Erehtyikö Apteekin raskaustesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aek
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aek

Vieras
Mulla on nyt kp 36/28, menkat siis myöhässä viikon. Tein apteekin raskaustestin kp 32/28, mutta se näytti negatiivista. Asennoiduin siihen, että menkat olis sit jossain vaiheessa tulossa, mutta eipä niitä nyt vain ole kuulunut, eikä ole ollut missään vaiheessa mitään normaaleja menkkaoireita. Ei tosin ole ollut mitään kummempia raskausoireitakaan, paitsi nyt tänään on alkanut ilmaantua pientä pahoinvointia, tai sellaista ihme kuvottavaa oloa, joka alkoi autossa matkapahoinvointina eikä ole mennyt ohi, vaikken enää autossa istukaan.

Onko teillä millaisia kokemuksia tuosta apteekin raskaustestistä? Saattoiko se erehtyä, vaikka siinä kuitenkin vakuuteltiin sen olevan erittäin tarkka ja osoittavan luotettavan tuloksen vaikka ensimmäisenä kuukautisten myöhästymispäivänä. Onko mahdollista, että tein vain testin liian aikaisin, eikä mitään näkynytkään?

Mulla on aina näyttänyt oikein, olen testannut sinä päivänä kun menkkojen on pitänyt alkaa. Takana siis kolme plussaa ja lukuisia negoja. Viimeisin plussa oli sillä testillä todella haalea aamupissasta vaikka toisella testillä vahva plussa samana päivänä virtsasta joka ollut rakossa vain tunnin.

Mie luulen chef että Apteekin oma testi näyttänyt sen mitä pitänythin - HCG:tä virtsassa.(mikäli viiva tullut näkyviin 5min. testi ajan sisään)
..mutta, ei vain ole sillä yhdellä kiertoa pikkinen pysynyt matkassa..näin miulla elokuussa(kemiallinen)

Tänään tuli haalea plussa(dpo12) ja pelko peppusessa, että sama uusiutuu..

Viimeksi muokattu:
Mie luulen chef että Apteekin oma testi näyttänyt sen mitä pitänythin - HCG:tä virtsassa.
..mutta, ei vain ole sillä yhdellä kiertoa pikkinen pysynyt matkassa..näin miulla elokuussa(kemiallinen)

Tänään tuli haalea plussa(dpo12) ja pelko peppusessa, että sama uusiutuu..

No missä se pikkuinen sitten on? Seuraava vuoto tuli noin 4 vuoden kuluttua ja ymmärtääkseni jos menee kesken, vaikkakin sitten kemiallisena, niin pitäisi olla vuotoa.

Anteeksi chef, en tiedä tilannettasi, mikä silloin ollut..ja en käy väittelemään:)

..saanko kysyä, miksi vuoto tuli vasta 4v:n kuluttua..oliko siulla kierukka?..

Raskaustesti reagoi hcg-hormoniin virtsassa TAI myöskin Ovis huipun aikaan LH-hormoniin!(näin miulla)..
((muoks))
Sain testifirmalta muutamalle kiertoa testejä, jotta voin kokeilla useamman kierron verran..ja JOKA kerta R-testi reagoi myös kohonneeseen LH-hormoniin - siihen ovis plussaan!!

Testiiviiva ei ollut aivan koko matkalta punertava..n. hieman yli puolen välin.
Testit olivat liuska(10mIU/ml) ja puikkotestejä(25mIU/ml)

Muut viivat testissä ovat yleensä viivanpaikoja tai testijan jälkeen tulleita.

Viimeksi muokattu:
Anteeksi chef, en tiedä tilannettasi, mikä silloin ollut..ja en käy väittelemään:)

..saanko kysyä, miksi vuoto tuli vasta 4v:n kuluttua..oliko siulla kierukka?..

Siis ei mitään anteeksipyyntöjä tarvitse esittää, en mä sitä sillä :D Vaan siis sillä että kyllä ne testitkin on välillä viallisia :)

Kyllä, tuolloin oli käytössä kierukka, mutta mulla ei tule välttämättä kuukautisia oli mulla kierukka tai ei. Kertaalleen oli kuukautiset 9 kuukauden ajan pois ilman raskautta, tai mitään ehkäisyä. Niitä ei vaan jostain syystä näkynyt.

Onko kenelläkään käynyt niin, että testi on näyttänyt negatiivista, mutta kuitenkin ollut raskaana? Jäin nyt miettimään, että sanotaanhan siinä ohjeessakin, että jos testi on negatiivinen, mutta kuukautisesi eivät kuitenkaan ala (olikohan se viikon sisään?), tee uusi testi. Joten näköjään siinä jonkinlainen virhemarginaali kuitenkin on...

aek kyllähän testi voi näyttää "negaa" jos virtsassa EI ole TAI ei ole VIELÄ TARPEEKSI raskaushormoonia!!

Miulla esim. se herkempi(10)testi ei näytänyt aamuvirtsasta, kuin harmaata viivaa..mutta 20mIU/ml herkkyyttä olevalla, sain jo selkeän punertavan haamuisen päiväpisusta 2h:n pidättelyn jälkeen!
(silloin oli kierron toiseksi viimeinen pvä.)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä