Eronneet/eroavat vanhemmat! Miksi ette tee/tehneet niin, että lapset jää yhteiseen kotiin ja vanhemmat vuorottelevat siellä kodiss

• Viestiketjun aloittaja seuraaja
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me varmaankin tehtäisiin tuo päätös. 2 yksiötä ja yksi perheasunto nyt ei meidän taloutta kaataisi, tuskin muidenkaan.
No ei todellakaan onnistuusi moneltakaan tämä. Moni hyvä kun saa maksettua sen yhden asunnon.

Millä sä luulet, että esim. mä opiskelijana maksaasin kahta asuntoa. Kerro nyt kun noin hyvin kerta tiedät.
Pakkoko on olla omia, vuokrakämppä ja halpa sellainen jos prameaan ei ole varaa.
No millä helvetillä mä maksaasin kahden asunnon vuokriakaan?????????

nainen 29v
Alkuperäinen kirjoittaja nainen 29v:
Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Ensinnäkään, sä et voi tietää tuttujes todellista henkistä hyvinvointia mitenkään. Sä et heitä niin hyvin voi tuntea, ei ketään varmuudella niin hyvin tunne.

Ja faktoja erolasten mielenterveysongelmista ja pahoinvoinnista sekä ongelmista aikuisuudessa on julkaistu pilvin pimein, senkun googlaat menemään!
Jotkut ihmiset osaavat kylläkin puhua asioostaan ja tunteistaan. Ihan sillä tavalla voi saada selville paljon.
Ihmiset eivät TODELLAKAAN puhu suruistaan ja masennuksestaan ja huonommuudentunteistaan avoimesti vielä nykyäänkään. Ei Suomessa, ei edes kännissä eikä missään, vaikka näennäisesti elämmekin hyvin avointa aikaa ja julkkiksetkin lavertelee kaiken elämänsä sonnan muka avoimesti lehdille.

Mutta tosipaikan tullen, sä et ystävistäs tiedä. Itseäs vain imartelet kun muuta uskottelet!
Hyvä on nainen 29v olet varmaan ihan oikeassa... mistäs me muut normi ihmiset voidaan nämä tietää, onneksi sinä olet olemassa ja valaiset meidän tien viisaudellasi.
No jos minun viisauteni ei valaise tietä niin sinunko sitten? Miten sinä itsesi sait ylennettyä ainoan oikean totuuden haltijaksi? Viisaaksi joka puhuu sekä eronneiden vanhempien että kaikkien erolasten suulla?
Miten sä olet ylentänyt ittes tuohon asemaan, että voit puhua kaikkien erolasten suulla?
Et osannut vastata joten laitoit vastakysymyksen, mutta vastaillaanpa nyt vain siinä järjestyksessä jossa kysymykset on esitetty!

Ensinnäkään, sä et voi tietää tuttujes todellista henkistä hyvinvointia mitenkään. Sä et heitä niin hyvin voi tuntea, ei ketään varmuudella niin hyvin tunne.

Ja faktoja erolasten mielenterveysongelmista ja pahoinvoinnista sekä ongelmista aikuisuudessa on julkaistu pilvin pimein, senkun googlaat menemään!
Jotkut ihmiset osaavat kylläkin puhua asioostaan ja tunteistaan. Ihan sillä tavalla voi saada selville paljon.
Ihmiset eivät TODELLAKAAN puhu suruistaan ja masennuksestaan ja huonommuudentunteistaan avoimesti vielä nykyäänkään. Ei Suomessa, ei edes kännissä eikä missään, vaikka näennäisesti elämmekin hyvin avointa aikaa ja julkkiksetkin lavertelee kaiken elämänsä sonnan muka avoimesti lehdille.

Mutta tosipaikan tullen, sä et ystävistäs tiedä. Itseäs vain imartelet kun muuta uskottelet!
Hyvä on nainen 29v olet varmaan ihan oikeassa... mistäs me muut normi ihmiset voidaan nämä tietää, onneksi sinä olet olemassa ja valaiset meidän tien viisaudellasi.
No jos minun viisauteni ei valaise tietä niin sinunko sitten? Miten sinä itsesi sait ylennettyä ainoan oikean totuuden haltijaksi? Viisaaksi joka puhuu sekä eronneiden vanhempien että kaikkien erolasten suulla?
Miten sä olet ylentänyt ittes tuohon asemaan, että voit puhua kaikkien erolasten suulla?
Et osannut vastata joten laitoit vastakysymyksen, mutta vastaillaanpa nyt vain siinä järjestyksessä jossa kysymykset on esitetty!
Ethän sä edes esittänyt noita kysymyksiä mulle. :D

Mä en ole ainakaan missään kohtaa esittänyt, että mä vain tiedän kuinka asiat on. Mähän olen puhunut MEIDÄN tilanteesta ja olen ihmetellyt tuota kauhiaa yleistämistä.

Mä olen sekä eroperheen lapsi, että eronnut vanhempi joten mä luulen tietäväni mistä puhun. Oletko sä kumpaakaan noista vai haluatko vain aukoa päätäsi?

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja tuota noin:
Siis hetkinen, tässä on ehdotuksena et on vain 2 asuntoa? Yksi jossa on lapset, pysyvästi ja vanhemmat siellä vierailee. Ja toinen jossa se, sillä hetkellä etävanhempi sitten asuu.

Miten toi käytännössä hoidetaan? Yhdessä sisustetaan se uusikin asunto? Siellä pestään yhdessä pyykit ja sovitaan kumpi imuroi ja kumpi tiskaa? Siellä on sänky, jossa molemmat vuorotellen nukkuu, kuka yksin kuka uuden kumppanin kanssa? Laskut maksetaan siitä toisestakin asunnosta sulassa sovussa ja mietitään mitä lehtiä tai telkkakanavapaketteja sinne tilataan?

Siis ootteko ihan täysin kadottaneet suhteellisuudentajunne?!
on joo.. tämä on varsin hupaisa keskustelu:D
No sinun kommentit on kyllä sitä tasoa että taitaa olla hupaisuus tästä ketjusta sulla kaukana?

Ja KOLMESTA asunnosta on puhuttu, ei kahdesta.
Kuule, sun kommentit eivät ole kyllä mitenkään asiallisia...
paraskin sanomaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Siis hetkinen, tässä on ehdotuksena et on vain 2 asuntoa? Yksi jossa on lapset, pysyvästi ja vanhemmat siellä vierailee. Ja toinen jossa se, sillä hetkellä etävanhempi sitten asuu.

Miten toi käytännössä hoidetaan? Yhdessä sisustetaan se uusikin asunto? Siellä pestään yhdessä pyykit ja sovitaan kumpi imuroi ja kumpi tiskaa? Siellä on sänky, jossa molemmat vuorotellen nukkuu, kuka yksin kuka uuden kumppanin kanssa? Laskut maksetaan siitä toisestakin asunnosta sulassa sovussa ja mietitään mitä lehtiä tai telkkakanavapaketteja sinne tilataan?

No sinun kommentit on kyllä sitä tasoa että taitaa olla hupaisuus tästä ketjusta sulla kaukana?

paraskin sanomaan...
Mä olen kyllä mielestäni tässä yrittänyt keskustella asiallisesti, mutta tarpeetonta paskaa tulee vain taas jälleen kerran niskaan. Ja ainahan se vika on tietysti vain mussa. Nih.

täti

Ethän sä edes esittänyt noita kysymyksiä mulle. :D

Mä en ole ainakaan missään kohtaa esittänyt, että mä vain tiedän kuinka asiat on. Mähän olen puhunut MEIDÄN tilanteesta ja olen ihmetellyt tuota kauhiaa yleistämistä.

Mä olen sekä eroperheen lapsi, että eronnut vanhempi joten mä luulen tietäväni mistä puhun. Oletko sä kumpaakaan noista vai haluatko vain aukoa päätäsi?
joo sä todellakin olet eroperheen LAPSI :) (olit 18 v ku vanhempasi erosivat) ja sun oma muksu ei ees muista, et isänsä ois koskaan edes asunut teidän kanssa yhtä kotia.

Tulee mieleen, et miten sä voit kehua olevas asiantuntija?

nainen 29v
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

paraskin sanomaan...
Mä olen kyllä mielestäni tässä yrittänyt keskustella asiallisesti, mutta tarpeetonta paskaa tulee vain taas jälleen kerran niskaan. Ja ainahan se vika on tietysti vain mussa. Nih.
Ja tähän marttyyraukseen on kai hyvä lopettaa...

:LOL:

Ei voi muuta kuin nauraa tuolle idealle. Monellakohan prosentilla eroavista vanhemmista on varaa pitää kahta asuntoa?
hyvin pienellä loppukirissä. se on vaan riidanhaastamista ja paskanjauhantaa uskotella että SUURIN OSA voi pitää kolomea asuntoa... :whistle:

vieras
Ei vittu. Hahahaa, ei voi muutaku nauraa tolle alotukselle.
Minäkun eroaisin ukostani, niin en todellakaan enään vanhaan yhteiseen asuntoon astuisi.
Eiköhän jokainen tiedä mikä on lapselleen parasta. Tosin ap:han ei tuota varmaan usko.

ollaanko kaikki ihan fiksuja vaan ja lopetetaan tää keskustelu kun eriaviä mielipiteitä on tasan niin paljon, ettei tää keskustelu koskaan lopu muuten. :headwall:

Olkoon jokainen omassa erossaan, omassa kodissaan, oman lapsensa kanssa, miten haluaa ja itse parhaaksi näkee. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
:LOL:

Ei voi muuta kuin nauraa tuolle idealle. Monellakohan prosentilla eroavista vanhemmista on varaa pitää kahta asuntoa?
hyvin pienellä loppukirissä. se on vaan riidanhaastamista ja paskanjauhantaa uskotella että SUURIN OSA voi pitää kolomea asuntoa... :whistle:
Niinpä. Kun siihen ei todellakaan pysty kaikki vaikka olisivat töissäkäyviä ihmisiä. Mutta kun joillakin ei ole mitään tajua todellisuudesta näköjään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
en lue ketjua vastaan vaan otsikon kysymykseen: siksi ko tämä on miun koti! mie en kotoani lähe mihinkään.
No et ole ainoa tässä ketjussa joka ajaa lapset pois kotoaan eikä lähde itse!
se on heleppo huuella siellä ku ei tiiä toisten tilanteita.

mie en tässä rupia selventämään meiän tilannetta enkä tosiaan ota huonoa omaatuntoa jonku palstalaisenrutaleen takia joka reppana yrittää rytätä kaikkia eronneita äitejä...

sie et voi tietää kaikkien tilanteita jotenka sillon kannattee pitää vaikka se turpavärkki soukemmalla ja olla haastamatta riitaa.

vieras
mut kyllähän tätäkin ideaa vois kehitellä ihan hyvässäkin mielessä. On vaan niin uusi ja outo aate, et vaatii kyl mietiskelyä ja pohdiskelua, vaikken kyl ees eroamassa ole. Hyvähän se on et tulee uusia ideoita tähänkin.

täti
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Niin olen toki kehunut olevani asiantuntija. :whistle:

Miksi on noin vaikiaa joillekin tajuta, että asiat ei todellakaan ole niin mustavalkoosia kuten te luulette?
kyllähän sä kehua retostit kovasti et tiedät mistä puhut, kun sulla on ihan omaa kokemusta, jota ei sit ihan ollutkaan.

miun nyt jo edesmennyt ystävättäreni ja hänen miehensä tekivät juuri semmosen päätöksen että lapsi pysy samassa paikassa ja he seilasivat kahen kämpän väliä (siis niin että oli se asunto missä olivat perheenä asuneet ja sitte oli se toinen kämppä, kaksio siis, jossa aina jompikumpi vanhemmista asu sen aikaa ku toinen asu lapsen kanssa siinä perheen ensimmäisessä kodissa). eipä se sekään niin kovin heleppoa ollu... ja vaikiammaksi meni ku toinen löysi uuen kumppanin. siinävaiheessa kävi niin että lapsi jäi isänsä kanssa asumaan perheen asuntoon ja äiti muutti lopullisesti poies ja lapsi vieraili äitinsä luona.

että ei ne aina toimi kuitenkaan vaikka kuinka yrittäis...

Miksi on noin vaikiaa joillekin tajuta, että asiat ei todellakaan ole niin mustavalkoosia kuten te luulette?
kyllähän sä kehua retostit kovasti et tiedät mistä puhut, kun sulla on ihan omaa kokemusta, jota ei sit ihan ollutkaan.
Niin eihän mulla ole mitään kokemusta. Ei toki.

täti

no niin, tulihan se sieltä..

no niin, tulihan se sieltä..
Ihan vain sun mieliksi noin kirjootin, kun et kerran tajua mitään.

täti
ai tiedätkö sä minunkin pään sisällön nyt, niinku tuttujeskin??
Kuten sanoon, niin sä et tajua mitään.
sä vedät ite Scarlett noi haukkumiset mukaan, niin kuin nyt tämän, et mä en tajuu mitään. Sit sä itket ku sulle vittuillaan. Mä en oo aukonut sulle sun henkilökohtaisesta kehityksestä ihmisenä mitään, mut sä aloit aika nopsaan sille linjalle.

Yhteistyössä