Epävarma tulevaisuus ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton

Vieras
Hei
Tutustuin töissä naimisissa olevaan mieheen. Me rakastuimme ja mies muutti kanssasi asumaan. Nyt meillä on ihana poika-vauva.

Mutta mies on liian paljon kiinni vielä entisessä elämässään. Ei ole auttanut puhuminen, eikä uhkailu. Pelkään että tämä särkee minut kokonaan. Hän pomppaa heti ja on valmiina entiselleen kun hän soittaa ja pyytää vaihtamaan vaikka renkaat autoonsa. Haluaisin että entinen jo irrottaisi otteen, mutta uskon että tahallaan pitää mieheni pois minulta.

Olen miettinyt että kannattaisi varmaan muuttaa kokonaan pois ja aloittaa elämä jossain toisaalla. Mutta tätä miestä olen rakastanut jo pitkään ja onneni täyttyi kun hän vihdoinkin huomasi minut. Mutta taidan maksaa liian kovaa hintaa tällä hetkellä. Taidan tehdä itsestäni narrin pahimman kerran.

Siinäpä sitä tulikin kaikille toisille naisille ja muille salarakkaille. Kun ottaa vieraissa virkistyjän, saa ylensä vieraissa virkistyjän.

Ps. Ei se ex-vaimo tahallaan pidä miestäsi poissa sinulta. Miehesi tekee sen ihan itse.

Takaisin meni ja lujaa entisensä luo tilaisuuden tullen. Sitten vain ilmoitti, että näin on käynyt. Tosin mun tapauksessa ei ollut kyse mistään suhteen rikkomisesta, se oli jo loppu, kun me aloitettiin.

Oletkohan vielä vauvan jälkeen vähän alamaissa ja väsynyt? Pelkäät varjoja? Sinun tulisi saada jostain tukea itsellesi ja puhua kaikista epävarmuus- ja pelkoasioistasi myös miehesi kanssa, ei hän osaa lukea ajatuksiasi. Jos hän on luonteeltaan kiltti ja auttavainen, syyllisyyskin ehkä vaivaa exään päin, niin hän korvaa vielä jotain auttamalla. Ex osaa puolestaan käyttää tätä ominaisuutta hyväkseen.

Jotkut eivät osaa päästää irti ja antaa toiselle myös henkistä vapautta. He vaativat aina vain hintaa kokemastaan ""vääryydestä"".
Jos puhumisenne on ollut uhkaussävytteistä ja vaativaa, se ei tuota toivottua tulosta, koska tuntuu pakottamiselta. Jos entiseen elämään liittyy myös lapsia, ei siitä edes voi kokonaan irrota, sillä lapsilla on aina oikeus vanhempiinsa, niin myös sinun lapsellasi, vaikka vanhemmat eroaisivatkin.

Lasten vuoksi ainakin miehellä on huono omatunto, hänestähän kodin rikkoontuminen johtuu ja heidän vuokseen mies ainakin auttaa herkästi. Hän ei halua lastensa kärsivän ja yrittää lievittää sitä kykynsä mukaan.

Kahden tulen välissä on pirullista elää. Kaksi naista vaatii ja moittii, kiristää. Mieti, olisiko sinulla henkistä kanttia helpottaa häntä, luottaa ja rakkaudella tehdä elämä teille molemmille helpommaksi. Mustasukkaisuudesta pitää kasvattaa itsensä ulos. Se tapahtuu itseluottamuksen kautta. Alkuun voisit saada apua vaikka perheneuvolasta. Älä mieti yksin, pienestäkin kasvaa silloin jättiläinen.