Erimerkkisten raskaustestien plussat ja miinukset *mitä sinä suosittelet*

Olisiko tämä ketju hyvä:

-mistä ostat
- mitä merkkiä suosit
- eri merkkien plussat ja miinukset
yms muut kokemukset. helpottaa esimerkiksi uusia kuumeilijoita :)

itse tahtoisin kokemusta ulkomailta tilattuihin first response testeihin sillä niissä luvataan 6 päivää ennen menkkoja testausta.

itse olen käyttänyt one step merkkisiä, wondfoja, apteekin omaa, predictoria, cb:tä niin normina kuin diginä, pc, raskaaksi.fi puikkoja (ei hajua merkistä), huac digiä, alice, jotain e-bay kakkoja ja varmasti muitakin vuosien varrella joita en kaikkia muista. 2010 saanut selvän haamun, siinä 10v tulos :D ja se oli kemiallinen raskaus eli esikoista yritellään.

nyt ottanut käyttöön pelkästään pc:t ja wondfot ja kokeiluun ostin tähän kiertoon noita first response testejä.

itse en voi suositella vielä mitään testiä mutta haluaisin tietää eri testien luotettavuudesta yms.

joten kaikki kokemukset jakoon!!! :) ja erittäin ihania plussa tuulia kaikille ja onnea jo plussanneille jotka tulette kertomaan kokemuksenne :)
 
Kaikkea mäkin ehdin kokeilemaan,david-merkkisiä raskauskeijusta,apteekin omaa,digi clearblueta,vilja-testi,jne. mut mun mielestä pregcheck on ihan paras. Selkee plussa tai nega jos niikseen on. Mitään viivanpaikkoja tms. en ole niillä saanut. Ja samanmerkkiset ovistestit myös parhaimpia. Ja halpoja molemmat. Citymarket,Prisma ja S-Marketit myy.



*muoks* Ja siis pregcheckillä testattu selkee plussa tuhisee sylissä 3kk ikäinen tänään ;)
 
Viimeksi muokattu:
Myös mä tykkään Pregcheckin sekä ovis- että raskaustesteistä. Parhaita, mitä oon käyttänyt.

Seuraavassa kierrossa tarkoitus ottaa Pregcheckin ovistestien tueksi CB:n hymynaamatesti, kun sitä täällä on kehuttu. Myös CB:n viikkonäytöllisen hankin jo varmuuden vuoksi. :)

Davidin liuskaraskaustestiä ja CB:n tavallista raskaustestiä en voi suositella. Antaa ainakin mulla valkoisia viivanpaikkoja (erittäin tarkkaan tihrustaessa :p), jotka ei tarkoita mitään.

Lisäys. Hyvä aloitus Naapurin tyttö. :) Itekin oon kiinnostunut kuulemaan muiden suosituksia!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naapurin tyttö
Kyllä, todella hyvä ja tarpeellinen ketju - juuri tällaista olisin itse tarvinnut muutama päivä sitten!! :)

Tuolla olikin lueteltuna paljon sellaisia testejä joista mulla ei ole kokemusta, mutta itse luotan Apteekin raskaustestiin sekä Pregcheckeihin (sekä liuska että puikko) - niin ja tietysti Clearblue viikkonäytöllinen digi on yksi yli muiden (muut Clearbluen testit on mielestäni surkeita). Plussasin juuri muutama päivä sitten ja hyvät viivat tuli myös First Signal -testiin, siitä mulla ei ole aiempaa kokemusta enkä siis tiedä onko siinä esim taipumusta turhaan haamuiluun.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naapurin tyttö
Uppista :)

kertokaas lisää kokemuksia, varmasti löytyy hyviä ja huonoja kokemuksia.

Monellahan on ollut huonoja kokemuksia CB+ ja RFSU:n testeistä, kertokaa niistä.

Itselläni CB+ antoi myös miusta liian helposti "haamua" siinähän on valmiina vaakaviiva niin minusta siinä on valmiina myös se pystyviiva ja se tulee hieman esille kun se kastuu, eli siinä näkyy sen viivan kehys ja moni arvatenkin luulee juurikin sitä haamuplussaksi. RFSU:sta ei kokemusta, mutta eikös niissä ole hurjan iso se herkkyys, jotain 50? onko alle ollenkaan... Luulisi ettei anna ainakaan herkästi vääriä positiivisia mutta antaa se kuulemma. kertokaa siis tästä.

Ai niin ja kuvia voi laittaa haittapuolista myös, esim vääristä plussista, oudoista testien käyttäytymisistä ymsyms...
 
Sunflower11
RFSU:hun ja findout (?) fertest mikälie (prismasta) ainakin on tullu aika selviä viivanpaikkoja, RFSU:n selkeämpiä punaisia.
Samoiten first signal kasettitestiin tulee aika herkästi testiajalla semmonen ohut punainen viiva, testiajan jälkeen tullut tosi selkeitä haamuja.

Davidit taitaa olla kans aika surkeita..

Pregcheckit on mun mielestä hyviä ja apteekin oma.
Muita en oo tainnut kokeillakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Naapurin tyttö
Monta testiä olen elämäni aikana tehnyt, ja kaikkia mahollisia merkkejä varmasti, mutta minusta paras on ollut Pregcheck (markettitesti), apteekin oma (sama valmistaja kun pregcheckillä) ja CB:n digi. Siinä minusta luotettavimmat merkit.


Huonoin on CB:n normitesti (väärän plussan saanut) ja tosi hankalasti tulkittava. Antaa testiajalla ihmeellisiä ja epämääräisiä viivoja

T:Neiti+ Tuplat 16+6
 
One Stepin liuskatestit oli kaikkein surkeimmat, niihin en saanut plussaa vaikka kuinka olisi ollut raskaana. Täysin rahan haaskaamista siis, vaikka ne kaikkein halvimpia onkin. ClearBluen ovulaatitestikin näytti jo siinä vaiheessa plussaa raskaudesta :D

Tyytyväinen olin sen sijaan erityisesti Apteekin testiin ja Pregcheckin puikkoon sekä tietenkin Clearbluen digiin, joita vaan ei valitettavasti raaski kauhean montaa per kierto käyttää. Näillä kaikilla plussa tuli silloin kun kuuluukiin ja haamuja ei tätä ennen luvatta näkynyt.
 
Mä voisin sanoa oman mielipiteeni noista pregcheckeistä kun itsekin kovasti yritin etsiä niistä aikaisemmin tietoa :)

Mä tein pari testiä (liuska) yhdessä kierrossa ja tuli ihan selkeät valkoiset viivanpaikat, kaveri totesi että sillä (eikä sen siskolla) ei ole koskaan tullut viivanpaikkoja jossei ole ollut raskaana. No mulla tuli ja en ollut raskaana.

Seuraavassa kierrossa ei tullut viivanpaikkaa eikä varsinaisesti edes haamua, selvästi näki vaan että siinä oli kohta mihin oli kertynyt vähän väriä. En ollut raskaana silloinkaan.

Viime kierrossa ei tullut viivanpaikkoja eikä värikertymiä (ja en siis tietty ollut raskaana). Varmaan käytän kyseistä testiä vielä, nyt kun tiedän että mun kohdalla vaaditaan sit ainakin se että sinne tulee kunnon värillinen viiva ennen kuin voi olettaa jotain tapahtuneen. Ehkä jollain toisella sit viivanpaikkakin tarkottaa jotain mutta ei ainakaan mulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Naapurin tyttö
miss_piggy
En voi suositella sitä enkä tätä ku kaikki testit näyttäny aina negaa :D
Mutta noi One Stepin liuskatestit millä oon nyt testaillu on musta ihan kivoja, on vähän leveämpiä ja ainaki se testiviiva tulee heti kunnolla tummaks ja näkyville.
 
Pregcheck-liuska:
+hyvä ja HALPA!! ja suht herkkäkin :)
- usein kolhiintuneita testit,kerää outoa värikertymää ja värittömiä viivanpaikkoja antanut
Apteekin testi:
+samat kuin pregcheck
-Kalliimpi,punertavia viivoja antanut turhaan muutaman kerran ja antaa roskishaamuja

David-liuska:
+Halpa,tulee postilaatikkoon
-Ei niin herkkä musta mitä väittävät...

RFSU-liuska ja erittäin herkkä puikko:
+saa ruokakaupoista,liuska on tosi leveä,edullinen
- Antaa turhia punertavia viivoja jopa testiajalla

CB-digi:
+ei tarvi tihrustaa viivoja
-Kallis ja ei kannata ehkä kyllä testata ennen kuin menkat myöhässä

Eli noista mun käyttämistä precheck ehdottomasti paras :)
(kaikilla siis olen myös plussan testannut näkyvästi mutta taipumasta alkaa testaileen AIVAN LIIAN VARHAIN :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei kovin paljon vielä kokemusta ole, mutta Clearbluen tavallisia ja digiä olen käyttänyt ja kumpikin on toiminut hyvin ja selkeästi. Mutta mä en ole testannut haamuja, vaan sitten kun menkat on olleet myöhässä ja silloin on tullut heti selvä ja vahva plussa, ei varaa tulkita väärin.
 
Mä tein tänään pregcheck raskaustestin, liuskan.. kp 25 menossa vasta, turhaan menin hätäilemään mutta siis puhdas negahan se oli.

Joten jätin toisen testin tuonne ensi viikolle jos täti ei tule kylään..kp 30 menkat olis jo jonkin verran myöhäs et viimestää silloin teen.
 
Mä käytin viime kierrossa ja tässä kierrossa tuota clearbluen plussa testiä. viime kierrossa siihen tuli sellainen viivanpaikka vaikka en raskaana ollutkaan, vuoto alkoi minuutti testin teon jälkeen. En siis suosittele. Tässä kierrossa sain samanlaisen viivanpaikan ja jätin sen huomioimatta. Kolme päivää myöhemmin tein pregchekin ja siihen tuli haaleista haalein viiva, mutta värillinen. Seuraavana päivänä olikin jo viiva alkanut vahvistumaan!

Mutta siis itse suosittelen Pregchekin testejä, halpoja ja luotettavia!
Samoin tietysti tuo Clear bluen viikkonäytöllinen digitesti on selkeä. Tosin olen kuullut näytettävien viikkojen oikeallisuudesta eriäviä mielipiteitä.
 
En ymmärrä miksi kukaan viitsii käyttää tuota CB+ testiä kun se antaa vääriä haamuja... siis sehän johtuu siitä kuinka kenenkin virtsa "liimaa" sen testin siihen taustaan, kun sen avaa on siellä sellainen palkki takana joka sitten näyttää haamulta kun se liimautuu siihen... ja sen palkin reunat tekee sellaisen haalean kehikon joka näyttää viivalta mutta kun katsoo tarkkaan niin se vain on reunaviivoja.
Tutkikaa sitä testiä niin huomaatte sen mitä tarkoitan :) ylipäätään nuo kalvolliset testit on paskoja verrattuna noihin muihin, ja kalvolla tarkoitan sameaa, hieman valoa läpipäästävää muoviläpyskää... ei ole paperinen niinkuin esim pc...

Mie olen nyt tutustunut tuossa tuohon first responce testiin ja se on tuollainen kalvo systeemi mutta toimii, ei anna turhaa haamua, en sitten tiiä antaako mitään :D kun en ole sinne asti päässyt vielä :D
 
:wave: Lisään listaani Wondfo:n liuskan. Eilen tein,antoi ohuen ohuen punaisen viivan, tänään tein uuden joka nega. (luonnollisesti, koska vasta varmaan dpo5) Eli voi antaa turhaa viivaa tosin katsoin vasta testiajan jälkeen testiä.
 
Hei!

Omat kokemukset on vähän päinvastaisia kuin muilla täällä, nimittäin sain Pregchekin ovulaatiotestistä jos minkä vahvuista haamuviivaa pitkin kiertoa ja sitten oli vaikeuksia tulkita sitä, että millon se haamuviiva olis plussa.

Nyt olen kahdessa kierrossa käyttänyt one stepin liuskoja ja niissä en saa haamuja, vaan sitten plussan kun on sen aika. Omalla kohdalla olen enemmän luottanut noihin one stepin ovulaatioliuskoihin. Vaikea silti sanoa, että kumpi on parempi pregcheck tai one step, koska tää mun kokemus on aika toinen kuin monella muulla täällä :)
 
Naapurin tyttö - First response on herkkä testi ja sitä ei suositella kuumeilijalle jolla: kohonnut FSH tai selkeä PCOS-oireyhtymä.
Voi silloin antaa virheellisiä plussaviivasia.

Eli..PCOS tapauksessa saattaa LH-olla koholla koko kierron ajan ja testi hyvin herkkänä sen bongaa..myöskin tuo kohonnut FSH voi aiheuttaa erheellisen plussan tähän kyseiseen testiin.

Tällaista tietoa joskus bongasin kun testiä itsekin harkitsin tilaavani.
Aika suosittu testi muualla tuntuu olevan, varsinkin noista puikkotestestä.
Ei anna kovin vahvaa viivasta heti alkumetreillä plussan käydessä, testiviivakin testissä ilmestyy hyyyyvin ohkaisena.
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur Näin on sitten hyvä testi minulle sillä turhaa viivasta en oo vielä saanut :D Testannut kaksi kertaa tuolla ja ihan selkeääkin selkeämpi nega kummallakin kerralla. Mutta nyt pakko sanoa että ihankuin wondfo olisi viivasta antanut... (turhaa sellaista) oli pakko testailla kun on ollut niin huono olo ja mahallaan nukkuminen sattuu :confused:

Mutta kuvitelmaa kuvitelmaa kiireen keskellä :D nyt ei ole ainakaan turhaan tullut mietittyä tätä vauva asiaa kun on ollut muuta :)
 

Yhteistyössä