Epävarmuus uudessa suhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kielikäännös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kielikäännös

Vieras
Olen ollut pitkään sinkkuna ja nyt olen tavannut unelmieni miehen. Emme ole tapailleet kovinkaan kauaa, mutta ajattelen häntä silti koko ajan.

Mutta niin, PELOTTAA aivan vietävästi. Sen takia taas käyttäydyn epävarmasti ja se aiheuttaa ihan turhia konflikteja. Miten pääsisin eroon tästä epävarmuudesta?

Kun näemme mies käyttäytyy todella ihanasti ja vaikuttaa todella ihastuneelta. Esimerkiksi kun viimeksi nukuimme samassa sängyssä huomasin että hän vain katseli nukkumistani ihastuneen näköisenä, ja kun avasin silmäni niin hän äkkiä käänsi katseensa muualle. Kuitenkin kun otan häneen tapaamisten välillä yhteyttä hän vastaa yhdellä sanalla ja tuntuu olevan todella haluton keskustelemaan tai sopimaan uudesta tapaamisesta? Mikä on vialla?

Ahdistaa kun minua ahdistaa, pelkään että mokaan kaiken omalla hölmöilylläni. Viimeksi eilen suutuin hänelle (koska hän käyttäytyy niin välinpitämättömästi) ja hän sanoi ettei se tarkoita mitään.

Häh?! En tajua! Voitteko kääntää tämän käytöksen miehestä naiseksi?

Seuraava käännös.

Jospa mieskin pelkää mokaavansa. Kun ei yritä liikaa, niin ei voi mokata. Kun on vähäsanainen, niin muistaa helpommin mitä on sanonut, eikä vastaa seuraavaan kysymykseen ristiriitaisesti.

Kaikki ihmiset eivät esitä mielipiteitään heti. Ensin pitää saada jollainlailla selville toisen mielipide, johon voi omansa sovittaa.

Hän ei halua menettää teitä omalla mielipiteellään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Seuraava käännös.

Jospa mieskin pelkää mokaavansa. Kun ei yritä liikaa, niin ei voi mokata. Kun on vähäsanainen, niin muistaa helpommin mitä on sanonut, eikä vastaa seuraavaan kysymykseen ristiriitaisesti.

Kaikki ihmiset eivät esitä mielipiteitään heti. Ensin pitää saada jollainlailla selville toisen mielipide, johon voi omansa sovittaa.

Hän ei halua menettää teitä omalla mielipiteellään.

No mutta outoa ettei hän halua sopia uutta tapaamista (tosin edellisestä tapaamisesta on tänään kulunut viikko, onko liian nopeaa?).

On outoa.Koska olette jo päässeet saman vällyn alle ja olet yllättänyt hänet sinua tuijottamasta ja sitten hän kääntää päänsä pois,joku ei nyt natsaa.Minulle tuollainen käyttäytyminen on outoa.Jos haluaa olla,sitten on,jos ei,silloin tollainen käyttäytyminen voisi olla ymmärrettävää.Hän arvioi sinua kun olit simmulit kiinni.Kun avasit silmäsi,hän käänsi katseensa pois.Johtopäätös,hän ei halunnut enempää katsoa sinua.Sillä selvä.Rakastunut mies jaksaisi katsoa rakastamaansa naista ja päinvastoin.Tämä mies teki analyysin sinusta ja käänsi päänsä pois koska ei halunnut joutua mihinkään kuulusteluun noi äkkisiltään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kielikäännös:
Kuitenkin kun otan häneen tapaamisten välillä yhteyttä hän vastaa yhdellä sanalla ja tuntuu olevan todella haluton keskustelemaan tai sopimaan uudesta tapaamisesta? Mikä on vialla?

On naimisissa ja vaimo kuuntelee vieressä? Monelta mieheltä tämmöinen pikkuasia unohtuu kertoa....

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm......:
Alkuperäinen kirjoittaja Kielikäännös:
Kuitenkin kun otan häneen tapaamisten välillä yhteyttä hän vastaa yhdellä sanalla ja tuntuu olevan todella haluton keskustelemaan tai sopimaan uudesta tapaamisesta? Mikä on vialla?
On naimisissa ja vaimo kuuntelee vieressä? Monelta mieheltä tämmöinen pikkuasia unohtuu kertoa....

A) Aivan tai sitten ei ole naimisissa mutta vehtaa useamman kanssa. Ei voi sopia mitään ennakkoon kunnolla... Koska on muuta velvoitetta.

tai

B) Teillä on seksisuhde, mies ei ole kiinnostunut muuten. Säätää tapaamiset viime tingassa tarpeiden mukaan.

Oikeasti kiinnostuneelle miehelle ei ole järin hankalaa keskustella muuten vain ja hän tosiaan haluaa nähdä sinut.

Jos tyyppi olisi rakastunut tai edes ihastunut, niin kyllä hän haluaisi nähdä HIEMAN useammin kuin kerran viikossa... (tai nythän hän ei viikon jälkeen vielä edes ole valmis tapaamaan uudestaan). Eli tulkinta on "he's just not that into you", eli ikävä kyllä hän ei vaan tykkää sinusta tarpeeksi. Voi toki tykätä jonkin verran tai ainakin haluta seksuaalisesti, mutta ei tarpeeksi parisuhteeseen.

Selityksiä on monia...

A) Hän on varattu, eikä voi puhua puolison/kavereiden/työkavereiden kuullen toisen naisen kanssa. Siksi hän ei myöskään voi sopia tapaamisaikoja kovin usein.

B) Hän on ujo, eli ei halua paljastaa ihastumistaan. Hän ei ehkä kehtaa muiden kuullen puhelimessa leperrellä, tai sitten ei edes ole koskaan "oppinut" siihen - eivät kaikki halua lörpötellä, jos ei ole mitään varsinaista asiaa. Lyhyet napakat vastaukset riittävät aika monille miehille.

c) Hän ei ole yhtä ihastunut kuin sinä/haluaa lähinnä seksiä.

D) jokin muu syy. Kannattaisiko puhua tästä hänelle, eikä meille? Häntä voi myös säikäyttää omituinen skitsoilusi (jos suutut yhtäkkiä yllättäen, ilman että hänelle ikinä oikein selviää, mikä sinua ärsyttää - miehet eivät tajua naisille päivänselviä ärsytyksen aiheita useinkaan).

Asiaa valottaisi enemmän, jos kertoisit vähän suuntaa, miten vanhoja olette ja miten kauan olette olleet yhdessä, sekä miten vakavaa seurustelunne mielestäsi on.

Omalla miehelläni oli salasuhde toisen naisen kanssa. Muistan kuinka tämä nainen välillä soitteli miehelle esim kun olimme autolla liikenteessä. Mies ei voinut puhua oikein mitään, vastaili vaan yksikantaan ja puhelu loppui aina lyhyeen. Silloin alkoi omat hälytyskelloni kilkattaa.

Tuo nainen oli ollut ilmeisesti kovastikin ihastunut ja halusi tavata usein ja muuttaa heti yhteen mieheni kanssa, joka oli vissiin antanut ymmärtää, että on itsekin samaa mieltä. Kävi sitten paneskelemassa sitä välillä. Kun sain tietää asiasta, homma loppui kun seinään. Miestä ei enää kiinnostanutkaan se kodin leikkiminen sen toisen kanssa;)

Suhtaudu aina varauksella uusiin miestuttavuuksiin. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Pelimiehiä on ja paljon.

eevielina on oikeassa, hänen tekstissä on ne kaikki olennaiset mitkä tulevat kysymykseen.

Ikävä kyllä veikkaan että hänellä on menossa jotain muutakin, mistä sinun ei pidä tietää, siis hänen mielestään.

Hän ei ole naimisissa eikä seurustele :). En sitten tiedä jos on jotain toista viritystä toisaalla.

Olen 27- hän 30-vuotias. Voi tietysti olla että hän vain haluaa olla paljon omissa oloissaan, mene ja tiedä. Aina kun näemme (mikä on aika harvoin) hän puhuu siihen malliin kuin tämä olisi vakavaa ja tekee esim. lomasuunnitelmia. Mistään ei tietenkään koskaan tule mitään. Noh en tiedä, ehkä olen sitten helppoa piparia silloin kun siltä tuntuu.

Ahdistavaa kun ei voi luottaa vaan pitää pohtia ja miettiä :).

Nuo lyhyet puhelinkommentit eivät minua häiritsisi, mutta se, että näette n. kerran viikossa tai harvemmin (asutteko kuitenkin samalla paikkakunnalla?) on hieman outoa. Tai ehkä olen itse vain deittaillut jotenkin "kiihkeämmin", ei olisi tullut mieleenkään lähteä omaan kotiin nukkumaan arki-iltaisinkaan, jos kullan luona voi olla ja toisinpäin.

Mies voi olla vain todella tottunut sinkkuuteen, eikä osaa kaivata seuraasi jatkuvasti. Tuskin se sinällään on vaarallista. Mutta siinä vaiheessa, kun sinä kaipaisit tiiviimpää yhteydenpitoa (eli nyt?) eikä mies puolestaan halua, voi tulla ongelmia. Jaksatko odotella, että hänen seurantarpeensa muuttuu? Vai muuttuuko koskaan, eli olisiko hän ollenkaan kiinnostunut esim. muuttamaan yhteen joskus? Tietysti jos olette tapailleet vasta joitain viikkoja, tuskin kannattaa tuota murehtia.

Vaikea uskoa, että olisit vain helppoa piparia. Tai siis mies tuskin kuitenkaan ajattelee noin suoraviivaisesti/törkeästi. Ehkä hän vain ajattelee, että seurustelun kuuluu olla sellaista: paljon omaa aikaa, kavereiden kanssa oloa tms., ja silloin tällöin, etenkin jos tekee mieli hellyyttä tai seksiä, vietetään aikaa tyttöystävän kanssa. Eli tyttöystävä ei ehkä hänelle ole kuten kaveri, jota nähdään lähes päivittäin.

No olemme kyllä tapailleet uudestaan vasta ihan vähän aikaa. Meillä oli katkos tapailussa kun miestä ahdisti, mutta tuli kuulemma niin ikävä että halusi aloittaa uudestaan.

Nyt kai sitten hypin seinille kun pelkään että se katoaa taas...

"Ahdistaa" = "En ole sinusta tarpeeksi kiinnostunut, pelkään että kävelen paremman naisen ohitse jos sinä roikut käsipuolessa"
"Ikävä" = "En löytänyt tähän väliin ketään parempaakaan, pildeäkin tekisi mieli, kai se tuo yksi on parempi kuin ei ketään"

Ei millään pahalla, mutta sinun ikäisesi naisen pitäisi jo osata itsekin tulkita nuo viestit. Helpointa tällaisissa tapauksissa on kysyä itseltään: "jos mies olisi minuun rakastunut, käyttäytyisikö hän noin?". Toinen mitä naisten pitäisi oppia, on lakata keksimästä tekosyitä miehen puolesta (tyyliin "hänellä on stressiä/kiireitä/tms"). Pyh, jos mies on a) rakastunut ja b) valmis suhteeseen, ei noilla ns. esteillä ole väliä. Jos hän ei ole rakastunut eikä/tai valmis suhteeseen, niin miksi roikkua moisessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Käännös:
"Ahdistaa" = "En ole sinusta tarpeeksi kiinnostunut, pelkään että kävelen paremman naisen ohitse jos sinä roikut käsipuolessa"
"Ikävä" = "En löytänyt tähän väliin ketään parempaakaan, pildeäkin tekisi mieli, kai se tuo yksi on parempi kuin ei ketään"

Ei millään pahalla, mutta sinun ikäisesi naisen pitäisi jo osata itsekin tulkita nuo viestit. Helpointa tällaisissa tapauksissa on kysyä itseltään: "jos mies olisi minuun rakastunut, käyttäytyisikö hän noin?". Toinen mitä naisten pitäisi oppia, on lakata keksimästä tekosyitä miehen puolesta (tyyliin "hänellä on stressiä/kiireitä/tms"). Pyh, jos mies on a) rakastunut ja b) valmis suhteeseen, ei noilla ns. esteillä ole väliä. Jos hän ei ole rakastunut eikä/tai valmis suhteeseen, niin miksi roikkua moisessa?

Ai minun ikäseni naisen tulisi jo osata tulkita miestä? Ei kai niitä osaa tulkita edes 80-vuotiaana :D.

Uskon että tämä tapaukseni on vain ahdistunut mahdollisesta suhteen aloituksesta, vaikka hänellä onkin tunteita minua kohtaan. On kysellyt kuinka paljon suhteen aikana minun mielestäni voi mennä omien halujensa mukaan? Tämä on ihan ok, koska en itsekään halua muuttua kotinyhveröksi heti kun alan seurustelemaan.

Välillä kai rakastunut/ ihastunut mies voi käyttäytyä aika urvelosti? Se onko hän valmis suhteeseen, onkin jo sitten toinen juttu. Mutta kai jos toisesta tykkää niin on valmis vähän odottelemaan eikä heti ole esittämässä vaatimuksia?

Haluan odottaa, mutta olen siinä aika huono ja kärsimätön :D. Pitäisi kai kysyä suoraan että onko siinä odottamisessa edes mitään mieltä... Huoh.

Ja olen kyllä huono tulkitsemaan miehiä, myönnän sen heti. Mutta jos on saanut aina pelkkää paskaa niskaan niin eipä sitä omiin tuntemuksiin oikein uskallakaan luottaa.

viimeinen virhe on alkaa tulkitsemaan yhtään mitään. Teot puhuu enemmän kuin tuhat sanaa. Jos hänelle on tärkeetä, hän vääntää tärkeät asiat sulle vaikka kettingistä jos niikseen tulee ja vielä varmistaa että ymmärsit oikein. Ei tarvitse tulkita mitään. Eikä ymmärtää toisen omituisuuksia, hän selittäisi ne sinulle jo etukäteen, jos olis tärkeetä. Käyttäytyisikö hän niin kiun nyt, jos olisit hänelle todella tärkeä? Mieti sitä.

Ole kiltti ja arvosta itseäsi, kun hän ei kerta sitä tee. Pitää itsestään selvänä ja samalla pilaa hommaa minkä ehtii.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:
Ai minun ikäseni naisen tulisi jo osata tulkita miestä? Ei kai niitä osaa tulkita edes 80-vuotiaana :D.
Eikä ikinä opikaan, jos jatkaa tuolla selittelylinjalla. Ei millään pahalla, mutta sitähän sinä koko ajan teet - selittelet miehen puolesta, etkä suostu näkemään totuutta (toki on hinttusen pieni mahdollisuus että juuri tuo mies käyttäytyy rakastuneena siten kuin ei haluaisi suhdetta kanssasi, mutta epäilen).
Uskon että tämä tapaukseni on vain ahdistunut mahdollisesta suhteen aloituksesta, vaikka hänellä onkin tunteita minua kohtaan.
Voi toki olla tunteita, mutta onko tarpeeksi? Riittääkö sinulle tunteet, joiden vuoksi mies viitsii tavata sinua muutaman viikon välein, ja vastailee viesteihin väsyneesti? Jos riittää, miksi kirjoitat täällä?
Välillä kai rakastunut/ ihastunut mies voi käyttäytyä aika urvelosti? Se onko hän valmis suhteeseen, onkin jo sitten toinen juttu. Mutta kai jos toisesta tykkää niin on valmis vähän odottelemaan eikä heti ole esittämässä vaatimuksia?
Urvelosti kyllä, välinpitämättömästi tai muuten kuvailemallasi tavalla ei. Mies ei kuitenkaan ole enää 16w, jonka pitäisi kavereille esittää ettei hän mistään tytöistä välitä, yök sentäs. Mikä saa sinut ajattelemaan, ettet ole sen arvoinen, että ansaitsisit mieheltä selkeän vastauksen suhteenne ja hänen tunteidensa tilasta? Pelkäätkö, että mies säikähtää ja taas ahdistuu? Etkö ansaitse kumppania, joka ei noin pienistä hätkähdä?
Ja olen kyllä huono tulkitsemaan miehiä, myönnän sen heti. Mutta jos on saanut aina pelkkää paskaa niskaan niin eipä sitä omiin tuntemuksiin oikein uskallakaan luottaa.
Paskaa saa niskaan tasan niin kauan, kuin suostuu seisomaan paskasadekuuron alla. Sitä sinä teet nytkin.

"tekee esim. lomasuunnitelmia joista ei tietenkään tule mitään" vai miten se nyt meni.

Yksi tuttava nainen, jonka elämänhallinta on melko kehnoa ja sairastaakin kai jos sun mitä kaksisuuntaisia ym puhuu aina tulevaisuudesta sitä ja tätä. Mikään ei koskaan toteudu, kaikki ovat jo oppineet ohittamaan jutut tuulen huminana. Hän puhuu sen, minkä toivoisi olevan totta, ja uskoo siihen itsekin, mutta hetken päästä on jo taas unohtanut koko jutut ja suoltaa seuraavia. Jossain vaiheessa rengas on kierretty ja sama juttu tulee taas kohdalle, mutta ei niihin todellisuutta rakenneta silläkään kierroksella. Ilman mitään sairauksiakin monella on noin: puhuu sen mitä toivoisi, muttei missään nimessä ota riskiä elämän muuttumisesta tai epävarmasta heilahduksesta joksikin uudeksi oudoksi hallitsemattomaksi - siis vain päiväunia...

todellisuudentajun puutetta omista mahdollisuuksista. Tässä todellisuudessa ei sitten eläkään juuri mitenkään, ainakaan se tuttavani - hakusessa ihan muut hommat. Ehkä miehelläsikin on niin: hänellä on muita ongelmia, ja olet nyt elämässä vain sivujuonne.

ne puheet ovat vain sinun rauhoitteluasi jollain tulevalla, kun ei tätä päivää selvitä, keino ohittaa koko jotenkin hankala touhu menettämättä sitä täysin. Kuin ajatus dieetistä ensi vuonna - ei tarvitse tuntea huonoutta tänä vuonna, kun kerran varmasti alkaa sen dieetin ensi vuonna...

No joo, päätin jättää koko miehen omaan arvoonsa.

Lähetin hänelle tänään viestin että haluaisin nähdä viikonloppuna, mutta hänellä on esteitä. Kysyin että mitäs sen jälkeen, huvittaisiko nähdä sitten niin mies ei vastaa enää mitään.

Päätin että en enää jaksa tuollaista ja sovin treffit uuden miehen kanssa viikonlopuksi. En kyllä tosin aio mainita asiasta tälle edelliselle mitään, ei hänkään tunnu ottavan minun tunteitani huomioon.

Haluan tuntea oloni halutuksi, nyt tuntuu siltä että kaikki viestini vain ärsyttävät kyseistä sulhoa. Paha mieli :(. Tykkään siitä tyhmästä idiootista.

Teit mielestäni viisaasti, kun päätit jättää miehen omaan arvoonsa. Uutta matoa vaan koukkuun, niin sitä pitää.

Olen itsekin joskus aikani kärvistellyt suhteessa, jossa olen miettinyt ja yrittänyt keksiä järkeviä syitä, miksi mies ei soita. Varmasti työkiireitä, tekee jotain muuta todella tärkeää ja soittaa sen jälkeen jne. jne. Totuus on kuitenkin, että jos olet miehelle tärkeä, hänellä on aina sen verran aikaa, että ottaa yhteyttä.

Olen seurustellut nyt puoli vuotta (kerrankin) kunnon miehen kanssa, jolle olen oikeasti tärkeä. Näen sen hänen käytöksestään ja myös sanoistaan ja teoistaan. Meillä on jonkin verran välimatkaa, mutta hän ottaa joka päivä yhteyttä ainakin kerran. Juuri jokin aika sitten sanoi, että yrittää tarkoituksella töiden jälkeen viivytellä edes jonkin aikaa ennen kuin soittaa, ettei vaikuttaisi liian innokkaalta. Koko ajan tekisi kuulemma mieli soittaa.

Sinäkin huomaat eron sitten, kun löydät jonkun, jolle olet se kaikkein tärkein. Tsemppiä!

Yhteistyössä