Erittäin kivuliaan kierukan asennuksen takia synnytyspelkoa

Moikka,

En varmaan ole ainoa kenellä on ollut erittäin kivulias kierukan asennus kokemus joten toivottavasti täältä löytyisi vertaistukea.

Lyhyesti kokemuksestani, minulle asennettiin viime syksyllä kolmas kierukka (3v. hormonikierukka) ja olen tämän kerta toisensa jälkeen asentanut kierukan useiden hyötyjen takia. Kokemus on kuitenkin joka kerta ollut vähintäänkin erittäin epämiellyttävä ja kaikkina kertoina minulta on lähtenyt taju lääkärin vastaanotolla ja nyt jo kammolla mietin tulevaa kierukan poistoa.

Ymmärrän toki että synnytystä ja synnytyskipuja ei voi vertaa noin pari minuuttia kestävään kierukan asennukseen mutta koska kierukan asennus on ollut erittäin ahdistava kokemus niin tästä on valitettavasti muodostunut itselleni pelko siitä että miten kestän synnytyksen? Lääkärin vakuutteluista huolimatta huomaan kuitenkin usein miettivän että jos en edes kierukan asennusta kestä, mites sitten synnytys? Lähinnä siis kiinnostaisi kuulla teiltä ketkä ovat myös kierukan laiton kanssa tuskailleet ja oletteko mahdollisesti myös kokeneet pelkotiloja tämän myötä synnytykseen liittyen / miten ylititte nämä?

Selvennyksenä myös että en ole vielä raskaana mutta asia alkaa olemaan ajankohtainen ja lapsia minulla ei entuudestaan ole.
 

Yhteistyössä