Erikoisin nimi, minkä ootte kuullu lapselle annettavan?

  • Viestiketjun aloittaja visitor
  • Ensimmäinen viesti
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Erikoisen nimen omaava aikuinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Mitä persoonallisempi, sen parempi =) Tää on vaan minun mielipide, ei omallakaan ole kyllä yhtään erikoinen nimi.. Mutta jos nyt sen nimen antaisin niin olis =)
Mun on vaan pakko sanoa, että luuleeko vanhemmat, että persoonallisen nimen takia lapsesta kasvaa jotenkin erikoisempi!?

Kyllä se persoonallisuus itsessään tulee ihan jostain muualta kuin nimestä. Erikoisilla nimillä saadaan aikaan typeriä mielleyhtymiä, jotka vaikuttavat ennakkoluuloihin.

Mutta tämä vain minun mielipide.
En luule =) Mutta ei persoonallisen nimen tarvitse tarkottaa että annan lapselleni nimeksi Weroniquee Taikalamppu Dechanteese =) Vaan sellainen mikä sopii lapsen persoonaan ja ei ehkä ole ihan jokaisella, sitä mä tarkotin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Erikoisen nimen omaava aikuinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Mitä persoonallisempi, sen parempi =) Tää on vaan minun mielipide, ei omallakaan ole kyllä yhtään erikoinen nimi.. Mutta jos nyt sen nimen antaisin niin olis =)
Mun on vaan pakko sanoa, että luuleeko vanhemmat, että persoonallisen nimen takia lapsesta kasvaa jotenkin erikoisempi!?

Kyllä se persoonallisuus itsessään tulee ihan jostain muualta kuin nimestä. Erikoisilla nimillä saadaan aikaan typeriä mielleyhtymiä, jotka vaikuttavat ennakkoluuloihin.

Mutta tämä vain minun mielipide.
Mun mielipide taas on se, että on hyvä juttu jos samannimisiä ei ole monta. En haluaisi olla Neea B:n tai pikku-Jonin äiti. Erotuksena muista päiväkodin Neeoista ja Joneista.
Ja erikoisemmat, siis harvinaisemmat nimet jää kyllä paremmin ihmisten mieleen. Osa pahalla (joku Jylppy tai Jirco-Rico) ja osa hyvällä. Meillä on valittu lapsille nimet, jotka sopii juuri heille. Ja ne nimet ei nyt vaan sattuneet olemaan top kympin kärjessä. Mutta silti ne on ihan oikeat nimet, ja tytölläkin on varmaan enemmän kaimoja maailmalla kuin Ainolla Suomessa, vaikka nimi onkin Suomessa harvinainen. Pojan nimeen pätee sama asia.
 
...
Usein tuntuu siltä, että erikoisen nimen antamisella ei oikeastaan ajatella lasta, vaikka niin muka väitetään, vaan epäsuorasti halutaan korostaa omaa persoonaa ja kekseliäisyyttä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olaus
Ja ihan kutsumanimenä.
saanut varmaan nimensä Olaus Magnuksen mukaan..
Kuka se on????
Jonkun piispan tms. mukaan kuulemma...
Historioitsija ja pappi 1400-luvulta, tehnyt mm. carta marinan.
Vissiin sama tyyppi sitten. Siis jonkamukaan nimensä sai.
 

Yhteistyössä