ero? vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa lammas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa lammas

Vieras
nyt vaan tuntuu siltä et riittää.

mies on ihana isä, hoitaa kotona lämmityksen, polttopuiden teon (metsästä asti) lumityöt, nurmikon leikkaukset yms.
leikkii lasten kanssa joka pvä, mut sit ne huonot puolet

-saattaa olla koko pvän pois ilmoittamatta et kestää.. siis lähtee hoitaan hommia jois pitäis mennä esim. 4 h ja on sit noin 10 h pois
-ei osallistu muihin kotitöihin ellen ns. pakota
- ei ymmärrä et kotiäidillä voi olla väsymystä
.vittuilee mulle nykyään joka asiasta
- mä itken noin 5 kertaa viikossa koska mul on niin paha olla
- mies ei arvosta mua, ei tunne mua, ei ymmärrä

mut miten mä muka voin erota? lapset kärsii? mistä mä tiiän millaseks mun mies muuttuu erotessa? enkä tiiä miten pärjäisin yksin täs talossa?
luultavasti mul ois varaa asua täs talos jos mies vaan pitäis omissa nimissään olevan ns. remonttilainan? mut mut..

missä vaiheessa pitää erota? milloin siis luovuttaa?

Eikös se mee niin että niin myötä kuin vasta mäessä. Itse olen tunetunut aivan samoin kun lapset olivat pieniä. Siivosin kodin hoidin lapset ja tuntui että minua ei arvosteta yhtään. Mies kyllä arvosti, mutta ei ne sitä ääneen sano valitettavasti :(

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
No oletteko keskustelleet asioista?

no jos kerron tunteistani niin mies muuttuu 2 viikoks ja sit se ei jaksa enää "esittää"
jos mainitsen eron ees vitsillä niin saadaan aikaseks iso riita et ollaan ja ei...

Alkuperäinen kirjoittaja Raffeli:
Lukematta edes koko sun tekstiä voin antaa vastauksen sun kysymykseen. Jos itseäs mietityttää että kannattako erota vai ei, ni sit ei kannata. Jos erota meinaa, ni sillon pitää olla 100% varma päätöksestä ja siitä että päätös on oikea.

Mä olen tästä ihan samaa mieltä. Kyllä sen sitten tietää, kun mitta on totaalisen täysi ja alkaa kummasta hommata itselleen taustalla omaa elämää.

Mulla oli 3 vuotta samat fiilikset.. Kunnes menin töihin. Ihan totta, kotona olo on ihanaa! mutta se vääristää kauheasti. Kodin ulkopuolella saa paremmin perspektiiviä ongelmiin.

Oltiin kanssa ihan eron partaalla viime syksynä, nyt kun katson asioita taakasenpäin.. Oon varmaan itsekin ollut ihan hirveä ihminen.

oletteko edes rauhassa keskustelleet asiasta? Tietääkö miehesi mitä ajattelet? Kiukuttelemalla ja huutamalla mies ei tee sitäkään vähään. Voisit sen sijaan vaikka vihjaista esim. "lähden nyt käymään asioilla ja viivyn jonkun aikaa. Olis ihana tulla kotiin, jos joku komea mies olis imuroinut sillä aikaa"

menkää pariterapiaan.

Yhteistyössä