Erittäin runsaat kuukautiset, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MrsWillis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MrsWillis

Vieras
Jostain syystä synnytyksen jälkeen alkaneet menkat on olleet tooooodella runsaat, ja olen vähän ymmälläni. Mikään yöside ei riitä edes puolta yötä... Onko teillä ollut näin, ja jos on niin kuinka kauan se kesti? Mulla nyt olleet jo kolmet kuukautiset ja aina sama juttu vaan jatkuu, eikä ennen todellakaan ollut tällaista. Mitä sidettä tällaisissa "monsterimenkoissa" voi käyttää, vinkkejä? Onko joku laatu osoittautunut yökestäväksi? Vai pitääkö pukeutua vaippaan...

Hormonikierukka auttoi. Vei mennessään (vuoden ajoittaisen tiputtelun jälkeen vuodot, kivut ja v-tutuksen).

Erilaisia lääkkeitä kokeiltiin, ei ollut riittävää apua.

Mulla jo pari vuotta synnytyksestä eikä loppua näy.. Siis runsaissa kuukautisissa. Ja kärsin todella kovista vuodoista. Jatkuvasti saa pelätä, että tulee läpi, vaikka käytössä isoin tampooni ja vielä side siihen lisäksi. Sängyssä pakko käyttää muovisuojaa..

Ennen sain pidettyä e-pillereillä vuodot kurissa. Nyt en enää pillereitä tarvitse, joten se ei ole vaihtoehto.

Kokeile Buranaa kuurina pari-kolme ensimmäistä päivää. Mulla auttaa. Vuoto on nyt vähentynyt ainakin puolella.

Kiitos kaikille vastauksista, noista on jo iso apu =) Mulle oli tää vuodon runsaus ihan puun takaa tullut juttu; ekan lapsen jälkeen ei mitään tällaista ikinä ollut, mutta nyt... Tosiaan monta kertaa yössä saa lakanoita vaihdella, joten ei kivaa. Päivälläkään ei uskalla minnekään liikkua, jos ei vessa ole käden ulottuvilla, kun yht´äkkiä aina "hulahtaa" niin että voi vaatteet mennä pyykkiin ellei ihan just pääse vaihtamaan sidettä =( Kokeilenkin nyt ensin tuota Buranaa, kun kipujakin on selkeästi enemmän mitä silloin aiemmin menkkojen yhteydessä.

Jos ehkäisyä ei tarvitse niin varmasti löytyy muitakin vaihtoehtoja kk-suojaksi kuin hormonikierukka... (tiedän kyllä, että monella vähenee vuoto aikalailla tuolla kierukalla)

Voisithan käyttää kuukautiskuppia, niin ei tarvitsisi niin usein rampata vessassa ja varmuuden vuoksi vielä käyttää sidettä kanssa. Voisi ainakin varmistaa yöaikaan levollisemmat yöunet, jos muuten ei halua käyttää...

No juu, voisikin olla hyvä, mutten ole tuttu tuon kuukupin kanssa ja arkailen moista kapistusta... Siis tuntuu, että mitä jos se yht`äkkiä pettää ja koko lasti lorahtaa kintuille.... Varsinkin jos on runsas vuoto niin niin voisi varmaan käydä?

Yhteistyössä