erään tytön mielestä me ollaan hirviöitä, kun sai kuukauden kotiarestia ( siis ei saa mennä kuin kouluun ja harkkoihin) ja netin k

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Sitähän ei voida vahtia mitä koulssa tekee mutta kotona ei pääse nettiin omalla koneellaan kuin tunnin ajan , chätit , facebookit ym on lukittu, ei pääse niihin lainkaan. Muuten toki konettaan vo käyttää koulutehtävien tekemiseen
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Minusta tuo on liian ankara rangaistus. Viikkokin olisi varmasti ollut ihan tarpeeksi.

Eräs tuttu oli juuri tuollainen diktaattori ja miten kävi? Lapsi teki itsemurhan. :(
tiedätkö, me soitimme erääseen perhekotiin aj kysyimme että onko sopiva rangaistus kyseisestä teosta. Vastasivat että kyllä. RAjat määräävät aikuiset. alaikäisen tekemisistä määrää VANHEMMAT
 
Minä vain
Hienoa että pidätte rajoista kiinni ja rangaistuskin kuullostaa ihan kohtuulliselta. Tietenkin tyttö pitää teitä hirviöinä, mutta myöhemmin on iloinen rakastavista vanhemmistaan :) Muistakaa kertoa että rakastatte häntä :)
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Minkä ikänen lapsi kyseessä? Ja mitä teki?
15v ja valehteli ja myöhästyi sovitusta kotiintuloajasta 2 tuntia. Eikä syynäollut mitään bussin myöhästymistä ym. muten vaanjäi kaverin kanssa kaupungille hengailemaan
 
pösilö
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Minusta tuo on liian ankara rangaistus. Viikkokin olisi varmasti ollut ihan tarpeeksi.

Eräs tuttu oli juuri tuollainen diktaattori ja miten kävi? Lapsi teki itsemurhan. :(
tiedätkö, me soitimme erääseen perhekotiin aj kysyimme että onko sopiva rangaistus kyseisestä teosta. Vastasivat että kyllä. RAjat määräävät aikuiset. alaikäisen tekemisistä määrää VANHEMMAT
Oikeesti :D,eikö ne kuollu nauruun XD???
 
Karuski
anna mennä vaan! Itse olin just 2 lastenkodissa hommissa ja siirryin tällä viikolla sosiaalityöntekijäksi..Sinä olet vanhempi..ei lapsesi anna kodissaan määräyksia vaan sinä!
 
pösilö
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Minkä ikänen lapsi kyseessä? Ja mitä teki?
15v ja valehteli ja myöhästyi sovitusta kotiintuloajasta 2 tuntia.
tahallaanko vai esimerkiksi ettei kerinnyt bussiin tms??No on aika kova rangaistus silti, pelkkä aresti olis kyllä piisannu. En kyllä ihmettele YHTÄÄN jos tenava vihaa teitä!!!Järjenkäyttökin on sallittua!!
 
mie
Minusta ei ollenkaan liian ankara rangaistus. Meillä kans teini-ikäisiä kotona ja todellakin: lapsen vanhemmat tekevät ne rajat!
Olemme olleet perheneuvolaan yhteydessä ja sieltä saimme apua omien teinien kanssa toimimiseen.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja pösilö:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Minusta tuo on liian ankara rangaistus. Viikkokin olisi varmasti ollut ihan tarpeeksi.

Eräs tuttu oli juuri tuollainen diktaattori ja miten kävi? Lapsi teki itsemurhan. :(
tiedätkö, me soitimme erääseen perhekotiin aj kysyimme että onko sopiva rangaistus kyseisestä teosta. Vastasivat että kyllä. RAjat määräävät aikuiset. alaikäisen tekemisistä määrää VANHEMMAT
Oikeesti :D,eikö ne kuollu nauruun XD???
eivät. kuuntelivat . itsekin sanoivat että siellä onmyös kotiintuloajat, niin että arkisin viimeistään puoli 8 ilalla kotiin ja viikonlopunakin JO klo21. Niistä ei lipsuta.
pitkään juteltiin ja sanoivat ettänykyään tuntuu vanhemmuus olevan hukassa.Myös se nuori tarvitsee rajoja
 
No jälkikasvu ja ikätoverinsa ovat aina sitä mieltä että rangaistus on aiheeton/liian ankara/ hirmuvallan täytäntöönpanema.

Kuuluu asiaan.

Ja vanhemmat päättää, lapset mukautuu heidän tahtoonsa. Ugh. (tosin nuristen ja muristen, äksyillen ja kiukutellen)
 
vieras
No niin. Taas se alkaa. Rollis teki aloituksen ja kansa kiihtyy. Jos tämän olisi tehnyt joku muu, tähän ei näin kärkkäästi olisi reagoitu. Kukaan ei vaatisi tarkkaa selvitystä, kukaan ei kyseenalaistaisi ap:n rangaistusta, eikä kukaan teilaisi näin jyrkästi ja suoraan rangaistuskäytäntöä.

Ihailen edelleen Rollon sietokykyä ja jämäkkyyttää äitinä. Paljon pitää niellä paskaa. Te omahyväiset paskakasat taas kerran lapatte sitä ovista ja ikkunoista. Kyllä te olette hyviä, päteviä ja osaavia.

Epäreiluus ja toisen ikuinen näykkiminen. Teille ne on keinot pönkittää omaa paremmuuttanne. Hävetkää.
 
vii
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Minusta tuo on liian ankara rangaistus. Viikkokin olisi varmasti ollut ihan tarpeeksi.

Eräs tuttu oli juuri tuollainen diktaattori ja miten kävi? Lapsi teki itsemurhan. :(
tiedätkö, me soitimme erääseen perhekotiin aj kysyimme että onko sopiva rangaistus kyseisestä teosta. Vastasivat että kyllä. RAjat määräävät aikuiset. alaikäisen tekemisistä määrää VANHEMMAT
Mä olin 17v. kun menin kihloihin reilusti vanhemman miehen kanssa. Vanhemmilla ei ollut siihen mitään sanomista.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No jälkikasvu ja ikätoverinsa ovat aina sitä mieltä että rangaistus on aiheeton/liian ankara/ hirmuvallan täytäntöönpanema.

Kuuluu asiaan.

Ja vanhemmat päättää, lapset mukautuu heidän tahtoonsa. Ugh. (tosin nuristen ja muristen, äksyillen ja kiukutellen)
ja jos tää toimii, hyvin niin voidaan tarvittaessa purkaa jo aiemmin. siis ettei edesyritä meidän muiden koneille mennä ja käy vaan niissä koulun vaatimissa jutuissa.
toki nyt maanataina saa käydä kirjastossa,kun on koulua varten varannut kirjan, mutta kotiin on tuletva heti.

jakavereitaan näkee siellä judossa, kuten myös koulussa
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vii:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Minusta tuo on liian ankara rangaistus. Viikkokin olisi varmasti ollut ihan tarpeeksi.

Eräs tuttu oli juuri tuollainen diktaattori ja miten kävi? Lapsi teki itsemurhan. :(
tiedätkö, me soitimme erääseen perhekotiin aj kysyimme että onko sopiva rangaistus kyseisestä teosta. Vastasivat että kyllä. RAjat määräävät aikuiset. alaikäisen tekemisistä määrää VANHEMMAT
Mä olin 17v. kun menin kihloihin reilusti vanhemman miehen kanssa. Vanhemmilla ei ollut siihen mitään sanomista.
varmasti on. NIIN KAUAN ku olet alaikäinen vanhemmat ovat vastuussa teoistasi, vaikka asuisit tosiella paikkakunnalla. Siksi esim alaikäisele ei vuokrata sitäa suntoa
 
Mä olen asunut lastenkodissa ja me saatiin rangaistukseksi viikko vierihoitoa jos lipsuttiin kotiintuloajasta.

Vaikka itsekin pidän ns. kovaa kuria niin kyllä se kuukausi aika pitkältä ajalta kuulostaa.
 

Yhteistyössä