eri säännöt perheen lapsilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskis

Vieras
Meillä on perheessä yhteensä 5 lasta,kummallakin 2 ed.liitoista ja yksi yhteinen, joista vm. mainittu on koko perheen silmäterä. Ongelmana on koko ajan miehen haluttomuus asettaa kahdelle vanhemmalle lapselleen rajoja,he ovat myös kokolailla avuttomia ja valvottavia vaikka ovat jo 12 ja 11v.Mies ei koskaan edes korota ääntään vaikka he tekisivät mitä,eikä ota vakavasti esim. koulusta tulleita valituksia poikien käytöksestä.Sensijaan hän puuttuu tiukasti minun vanhempien lapsieni olemisiin,tekemisiin ja jopa syömisiin.Asiasta on usein keskusteltu eikä tule muutosta,alan olla jo todella väsynyt tilanteeseen ja usein suutun niin kun mies ei ota vakavasti ja huudan hänelle.En tiedä jaksanko enää tätä perhekokoonpanoa.Toisaalta tekisi mieli erota ja jättää mies 2 vanhemman kanssa keskenään,hänhän olikin yh ollut jo vuosia ennenkuin tapasimme,tuntuu että sitä aikaa hän ja poikansakin kaipaavat.Ero kuitenkin mietityttää koska nuorin,niin rakas ihana tyttö,on ns. erityislapsi joka vaatii hoitoa ja kuntoutusta vielä monen monta vuotta.Toiseksi nuorinkin on ADHD-lapsi,pelottaa kuinka pärjään yksin.Mitä kummaa tekisin,onko kukaan ollut samassa tilanteessa? :(

Mulla oli ihan sama tilanne v.2000, ja siedin sitä 11kk ja lähdin kävelemään, mulla oli 3 lasta ja exmiehellä 4 lasta, yhteisiä ei ollut, onneksi, hänen lapset saivat tehdä mitä halusivat mutta mun lapset eivät edes saaneet näkyä, mun lapsetkin silloin kyselivät multa, mitä pahaa ne on tehny tällä exälle ja miksi muut lapset saa tehdä mitä haluaa, siinä ei mun mielestä ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä, nyt on mies, joka ei pistä omaa muksua mun lasten edelle, ja yhteinen muksu on myös samanarvoinen. ;)

Meillä on sama ongelma.Miehen lapsi asuu toistaiseksi äidillään mutta on paljon myös meillä.Ongelma on se että häntä ei koske samat säännöt kuin mun lapsiani mikä aiheuttaa riitatilanteita.Se voi olla myös niin että se on syy eroon jatkossa.Katsellaan nyt.

On se kumma noilla miehillä kun niiden lapsia pitäisi pitää kuin kukkaa kämmenellä.Toivottavasti en joudu itse tuohon tilanteeseen.Hiukan helpottaa se,että ei ole kuin miehen lapsi ja sitten meisän yhteiset.

Onko lapset jo sen ikäisiä että niille voisi sanoa,että täällä kaikille lapsille on samat säännöt ja piste.Minä olen jo ainakin sanonut,että tämä on myös minun kotini,jossa on minun sääntöjäni ja kyseessä yhdeksän vuotias lapsi.Aika hyvin mennyt perille tähän asti.

Yhteistyössä