Erikoisin nimi, minkä ootte kuullu lapselle annettavan?

  • Viestiketjun aloittaja visitor
  • Ensimmäinen viesti
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja eevi:
Alkuperäinen kirjoittaja siiperi:
Alkuperäinen kirjoittaja eevi:
Nuppu( ja siihen perään sukunimi)
Mun mielestä Nuppu on ihan ns. tavallinen nimi. Tiedän monta sen nimistä.
Minä en ole ennen kuullut ja sehän liityy kukkaan, ei ihmiseen :)
"Sehän liittyy kukkaan, ei ihmiseen"
Voi kuule... Kurkkaa kalenteriin, ota nimikirja käteen ja tutki nimien historiaa ja tarkoituksia. Melkein kaikki nimet liittyvät johonkin. Sitten voit päteä taas hetken. Suorastaan loistaa

 
Häirikkö
Esikoinen oli vuos sitten kesällä yleisurheilukisoissa.
Vanhemmat vieressä kannustivat sitten tietty omaa tyttöään; Hyvä Kaneli!

Piti vielä lehdestä lukea tulokset, että oliko se tytön oikea nimi. Ja olihan se... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lion:
Ihan allakasta löytyy, mutta on erikoinen 7v pojalla, Keimo. Sit tiedän Nasti, Metta ja Nitta on aikas erikoisia ja vielä tiedän heidät kaikki.
Nasti on saamea ja tarkoittaa tähti.
Meilläpäin Nasti on lyhennys Anastasiasta.
niin meilläkin Anastasian lyhennys. En lukenu kaikkia sivuja mutta mä tiedän yhden Tuutikin ja se on ihana nimi.
 
Hauskoja
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Melike :whistle: ;) =) :saint: eli meidän tytön nimi.
No, oikeesti erikoisimmasta päästä on Tim-Jami, tytön entinen tarhakamu.
Tim-Antin olen nähnyt myös, siis timantti

Mielestäni Tähti-Kuningatar vetää kyllä voiton. Näin sen muutama vuosi sitten kasteilmoituksissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hauskoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Melike :whistle: ;) =) :saint: eli meidän tytön nimi.
No, oikeesti erikoisimmasta päästä on Tim-Jami, tytön entinen tarhakamu.
Tim-Antin olen nähnyt myös, siis timantti

Mielestäni Tähti-Kuningatar vetää kyllä voiton. Näin sen muutama vuosi sitten kasteilmoituksissa.
Bella Tähti-Kuningatar? Mun entisen työkaverin tutulla oli sen niminen lapsi. Lapsi oli jo kastettu, mutta nimilautakunta ei hyväksynytkään Tähti-Kuningatarta, joten lapselle piti keksiä uusi nimi. En muista, mikä uudeksi nimeksi tuli.
Meidän lasten puistokaverina oli tyttö nimeltään Tähti. Nimi sopii hänelle tosi hyvin, on niin erityisen nätti ja persoonallisen näköinen lapsi.
 
TheUnforgiven
mä en oikeesti ymmärrä miks vanhemmat laittaa lapsilleen jotain tollasia nimiä mistä voi esim. vääntää jonkun pilanimen tms..tai sellasen mistä varmasti tullaan kuulemaan lällättelyjä sun muita..voi ajatella lastakin..ton takia mä laitoin laselleni suomalaisen normi nime joka on vielä kaunis
 
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
mä en oikeesti ymmärrä miks vanhemmat laittaa lapsilleen jotain tollasia nimiä mistä voi esim. vääntää jonkun pilanimen tms..tai sellasen mistä varmasti tullaan kuulemaan lällättelyjä sun muita..voi ajatella lastakin..ton takia mä laitoin laselleni suomalaisen normi nime joka on vielä kaunis
Jokaisesta nimestä voidaan vääntää lällättelyjä, ja aina löytyy joku, jonka mielestä se suomalainen kaunis normaali nimi on ruma :/ . Kaikkia ei voi miellyttää.
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
mä en oikeesti ymmärrä miks vanhemmat laittaa lapsilleen jotain tollasia nimiä mistä voi esim. vääntää jonkun pilanimen tms..tai sellasen mistä varmasti tullaan kuulemaan lällättelyjä sun muita..voi ajatella lastakin..ton takia mä laitoin laselleni suomalaisen normi nime joka on vielä kaunis
Jokaisesta nimestä voidaan vääntää lällättelyjä, ja aina löytyy joku, jonka mielestä se suomalainen kaunis normaali nimi on ruma :/ . Kaikkia ei voi miellyttää.
joo ymmärrän mutta lähinnä nyt tarkotin noita jyry salamaa ja yrjä allasta ja aamu aurinkoa..no joo..makunsa kullakin
 
Ruusunen
Vilpas :)

Juu juu, tiedän että se on enemmänkin sukunimi, mutta etunimenäkin sitä käytetään. Se on tosin pojalla toisena nimenä, kun ajateltiin, että etunimenä siitä tulisi harvinaisuutensa vuoksi joka paikassa Vilkas.. vaikka sekin kyllä poikaa kuvaisi. Ja toi ei ole meillä mitenkään väkisin väännetty, vaan kulkee suvussa.

Mulla itselläni kun on suhteellisen harvinainen nimi, niin musta on kaikki nämä vuodet ollut ihan raivostuttavaa se, miten olen joka paikassa joutunut nimeni korjaamaan moneen kertaan. Ihan lapsena oli kivaa olla "harvinainen", mutta mitä isommaksi olen kasvanut niin sitä enemmän sen ärsyttää. Sen vuoksi en kutsumanimeksi lapsilleni erikoisuuksia laita.
 
Erikoisen nimen omaava aikuinen
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Mitä persoonallisempi, sen parempi =) Tää on vaan minun mielipide, ei omallakaan ole kyllä yhtään erikoinen nimi.. Mutta jos nyt sen nimen antaisin niin olis =)
Mun on vaan pakko sanoa, että luuleeko vanhemmat, että persoonallisen nimen takia lapsesta kasvaa jotenkin erikoisempi!?

Kyllä se persoonallisuus itsessään tulee ihan jostain muualta kuin nimestä. Erikoisilla nimillä saadaan aikaan typeriä mielleyhtymiä, jotka vaikuttavat ennakkoluuloihin.

Mutta tämä vain minun mielipide.
 

Yhteistyössä