Ero miehen haluttomuuden vuoksi..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rikki :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rikki :(

Vieras
Kannattaako erota sen takia, että mies ei halua? Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?

Olemme seurustelleet reilut pari vuotta. Alussa kaikki oli hyvin, seksiä aivan normaalisti vähintään kolme kertaa viikossa. Noin vuosi sitten tilanne äkisti muuttui kun mies ei halunnutkaan enää seksiä. Sain tietää että mies on pettänyt minua, suhde oli kestänyt hänellä noin viikon.. Sattui perkeleesti mutta päätin kuitenkin vielä yrittää. Seksielämä on tällä välillä palautunut melko tyydyttäväksi.

Nyt tilanne on taas noin 3kk ajan ollut se, että mies ei enää halua seksiä lähes ollenkaan. Pettääkö hän taas? Olen yrittänyt kysyä että onko meillä kaikki hyvin, sanoo että on ja haluaa kanssani naimisiin ja perheen, talon ostoa on suunniteltu jne.. Kertoo päivittäin minulle edelleen että olen kaunis, haluttava ja ihana ihminen, niinkuin koko suhteemme ajan on tehnyt. Läheisyyttä on paljon päivittäin. Välillä mies viihtyy kotona paremmin ja välillä ei (hänellä on aikaavievä harrastus). Olen kertonut miehelle että en enää tunne itseäni naiseksi ollenkaan, olen vain tiskikone ja kokki ym kotona, itsetunto on romahtanut nollaan (mitä se aiemmin ei todellakaan ollut, olen aina ollut sinut ulkonäköni ja vartaloni kanssa)..

En tiedä mitä tekisin. Rakastan miestä niin tajuttoman paljon, en missään nimessä haluaisi erota, mutta onko järkeä jäädä seksittömään suhteeseen? Olen niin rikki koska koen että olen epähaluttava koska mies aina illallakin sänkyynmennessä vain kääntää kylkeä. Kertoo syyksi milloin mitäkin, mm. että väsyttää, vaikka jaksaa kyllä tietokoneella istua vaikka yhteen asti yöllä jos sille päälle sattuu.. Anteeksi sekava teksti mutta olen ihan riekaleina :'(

Meillä ihan sama juttua, paitsi tuskin on pettänyt. Mä luulen että miehet ei tajua edes, että nainen ajattelee sen silleen että ei ole enää haluttava jos ei saa seksiä. Siis miehille se on varmaan vaan seksiä. Meillä on ollut tänä vuonna yhden kerran ja viime vuonna alle 10.. Turhauttaa, mutta en viitsi lapsilta viedä hyvää isää tän takia. Onneksi tuun kerrasta raskaaksi muuten ei varmaan olisi lapsiakaan..

Kyllä meillä ongelmat alkoivat kasaantua juuri sen takia, että mies ei halunnut juurikaan seksiä. Pääsivät luisumaan huonoon jamaan, olemme juuri muuttamassa asumuseroon...

Ei tietenkään pelkän seksin takia, mutta kyllähän se on suhteessa niin iso asia että vaikuttaa henkisesti ja fyysisesti koko parisuhteeseen.

Naisen haluttomuuden tapauksessahan miehiä tavallisesti neuvotaan yrittämään keskustelua, keskustelua ja vielä kerran keskustelua. Mikäli tämä ei kuitenkaan auta, niin sitten pitää kuulemma tarkastella, olisiko itsessä jotain sellaista, joka voisi aiheuttaa sen naisen haluttomuuden.

Pääsisivätkö myös naiset näillä ohjeilla eteenpäin?

(Myönnän, olin hiukan ilkeä... :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26411895:
Naisen haluttomuuden tapauksessahan miehiä tavallisesti neuvotaan yrittämään keskustelua, keskustelua ja vielä kerran keskustelua. Mikäli tämä ei kuitenkaan auta, niin sitten pitää kuulemma tarkastella, olisiko itsessä jotain sellaista, joka voisi aiheuttaa sen naisen haluttomuuden.

Pääsisivätkö myös naiset näillä ohjeilla eteenpäin?

(Myönnän, olin hiukan ilkeä... :D )

Ymmärrän kyllä pointtisi, ja yritän olla ottamatta kirjoittamaasi kettuiluna :D

Ei mutta vakavasti, olen kyllä ns. katsonut peiliin, miettinyt olenko muuttunut jollain tavalla suhteemme alkuajoista tms.. Mulla ei muutenkaan ole tapana nalkuttaa turhasta tai ylipäätään ollenkaan, asiallisella keskustelulla olen yrittänyt tätä asiaa ratkaista ilman syyttelyä. Lähinnä kysynyt onko minussa jokin vikana tai voinko tehdä jotain toisin niin että asiat palautuisivat normaaliksi.

Ymmärrän kyllä ja tiedostan oikein hyvin sen, että syy on minussa. Vaan kun en tiedä missä, eikä mies kerro.. :(

Mä itse jahkailin useamman vuoden, päädyin avioeroon. Rakastin miestäni ja halusin yrittää viimeiseen asti mutta jos toinen ei tule vastaan niin eipä siinä voi muuta kuin erota... tapasin sen jälkeen ihanan miehen ja nyt odotamme esikoistamme, kyllä kannatti vaihtaa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja häh!?;26411972:
Pakkoko sitä on koko ajan paneskella?

no mikä on koko ajan? Mulle riittäisi 1-2 krt/kk, ideaali tosin olisi 1 krt viikossa. Tää 2 krt vuodessa hajottaa jo päätäkin. Ja etenkin se kun yrittää itse tehdä aloitteen niin torjutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja häh!?;26411972:
Pakkoko sitä on koko ajan paneskella?

Koko ajan on nyt hieman väärä käsite kun puhutaan meidän tilanteesta. Mulle riittäisi edes kerran kuussa. Kunhan jollain tavalla olisi varmuus olemassa siitä että mies haluaa minua, edes joskus. Joidenkin on hankala ymmärtää miten tällaiset asiat voivat vaikuttaa merkittävästi parisuhteen onnistumiseen.

Ymmärrän kyllä ja tiedostan oikein hyvin sen, että syy on minussa. Vaan kun en tiedä missä, eikä mies kerro.. :(

Jotenkin tuntuisi kuitenkin siltä, että ei tuokaan ajattelutapa ehkä ole kaikkein hedelmällisin. Tai ainakin itse näkisin mieluummin, että syy ei ole varsinaisesti kummassakaan puolisossa yksinään, vaan pikemminkin näiden välisessä kemiassa. Eli siinä suhteessa itsessään lienee jotain sellaista, joka estää normaalien (sanon näin, vaikka tuo sana saattaa joitain ärsyttääkin) seksuaalisten halujen pulpahtamisen pintaan. Ja jos jompi kumpi (tai kumpikaan) ei osaa puhua siitä suhteesta sinällään syyttelemättä ongelmista joko toista tai itseään, niin ollaan ikään kuin pattitilanteessa.

[QUOTE="Ccc";26411978]Näinhän se menee että kun miestä ei seksi kiinnosta erotaan mutta jos ei naista pitää vain ymmärtää.[/QUOTE]

Niinhän se menee.. valitettavasti.

Miksei naiselle voi sanoa samoin, että teeppäs nyt enempi vain niitä kotitöitä, huomioi paremmin miestäsi, helli, älä vain ahdistele asialla liikaa ja tarjoa romanttisia illallisia.. josko vaikka hoitaisit jatkossa ne miehenkin työt, niin sitten ehkä lohkeaa? :D

Niin, onhan naisellakin ne terveet kädet! Vinkvink..

Mutta ihan vakavasti ajatellen..

Voi olla, että sinulla ap on sen verran fiksu ja välittävä mies.. ettei halua sulle tautiriskiä. Se on kuminkin kanssa jokatapauksessa mahdollinen, jos käy vieraissa. :(

ei vaan se haluttomuuden syy kun se kumminki ap:ta vaivaa. edellisen kerran syyksi selvis pettäminen.. Mikäon haluttomuuden syy? Onko suhdetta, masennusta, väsymystä jne..

en mä ainakaa haluaisi tietää et mun tuore aviomies olis jällee kerran käyny vierailla pesillä..

Sori, käsitin väärin. Tässä tapauksessa kyllä, luulin että tarkoitit noin yleisesti ottaen...:D *kahvia*

Ensin pakollinen kettuiluosuus. :xmas:
Päinvastaisessa tilanteessa syy on yleensä siinä että nainen on väsynyt kotitöihin. Useimmiten lääkkeeksi ehdotetaan imurointia, tiskausta, pyykinpesua ynnä muuta. Näillä kuulemma saa naisen taas kuumaksi.
Käännetään asia tasa-arvon nimissä toisinpäin. Miehen saa taas kiinnostumaan seksistä kun nainen siivoaa miehen autotallin ja järjestelee työkalut siististi. Auton päivittäinen pesu ja vahaus sekä sisätilojen imurointi saa miehen suorastaan villiksi.

Sitten asiaan.
Onko seksinne niin hyvää ja monipuolista että se jaksaa kiinnostaa. Jos vuosikaudet syö joka aamu pelkkää kaurapuuroa niin alkaahan se tökkimään. Joskus tekisi mieli mannapuuroa tai edes voisilmän siihen kaurapuuroon.
Jos toimitus menee aina saman kaavan mukaan, voi miehellekin tulla laatupaineita ja seksi on helpompaa jättää mielummin väliin kuin altistaa itsensä huonoon suoritukseen. Palstan yleisen harhakäsityksen vastaisesti, jossa mies panee kaikkea liikkuvaa, mieskin on tunteva olento ja kaipaa seksiltä muutakin kuin pelkän kassien tuhjennyksen.
Ja saa kai miehilläkin olla "kausia" :)

• Tykkää
Reactions: Isämies
Meillä mies halusi seksiä tosi usein.Nyt yli 6v jälkeen haluaa ehkä 1-2 krt kuukaudessa ollut tällaista jo 2-3v. Eikä tässä mitkään keskustelut auta. On satoja kertoja keskusteltu. Mietin vaan että onko itsekästä erota kun lapsikin on?

[QUOTE="Hurutäti";26412032]Niinhän se menee.. valitettavasti.

Miksei naiselle voi sanoa samoin, että teeppäs nyt enempi vain niitä kotitöitä, huomioi paremmin miestäsi, helli, älä vain ahdistele asialla liikaa ja tarjoa romanttisia illallisia.. josko vaikka hoitaisit jatkossa ne miehenkin työt, niin sitten ehkä lohkeaa? :D

Niin, onhan naisellakin ne terveet kädet! Vinkvink..[/QUOTE]

Niinpä.:D

Keksippä jotain ihan uutta. Esim aamulla kun miehellä seisoo niin meneppä ja ota se suuhusi, jos mies kieltäytyy niin sitten miettisin uudestaan tätä hommaa.
Totta tuo että jos aina menee samalla kaavalla niin kyllästyttäähän se.

Me tehdään joskus niinkin, että toinen alkaa hieromaan toisen vehkeitä ja vaikkei toista just haluttaiskaan niin kyllä hetken päästä haluttaa, hierotaan vain, mutta kyllä se loppuen lopuksi päättyy yhdyntään :)

Keksit jotain ihan uutta, mitä et ole ennen tehnyt, ostat hepeneitä tms. Ostat tekovehkeen ja annat sen miehelles käteen, mun mies kaivaa sen välillä kaapista kun se on vähän erilaista ja kiihottaa häntä. Kerran teki niin, että takaapäin käytti sitä muhun ja yhtäkkiä tunkikin oman vehkeensä tilalle :) kyllä se mies kiihottuu kun keksii vain keinot siihen

Yhteistyössä