Erotatteko erimaalaisen ulkonäöstä, jos ei puhuta ihonväristä.

  • Viestiketjun aloittaja reetta
  • Ensimmäinen viesti
reetta
Musta vaan kaikki venäläiset on esimerkiksi venäläisen näköisiä. Samoin ruotsalaisen vaan erottaa :D.

Tämä on sitten ihan huumorilla tehty kysely, että jokasortin rasitit hus pois!
 
reetta
Alkuperäinen kirjoittaja Tytti-:
ryssän nyt aina erottaa muista ihmisistä vaikka voissa paistais...
Varsinkin venäläiset naiset. Kaikki pukeutuvat 10 cm korkoihin ja sellaisiin vaatteisiin, joita suomalaismuijilla ei olisi ikinä rohkeutta kiskoa päälleen.
Juuri kaupassa näin 2 naista penkomassa alelaaria ja mietin, että ompahan venäläisen näköisiä...arvatkaa mitä kieltä sieltä tuli, kun avasivat suunsa :D.
 
Ehkä niin, että kun on jossain muussa maassa, siellä huomioi, että ihmisissä on keskimäärin jotain samoja piirteitä, mutta en minä yksittäisistä ihmisistä vaikkapa Suomessa osaa niinkään arvata.
 
reetta
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ehkä niin, että kun on jossain muussa maassa, siellä huomioi, että ihmisissä on keskimäärin jotain samoja piirteitä, mutta en minä yksittäisistä ihmisistä vaikkapa Suomessa osaa niinkään arvata.
Minä erotan nimenomaan suomessa ja tallinnan risteilyllä alkoi oikein hymyilyttämään, kun ne kaikki virolaiset miehet olivat niin toistensa kopioita :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tytti-:
Alkuperäinen kirjoittaja namsu:
Mun mielestä kaikki tummaihoiset on samannäköisiä.
ja kaikki valkonaamat on tummaihosten mielestä samnanäkösii :D
Tummaihoisten on myös vaikea arvioida valkonaamojen ikää (ja toisinpäin). Käytiin vuosia sitten kaverini (29v) kanssa ulkomaalaisten pitämässä diskossa (ikäraja 18v) ja meiltä _molemmilta_ kysyttiin paperit! (Mä olin kaveriani nuorempi.)


 
vieras
Jotenkin alitajuisesti ilmeisesti erotan usein, vaikka en asiaa ajattelekaan. Jostain syystä on vain tullut toisinaan kadulla tai kaupassa mieleen, että kauempana olevan henkilö on ulkomaalainen, vaikka ei näyttäisi mitenkään siltä. Sen kummemmin siis asiaa miettimättä. Lähemmäs päästyäni olen kuullut, että hän ei puhu suomea. (Eikä sitä jotain muutakaan kieltä suomalaisella aksentilla.)

Ulkomailla taas on lentokentillä joskus tullut tapettua aikaa arvailemalla kuka on suomalainen. Ja aika usein meni oikeaan. Asuin joskus siis paikassa, jossa asui jonkin verran suomalaisia, mutta ei ollut pahemmin turistimatkailua. Joten oli epätodennäköistä, että suomalaiset olisi tunnistanut vaatteista tms, sillä pidempään asuvat pukeutuvat muutenkin kuten paikalliset.

Kerran samaisessa kaupungissa juna-asemalla tuli olo, että eräs henkilö oli suomalainen. Hieman lähempää kuulin, ettei hän puhu suomea, mutten saanut selvää mitä kieltä. Olin matkalla lentokentälle ja koneessa huomasin, että sama nainen istuu koneessa ja nyt kuulin, että hän oli suomenruotsalainen.
 
riia
Miehen työkaverin vaimo on venäläinen,ja tämä työkaveri on opettanut vaimolleen suomenkielen tässä vajaan 5vuoden sisällä(ennen sitä ei ole ossannut Suomen yhtään). Kun oltiin miehen työpaikan "illanistujaisissa",niin en todellakaan erottanut,että tämä nainen on venäläinen,vasta kun mies sen muutaman päivän päästä kertoi. Osasi hyvin kielen,eikä ulkonäöltään,saatikka pukeutumiseltaan,ollut yhtään suomalaista kummosempi.
 
Joo totta! Olin kerran oikeudessa todistamassa kiinalaiskundeja vastaan. Itseasiassa tossa alkukesällä.. Oli vaikeaa.


Tosin minulla itselläni on poliisi kerran heittänyt mun passin lattialle ja sanonut että se on väärennetty koska oikeasti olen kuulemma venäjältä ja voin sanoa sen suoraan.

Taitaa johtua niistä 12cm piikkikoroista joiden kanssa kävin bailaamassa pari vuotta sitten :heart: Muunlaisia kenkiä en huolinutkaan.. ja vaatteen myös aina piti olla mageet.
En ole silti lättänaamastani ja hoikkuudestani huolimatta baruski.
 
ölömölöt
En kyllä aina ja veikkaan, ettei kaikkien tutka toimi täydellisesti. Ei ole kukaan koskaan ihmetellyt, kysynyt onko lapseni isä ulkomailta vai ei. Ja jos ovat saaneet sen tietää, lähinnä ihmettelevät miksei tytössä ole enemmän ulkomaalaisen piirteitä. Lähipiirissä on kyllä monia täysin 100% suomalaissukuisia ehdotettu ulkomaalaistaustaisiksi.

En tosin tiedä, ehkä jos tarkasti lastakin katsoo, niin näkee jotain ei-tyypillistä piirrettä suomalaiselle lapselle? Voi olla, että olen itse sokea niille.
 
Lunatic
Kyllä ne erottaa, jos edustavat maansa tyypillistä pärstämuotoa. Englantilaisilla on usein iso nenä, kapea kalpea naama ja pullosilmät(siis tyypillisimmillään), perusranskalaiset on sellasia tummapäisiä koukkunokkia.. saksalaisilla on usein silmät kaukana toisistaan.
Ruottalaisilla on vahva tukka ja usein hyvin ruskettuva iho.
Suomalaiset on rumia harmaita töpselinokkia, ohut väritön tukka ja ihokaan ei parhaimmasta päästä. Vartalo on ns.persjalkainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä ne erottaa, jos edustavat maansa tyypillistä pärstämuotoa. Englantilaisilla on usein iso nenä ja pullosilmät(siis tyypillisimmillään), perusranskalaiset on sellasia tummapäisiä koukkunokkia.. saksalaisilla on usein silmät kaukana toisistaan.
Ruottalaisilla on vahva tukka ja usein hyvin ruskettuva iho.
Suomalaiset on rumia harmaita töpselinokkia, ohut väritön tukka ja ihokaan ei parhaimmasta päästä. Vartalo on ns.persjalkainen.
:LOL: :D Varsinkin tuo persjalkainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja reetta:
Musta vaan kaikki venäläiset on esimerkiksi venäläisen näköisiä. Samoin ruotsalaisen vaan erottaa :D.

Tämä on sitten ihan huumorilla tehty kysely, että jokasortin rasitit hus pois!
mullakin se että omasta mielestä näen aika hyvin jos on venäläinen tai ruotsalainen. niillä jotenkin (yleensä) niin erikoiset kasvonpirtteet
 

Yhteistyössä