Mikä ihme mua vaivaa?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manna

Vieras
Eli ollaan joulukuusta asti oltu ilman ehkäisyä, viimeiset kuukautiset tulivat joulukuussa. Muuten olivat siihen asti säännöllisesti tulleet synnytyksen jälkeen (heinäkuussa) .

Helmikuun 11.päivä alkoi ruskea/verinen tuhruvuoto. Vessareissuilla jäi paperiin tätä vuotoa, mutta sidettä ei tarvinnut käyttää. Tuo tuhruvuoto kesti helmikuun 26.päivään ja tuolloin vuoto muuttuikin kuukautisvuotomaiseksi. Vuotoa on tullut nyt tähän asti, tämä menkkamainen vuoto on aika niukkaa. Välillä vaaleampaa kuin normaali vuoto ja välillä taas aika tummaa/limaista. Normaalit kuukautiseni ovat aika runsaat, sidettä saa vaihtaa 2tunnin välein ja kestävät 7päivää. Tämä vuoto on nyt niin niukkaa, että samalla siteellä pärjää helposti koko päivän.
Kaksi päivää ennen tuon vuodon alkamista alkoi tosi menkkamaiset kipuilut ja olin jo varma, että nyt alkaa vuoto, mutta sinnitteli se vuoto sitten vielä pari päivää ennen ilmestymistään.

Helmikuun alusta asti en ole missään vaiheessa päivää saanut mitattua alle 37asteen lämpöä. Nyt näiden "kuukautistenkin" aikaan yksi aamulämpö oli 37,1 ja pari päivälämpöä mitä mittasin olivat 37,5. Muuten on koko kuukauden ajan olleet nämä lämmöt yli 37. Normaali lämpötilani on n.36,4 tai allekin.

Gynellä kävin helmikuun puolessavaiheessa, ja se sanoi että jos on raskaus kyseessä niin todella alussa ettei sitä pystytä vielä näkemään tai sitten on kuukautiset tulossa. Sieltä en saanut minkäänlaisia selityksiä näihin ylimääräisiin vuotoihin tai muutenkaan kohdun tilanteeseen. Limakalvo näytti mielestäni paksuhkolle, mitä gyne siinä näytteli ultraustaan. Käski aloittamaan terolut kuurin, jos vuoto ei muutu runsaammaksi ja raskaustesti näyttää 26.2. vielä negatiivista. Noh, negatiivistahan tuo näytti ja kyseessä oli apteekin raskaustesti, joka näytti viimeksi minulle raskauden vasta viikolla 8. Tuota ennen en ollut saanut testiin edes haaleata haamuakaan.

Olen lihonut 2kiloa kuukauden aikana. Turvotus on välillä aika silmiin pistävää vatsan seudulla. Rinnat ovat kasvaneet, vaikka yleensä lihoessani tissit pysyvät aika pieninä, nyt tuntuvat myös jotenkin painaville. Itku on välillä todella herkässä ja tv ohjelmatkin laittavat joskus itkemään. Silmät tuntuvat väsyneiltä/kuivilta, samanlaisilta kuin olisi kuumeessa. Välillä väsyttääkin, mutta en oikein tiedä onko väsymys ihan normaalin rajoissa.

Mikä minulla oikein on? Onko kenellekään tapahtunut vastaavaa? Onko tämä hormoonihäiriö? Mitä oireita hormoonihäiriössä voi olla?

Auttakaa, tulen kohta hulluksi :(

Olen tingannut terveyskeskuksesta verikoetta, mutta eivät suostu tekemään sitä minulle. Terveydenhoitajakin sanoo, että veritestit ovat niin kalliita, ettei niitä tehdä kuin niille joilla on ollut keskenmeno. Tämä vuoto jotenkin pelottaa ja epäilempä vain, että minun tuurillani tämä on joku häiriö. Voiko tuo vuoto olla ihan normaalia vaikka sitä on kestänyt noin kauan, jos nyt olisin paksuna?

Mitä testiä minun kannattaisi kokeilla, mikä saattaisi näyttää tuon raskauden "aikaisemmin"? Mikä tuo puhuttu acon 10 on? Mistä niitä voisi tilata, kun olen yrittänyt niitä etsiskellä, mutten ole löytänyt. Apteekin testi on ihan hanurista, ainakin minun kohdalla. Sitä en lähde enää kokeilemaan.

Ihanaa, kun saa näin paljon ja nopeasti jo vastauksia :) Kiitoksia niistä ja lisää vaan tulemaan ;)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä