Epi-no Delphine Plus - välilihan venytystreeni - kokemuksianne pikaisesti!

Hei,

laitan minäkin nyt kokemukseni laitteesta näin synnytyksen jälkeen, kun tästä ketjusta oli itselleni kovasti hyötyä raskaana ollessa.

Aloitin harjoittelun vasta rv 37+4, koska en saanut aikaiseksi tilata laitetta aiemmin... Aluksi pääsin tuskaisesti noin viiteen senttiin. Palloa oli tosi vaikea saada pysymään sisällä ja pidin koko ajan kädellä vastaan. Tämä vaikeutti harjoittelua, koska siinä asennossa oli vaikea rentoutua. Vähän yli parin viikon treenailulla pääsin parhaimmillani vähän yli 8 cm:n halkaisijaan. Tämä tuntui jo todella ikävältä, tuntui että kaikkia luita alapäässä pungetaan erilleen ja paikat halkee. Isompana pallo oli kuitenkin helpompi pitää sisällä ja pääsin harjoittelemaan ponnistamista. Koin itselleni parhaaksi asennon, jossa seisoin lattialla ja nojasin sängyn päälle nostamaani jumppapalloon. Ponnistamisen harjoitteleminen antoi varmuutta siihen, että lapsenkin sieltä varmasti saa ulos.

Viimeisinä neljänä päivänä ennen syntymää en enää harjoitellut, kun tuntui, että alapäässä on ihan tarpeeksi kaikenlaisia ikäviä tuntemuksia ilmankin silikonipalloa jalkovälissä.

Harjoittelu siis sinänsä oli vaikeampaa ja epämukavampaa kuin olin ajatellut. Hiukan turhauttavaa oli sekin, etten tuntunut pääsevän tuosta 8 cm:stä ollenkaan eteenpäin.

Synnytyksessä ponnistusvaihe meni todella mallikkaasti. Itse synnytys oli kestänyt siihen mennessä jo 27 tuntia, avauduin todella hitaasti vaikka viimeiset 12 tuntia menoa vauhditettiin melkoisella määrällä oksitosiinia.

Ponnistin toiveideni mukaan jakkaralla. Lapsi (syntyi siis lopulta rv 41+0) tuli ulos noin kymmenellä ponnistuksella viidessätoista minuutissa. Ei episotomiaa, ei repeämiä välilihaan. Viisi tikkiä vaatinutta nirhaumaa virtsaputken suulle ja sisempiin häpyhuuliin.

Suosittelen laitetta lämpimästi kaikille!
 
Kiitos vilma99 kun kävit kertomassa kokemuksistasi! Todella rohkaisevaa tietää, että synnytys voi mennä noin hyvin, vaikka treenien alussa ei olisi päässytkään heti sinne 6-7 senttiin mistä monet tuntuvat aloittavan. :) Antoi ainakin mulle taas lisää kannustetta ja itseluottamusta harjoitteluun.

Mäkin olen tosiaan joutunut pitämään palloa kädellä paikoillaan, ettei se änkeäisi saman tien itsekseen ulos. Tekee kyllä rentoutumisesta vaikeaa... Tosin asennon valintakin vaikuttaa, mulle puoli-istuva tuntuu tällä hetkellä helpoimmalta kun siitä ylettää pitämään pallon päästä kiinni (kylkiasento olisi varmaan toinen, mutta sen koin muuten hankalaksi). Tänään treenaillessa pääsin 6 cm:iin - ei ole vielä kauhean paljon, mutta onpahan kuitenkin askel eteenpäin!
 
Pakko tulla tänne avautumaan, kun harmittaa niin... Tänään tuli viikko treenaamista täyteen, ja pääsin vähän alle kuuteen senttiin. Taas. Tajusin, etten ole viikossa edistynyt yhtään. Niin masentavaa! :'( Jotenkin tuota palloa on niin vaikea kasvattaa, kun siitä ei tiedä minkä kokoinen se on ennen kuin sen on ottanut ulos - ja näköjään sitten kun "luottaa oman kehonsa tuntemuksiin" niin kuin ohjeessa sanotaan, lopputulos on se ettei edistystä tapahdu ollenkaan.

Anteeksi kitinä ja valitus, tällä hetkellä on vaan niin epäonnistunut olo. :( Pakko tosissaan alkaa treenata kahdesti päivässä, ei tästä tule muuten yhtään mitään...
 
sintti -79, älä luovuta! Just tolta tuntui minustakin, edistyminen tuntui olevan kovin hidasta, jos ei olematonta. Itseäni auttoi eri asentojen kokeilu. Puoli-istuvassa asennossa en tuntunut pääsevän eteenpäin, mutta sitten kun kokeilin muita asentoja, esim, kontillaan oloa ja tuota seisomista, jotain alkoi tapahtua. Ja muista, että jo kahdeksaankin senttiin pääseminen auttoi ainakin minua ponnistamisvaiheessa (tai niin uskon, tottakai kaikella muullakin oli varmasti osuutta asiaan, ja meidän tulokas oli myös aika pieni, pipo kuitenkin normaali 34 cm). Ehkä sen kymmenen sentin pitäminen tavoitteena kannattaa unohtaa, niin ei ala liikaa stressata.

Onnea, voimia ja kärsivällisyyttä harjoitteluun, ja tietysti itse synnytykseen, kun sen aika tulee!
 
Minulla taustalla aika reipas repeämä+ episiotomia esikoisesta ja sitten vielä tulehtunut eppari haava synnytyksen jälkeen, joten kaikki keinot jotka voivat auttaa edes henkiselää tasolla ovat tervetulleita! Teidän kokemuksien perusteella sitten kiinnostuin tästä pimppajumppapallosta :)
Laite ostettu ja pari viikkoa vielä ajattelin odotella ennenkuin aloitan reenit (nyt siis 32+5). Jatkakaa vaan kokemusten jakamista, niitä on todella kannustavaa lukea!
 
Kiitos vilma kannustavasta viestistäsi! Olin viimeksi aika alamaissa, ja tsemppauksesta oli kyllä apua että jaksoin jatkaa yrittämistä. Treenaaminen jatkuu siis sitkeästi, vaikka en edelleenkään ole edistynyt lainkaan. Tänään pallo liukui taas itsekseen ulos kesken harjoituksen, vaikka pidin kädellä vastaan - olin päässyt kuuteen senttiin. Illalla aion yrittää uudestaan. Täytyy myös kokeilla erilaisia asentoja, nyt se on liitoskipujen takia ollut mahdotonta, kun en pysty kovin monessa asennossa olemaan ilman että tekee kipeää.

Täydellisestä jumittamisesta huolimatta uskon, ettei treenaaminen ole ihan hukkaan heitettyä - tehokkaampaa se ainakin on, kuin pelkkä välilihan hieronta. Ja jos mulla nyt onkin jotenkin erityisen huonosti joustavat kudokset, niin sitä suuremmalla syyllä kaikki etukäteen venyttely on varmasti kotiin päin. :)

Mukava myös kuulla, että joku näitä horinoita lukee ja saa niistä jotain irtikin... Mun tapaus varmaan kuulostaa aika epätoivoiselta rämpimiseltä, mutta jos joku kohtaa samanlaisia vastoinkäymisiä, niin ehkä tästä saa jotain lohdutusta sen suhteen, ettei ole ainoa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Vajaa viikko päivittäistä harjoittelua takana ja edistystä on tapahtunut 5,5cm --> 7,5 cm. Koen ehdottomasti haastavimmaksi sen kiristävän tunteen emättimen suulla kun pallon levein kohta tulee ulos. Kokeilen öljyä helpottamaan ensi kerralla. Tänään oli yllättävän helppoa pallon ulostulo, ja motivaatio kasvaa sitä myötä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Täällä hankittu tänään jo valmiiksi epi-no :p nyt menossa siis rv 26. et vielä pitäis pari kk malttaa, ennen kuin aloitan harjoittelut! :) Kovasti olen lukenut hyviä kokemuksia tästä ja itsellänikin se tuo jo valmiiksi hyvää itseluottamusta synnytystä kohtaa, joka hieman pelottaa!! Ja mielestäni, jos fiilis synnyttämään mennessä on jo luottavainen, niin se on jo iso osa synnytyksen edistymistä! Koska siis on todistettu, että pelko ja jännitys pitkittävät synnytystä entistä enemmän!
Joten innolla lueskelen kommenttejanne, ketkä Epiä nyt käyttävät ja tulen mielelläni, sitten kun omat harjoitukseni ovat päässeet käyntiin, kertomaan kuulumisia edistymisestä ja mikä tärkeintä, kuulumiset sitten synnytyksen jälkeen!! :)

BF & poitsu 25+4
 
pirpanen jostain luin, ettei öljyä kannata käyttää liukasteena, vaan jotakin vesipohjaista liukastetta! Minulla tuli käytetyn epin mukana ainakin purkki tuota liukastetta, että en tiedä onko se ollut jo ostovaiheessa pakkauksessa mukana....!?! :)
 
Kertoilin tuossa aiemmin kokemuksiani Epi-No -treeneistä ja ajattelin laittaa vielä kommenttia nyt, kun synnytys on takanapäin.

Mulla siis harjoittelu ei oikein tuottanut tulosta, jumitin yli viikon verran samoissa lukemissa ja lopulta mulle paukasi päälle jälleen yksi emätintulehdus, joka esti harjoittelun jatkamisen. Loppujen lopuksi jäin siis siihen kuuteen senttiin, jossa olin kun viimeksi tänne kirjoitin.

Synnytyksessä mulle tuli kolme 1. asteen repeämää, kaikki ulkopuolelle (kaksi häpyhuuliin ja yksi välilihaan). Pojan pipo oli 36,8 cm ja painoa maltilliset 3350 g. On tietysti mahdotonta sanoa, oliko tuolla treenaamisella minkään sortin vaikutusta siihen, miten paljon/vähän repesin, mutta ainakin vältyin pelkäämältäni täysrepeämiseltä... Ja ponnistusvaiheessa helpotti kyllä jonkin verran, kun venytystuntemus oli ennestään tuttu - pelkäsin ponnistamista ihan hirveästi, mutta ainakin tiesin, että jonkin verran voi venyä ja tehdä kipeääkin ja silti olla paikat ihan ehjinä.

Vaikka treenit eivät mulla menneetkään ihan toivotulla tavalla, en silti kadu laitteen hankkimista. Aion käyttää sitä apuna lantionpohjalihasten treenaamisessa näin synnytyksen jälkeen ja kenties jos tulen uudestaan raskaaksi, myös paremmalla (?) menestyksellä seuraavaan synnytykseen valmistautumisessa.

P.S. Niin kuin edellinen kommentoija sanoi, Epi-No:n käyttöohjeessa on kielletty öljypohjaisten liukasteiden käyttö... Mieluummin siis vesipohjaista liukkaria kehiin! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Ajattelin tulla tänne kertomaan oman kokemukseni epino delphine plussan käytöstä ja synnytyksestäni, koska itse pohdiskelin ennen synnytystä pitkään sitä, hankkiako laite vai eii erityisesti suht korkean hinnan takia. Pienen pohdinnan jälkeen päätin hankkia laitteen, koska ajattelin, että synnytyksestä toipuminen nopeammin ilman välilihan leikkausta/suuria repeämiä oli minulle tärkeämpää kuin reilu satasen rahasumma. Lisäksi halusin varmuutta synnytystä varten, koska minulla ei ollut siitä aikaisempaa kokemusta. Lisäksi luin kliinisistä tutkimuksista epinon englanninkielisiltä sivuilta ja varmistuin siitä, että laitteesta on ollut hyötyä synnytyksissä.

Oma synnytykseni on siis jo takana ja siitä on nyt melkein vuosi. Hankin epinon raskausviikolla 34 ja kokeilin palloa muistaakseni kerran viikolla 36, mutta kun viikkoja oli kasassa 37, aloitin varsinaisen treenauksen. Aluksi pääsin 5-6 cm asti, ja harjoittelu tuntui ehkä hiukan epämukavaltakin. Tein harjoituksen joka päivä ohjeen mukaan. Viikolla 38 muistaakseni minulla oli usean päivän tauko ja minusta tuntui, etten ikinä pääsisi 10 cm asti! Viikosta 39 eteenpäin tein välillä kaksi lyhyempää harjoitusta päivän aikana, koska se tuntui minusta paremmalta. Välillä harjoittelin niin, että tein pitemmän harjoituksen ja pidin palloa sisällä 10-15 min niin, että lisäsin muutaman pumppauksen, jos se tuntui hyvältä. Tein myös sitä, että pumppasin ilmaa samansuuruisilla painalluksilla. Laskin painallusten määrän, jolloin minun oli helpompi arvioida mikä pallon koko sisälläni oli. Vihdoin pääsin 9,5 cm asti. Tähän pääsin 39+5 ja siitä seuraavat päivät ennen synnytystä venytin pallon päivittäin vähintään samansuuruiseksi. Kaksi päivää ennen synnytystä en enää tehnyt harjoitusta, koska supistukset olivat alkaneet.

Vauva syntyi 40+3. Supistukset alkoivat keskiviikko iltana ja voimistuivat torstain aikana niin, että menimme sairaalan to-pe välisenä yönä. Meidät lähetettiin takaisin kotiin ja tulimme sairaalaan uudelleen pe puolen päivän aikaan. Sain epiduraalin pe n klo 15 ja se tuntui taivaalliselta :D. Puudutus hidasti kyllä supistuksia ja supistukset "loppuivat" melkein kokonaan. Oksitosiinia alettiin antaa klo 18 alkaen, ja supistukset vahvistuivat. Samalla epiduraalin vaikutus alkoi vähentymään ja pyysin uutta puudutusta noin 21.40. Tällöin olin 6cm auki. Sain uuden puudutuksen kovissa tuskissa ja kello oli silloin 21.50. Puudutuksen vaikutuksta odottaessa (sen vartin aikana) avauduin 3-4 cm vauhdilla ja tunsin sen kyllä hyvin. Puudutus alkaa vaikuttamaan noin vartissa, ja kun vaikutus alkoi tuntumaan, kipein avautuminen oli jo ohi ja ponnitusvaihe edessä :D Tunsin myös hyvin, kun vauva laskeutui alemmas ja tuli halu ponnistaa. Tämä ei enää sattunut (vaan se aikaisempi avautuminen). Kätilö kysyi ihmeissään, että nytkö ponnistuttaa. Kysyin ihmeissäni, että eikai se nyt vielä synny! Kätilö laittoi nopeasti kaikki valmiiksi ja pyysi oottamaan hetken ja sitten hänen seuraava lause olikin jo, että ponnista vaan! Olin jostain lukenut, että kun kätilö pyytää ekaa kertaa ponnistamaan, kannattaa odottaa seuraavaa, jotta paikat aukee kunnolla. Kätilö kyllä huomas, etten ponnistanut ja huudahti: " eikuin oikein kunnolla!" heh. Ponnistin kolme kertaa ja vauva kuin "liukui" lopuksi ulos. Vauva syntyi klo 22.15 ja ponnistusvaihe kesti 7 minuuttia (ja kyseessä on esikoislapseni)!

Synnytyksessä minulle eii tullut yhtään repeämää eikä yhtään tikkiä. Kerroin kätilölle epinosta ja hän sanoi minulle, että laite on varmasti auttanut synnytyksessä. Kerroin synnärillä seuraavana päivänä laitteesta myös toiselle kätilölle ja hän oli hyvin kiinnostunut laitteesta ja kirjoitti laitteen nimen ylös. Kun neuvolassa kerroin vanhemmalle naislääkärille laitteesta, hän suhtautui asiaan hyvin nuivasti ja hymähti minulle, että ei sillä ole vaikutusta, ihmiset ovat niin yksilöllisiä, toisten kudos joustavampaa kuin toisten. (Sekin on varmasti totta!)

Mielestäni laitteesta oli minulle hyötyä. Sain varmuutta synnytystä varten epinon ponnistusharjoituksista. Ponnistusvaihe oli todella lyhyt, koska kudos jousti hyvin. Minulle ei tullut tikkejä lainkaan. Jo synnytyksen jälkeisellä viikolla olin hyvässä kunnossa, eikä alapää ollut juuri ollenkaan kipeä. Toivuin synnytyksestä nopeasti. Synnytyksen jälkeisiä harjoituksia en ole kuitenkaan tehnyt epinolla, vaikka olen tehnyt joitakin alapäälihasharjoituksia synnytyksen jälkeen (lähinnä synnäriltä saatujen ohjeiden mukaisesti). Alapää on tuntunut synnytyksen jälkeen hyvältä. Pientä virtsankarkailua (jos kovasti nauroi tai yski) minulla oli synnytyksen jälkeen noin parin kolmen viikon ajan. Vahvistavien lihasharjoitusten olen kokenut olevan tarpeellisia :)

Lisäksi uskon, että raskauden ajan ravinnolla on myös merkitystä siinä, miten hyvin kudokset venyvät jne. Yritin raskauden ajan syödä mahdollisimman paljon kasviksia, siemeniä, pähkinöitä, kalaa, lihaa, täysjyväviljatuotteita, saksanpähkinöitä ym, ja vähensin sokereita ja herkkuja. Raskauden kaksi viimeistä kuukautta meni "läskiksi" ja söin mitä sattui. Minulle tuli silloin ajatus, että nyt olen raskaana, saan nauttia mistä ruoasta vaan :D Lisäksi söin raskauden aikana raskausvitamiinitabletteja ja epa-kalanmaksaöljyä ja loppuvaiheessa lisäksi rautatabletteja väsymyksen vuoksi. Kalanmaksaöljyllä on varmasti myös vaikutusta kudosten joustavuuteen jne! Vannonkin nykyään omega3- öljyjen nimeen, niistä saa voimaa myös raskauden jälkeiseen aikaan ja vauvan hoitoon ja kauniin ihon (tutustukaa myös omega3-aiheeseen tarkemmin) :)

Uskon että epinon käyttö ja ravinto yhdessä vaikuttavat tosi paljon kudoksiin ja sen avulla hienoon synnytyskokemukseen!! Kokemukseni epinosta on positiivinen ja sen vuoksi kokemukseni synnytyksestä on jäänyt elämäni ihanimmaksi kokemukseksi :)
 
Minä aloitan nyt sitten vihdoinkin epi-treenit ensiviikolla :p Tiistaina on vielä lääkäri, niin odotan ensin sen, että tietää kaiken olevan kunnossa ja sitten tod. näk. aloitan harjoittelut :) en varmaan päivittäin jaksa päiväkirjaa pitää, mutta vähintään kerran viikossa yritän tulla kertomaan (toivonmukaan) edistymisestäni!! :)

BF & poitsu 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Kiva jos jotain kiinnostaa mun tulevat päiväkirjat :D
Pitihän mun eilen koklaa laitetta, vaik sanoin et vasta huomisen jälkeen.. :whistle: Eli lähtö tilanne on nyt sit reilu 6cm :p huomenna en kerkee treenailee, ku koko päivä ohjelmaa, mut keskiviikkona alkaa sit!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Noniin, treenit aloitettu :p (virallisesti)

Ensin lääkärin tarkastuksesta; kohdunsuun tilanne aiemmin ollut koko ajan 3cm ja kiinteä, niin tiistaina oli 2cm, pehmeä ja sormelle auki, joten nyt oli oikein hyvä aika aloittaa jo epi-treenit :)

Eilen aloitin ja pääsin vajaa 7cm = millin alle 22cm. Venytys tuntui kiristävältä, mutta pallon ulosponnistus oli ihan helppoa, ei tuntunut missään.

Tänään tein aamutreenit ja pääsin 1. kerralla samaan, vajaa 7cm ja 2. kerralla pääsin jo huikeat 7,5cm= 24cm!! Huomasinkin sen kun aloin ponnistaa, että pallo ei liikahda mitenkään..yritin ensin kyljelläni, mutta käännyin sitten nelinkontin ja sain pallon liikkeelle. Nyt vasta 1. kertaa tunsin tämän, josta aiemmin puhuttu, kuinka pystyin itse säätelemään pallon ulos tuloa. Vaikeinta oli tietenkin pitää palloa paikallaan, aina ponnistusten välillä. Ajattelin, että kuinkahan iso se pallo oikein on kun ei aluksi tullut niin helposti ja pelkäsin, ettei ulos tulo vaan sattuisi. Mutta sitten kun sain pallon hyvin liikkeelle, niin ponnistin sen n. 5 ponnistuksella ulos ja helposti tuli, ei sattunut lainkaan! :)

Illalla varmaan treenailen vielä, ettei vaan aika lopu kesken.... joten jatkan taas päivityksiä loppu viikosta :)

MUOKS. Iltatreenit= 1. kerralla pääsin 23cm eli n.7,25cm ja toisella kerralla jo 24,6cm= 7,75cm :p jeejee! Toisella kerralla huomas taas, et ponnistuis tuntui vähän enemmän ja siinä vaiheessa, kun pallo oli jo lähtenyt liikkeelle yritin pysäytellä sitä aina kun tuntui taas kiristävältä, että venyttäis hyvin koko matkalta. Sitten se sieltä taas vaa plumpsahti ulos :) kiva, kun edistystä tapahtuu koko ajan!! :)

BF & poitsu 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Treenit jatkuu...

Perjantaina jäi treenit välistä, kun koko päivä oli sellasta haipakkaa, että :/
Mutta muuten olen päättänyt, että kerran päivässä treenit riittää hyvin, kun edistystä tulee joka päivä! Jos loppua kohden tuntuu, että tarvitsee kahdet treenit per päivä, niin katsotaan sitten uudestaan.

Lauantai: 1. Treenit= 23cm (7,25cm) sama lukeman kun torstaina ensi treenit. Ensin ajattelin, että näinköhn sitä edetään tänään mihinkään, mutta lähdettiin toiselle treeni kierrokselle innokkain mielin...
2. Treenit= Pallo tuntuikin kiristävämmältä, kuin aiemmin, joten oletin, että edes vähän enemmän olin saanut pumpattua kun 1. kerralla. Kun aloin ponnistaa, huomasin, että ei olekkaan enään niin helppoa ja että oikeasti saa tehdä kunnolla leuka rinnassa töitä ja ponnistaa kunnolla. Tuloksena oli sitten 25,7cm eli reilu 8cm!!! Pallon ulostulo ei niinkään sattunut, mutta tuntui, että kyllä varmasti venytti paikkoja..vessassa käydessä pyyhkiessä tuli hieman verta, mutta siis todella vähän. Ja ei tullut siteeseen asti, pelkästään pyyhittäessä, joten en ollut huolissani.

Sunnuntai: 1. Treenit= Tuntui, että pallo jää varmaan taas pieneksi ja pumppailin siihen asti, kunnes tuli raja vastaan. Pallon koko kuitenkin oikein yllätti: 25,4cm (pikkasen yli 8cm)! :)
2. Treenit= Kuvittelin, ettei edistystä ensimmäiseen treeniin tulisi, mutta väärässä olin; 26,6cm eli vähän vajaa 8,5cm :p jipii! Vertakaan ei tullut tänään ollenkaan kummallakaan kertaa! :)

Treenien edistyminen on kyllä yllättänyt minut täysin!!! Odottelen kyllä koko ajan, milloin jään junnamaan johonkin lukuun, mutta saas nähdä...mukavahan se on, jos ensi viikon aikana pääsis 9cm tienoille, ni se alkais olee jo oikein hyvä tulos! Tähtään kyllä ehdottomasti siihen 9,5 senttiin ja siihen olis enää reilu sentti halkasijan mukaan vaan matkaa :p

Jatkan taas ensiviikolla päivittämistä :)

BF & poitsu 36+6 (huomenna poksuu täysiaikaisuus :) jeejee!)
 
Oho, tässähän hujahti viikko ilman päivityksiä...noh, ei täällä kai oikein kukaa näitä lueskelekkaan, joten ei hätiä mitiä :LOL:

No mutta, jatketaan siis...

Maanantai jäi välistä, mutta olen ajatellutkin, ettei tässä mikään hätä ole, vaikka jokunen päivä jäisikin välistä. Olen kuitenkin yrittänyt, ettei yli yhtä päivää pidempää taukoa tulisi, jotten vaan mene taka pakkiin harjoituksissa!

Tiistai: 1. harjoitus= 25,8cm (~8,2cm), 2. harjoitus= 26,6cm (~vajaa 8,5cm) Editystä sunnuntaista ei tullut ensimmäistä kertaa treenien aikana, mutta se oli odotettavissa jossakin vaiheessa treenejä. Päättäväisesti kuitenkin seuraavaan päivään! :)

Keskiviikko: 1. harjoitus= 26,3cm (~8,3cm), 2. harjoitus= 27cm (8,5cm)

Torstai: 1. harjoitus= 26,3cm (~8,3cm), 2. harjoitus= 27cm (8,5cm). Mitään edistystä ei taaskaan, mutta ei se mitään!

Perjantai: 1. harjoitus= 26,2cm (~8,3cm) uskon puute meinasi jo tulla, kun lähdettiin menemään jo takasin päin edellispäivän tuloksista..... mutta; 2. harjoitus= 27,4cm (~8,7cm)!! Jipii, taas edettiin! :)

Lauantai jäi välistä...

Sunnuntai/tänään: 1. harjoitus= 27,1cm (~8,5cm) ja 2. harjoitus= 27,9cm (millin vajaa 9cm) jipii!! Erittäin tyytyväinen olen kylä jo tähän 9 senttiin, mutta tähtään kyllä siihen 9,5cm! Ja aikaakin on, koska huomenna poksuaa vasta 38+0!! :) (tai mitäs sitä koskaan tietää :D) Mutta nyt jo varmemmin mielin lähtisin synnyttämään!! Innolla odotan kyllä ensiviikon treenejä, pääsenkö tavoitteeseeni!! :)

Ainii, en ole käyttäny aiemmin harjoituksissa mitään liukastetta, koska aluksi tuntui, että se vaikeutti pallon sisällä pysymistä (se johtuikin vain siitä, kun oli niin vähän pallossa vielä ilmaa/senttejä), mutta nyt olen alkanut todellakin käyttää sitä vesipohjaista liukkaria, mikä laitteen mukana tuli, koska minulla on alkanut tulemaan vähän verta ponnistuksen jälkeen... Se hämää todella paljon, koska ponnistus ei satu ollenkaan, ei siis tipan tippaa, ja silti sitä verta jostakin aina tulee... Joten liukkari auttaa ainakin vähän asiassa, mutta silti sitä on tullut...En tiedä kuuluuko asiaan, kun noin isoissa senteissä jo ollaan... Mutta seuraillaan..onneksi vuoto loppuu pian ja ei se edes valu. Siteeseenkään ei tule yhtään tippaa treenin jälkeen...
Eli jos joku toinen Epin käyttäjä lukee tätä, niin kerrohan ihmeessä, onko ollut samanlaista vuotoa treenin jälkeen!?

Mutta siis ensi viikolla taas palaan asiaan :) mukavaa alkavaa viikkoa! (jos joku nyt lukee tätä :D)


BF & poitsu 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Minä luen! Jos se veren tulo johtuu siitä, että oot vähän auki? tai ehkä limakalvo on kuitenkin sen verta heikkoo, että siihen tulee pientä nirhaumaa.. Kyllähän tuolla kuitenkin on aika paljon meneillää tällähetkellä :D Mut jatka vaan ja tsemppiä treeneihin! Aikas hemmetin hyvä toi 9senttiä, kun eikös täällä aijemmin oo päästy korkeintaan siihen 9 ja paljon myöhemmin?
 
No kiva kun luet :p ;) ei tarvii ihan tyhjälle kirjoitella!! :) Miekin vähä miettinyt noita heikompia limakalvoja, ku vuoto kuitee tosi vähäistä ja loppuu melkee heti treenin jälkeen!!

Joo, kyl aiemmin on ollut tuo 9cm aika maksimeja mitä täällä on saavutettu (jotkuu myös yli), et oon kyl joo oikein tyytyväinen jo tähänkin!! :) Mut kun näin helposti menee, ni pitää jatkaa! Kattoo, jos vaikka sitä kerkeis sinne 10cm:kin.... ;)

Harkkasupistellut on aika paljon nyt eilen ja etenkin nyt tänää...toivottavasti enteilis jo jostaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Babyfever Kyllä minä luen kun itsekin reenaan ja samankuisia ollaan ;) Mä aloitin siis reenit jo viis viikkoa ennen laskettua, koska mulla oli epäilys että kaveri tulee ennen aikojaan. Olen reenannut kerran päivässä ja välillä on jäänyt päivä väliin. En ole millään päässyt tuosta 8,5 sentistä eteenpäin vaan siihen jäin kun pallo tulee vaan väkisin itsekseen ulos. En tiedä mitä teen väärin..? Nyt en ole saanut pariin päivään enää harjoiteltua kun mulle iski se hermopinne selkään ja oon ihan toimintakyvytön :(

Hienosti mennyt sun harjoitukset ja tsemppiä niihin!
 
No kiva rockstone kun myös lueskelet :) tuntuu vaa, et yksinään täällä löpisis, kun ei muista mitään kuule :D mut sen takia kirjottelenkin silti, et aattelin jos joskus joku tietoa tästä haluaa etsiä, ni sitten täällä sitä on :)

Oon muuten miettinyt kovasti tuota pallukan sisäänlaitto kokoa...eli siis kuinka paljon sitä sitten tungetaan pimpulaan :D kun siis ohjeethan näyttää, että noin puolet, mutta minulla se kyllä lumpsahtaa heti ulos, tein mitä tahansa ja pidin kuinka paljon vastaan tahansa. Kai sekin on vähän ihmisen anatomiasta kiinni.... Mutta siis joku silloin aikasemmin kirjoitti, että jos pallo on liikaa sisällä tulee kakkahätä -fiilis, ja et se johtu vain siitä, et pallo oli liikaa sisällä. Mutta mulla tosiaan silloin kun pallo on isoimmillaan ja just ennen ku alan ponnistaa sitä ulos, ni se koko sisinen osa, eli koko pallo, on mun sisällä, koska vaikka jättäsin vähän siitä ensin ulos, ni sit se loppukin liukuu itsestään sinne sisään kun pumppaan siihen lisää ilmaa. Mut ei mulla tule mitään kakkahätä -tunnetta ja pallo pysyy hyvin sisällä ja sit sitä o helppo lähtee sieltä ponnistaa pihalle! Eli kokeilehan rockstone vaikka kerran pari, et laitat sen myös vähän syvemmälle...ja jos/kun pysyy paremmin sisällä ja ei tule epämukava olo, ni se vois olla ratkaisu... :) ..eli siis jos tuosta hermopinteestä selviit :( kuulostaa kyl todella ikävältä!! Meinasitko yrittää käydä jossakin hierotuttamassa sitä?

BF & poitsu 38+0 POKS :)
 
Jopas se viikko taas meni nopeesti!!!

Nopeat päivitykset:

Maanantai: 1. harjoitus= 27,5cm (~8,75cm), 2. harjoitus= 28,1cm (9 cm ylitetty millillä :p)

Tiistai: 1. harjoitus= 28cm (9cm), 2. harjoitus= 28,4cm (~9,1cm)

Keskiviikko: 1. harjoitus= 28,2cm (~9cm), 2. harjoitus= 28,4cm (~9,1cm)

Nyt sitä verta sitten tulee joka ikinen harjoitus kerta, 1. kerralla aina eniten...ajattelin, kun kerta editystä on tullut näin hyvin ja tavoitteet ihan lähellä, niin jatkan harjoituksia vain joka toinen päivä, jos vain edistyn!!

Perjantai: 1. harjoitus= 28,7cm (~9,2cm, wau näin iso ero jo 1. harjoituksessa verrattuna keskiviikon viimeiseen harjoitukseen!!), 2. harjoitus= HUIKEAT 29,3cm, joka on noin 9,3-9,4cm haljaisijalta :p jeejee!

Viikonloppuna ei huvittanut ollenkaan treenata, joten vähän jännitti tänään treenata...

Maanantai/tänään: 1. harjoitus= 27,9cm (mm alle 9cm, voi ei mikä takapakki, kauhistuin jo että tässäkö tää nyt oli, mutta...), 2. harjoitus= 29,3cm, eli sama kuin perjantain huipputulos :p eli ONNEKSI takapakkia ei ollutkaan tullut..se on vaan se 1. harkka kerta aina kun vähän kiristää näköjään enemmän ja on vähän niin kuin alkulämmittelyä :D harmi vaan, ettei synnytyksessä sitten ole mitään alkulämmittelyä :D Noh, ei se mitään, kun näillä tuloksilla mieli on jo oikein luottavainen :p

BF & poitsu 39+0 POKSPOKS, viikko laskettuun :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä