Erotakko vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettinyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettinyt

Vieras
Olin nuorempana läheisriippuvainen ja olisi pitänyt tästä suhteesta lähteä ja kauas. Liian paljon siedin ja muutuin itsekkin ihmiseksi joka en halua olla, tein typeriä asioita. Nyt, monta vuotta myöhemmin, tajuan että pärjään itse ja en tarvitse miestä voidakseni olla onnellinen. Mutta mieskin on muuttunut ja kasvanut, todella monessa asiassa nykyään hyvä puoliso. Luottamus ei ole täysin palautunut ja mies ei aina katsoa asiakseen kertoa jutuistaan, mitkä mielestäni minulle kuitenkin kuuluu itsestäänselvyytenä. Tämä vaivaa minua.

Nyt mietin että pitäisikö lähteä vanhojen asioiden ja tämän luottamus pulan takia, jotka vaikuttavat paljon suhteeseen. Haluan liiton missä molemmat ovat avoimia toisilleen ja uskaltaisin olla onnellinen ja luottaa. Olen jollain tasolla onnellinen, mutta jotenkin tuntuu että en niin kuin haluan tai pystyn.

Tiedän ette tiedä vastausta, olen vain miettinyt päässäni asiaa.

Mä aina suosittelen parisuhdeterapiaa niille, jotka miettii miten jatkaa vai jatkaako ollenkaan. Ulkopuolinen ihminen osaa katsoa asioita eri lailla ja tasapuolisesti molempien kantilta. Keskustelu kolmannen osapuolen kanssa auttaa selkiyttämään omia asioita ja sit on helpompi tehdä päätöksiä. Olen itse saanut apua omaan parisuhteeseeni terapiasta, joten voin lämpimästi suositella.

Yhteistyössä