erilainen/outo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vot

Vieras
Olen parikymppinen nuori nainen. Olen ikäni leikkinyt ns. poikien leikkejä, lapsena, kun olin poikien kanssa, olin kuin yksi heistä - kun taas leikin tyttöjen kanssa, minä olin omasta tahdostani/vaatimuksestani leikin poika/mies.

Mitä herätyksiä teille tuo, jos tyttölapsi on noin ns, äijä?

Eipä siinä sen kummempaa. Et ole sen kummemmin erilainen kuin outokaan - ainakaan tämän perusteella.

Ilmiö lienee aika tavallinen loppujen lopuksi. Moni kokee luonteensa takia tai muusta syystä viihtyvänsä tietyssä seurassa paremmin kuin muiden, ja ilmeisesti olet ollut melko tasapuolisesti sekä poikien että tyttöjen kanssa kuitenkin.

Rauhaton aikamme aiheuttaa sukupuolisen identiteetin häilyväisyyttä monin eri tavoin. Sinun tapauksessasi ei ehkä silti ole kysymys sukupuoli-identiteetistä?

Mistä itse arvelisit tämän johtuvan? Onko se vaikuttanut myös ulkonäköseikkoihin kuten pukeutumiseen, hiustyyliin tms.? Koetko itse olevasi enemmän mies vai nainen? Millaisen roolimallin sinun omat vanhempasi ovat sinulle tarjonneet? Mikä on suhtautumisesi mieheyteen ja naiseuteen? Onko tällä kaikella tekemistä sinun seksuaalisen mielenkiinnon suuntautumisen kanssa? Vaikuttaako se jollakin muulla tavalla elämääsi?

Ellet itse halua, ei sinun tarvitse avautua täällä sen enempää. Nämä ovat kysymyksiä, joita halutessaan kuitenkin voi miettiä itsekseen, jos asia mietityttää.

Ei minusta tuollaisessa käytöksessä mitään outoa ole, ihan normaalia. Olisi varmasti yleisempikin ilmiö jos porukka vain päästäisi irti siitä sitkeästä ja täysin turhasta käsityksestä, että tyttölasten pitää istua sievästi ringissä pukemassa pitsimekkoja nukeille ja poikien vastaavasti juosta ulkona muovipyssyt käsissä leikkimässä sotaa, ja kaikki siitä poikkeava on jotenkin outoa ja väärin.

Lue hieman psykologiaa niin ymmärrät ettei tuossa ole mitään epänormaalia, tyttöjen ja poikien leikit ovat vain opittuja käyttäytymismalleja. Olet vaan keskiverto tyttöjä rohkeampi kun uskallat käyttäytyä ryhmäpaineen vastaisesti, mikä on vaan hyvä asia :)

Lue hieman psykologiaa niin ymmärrät ettei tuossa ole mitään epänormaalia, tyttöjen ja poikien leikit ovat vain opittuja käyttäytymismalleja. Olet vaan keskiverto tyttöjä rohkeampi kun uskallat käyttäytyä ryhmäpaineen vastaisesti, mikä on vaan hyvä asia :)

Ei muuten ole. Apinatkin, naaraspuoliset, valitsee leluista mieluiten nuken.

Viimeksi muokattu:
voihan se olla ihan sitäkin, kun on poikien kanssa kasvanut, että tyttöjen leikit on vähän lapsellisia ja naisten teennäisyys ja draamaherkkyys tuntuu pahalta. Loppujen lopuksi miehet ovat suoria ja ennustettavia, naiset juonittelevat ja temppuilevat milloin mitäkin. Sellainen tyttö, joka tulee miesten kanssa toimeen ja juttuun, on varmasti haluttua seuraa.

Yhteistyössä