Epi-no Delphine Plus - välilihan venytystreeni - kokemuksianne pikaisesti!

Täältä pikaiset kokemukset ja suositukset Epi-No -laitteesta!

Treenailin laitteella 37-40 viikoilla lähes päivittäin, ekan kerran kun kokeilin sain läpimitaksi 5 cm ja pääsin treeneissä lopulta 8,5 senttiin. Vaikka en päässyt 10 senttiin, niin ehdottomasti edistystä siis tapahtui. Synnytin ensimmäisen lapseni 15.12., ponnistusvaihe kesti 27 minuuttia, ponnistaminen oli tehokasta ja tuntui tutulta Epi-Nolla treenailun takia ja mikä parasta, ei tarvittu ainuttakaan tikkiä :) Toipuminen synnytyksestä on siis ollut todella nopeata, heti on pystynyt istumaan ja kävelemään. Vauvalla oli kokoa 52 cm, 3760 g ja pipo 38 cm eli ei ihan pieni. Suosittelen siis lämpimästi Epi-Noa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: rockstone
miss piggy En mä ainakaan koskaan tiennyt harjoituksen aikana, kuinka suuri pallo oli. Pumppasin aina vaan niin isoksi, kun paikat kesti ja mittasin sitten, kun otin pallon pois. Ei se koskaan pienempi ollut kuin aikaisemmalla harjoituskerralla. Joko sama tai vähän isompi.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Laitetaas tähän nyt parin päivän treenitulokset. Mitat laitan ympärysmittoina (cm), koska jotenkin mukavampi mitata ja merkata niin :)

Aloitettu siis 35+5..

1. päivä / treeni1: 16cm, treeni2: 18cm
2. päivä / treeni1: 19cm, treeni2: 20cm
3. päivä / treeni1: 19,5cm, treeni2: 21,5cm
4. päivä / treeni1: 20cm, treeni2: 20cm.

Nyt on tuntunut jämähtäneen tuohon kahdenkympin tienoille, mutta toivotaan että vielä tuosta suurenee. Tuon enempään ei vaan tällä erää pysty kun tuntuu että alkaa kinnaamaan ihan liikaa :D

36+1
 
Mä tuun nyt myös jakamaan kokemuksiani kun viime viikolla aloitin treenailun tuolla vempaimella :)
Viikkoja on nyt 36+6 eli vähän etuajassa aloitin...

Alkuun mulla oli ongelmia saada palloa pysymään sisällä, ja edelleen on - täytyy pidellä sitä paikallaan ensin niin kauan että saa sinne sen verran ilmaa ettei heti tule pihalle. Muutenki pallon paikalleen saaminen tekee aina ekalla kerralla kipeää, jännitän varmaan jotenkin vastaan lihaksillani...

Treenikertoja on nyt takana viisi, ekalla kerralla pääsin hyvin tuskaisesti 15cm ympärykseen ja olin jo luovuttamassa koko hommaa, mutta seuraavana päivänä kokeilin pari kertaa ja sujui sitten jo paremmin. Eilen pääsin ennätykseen, ympärysmitta 23cm.

Sitten kysymys joka minua huolettaa: millaisia lukemia teillä on painemittarissa? Mulla on aina pallon ollessa sisällä (pumpattuna) painemittarin lukema päälle 20, ja ponnistaessani sitä ulos mittari pompsahtaa melkein huippuunsa, 28 on aika normi lukema silloin. Luin jotain ulkomaisia sivustoja ja laitteen käyttöhän on kielletty jenkeissä parin tapauksen vuoksi, kun pallo on hajonnut sisään ja aiheuttanut embrolian. Voikohan pallo räjähtää jos painelukemat ovat liian suuret?! Tuntuu etten uskalla yrittääkään pumpata palloa enää isommaksi ja sitten en pysty ainakaan rentoutumaan kun jännitän että ei kai se puhkea. Joo, olen varmaan vähän hölmö :)
 
miss_piggy
Mulla myös ongelmia pitää pallo sisällä, sama onko sen päällä liukastetta vai kuiva pallo. Joudunkin aina työntämään kädellä vähän vastaan.
Mutta nyt olen jämähtänyt lukemaan 21,5cm. Ei kertakaikkiaan pysty pumpata enempää. Sama kuinka syvälle pallon työntää, niin kun saan tuohon lukemaan, se pullahtaa ulos ilman että ponnistan tai teen asialle yhtään mitään.

Mulla on painemittari jossain lukemien 22-24 välillä yleensä pyörinyt. Ei sen pallon pitäis kyllä puhjeta vielä noista lukemista, sitten kun ympärys on se 31cm, niin ei sais pumpata enää enempää ilmaa.

Mutta joo, alkaa vähän turhauttamaan, kun tuntuu että pystyisin parempiinkin lukemiin, mutta pallo ei suostu pysymään sisällä vaan roikkuu sitten ihan tuossa huulilla. 2xpvä olen nyt treenaillut.. Aion kuitenkin jatkaa vaikkei tuon enempään pystyisikään.

Kuinka syvälle laitatte pallon? Kun ohjeissa lukee, että 2/3, mutta kyllä mun täytyy laittaa vähän syvemmälle että edes jotenkin pysyy sisällä..Ja just kun saa pumpattua siihen 21cm:iin, niin se alkaa valumaan ulos vaikka kuinka pönnää vastaan.

36+4
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tervehdys kaikille. Googlella hain tietoa epi-no laitteesta ja eksyinkin sitten tänne :) Pari tuntia meni näitä kokemuksia lukiessa ja olen jo varma että laite on hankittava ja armoton treeni päälle heti kun viikot sallivat! Nyt pitäisi laite jostain löytää, onko kellään kaupan? :) Onnea kaikille viestiketjussa viestitelleille vauveleista ja kanssaodottaville tsemppejä! <3
 
Miss piggy, mulla ainakin on niin että kun laitan sen sisälle niin että ohjeen mukaan jää vähän ulos sitä kapeampaa päätä ja alan pumpata ilmaa, niin joko se alkaa valua hitaasti ja pullahtaa ulos (ei mitenkään helposti jos ilmaa on jo esim ton 20cm verran vaan kirpaisee kyllä) tai sitten jos pidän vastaan niin se valuu sisäänpäin. Mitä isommaksi sen pumppaan niin sitä syvemmälle mun on pakko sen antaa mennä, käytännössä kokonaan sisälle, muuten kävisi just noin kuin sullekin. Mutta mä oon ajatellut että kai sekin on vähän yksilöllistä eikä varmaan voida sanoa että kaikilla aina sen pitäisi olla just 2/3 sisällä, ei mullakaan pysy niin kun pallo on isompi..

Tänään en oo jaksanut treenailla. Jotenkin se on niin raskasta aloittaa kun ei mitenkään mukavalta kuitenkaan tunnu ja ekalla kerralla se sisälle saaminen on aina aika kivuliasta..
Mitä muuten ootte käyttäneet liukasteena? Onkohan joku ihan vesipohjainen perusvoidekin, esim aqualan L ok?
 
miss_piggy
Mulla on ollu liukasteena ihan normi liukkari, mutta ei varmaan sais käyttää kun ei oo vesipohjainen..
Minäkään en tänään oo jaksanut / kerennyt treenailla, jospa taas huomenna mikäli paikat kestää kun on se synnytystapa-arvio heti aamusta...

Eilen sain pallon lukemiin 23,5cm, mutta silloinkaan sitä ei ollut paljon sisällä, eli taisi venyttää pääasiassa vain tuota suuaukkoa.

Ja tosiaan, mulla se ei vaan pysy vaikka kuinka syvälle koittaa työntää :D Hankala kyllä tietää, että mikä se oikea tyyli sitten on, että kuuluuko sen venyttääkin just tuolleen että se on vain ihan vähän sisällä, vai sitten ihan kunnolla... Kun kaiketihan tarkoitus on tuota välilihaa ja emätin aukon joustavuutta lisätä.. Ja jos näin ajattelee, niin silloinhan riittää jos on ihan vähänkin sisällä.
 
Kiva lukea teidän kokemuksia. Ihanaa Miss_Piggy, että olet jo täällä asti! (Oltiin jossain samassa ketjussa mukana. Mulla ois enää 20 viikkoa niin pääsen treenailemaan :LOL: - siis jos kaikki menee hyvin, mut nyt on hyvä fiilis.

MammaLa & Poika 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Tuli muuten mieleen, että uskaltaako treenailla jos kohdunsuu on jo auki? Mulla oli tänään synnytystapa-arvio, ja kohdunsuu auki 2cm ja kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm.. Mietin siis että jääkö treenailut tähän vai uskallanko jatkaa :D

Ja nythän aloin sitten vuotamaan vertakin tuon synnytystapa-arvion aikaisen sisätutkimuksen takia.. grr! :kieh:

37+0.
 
^ Sullahan on kohta jo jännät paikat siellä :)
En mä usko että haittaa olisi treenailusta, eihän seksiäkään kielletä loppuvaiheessa vaikka paikat on auki.. itselläni oli kans sisätutkimuksessa "kahdelle sormelle auki" kohdunsuu ja aion silti treenailla. Hauskaa muuten seurata sun treenejä kun niin samoilla viikoilla mennään!

Mä oon ollut laiska treenaamaan mutta nyt ryhdistäydyn, tänään otin useamman päivän tauon jälkeen vempeleen esiin. Alkuun tuntui toivottomalta että takapakkiahan tässä on menty kun heti kiristi ja teki kipeää! Sitten pienen alkuvenytyksen jälkeen pääsinkin yllätykseksi ennätyslukemiin reilusti, ihan järkytyin kun pallon ympärysmitta olikin 24, 5cm eli reilut 7, 5 halkaisijaltaan! Jee!
Huomasin että mulle helpoin asento saada pallo sisään on kyljellään, sitten kun on ilmaa sen verran että pysyy hyvin paikallaan nousen polvilleni seisomaan/konttausasentoon ja siinä saan pallon parhaiten ponnistettua ulos, kyljellään jos liikaa pumppaa palloon ilmaa alkaa tuntua enemmän painetta peräsuolessa.

Kyllähän tuo 7, 5 cm halkaisija sen verran kirpaisee ulostullessa että motivoi nyt jatkamaan treeniä, ei siitä reilusta 10sentistä muuten voi repeämättä selvitä kun nyt jo tuli sellanen tunne että ihan just repeää jostakin..
 
Hei!
Mulla ois epi-no delphine plus joutilaana. Se on ostettu huhtikuussa 2011 ja käytetty kahdessa odotuksessa. Toisen lapsen kohdalla käytin kyllä enää vain muutaman kerran. Mulla ei tullu kummassakaan synnytyksessä mitään repeämiä, tiiä sitte oliko laitteen ansiota vai mitä... Voisin myydä hintaan 35 €, sisältäen postituksen.
Jos kiinnostaa, niin meilaa lottatop@gmail.com.
 
miss_piggy
Avianna, ehkä jatkan kanssa sitten kun tää vuoto loppuu. Synnärille soitin ja kyselin, niin saattaa kuulemma vuotaa verta useammankin päivän kun kohdunsuuta on tahallaan ärsytetty.
 
No toivottavasti pääset myös jatkamaan vielä treeniä, ellei vauva päätäkin sitten syntyä jo!

Itse edistyin tänään taas hurjalla harppauksella. Selvästi auttoi tuo kun keksin nousta polvilleni, paineen tunne oli kyljellään maatessa paljon pahempi.
Tänään viimeisellä ponnauksella sain ulos jo 26, 5 cm ympärysmitallisen pallon, eli reilu 8cm halkaisijaltaan! Tämän jälkeen tuli pikkuisen vaaleanpunertavaa vuotoa, en tiedä oliko jostain venynyt "liikaa", mutta ei kyllä tehnyt edes niin kipeää kuin edellisen ponnistuksen kaksi senttiä ympärykseltään pienempi pallo.

En tiedä kiinnostaako ketään näitä lukea mutta kirjoittelen kuitenkin, itse nimittäin koin aiempien laitteen käyttäjien kommentit hyödyllisiksi ja kannustaviksi kun aloitin. En olisi muuten uskonut tänne 8senttiin pääseväni kun ekalla kerralla se noin 5sentin halkaisija tuotti tuskaa! Nyt jokainen lisäsentti ja -milli on plussaa kun tuo 8cm mulla oli oikeastaan tavoitteena :)
 
miss_piggy
Lähetin tuolle epi-no firmalle postia että uskaltaako käyttää jos paikat on jo vähän auki mutta eivät oo vielä vastanneet... No, täytynee välillä vaan hieroa välilihaa ihan tuolla ceridal-öljyllä eikä käyttää epiä vielä tänäänkään, kun vuotoa tulee edelleen hieman. Ite en usko koskaan pääseväni siihen 10cm tulokseen, mutta ei se ole tavoitekaan. Venymistähän tapahtuu joka tapauksessa vaikka mitta olisi pienempikin, ja kuitenkin meinaan epiduraalin tai jonkun muun tujun puudutteen ottaa, joten oletan että en kuole kipuun :D
 
Hyvä jos jotakin kiinnostaa :)

Tänään tuli vähän takapakkia treeneissä. Ponnistin ensin kaksi vai kolme kertaa noin 23cm ympärysmitallisen pallon ulos mahdollisimman rauhassa, yritin pitkittää sitä "venytysvaihetta" kun se on melkein ulkona. Positiivista oli se, että tuon kokoinen pallo tulee jo suht helposti ulos, jos lähtötasoon vertaan!
Sitten ponnistin kerran 25cm ympärysmitallisen pallon, mutta sen jälkeen tihkutti myös vähän verta, kuten viime kerrallakin, joten en uskaltanut enää jatkaa.

Ootko miss piggy saanut vielä vastausta treenaamiseen vaikka kohdunsuu on jo vähän auki? Mullahan oli myös alkanut vähän aukeamaan ja mietin voisiko tuo veren tihkuminen johtua siitä, kun ei minkään tunne repeävänkään..
 
miss_piggy
Avianna, joo, tuli sellanen ympäripyöreä vastaus vaan, että ota asian tiimoilta yhteyttä omaan lääkäriisi tai kätilöösi... Hienoa. Luulis heillä olevan tollanen tieto kerran markkinoivat kyseistä laitetta :mad:
Eilen kanssa tein taas parit varovaiset treenit, ja se koko oli nyt kyllä siinä 22-23cm. Ehkä se polvillaan/kontallaan olo on muuten helpompi asento mitä puoli-istuva, mutta se letku siitä pallosta pumppuun on vaan niin lyhyt, että sitten ei meinaa kontallaan oikein onnistua kun toisella kädellä pitäis pönkätä palloa vastaan ja toisella pumppailla :D
Ite tein myös niin, että kun oli about 23cm, niin ponnistan palloa aina pikkuisen enemmän kohti emättimen suuta, ja tein nyt lähinnä niitä ponnistusharjoituksia. Jotenki pelottaa vieläkin pumppailla ilmaa ja venytellä mahdottomuuksia, kun ei tiedä että miten kohdunkaula/kohdunsuu sitten reagoi.

37+4
 
^ Mä teen niin että oon polviseisonnassa ja pidä toisella kädellä tukea sängynpäädystä ja sillä voi pumpata lisää ilmaa, silloin riittää se letku :)

Outoa ettei sulle vastattu mitään järkevää maahantuojalta,
kun eihän täällä neuvoloissa tommoista laitetta ollenkaan tunneta! Tuskin sieltä vastausta saisi.

Mulla on nyt vähän ongelmana treenatessa tuo verenvuoto. Ei sitä verta paljon tule, vähän tihkuaa ilmeisesti, mutta se tulee selvästi "syvältä" eli jostain kohdunsuun lähellä koska verta on aina eniten pallon yläosassa. En tiedä uskaltaako sitä kunnolla treenailla enää? Tänään ponnistin varovasti kahdesti, 23 ja 25 cm pallot, olisin pystynyt isompaan mutta en sitten tosiaan
uskaltanut enää jatkaa.
Jos tätä ketjua lukee joku jolla on ollut samaa ongelmaa niin oletteko treenanneet vaikka on vähän vuodellut? Harmittaa jos menee hukkaan tuo laite nyt, aika kalliskin kuitenkin oli.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Avianna, jos verta tulee, niin en ehkä paljon pumppailis, koita tehdä vaan vaikka niitä kevyitä ponnistusharjoituksia, tai venyttää ihan vain tuota välilihan aluetta niin, että pallo on ihan huulilla... Ettei vaan tule mitään tulehdusta. Itekään en oo nyt esim. eilen taas treenaillut. Alkanu tuntumaan muutenkin vähän ikävältä, ja en tiedä johtuuko sitten siitä kun kohdunkaulakin on lyhentynyt.
Uskon, että tollasesta pienestäkin venytyksestä on kuitenkin hyötyä ainakin välilihaa ajatellen.
Ite vaan toivon, että synnytys ei ainakaan käynnistyis tuon pallon takia :D Mutta eihän tuo laite tarpeeton ole, kun tosiaan on sillä saanu ainakin tuntumaa siihen ponnistamiseen, ja sitähän voi käyttää synnytyksen jälkeenkin lantionpohjalihasten treenailuun.
 
Nyt ei ole tosiaan treeneissä edistystä tapahtunut, en ole uskaltanut "täysillä" ponnistella tuon pienen vuotelun vuoksi ja oonkin lähinnä tuota venytystä tehnyt, eiköhän siitäkin jotain hyötyä ole. 25cm ympärysmitallinen pallo mulla on siinä maksimissaan yleensä ollut, ja onhan se huomattavasti kuitenkin lähtötasoa parempi!
Alapää alkaa olla muutenkin niin hellän ja aristavan tuntuinen ettei tekisi mieli mitään ylimääräistä sinne tunkea :)
Viikkojahan mulla on nyt 38+6, eli aika paljon pidempään monet tässä ketjussa ovat pystyneet kunnolla treenailemaan! Tämän kokemuksen perusteella olen tyytyväinen että aloitin jo vähän etuajassa, nyt kun ei päivittäin mitenkään pysty harjoitteita tekemään.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Mullakin alkoi treenit silloin vähän etuajassa, ja ihan hyvä vaan kun jos nyt ei enää pysty oikein treenailla. Nyt on ollu taas useampi päivä taukoa, jos sitä huomenna taas... Täälläkin on pieniä suppareita alkanut tulemaan niin senkään takia ei oo oikein uskaltanut, mutta ajattelin kyllä just jatkaa joka tapauksessa niitä kevyitä missä väliliha ja nuo suuaukon kudokset ainakin saa vähän treeniä :D Pääsis edes itse vielä muutaman sentin tuosta 23cm:n tän hetkisestä tilanteesta, niin olisin ihan tyytyväinen.
Sama homma täällä tuon "ylimääräisen" tunkemisen kanssa, alkaa seksikin tuntumaan jo aika epämukavalta, niin eipä ihme jos tollanen ylisuuri silikoni-pallo saa aikaan samoja tuntemuksia :LOL:

Täälläkin nyt 38+3
 
miss_piggy
Päivitystä taas muutaman päivän tauon jälkeen... Viikkoja nyt kasassa 39+1, koska supistuksia ei ole ollut, jatkoin tänään treenejä :) Yllättävää kyllä, pääsin heti puolimakuu-asennossa tulokseen jossa halkaisija 7,5cm ja ympärys siis 24cm.
Tästä jatketaan vielä ainakin muutamana päivänä, ellei tule mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Tuohon "huippulukemaan" tuskin tulen pääsemään, mutta tosiaan ei ole edes tavoitteena.
 
Kiva Piggy kun käyt päivittelemässä! Minä ainakin mielelläni seuraan. Ostin myös laitteen, mutta olen TODELLA laiskasti jaksanut sitä käyttää... khöm. Kolme kertaa ja nyt jo menossa rv 39. Ensimmäisellä kerralla vähän testaten miten se toimii ja kahdella seuraavalla pääsin 7,5cm. Pitänee jatkaa harjoituksia. :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä