Eroa äidin olotilassa: perätila/raivotarjonta

  • Viestiketjun aloittaja Husky
  • Ensimmäinen viesti
Husky
Onko loppuraskaudessa (rv30 lähtien) äidin olotilassa eroa riippuen siitä, miten päin vauva on masussa? Olen kuullut, että jomminkummin on vaikeampaa äidillä olla, siis joko että vauva on perätilassa tai sitten raivotarjonnassa... en vaan muista kummin se oli... :/ Oma vauva perätilassa ja jotenkin kauhean vaikea olla, kun pää painaa just tuohon kylkiluiden kohtaan. Pitäis koko ajan yrittää olla oikein suorassa ryhdissä. Mutta käy sekin kuulemma kipeää, jos vauva potkii kylkiluihin päin... Kokemuksia! :)
 
Ammattilainen
Mulla oli tämä mahassa oleva vauva perätilassa jonnekin 35-viikolle asti ja se oli kyllä tukalaa.. Inhottavaa kun muksu potki virtsarakkoon, ja muutenkin tuolla alakerrassa tuntui potkut tosi inhottavasti. Mieluumin otan potkuja kyllä kylkiluihin.

Mut ei sekään kivaa ollut kun esikoinen laskeutui tosi alas jo viikolla 36 (syntyi vasta 41 ja risat), jolloin pää painoi jalkojen välissä ja kävely, housujen pukeminen ja vähän kaikki oli TOOOSI hankalaa ja kivuliasta.

Nyt rv 38+6, ei ole vielä laskeutunut tämä uusi tulokas, mutta onneksi kääntyi itse raivotarjontaan. Eli: vaikea sanoa kumpi olotila aiheuttaa tukalamman olon.. Molemmissa tapauksissa on omat "puolensa". Aina tässä lopussa muistaa miksi sanotaan et ollaan "raskaana"...
 
Kok
Ei ole vielä henk.koht. kokemusta asiasta, koska oma raskaus vasta alussa, mutta tuttava kertoi, että hänellä oli toinen raskaus, jossa sikiö oli perätilassa (loppuun asti) vaikeampi kuin toinen, jossa sikiö oli raivotarjonnassa.
 
Meillä nappula on jo tiiviisti raivotarjonnassa ja lääkäri epäili, ettei sieltä enää mahtuisi kääntymään. Pää oli asettunut hyvin tuonne häpyluun tuntumaan, joten saattaa myös tulla ulos ennen aikojaan.

Viikkoja tällä hetkellä 29+2 ja olo on ollut mitä mainioin. En ole huomannut, että RT olisi vaikuttanut olemiseen millään tavalla.

Sannis-75 ja papana
 
minulla edellinen oli perätila ja n. 38 viikolla laskeutui... silloin alkoi vasta kauhea olo.... ei liikkumaan kyennyt painoi niin hermojen päälle. nyt tämä masukki on täysin poikittain, mutta olo on edelleen hyvä, ei paina mihinkään ja potkut tuntuu mukavasti tonne masun sivuun. viikkoja 39.
 
anjuusa
Mulla oli tämä pikkukakkonen perätilassa rv. 31 asti, ja olo oli tukalampi kuin ekassa raskaudessa, jossa vauva oli pää alaspäin jo ties kuinka aikaisin. Perätilassa pää painoi ikävästi vatsalaukkua, ja närästi ja oli hieman vaikea hengittää, mikä johtui varmaankin siitä, että pää on pyllyä isompi.
 

Yhteistyössä