Erikoisesti synnyttäneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotisynnyttäjä

Vieras
Onko täällä ketään, joka olisi halukas vaihtamaan ajatuksia yms. ja jolle on tapahtunut ei suunnitellusti jotain yllättävää synnytyksessä, syntynyt kotiin, autoon tms. :saint:

Aiot synnyttää nikistä päätellen kotona? Mulla oli toiveissa "luomusynnytys", mutta oli kaikkea muuta. Tällä hetkellä näkisin, että jos raskaus on sujunut normaalisti, sulla on paikat kypsyneet ja supistelee "omasta takaa" niin miksipä ei kotonakin hyvässä opastuksessa ja lähellä sairaalaa, jos hätä tulee.

vähän asian vierestä; olin kovasti kiinnostunut vesisynnytyksestä (sairaalassa) ja/tai ainakin kivunlievitysmuotona. luin aiheesta paljonkin ja tohotin miehellekkin kaiken lukemani. synnytyksessä sitten allas laitettiin valmiiksi (vesi saattoi olla pari astetta kuumempaa kuin kirjoissa käskettiin) ja minä menin sinne lillumaan. ensimmäiset minuutit tuntui aivan ihanalle ja sitten tuli paha olo. laatta lensi jo siellä altaassa (mies ehti onneksi ojentaa roskapussin) ja laatta jatkoi lentämistään samalla kun pytyllä jo lensi toisestakin päästä. tuntui että lämpöhalvaus tulee :laugh: nyt siis jo naurattaa. siinä allashuoneessa oli jotenkin tosi heikko ilmanvaihto tai jotain. hiki lensi vaikka alasti oli, hyvä kun suostuin pukemaan sen kaavun päälle siksi aikaa kun käveltiin takas saliin käytävän toiselle puolelle.

(ilmeisesti se altaassa pulahtaminen pisti sen synnytyksen kunnolla käyntiin kun paikat oli hetkessä auenneet sentti tolkulla)

toisella kierroksella ei tullut mieleenkään mennä altaaseen..

Yhteistyössä