Ero tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä nyt

Vieras
tilanne on siinä jamassa että ero on tulossa.

Tilanne on ollut paha jo pitkään, ainakin 4 v. Ei tästä enää tuu mitään. Väkivallalla uhkailua jne.

Meillä on 5 v lapsi. Aso-asunto, josta vielä velkaa noin 15 000. Vastike 726 e.

Mä työtön, ansiosidonnaisella, tilille tulee noin 1190/kk. Luottotiedot menneet, vielä 2,5 v niitä ongelmia. Osittain johtuu kun tää parisuhdetilanne on rassannut mua niin.

Mitä nyt? Erohakemus, en ehkä pysty maksamaan sekä tätä lainaa että vastiketta yksin. Saanko vuokra-asuntoa kun oon luottotiedoton? Velat eivät ole vuokrista.

Mies ei aio tavata lasta kun ollaan erottu.

Mitkä on nyt mun ensiaskeleet?

[QUOTE="Jaana";22019031]Kuulostaa todella vaikealta tilanteelta, mutta varmaan hyvä, kun pääsette tällaisesta tyypistä eroon. Soita perheneuvolaan. Siellä he varmaan osaavat neuvoa.[/QUOTE]

Miksi sinne? Ensin tahdon asunnon meille (tätä emme voi jäädä, ei riitä rahkeet yksin, laina + vastike on 1100). Sitten huoltajuusasiat. Missä se hoidetaan?

Sitten ilmeisesti tuo omaisuus jakoon eli lainaa on maksettu 8 000. muuta merkittävää jaettavaa ei ole (autoa ym.).

Kaupungin asuntoihin on hirveä jono. jos et ole jäämässä asunnottomaksi voi kestää kauankin. voit irtisanoa nykyisen asunnon, jolloin saat jonkun päivämäärän sille, koska olet asunnoton. lapsiperheelle kyllä etsitään asunto sitten, mutta sijaintia, kokoa yms. et voi valita.
Helpoin mennä tosiaan jonnekin kyselemään, esim. kela, sosiaalitoimisto, jos sieltä saisi jonkun todistuksen että varallisuus ei riitä?

hankalaa, kovasti voimia!

[QUOTE="vieras";22019076]Kaupungin asuntoihin on hirveä jono. jos et ole jäämässä asunnottomaksi voi kestää kauankin. voit irtisanoa nykyisen asunnon, jolloin saat jonkun päivämäärän sille, koska olet asunnoton. lapsiperheelle kyllä etsitään asunto sitten, mutta sijaintia, kokoa yms. et voi valita.
Helpoin mennä tosiaan jonnekin kyselemään, esim. kela, sosiaalitoimisto, jos sieltä saisi jonkun todistuksen että varallisuus ei riitä?

hankalaa, kovasti voimia![/QUOTE]

Kiitos.

Tässä on muistaakseni 2 kk irtisanomisaika, sitten olen asunnoton + oli joku aika missä ajassa ne maksetut palautetaan pankille ja sitten meille. Sitä ennen ei mulla oo mitään puskuria tai edes takuuvuokria. Äiti ja isä ehkä lainaa.

Sijainti ei haittaa, mutta koko silleen toki, että en voi ottaa mitään yksiötä (ei mahduta) enkä liian isoa (ei riitä maksukyky). 2-3 h + k.

Mites tuo päivähoitopaikka, jos joudutaan eri alueelle? Mulla siis työttömyyden lisätuloina keikkoja, ja tarvin silleen paikkaa. Pelkkä päiväraha niin 1190, mutta jos on normaalisti keikkaa niin ehkä saan noin 1300-1400 käteen.

Onko niiden siellä uudella alueella pakko antaa heti päivähoitopaikka lapselle?

tosta päivähoito- asiasta mulla ei ole mitään tietoa.
Ja muutenkin, ei ne kaupungin vuokra-asunto ihmiset ketään pihalle aja, mutta toi on sitten aika riski peliä lähteä irtisanomaan asuntoa. että mieti tarkasti ja melkein kannattaa tosiaan käydä jonkun luona juttelemassa tilanteesta, jos olisi joku fiksumpi tapa toimia!?

Entä onko mulla oikeutta jonkun muun kaupungin vuokra-asuntoihin? Oltiin täällä Vantaalla vain miehen työn takia. Pääsenkö takaisin Helsinkiin?

käy katsomassa helsingin sivuilta, se asunnot. siellä on muistaakseni joku kohta missä kerrotaan miten niitä asuntoja jaetaan. jotenkin muistelisin että toiseen kaupunkiin muuttava saa asunnon ennen niitä jotka kaupungin sisällä haluavat vaihtaa muuten vaan.

muutenkin katso sellainen kun asuminen.fi siellä myös paljon vaihtoehtoja.

[QUOTE="vieras";22019231]tosta päivähoito- asiasta mulla ei ole mitään tietoa.
Ja muutenkin, ei ne kaupungin vuokra-asunto ihmiset ketään pihalle aja, mutta toi on sitten aika riski peliä lähteä irtisanomaan asuntoa. että mieti tarkasti ja melkein kannattaa tosiaan käydä jonkun luona juttelemassa tilanteesta, jos olisi joku fiksumpi tapa toimia!?[/QUOTE]

En vaan ymmärrä, miten voisin maksaa sekä vastikkeen että lainaa... siis 1100 kk. Vastikkeeseen saisin yh:nä tukea 191,27, mutta liian tiukille menee senkin kanssa.

Nukuin vähän, hyvin levottomasti... Mietin kaikkea maan ja taivaan väliltä, mitä haluan elämältäni kun saan päättää yksin, millaista se sitten on, mihin oikeastaan haluaisin muuttaa, muutanko sukunimeni takaisin, entä lapsen sukunimi...

Yhteistyössä