Erosta kertominen lähipiirille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä reilu 6 vuotta mutta nyt taitaa olla ero edessä. Mun vanhempien näkökulmasta mies on oikea unelmavävy (rikas, hyvä isä ym.) kaikki meidän ongelmat on heidän mielestään minun syytä joten nyt hieman pelottaa erouutisen kertominen. Oisko liian tyly jos vaan laittaisin facebookiin tilaksi sinkku ja lähettäisin osoitteenmuutoskortin?

Mun mielestä tuo riippuu juurikin siitä jos ero koskee myös lapsia. Jos lasten koti hajoaa on syytä kertoa siitä hyvissä ajoin myös isovanhemmille, että osaavat olla tukena. Jos taas lapseton pari eroaa niin ei se ole kyllä kenenkään muun asia.

Lapsellista olisi laittaa vain facebookkiin.

On yksi 2 vuotiais lapsi. Mä luulen että mun vanhemmista ei ole tukijoiksi, haukut korkeintaan saan koska he olettavat asian niin että ero on yksin minun syy.

tuo ottaa niin nuppiin kun lähipiiri luulee tietävänsä mitkä olivat suhteen ongelmat jne! Itsekkin vasta erosin miehestä jota lähipiiri piti täydellisenä, yhä kun törmäilee hyvän päivän tuttuihin saan kuulla minkälaisen saaliin päästin karkuun. HUOH. Kunpa vain tietäisivät, moni kakku päältä kaunis. Kaksivuotias on vielä onneksi sen verran pieni että sopeutuu suhteellisen nopeasti uuteen tilanteeseen..

No jos et ole kunnon väleissä vanhempiisi eivätkä he ole paljon tekemisissä lapsesi kanssa niin sen kun laitat facebookiin ilmoituksen. Tai sitten sanot sen päin naamaa/puhelimessa ja kerrot samalla että on turha alkaa sinua syyttämään kaikesta.

Minulla on vanhempiini ihan hyvät välit, mutta meillä kotona on aina vaiettu vaikeista asioista, siksi niistä puhuminen on kasvotusten vaikeaa. Meillä suvussa ei ole ollut tapana erota, varsinkaan jos on lapsia, lasten takia moni taistelee huonossa suhteessa.

ymmärrän alkuperäistä hyvin.Itse kerroin edellisestä erosta vasta kun mies oli muuttamassa. Hänen kanssaan ei ollut lapsia, mutta samana päivänä kun hän muutti. lampsi mutsi kämpille tivaamaan miksi mä oikein näin tein.
esikoista kun kerroin odottavani, isän lause oli ekana oliko vahinko?nykyään ilmoitan asiat viimetinkaan ja viimisenä heille,tekstiviestillä.
laitappa osoitteenmuutoskortti ja siihen lyhyt ytimekäs ilmaisu, että jos tahdon tietää mielipiteenne kysyn sitä.