Naulan kantaan... Äitiys näyttää olevan asia, jossa halutaan niin hirveesti todistella, että oma näkemys esim. sopivasta iästä, imetyksen kestosta tai lapsen kotihoidon kestosta on se ainoa oikea. Näin neljättä kertaa äidiksi tulossa olevana nelikymppisenä musta tuntuu, että antaa kaikkien kukkien kukkia vaan ihan rauhassa, jokainen olkoon just sitä mieltä mitä itse haluaa. Mutta jos ajattelen aikoja, jolloin sain esikoiseni, olin ehkä itsekin innokkaampi todistelemaan, että miten asiat PITÄISI tehdä. Nyt tämmöisenä *vanhana raakkina* tiedän, että ne voi tehdä ihan miten vaan. Väittelyyn en jaksaisi enää mistään aiheesta kenenkään kanssa ryhtyä. Eli summa summaru, luulen, että naisiin kohdistuvan ikärasismin taustalla on vaan hillitön tarve todistella, että tekee itse asiat jotenkin enemmän oikein kuin ne vanhat tai teini-ikäiset tai muuten vaan erilaisia valintoja tehneet kanssasisaret.
Itseä rupesi vähän naurattamaan, kun yksi nuorempi äiti kysyi minulta, ryhdynkö käyttämään kestovaippoja tällä nuorimmaisella. Totesin, että en todellakaan jaksa ja sain kuulla, että mikäli menen äiti-lapsikerhoon, saatan todennäköisesti joutua perustelemaan epäekologista valintaani muille äideille. Heh. Taidan jättää kerhon väliin.