-31.................11.8.
Erika......................27.................9........ ............29-35...................18.8.​
Tete91...................19.................2......................?..........................?
MaMaCat..............37..................12.............. .......26......................?​
Tupu......................28.................12.....................24-27....................22.8.


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .....................yritys alkaa​

Emma80................30................................ ..........elokuussa 2011
Merimari79............32.................................... ......lokakuussa 2011
Hedel......................25.......................... .................?

Plussanneet:


nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

Tigu......................27..................12.5. ...... ...........?.....................3.
Krisse....................27.................13.5. ..................?.....................1.
Mea_79................31..................18.5....................?......................1.
Pamsu..................27...................5.7. ....................?......................2.
Sini84....................27...................13.7..................19.3.....................2.
Saga1982...............29...................17.7..................?......................4.
Dahlia......................22.....................20.7...............31.3.....................20.​




Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.




---
Päivitin hieman omaa osuuttani. Täällä kolmasyrityskierto nyt siis menossa, viime kierto oudon lyhyt.. en ole tikuttanut ovista, mutta epäilen sen olleen viikko sitten. Peittoja on heiluteltu melko tiuhaan siis :)

Kummallisia, menkkamaisia tuntemuksia ollut muutamana päivänä. Yhtenä yönä vatsan nippailut tulivat jopa uneen ja kuvittelin, että nyt ne alkaa.. mutta ei.

DAHLIALLE onnea ja todella paljon!! Sinä jos kuka olit plussan ansainnut :)
 
woman82
Kuulumisia...Tein siis roskishaamu testin viime viikon lauantaina,silloin oli kp 25.Olevinaan näin siinä minimaalisen ministi pientä väriä jossain kohdassa.Menkkoja odottelin alkavaksi.Menkat ei alkaneen kp 26 sunnuntaina.Maanantaina kp 27 ei vieläkään menkkoja.Mulla oli mahakipuja maanantaina melkein koko päivän.Päätin sitten testata Pregcheck liuskatestillä,samalla millä tein roskishaamu testinkin.Sain testiin toissapäivänä maanantaina haalean viivan :) Olin siinä vaiheessa onneni kukkuloilla ja ajatukset raskaudessa! :) En kuitenkaan uskaltanut iloita täysin asiasta.Eilen tiistaina kp 28 ei menkat alkaneet ja mahakipua taas.Illalla ennen nukkumaanmenoa palelin ja oli vähän kuin flunssainen olo.Lisäksi nämä pari päivää on tullut valkovuotoa.Tänään keskiviikkona on kp 29 ja menkat ei vieläkään ole alkaneet.Tein tänään iltapäivällä liuskatestin ja siihen tuli selkeä viiva! :)))) Tänäänkin maha ollut kipeä.En voi uskoa asiaa todeksi! :) Nyt tässä jännätään kestääkö "kyytiläinen" matkassa.Varovaisin ajatuksin,mutta silti ei voi malttaa olla suunnittelematta ja miettimättä tulevaa,jos lapsi syntyy.Tämä on niin alussa ja keskenmenon riski on olemassa.Mulla on kuitenkin kaksi vuotta sitten ollut varhainen keskenmeno,joten ei voi tietää :( Nyt aijon kuitenkin iloita raskaudesta ja yritän olla miettimättä liikoja.Uskon tietyllä tavalla kohtaloon ja asiat menee niin kuin niiden kuuluu mennä.Huomenna meinasin yrittää soittaa neuvolaan :)
Tärppi kierto oli lomaillessa ja vähemmällä stressillä.En myöskään juonut greippimehua.Ainoastaan olin mieleltäni rentoutunut,mikä näköjään kannatti :) Ja poikkeuksena muihin yrityskuukausiin on se,että tässä kierrossa pidin nesteet sisällä pupuilun jälkeen aamuun asti.
Mites muuta jännäpäiväläiset? :)
 
Dahlia-
Paljon onnea woman82! :) mulla on kans ollut samanlaisia mahakipuja, vähän niinkun menkat alkais just-nyt -meininkiä. Ihan kun olis jatkuvat menkat mutta ilman vuotoa, kipua vaan :p Luultavasti kuuluu asiaan kun ei vieläkään ole alkanu vuotaa ;) Tsemppiä muillekin yritteleville! :)

Dahlia 5+4
 

Yhteistyössä