Yhteishuoltajuus ja muutto toiselle paikkakunnalle

Olemme ilmeisesti eroamassa, mutta minua pelottaa se,että jos lapsi jää asumaan kanssani ja joskus päätän muuttaa paikkakunnalta pois esim. työn tai uuden miehen perässä, niin lähteekö lapsi automaattisesti minun mukaani vai pitääkö taas uudestaan tehdä tuo sopimus? Pelottaa, että jos lapsi ei tahdo/isä ei suostu siihen.
 
Jos on yhteishuoltajuus niin toiselta huoltajalta täytyy kysyä mitä mieltä hän muutosta on mutta loppujen lopuksi sinä itse päätät muutatko vai etkö ja mihin, isä ei voi sitä estää jos et ole muuttamassa maasta pois. Se onkin sitten kimurantinpi juttu jos lapsi ei tahdo. Tietysti jos hän on vielä pieni niin eihän hän voi muuta kuin lähteä sinun mukaasi, isompaa taas ei voi oikein pakottaakaan.
 
Kunhan pysyt Suomen rajojen sisäpuolella niin saat muuttaa vaikka Inariin ilman Helsingissä asuvan ex:n lupaa. Sun täytyy kuitenkin järjestää lapselle tapaamissopimuksen mukaiset mahdollisuuden tavata isäänsä...

Raparperitaivas: Kun muutat eron jälkeen Suomen rajojen sisäpuolella niin ex:lta ei tarvitse kysellä mitään. Tuo kysyminen koskee vain ulkomaanmuuttoa. Ei oo pitkä aika kun lastenvalvojalla asiasta keskusteltiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Kunhan pysyt Suomen rajojen sisäpuolella niin saat muuttaa vaikka Inariin ilman Helsingissä asuvan ex:n lupaa. Sun täytyy kuitenkin järjestää lapselle tapaamissopimuksen mukaiset mahdollisuuden tavata isäänsä...

Raparperitaivas: Kun muutat eron jälkeen Suomen rajojen sisäpuolella niin ex:lta ei tarvitse kysellä mitään. Tuo kysyminen koskee vain ulkomaanmuuttoa. Ei oo pitkä aika kun lastenvalvojalla asiasta keskusteltiin.
Jos on yhteishuoltajuus niin toiselta huoltajalta TULISI kysyä, meillä oli työn puolesta tästä koulutustilaisuus jossa oli lakimies puhumassa. Mutta käytännössähän se kuuluu vain hyviin tapoihin ilmoittaa/kysyä koska toinen ei voi muuttoon millään tavalla vaikuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Miksi sitten lastenvalvoja, jonka virkansa puolesta pitäis nämä asiat tietää, sanoo ettei tarvitse kuin sanoa muutosta????
Mistäs minä sen voisin tietää? Ja kuten kirjoitin, vaikka kysyisikin niin etävanhempi ei silti voi muuttoa estää. Ei tästä nyt hermostua tarvitse.
 

Yhteistyössä