Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
No, laastari paikkaa entistä naista. Miehellä on traumoja myös lapsuudenkodista, joten tilanne on hieman eri. Lisäksi välissä on ollut 3 v. eikä mies puhu entisestä naisesta tai pidä minua muuna kuin kumppaninaan. Mutta jos on kerran saanut haavoja, niin onko ihan mahdoton ajatus että ne joskus aktivoituvat ilman että toinen on laastari?
No todennäköisesti on mahdollista.
Voivathan monet ihmiset haudata vuosikausiksi esimerkiksi lapsuudessa tapahtuneen hyväksikäytön, ja kun he sen muistavat he voivat itkeä sitä aivankuin se olisi tapahtunut eilispäivänä.
Ei varsinkaan ole mikään kumma, että joku reagoi eroon tai pettämiseen vasta vuosien viiveellä, koska he voivat haudata tapahtuman mieleensä, tehdä kovasti töitä työpaikallaan jotta unohtaisivat jne.
Eikös varsinkin miehet pelkää kovastikin tunteiden esiintuloa, joten aivan hyvin sopisi kuvaan että vielä neljänkin vuoden päästä voisi olla asioita käsittelemättä.
No, mene ja tiedä. Mutta kannattanee kai katsoa tilannetta ihan rehellisesti, mihin kaikki viittaa.
Senkin ollessa fakta, että ihminen usein sanoo toista ja ajattelee toista.
Ei minunkaan mieheni todellakaan minulle sitä ääneen sanonut, että hei, sinä olet muuten sitten laastari!
Se kävi ilmi muilla tavoilla. Muunmuassa juuri sillä, että kun hän tuli "kuntoon" ja olisi ollut valmis rakastamaan, en minä enää kelvannutkaan vaan piti lähteä katsomaan maailmaa.
Niin ihminen tekee. Kun hän solmii jonkin ihmissuhteen tai tekee jonkin päätöksen reaktiona johonkin ikävään tilanteeseen, tilanteen mentyä ohi se ratkaisukaan ei enää päde. Koska se ei ole sitä mitä ihminen olisi halunnnut, jos ei olisi ollut pakko reagoida.
Mutta se ei tee kummastakaan osapuolesta huonoa ihmistä. Mulle kyllä oli vaikea lopulta myöntää, että minun mieheni ole minun.
Jos saisin tehdä jotain toisin, varautuisin vain aiemmin siihen tosiasiaan että murheessa elävä ihminen ei ole sama kuin ehjä. Ja siksi hänen päätöksensäkään eivät ehkä myöhemmin pidä. Ei edes papn aamen. Jolloin kun hänen traumansa hälvenevät, hän ei ole välttämättä sama ihminen. eikä enää ehkä tarvitsekaan minua.