Ero ja muutto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cellar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cellar

Vieras
Vinkkejä siitä, miten saada mies muuttamaan pois asunnosta? Eli asutaan yhdessä, mutta suhde jo pitempään ollut alamäkeä,miehen juomisen takia. Asunto on vuokrakämppä, molempien nimissä, mutta minun hankkimani, kstansin takuut sekä kaikki huonekalut ovat minun. Sijainnin ja muutenkin hyvän asunnon takia en halua muuttaa pois, koska tunnen olevani oikeutetumpi asuntoon
Miehellä ei ole rahaa muuttaa, ainakaan heti, mutta yhteiselostakaan ei tule mitään. Eli todennäköisesti kun kehotan lähtemään,uskoo, mutta saamattomuuttaan ei liikahda mihinkään. Mies ei halua erota. :ashamed:

meillä on ihan sama tilanne mutta minä jään asumaan mutta muutan ehkä kuitenkin ajan mittaan pois..parempaan asuntoon ja kolmioon..sano nyt vaan ukolles että lähe menemään ja uhkaile niin eiköhän tehoa =) .Kyllä täällä ainakin auttoi..toivottavasti onnistut :)

Saman asian kanssa painiskelen täällä minäkin! Olen täysin väsynyt miehen juomisreissuihin ja kaikkeen,ja olen tullut siihen tulokseen että helpointa olisi jos mies vain lähtisi, koska itselleni se ei ole käytännössä niin helppoa pienen lapsen kanssa ja vieläpä `maha pystyssä`.Mutta tiedän että mies ei lähde, olen koettanut ennenkin ajaa ulos,mutta tuloksetta. Siispä neuvoja kaipailisin minäkin...? :(

En tiedä minkä verran miehenne juovat. Itse olen tilanteessa jossa tunnen olevani aivan loppu. Yhteistä aikaa meillä ei ole viikolla työaikojen vuoksi ja viikonloput mies juo. Se on joka viikko kolmena iltana peräkkäin. Olen puhunut asiasta mutta olen vain tyhjää nalkuttava akka hänen mielestään. Se mitä kaipaan on yhteistä aikaa mieheni kanssa selvin päin ja ilmeisesti liikaa vaadittu? Teenkö kärpäsestä härkäsen vai mitä olette mieltä?

Et varmasri paisuttele asiaa! Mulla ainakin on usein sellanen fiilis, että jos jollekin asiasta puhun, se menee vain "liioitteleuna" ohi korvien. Vaikka auttaisi paljon, jos edes voisi jutella jonkun kanssa.
Itteä välillä hävettää nin, ettei senkään takia halua muiden saavan tietää. Meillä ainakin kulissi pitää, mutta takana aika sotkua...

Olin kuukausi sitten samassa tilanteessa, koin miehen viikonloppu-koomat-joi niin kauan kun silmät liikkui. Sitten alkoi häipymään yöllä mun ja lasten nukkuessa baariin, pari kertaa tuli naama ruvella kotiin. Joi vkonloppuisin myös päivisin ja väitti mulle ettei oo mitään ottanu. En päässy ikinä ilman lapsia mihinkään, en uskaltanu niitä juoneen kanssa jättää. Eikä ikinä tienny millon se ratkee taas....
Annoin vaihtoehdon, joko lähtee tai jos jää niin juominen loppuu kokonaan. Ja loppui se. Itkettiin ja puhuttiin, miehen isä kuoli pari kuukautta sitte 8kk sairastettuaan, sekin oli aikamoinen kriisi ja järkytys.
Mutta päivä kerrallaan. Sillon alkoholi on ongelma, kun jollain muulla kun sitä nauttivalla on jotain valittamista siitä, tai kun se muita häiritsee.
Niin ja tuosta salailusta. Mäkin salailin aikani, sitten kerroin omille vanhemmilleni, soitin miehen äidin kuulemaan meille miks mies oli lähdössä pois, halusin että sekin tietää mistä kaikki johtuu. Ne kun asuu lähellä ja niillä aina on juotavaa satuvilla ja jos niistä juomista hävii, ei kukaa perään kysele.

tehkää rohkeita ratkaisuja, ja mieluummin ennenkuin lapset kärsii ja ootte itte aivan maassa ;) Voimia kaikille :hug:

Täällä myös mies juo viikonloput. Yhteistä menoa ei ole yleensä enää nimeksikään. Aivan lopussa olen pienen lapsen kanssa. Olen niin sinisilmäinen että uskonut jo kauan että kyllä se siitä tokenee kun lapsi syntyy ja saa töitä. Vaan eipä ole mitään tapahtunut. Rahaa on vain enemmän juoda. Mikään ei auta... ei itku, puhuminen, vaitiolo. Voimaton olo tapella vastaan.. Menen yksin perheneuvolaan, avioero vireillä... odottaa vain täytäntöön laittoa. Miestä ei hetkauta mikään... Ei varmaan edes halua luopua pullon kaulasta... Surullista... Saisin voimia lähteä, ennenkuin liian myöhäistä. Tämä asia vain niin paljon hävettää ja masentaa omaa oloa. :(

Vieras: Niin, sinä varmaan osaat sen sanoa-kerro meille! Taidat olla tosi viisas ja ongelmaton yksilö vaaleanpunaiset lasit silmillä-onnea täydelliseen elämääsi!

Niinpä, sitä tosiaan saa miettiä miksi mieheni juo niinkin paljon. Olemme keskustelleet asiasta paljonkin ja selityksiä ovat stressaava työ tai se on jäänyt vain tavaksi sekä myös viinan hinnan lasku! Lupaukset juomisen vähentämisestä kestävät vain seuraavaan viikonloppuun. En kiellä mieheltäni kokonaan juomista ja kerran viikossa ei mielestäni ole liikaa. Hyväksyn myös silloin tällöin tapahtuvat baarireissut. Myös meillä kulissit pitää mutta seinien sisällä kuohuu ja kovaa. :'( Onko kellään vinkkejä tästä eteenpäin en haluaisi erota. Pilvilinnoissa eläviltä en halua vinkkejä! Ei ne teidänkään miehenne mitään kultapojuja ole vaikka siltä päällepäin näyttävät! Sähköposti on oiva keino pitää yhteyttä salarakkaisiin eikä vaimoparat tiedä asiasta mitään, karua mutta niin totta!! Cellar, kiitos palautteestasi :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 09:02 Malla kirjoitti:
Niinpä, sitä tosiaan saa miettiä miksi mieheni juo niinkin paljon. Olemme keskustelleet asiasta paljonkin ja selityksiä ovat stressaava työ tai se on jäänyt vain tavaksi sekä myös viinan hinnan lasku! Lupaukset juomisen vähentämisestä kestävät vain seuraavaan viikonloppuun. En kiellä mieheltäni kokonaan juomista ja kerran viikossa ei mielestäni ole liikaa. Hyväksyn myös silloin tällöin tapahtuvat baarireissut. Myös meillä kulissit pitää mutta seinien sisällä kuohuu ja kovaa. :'( Onko kellään vinkkejä tästä eteenpäin en haluaisi erota. Pilvilinnoissa eläviltä en halua vinkkejä! Ei ne teidänkään miehenne mitään kultapojuja ole vaikka siltä päällepäin näyttävät! Sähköposti on oiva keino pitää yhteyttä salarakkaisiin eikä vaimoparat tiedä asiasta mitään, karua mutta niin totta!! Cellar, kiitos palautteestasi :hug:

Eli kaikilla pitäis mennä päin helvettiä, kun sullakin menee, vai?

Voin kertoa, että mieheni ei ole mikään kultapoju vaan todellinen timantti! Arki on tasaista jyystämistä, meillä ei ryypätä eikä riidellä mutta tällaista olen halunnut ja tätä onnekseni sain.

En ole koskaan uskonut mihinkään tyhjiin lupauksiin, jos poikaystäväehdokas on mielestäni juonut ja juhlinut tai harrastanut liikaa ja tehnyt liian vähän töitä, jäänyt on retku välittömästi. En halua olla kenenkään elättäjä, terapeutti tai kodinhoitaja. Draamaa olisin varmaan saanut elämääni, mutta kuten jo tuli mainittua halusin tasaisen ja rauhallisen elämän.

Ette kai luule, että jos jätkä tai akka rällää, ryyppää ja on pois kotoa öitä ja päiviä jo seurusteluaikana niin hän sitten yht'äkkiä muuttuisi, kun muutatte saman katon alle ja teette lapsia? Voi kiesus, kuunnelkaa viisaampianne ja toimikaa sen mukaan, niin jää monta turhaa eroa pois laskuista.

Eipä mun mies juuri ryypännyt ja rällännyt seurusteluaikana - sitähän tietysti oltiin niin rakastuneita että se riitti päihdyttämään ;) . Mutta tuo juominen on tullut ongelmaksi vasta myöhemmin ja en tosiaankaan ota siitä itselleni huonoa omaatuntoa, kuten varmasti nyt joku valopää ehdottaa, että se miehen juomisen syy on akassa..

En tiedä sitten mitään ratkaisua sen paremin; asiasta on puhuttu ja puhuttu. Välillä loppuu kokonaan juominen ja sitten kaikki sujuu paremmin - kunnes taas repsahtaa. Ilmeisesti ei kestä sitäkään että kaikki on hyvin. Sellainen juttu tuossa juomisessa on. että siihen kyllä löytyy aina jokin syy ja aina myös seuraa löytyy samoin kuin juotavaakin.

Meillä myös mies tekee öisiä katoamistemppuja kun lapset ja minä jo olemme nukkumassa. Nykyään ei enää edes selittele menojaan. Kyllä siinä vain niin käy, että usko ja luottamus toiseen karisee. Enkä ole varma siitä rakkaudestakaan. Ei sitä varmaan kukaan jaksa rakastaa ja rakastaa, jos toinen pettää lupaukset kerta toisensa jälkeen. Joskus tulee stoppi.
Meillä nyt kaikki katkolla - jos juominen ei lopu lähden lasten kanssa. Enkä enää jää kuukausiksi odottelemaan ja katsomaan pitääkö lupaukset. Olen sitä mieltä että miehen on syytä hakea ammattiapua - minusta ei ole auttajaksi. Ja varmaan meidän olisi syytä hakea ammattiapua myös suhteemme hoitamiseen. Ei meidän keskinäinen suhde enää pelkän alkoholiongelman katoamisella parane - niin paljon loukkaantumisia ja pettymyksiä on vielä kalvamassa ja selvittämättä.
Luulenpa että vielä on melkeinpä raaskaampi aika edessä. Täytyisi jotenkin osata purkaa nekin ongelmat, jotka eivät ole suoranaista seurausta juomisesta, mutta jotka on laitettu samaan piikkiin jo pitkään. Ei voi olla ikuisesti se joka sättii toista, on osattava tunnustaa omatkin virheensä. Mutta jos siitä selviää ja vielä sen jälkeen olemme yhdessä niin tuskin mikään enää erottaa... Tarvitsisi vain aimo annoksen taistelutahtoa, jotta vielä jaksaa siihen ryhtyä.

niin ja aika kaukana ollaan alkuperäisestä aiheesta taas kerran....

Enpä minäkään osaa sanoa tuohon muuttoasiaan mitään - ei varmaan mitään virallisia keinoja ole käytössä, jos asunto on molempien nimissä.

Vähän samantapaisessa asetelmassa painiskelen. Jos mies tarrautuu kiinni, eikä halua/kykene/jaksa selvitellä itselleen uutta asuntoa, tarvitset(te) ulkopuolista apua. Nyt lastenvalvojalle mars, mars - siellä sovitte yhteisesti taloudellisista asioista elatusmaksuineen, huonekaluista, asunnosta, tapaamisoikeudesta jne. Samassa paikassa voit pyytää m iestä allekirjoittamaan muuttoilmoituksen POIS asunnosta (lasten etu on, että saat yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään, Kelalta asumistukea jne). Näihin kaikkiin tarvitsee virallisen muuttoilmoituksen. Laittaa mies sitten paperiin vaikka osoitteen kohdalle: tuntematon, jos ei ole omaa kämppää, eikä pääse kenenkään kaverinsa asuntoon kirjoille. Siis: lastenvalvojalle - vaatii sinulta suunnattomasti voimia organisoida kaikki, mutta se on tehtävä - ja mitä pikemmin, sen parempi. Voimia tuhannesti :flower: Niin, ja kannattaa laittaa siihen sopimukseen selkeä päivämäärä, jolloin mies luovuttaa asunnon avaimet kokonaan sinulle.

Maghal: Onko jo selvinnyt että lopettaako mies juomisen vai ei? meillä on kyllä loppunut, taisi ymmärtää viimein että ei voi noin jatkua lopun ikää-oman itsensä kannalta sanoi itsekin niin. Raittiina on kyllä mukavaa. Joskus vaan oikein pelottaa kun huomaan luottavani miehen juomattomuuteen että mitäs jos se taas repeää....aika korkealta ja kovaa sitä tipahtaa taas. Mutta jos niin käy niin viimonen kerta on se.
On lapsillekin ja itselle paljon mukavampi selvä elämä.
Tsemppiä myös aloittajalle, joko on asiat saatu puitua miehen kanssa, tai onko mies muuttanut?? :hug:

aikoo lopettaa - vaan mitään kunnon keskustelua ei vielä ole saatu asiasta ja elämästämme käytyä. Juomatonta aikaa mennyt vasta reilun 2vkoa, joten eipä vielä uskalla yhtään mitään sanoa tai odottaa. Nyt on ollut kumpaisenkin työn suhteen kiireistä ja vain vuoron perään olemme kotona olleet. Rauhallisesti katselen tilannetta ja koetan saada aikaa kunnon keskustelulle ja yhteisten päätösten tekemiselle.

jos mies ei kykene pois muuttamaan ja ero on väistämätön on silloin lähdettävä itse asunnon etsimiseen, näin se vaan on :\| miksi lähtisi kun on "hotellipalvelut" kotona.

Meillä myös sama tilanne,paitsi mies ei juo,mutta ei muutenkaan osallistu tämän perheen asioihin.Asuu saman katon alla kuin hotellissa!Puhumaan ei suostu,terapeutille ei halua,erota ei halua,mutta laskuja ei myöskään maksa.On kuin jäätä ja minä kuin ilmaa.Kaiken olen yrittänyt,puhua,huutaa,raivota,jotta saisi toisen heräämään tähän päivään vaan ei.Nauraa vaan kun itken jne.Koskaan ei kerro menemisistään eikä enää lainkaan puhu eikä vastaa.Puoli vuotta on mennyt näin pienten lasten kanssa ja itse kannan vastuun kaikesta.Nyt on vaan rahat loppu ja mistään ei saa apua,kun miehen tulot vaikuttaa kaikkeen.Mihinkään edes ruokalaskuun ei mies rahaa anna.Pois ei aio muuttaa.En jaksa enää.Tämä vie kaikki voimat.Pyysin häntä lastenvalvojalle,sillä joku ratkaisu on tultava.Ei aikonut tulla,kun siellä vain naisten puolta kuulemma pidetään..Asunto lähtee kohta alta,kun vuokraan ei kotihoidontukeni riitä..Miten joku voi olla näin kylmä ja julma.. :headwall:

Ja vielä jatkoa,että itse en kyllä jaksa pois muuttaa,kun vasta tänne muutimme ja hankin tämän asunnon meille,kaikki omaisuus ja huonekalut ovat minun hankkimia.Eikä löydy rahaakaan..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 09:02 Malla kirjoitti:

Malla,
en nyt jaksanut lukea kaikkia vastauksia, joten en tiedä toistanko muiden neuvoja...

Kysypäs apua aa:sta, sieltä saat itsellesi vertais tukea, vaikkei miehesi olisi kiinnostunut hoidoista tai terapiasta. Saisitpa ainakin puhua asiasta ihmisen kanssa joka on kokenut samaa ahdistusta ja ovat asiantuntioita.

Toiseksi ajattelisin näin, että tämä miehen juominen jatkuu niin kauan kun se sallitaan hänelle, en tiedä olenko naiivi, mutta ajatus. Kovaa kovaa vastaan; " mä olen nyt niin väsynyt tähän, en halua elää tälläistä elämää, en ole onnellinen sun kanssas"!! Sano ääneen miehelles miltä sinusta oikeesti tuntuu, ja kuinka paljon sua ahdistaa. Kunnioita itseäsi ja arvosta elämääs, mieti, miten haluat tämän ainoan elämäsi elää. jos et voi auttaa miestäsi, pidä itsestäsi hyvää huolta!!!!

:/ Hei minulla sama juttu en rakasta puolisoani ja hän asuu asunnossani .Hänellä kun ei ole rahaa muuttaa muualle mukamas.Minulle on neuvottu moniakin asioita esim.poliisilta tulisi pyytää lähestymis kielto tai antaa häätö ko.asunnosta mutta en sentää kehtaa tuommoisia tehdä.Olen itse sinnitellyt vuosia tässä ja odottelen hartaasti että mies muuttaa.Tänään hän juuri sanoi muuttavansa tämän kuun loppuun menessä.Toivossa hyvä elää.

Yhteistyössä