Erittäin ahdistava huonekaveri synnytysvuodeosastolla - muilla vastaavia kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu-Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
missä sairaalassa on perhehuone & mies saa jäädä yöksi ?! :O
kun sain tuon nuoremman tytön, meitä oli neljä naikkosta samassa huoneessa ja jonkun vauva itki aina. usein kävi niin, että kun yksi aloitti, huuto tarttui muihinkin eivätkä ne vauvat piitanneet oliko yö vai päivä. oma vauva kirkui ensimmäisen yön kylmää, en tajua miten kun oli kesä mutta kahden peiton sisässä hiljeni ja loput yöt huutikin sitten nälkäänsä.. kun miula ei imetys onnistunut ja lisämaitoa ei saa hakea itse, vaan pitää joltain tympääntyneeltä hoitajalta kerjätä sitä
" no anteeksi nyt vain, kun vauvani haluaa syödä" :headwall:. sänkyni oli ikkunan vieressä ja en oikein saanut unta ,koti-ikävässä & horminipöllyssä tuijottelin öistä kaupunkia ja monesti vielä mussutin jotain suklaata siinä. onneksi tämä ei huonekavereitani häirinnyt. kuorsaamiseni ja unissapuhumisena sen sijaan takuulla nosti hiukan verenpainetta... :D
vaan eipä niitä huonetovereitaan voi valita eikä sitä, millainen vauva sillä huonekaverilla on..
tuskinpa kukaan, jos saisi valita, tahtoisi huonosti nukkuvan & itkuisen vauvan!

esikoisen kohdalla sain onneksi kahden hengen huoneen, olin silloin kuitenkin sairaalassa 2 vkoa ja kyllä olisi pää hajonnut siinä useamman hengen huoneessa..!

Viimeksi muokattu:
missä sairaalassa on perhehuone & mies saa jäädä yöksi ?! :O
Esim. kajjaanissa on. ja meillä mies oli yötä ihan kahden hengenhuoneessa, kun olin siellä yksin kun ei ollu ruuhkaa. Hoitajat ite ehdottivat kun synnytin illalla ja miehen olisi pitänyt ajella kottiin että viereinen sänky on tyhjä että siihen vain. siirsivät vielä sängyt vierekkäin.

ei voi moittia kyseistä osastoa mitenkään.

jos sattuisi niin, että vielä yhden tekisin, jos nyt leikitellään ajatuksella, niin ottaisin ehdottomasti mukaan:

omat nannit & tuttipullot
korvatulpat

tai ehkä vaatisin samantien, että pääsisin heti seuraavana päivänä kotiin eikä tarvitsisi lusia sitä pakollista neljää päivää

Mun huonekaverit oli 08 ihan siedettäviä. Jopa mukavia. Kaikkien muksut huuteli milloin mihinkin aikaan ja pakkohan sitä pikkuvaloa on toisinaan pakko pitää päälläkin, kun muuten ei näe mitään. Esim itse etsin niitä hiton rintakumeja.

Mut muista syistä haluan kesäkuussa polikliinisen, tahdon himaan heti kun mahdollista. Oma sänky on vaan oma sänky.

Yhteistyössä