v
Vähän tuli apea mieli, vaikka yritin esittään reipasta. Itse olin lahjoja jakanut muille.
Toivottavasti nyt pukki muistaa.
Toivottavasti nyt pukki muistaa.
No totta puhut. Mutta kyllä se silti kirpaisee, kun huomaa, ettei kukaan ole halunnut/muistanut antaa lahjaa mulle. Tunteakseen sitä antamisen iloa. Kuitenkin esitin reipasta, koska eihän lahjoja saa vaatia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minusta joululahjat ovat vastikkeettomia. Itse valitset, annatko niitä. Mutta mitään ei pidä odottaa vastalahjaksi. Antamisen iloa minä joulumuistamisella haen itselleni.
Joo, alennusmyynneissä voi sitten yrittää hakea lohtua.Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:Mie en saa varmaan mitään, ellei ex osta lasten kanssa jotain. Mitäpä tuosta, lasten juhla kai se on..
Ehkäpä pitää itse ostaa jotain
Tämä on totta. PIeni muistaminen ei ole rahasta kiinni, jos on edes jonkinlainen toimeentulo.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Minä ostan kaikille jotain jotka tulevat meille viettämään joulua, vain siksi ettei kenellekään tulisi sellainen olo ettei itse saanut ainoatakaan lahjaa. Minusta on surullista että se kulutushysterian kääntöpuoli on sitten se että ihmiset ei osta enää mitään toisilleen. Kysehän on muistamisesta ja halusta antaa jotain, ei siitä kuinka kallis lahja on vara ostaa. :/
No mut eikös se ole lastenkin mielestä hiukan outoa, jos äiti ei saa yhtään pakettia?Alkuperäinen kirjoittaja s:No mä en edes odota ikinä mitään. Ei aikuiselle mitään osteta! Lasten juhla sen on paremminkin lahjojen puolesta.
Olen kyllä aina saanut ainakin suklaata, mutta en tosiaan ota itseeni jos ei mitääntule. Sovitaan mm äitin kanssa, ettei mitään osteta.
Me aikuisia lahjota, vaan jokainen ostaa itse itselleen yhden lahjan. Minä olen jo vilkuillut yhtä suklaarasiaa sillä silmällä, että taidan ennen joulua napata sen itselleni ja kääriä joulupaperiin joulupukin konttiin.Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:Mie en saa varmaan mitään, ellei ex osta lasten kanssa jotain. Mitäpä tuosta, lasten juhla kai se on..
Ehkäpä pitää itse ostaa jotain
Juuri tämän takia meillä jokainen aikuinen hommaa itse itselleen yhden lahjan.Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:No mut eikös se ole lastenkin mielestä hiukan outoa, jos äiti ei saa yhtään pakettia?Alkuperäinen kirjoittaja s:No mä en edes odota ikinä mitään. Ei aikuiselle mitään osteta! Lasten juhla sen on paremminkin lahjojen puolesta.
Olen kyllä aina saanut ainakin suklaata, mutta en tosiaan ota itseeni jos ei mitääntule. Sovitaan mm äitin kanssa, ettei mitään osteta.
Vai onks tarkoitus viestittää. että äiti on ollut niin tuhma, että jäi ilman lahjoja.
Tässä on muuten varmaan joku psykologinen tekijä taustalla (itsekin olen tuon huomannut). Ehkä auttavasita ihmistä pidetään kilttinä ja vähän yksinkertaisena. ehkä toisen auttavaisuus saa aikaan jonkinlaisen vastareaktion. JOtkut ihmisethän lähes raivostuvat, jos joku on liian kiltti. Eivät siis kestä kiltteyttä.Alkuperäinen kirjoittaja retu:Kyllä ap:tä käy sääliksi. Ajattelemattomi ihmisiä ympärillä. Itsellänikin on sellainen vika, että autan ja muistan aina muita, mutta minua ei kukaan auta. Olen huomannut, että henkilöstä ei pidetä sen enempää vaikka hän olisi hyvin avulias ja seisoisi pyydettäessä vaikka päällään.
Mulla ihan sama juttu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tästä joulusta lähtien en lahjo, kuin muutamaa harvaa henkilöä. Kyllä se vähän vuosien myötä alkaa harmittamaan, kun ei edes tekstiviestiä saa syntymäpäivänään, vaikka itse hankkii lahjat ja onnittelee niin syntymäpäivänä kuin joulunakin. Eikö tuollainen välinpitämätön suhtautuminen minuun ole myös merkki siitä, ettei lahjan saajat arvosta elettäni?