Epätoivo iskee.. Tulenkohan koskaan raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävain....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävain....

Vieras
Ollaan yritetty lasta nyt noin 11kk verran, eli kohta on vuosi mittarissa. Tiedän, monien mittapuussa se ei ole lähes mitään.

En ole käynyt lääkärissä vielä tutkimuksissa. E-pillereiden lopettamisen jälkeen (lopetin ne yli vuosi sitten) kuukautiset eivät ole olleet säännölliset, joka toinen kierto on venynyt todella pitkäksi, ja taasen joka toinen kierto on jäänyt tavallista lyhyemmäksi.
Olen ollut raskaana, tosin tämä oli teinivuosinani, joka päättyi aborttiin.
Joten ainakin kerran olen onnistunut raskautumaan.

Tätä mä pelkäsinkin, että nyt kun sitä eniten haluaa niin ei varmasti tärppää.

Ja viikko sitten hyvä ystäväni kertoi olevansa raskaana. Se tuntui niin pahalta vaikka eihän se pitäisi olla minulta pois jos ystäväni raskautuu.
On vaan niin vaikeaa kun "joutuu" kuuntelemaan lähes päivittäin sitä vauva höpinää kun itse toivois niin valtavasti olevan samassa tilanteessa. :(

Nyt on kaks edellistä kiertoa ollut 23 päivää pitkä, eli näinköhän ois vähän tasoittumassa, mutta eikö tuo ole liian lyhyt kierto??!

Aluksi asennoiduinkin siihen että tässä projektissa saattaa mennäkin se vuosi, jos ei enemmänkin, johtuen pillereiden lopettamisesta ja epäsäännöllisistä kuukautisista, ja oletin että se on ihan normaalia että pillerit toden todella sekoittaa kroppaa.
Mutta tottakai tässä on lääkäriin mentävä ennemmin tai myöhemmin jos mitään ei kuulu. Pientä toivoa antoi se että kaksi viimeisintä kiertoa jäi lyhyeksi, eikä venynyt loputtomiin.
Toinen asia onkin sitten se että onnistuuko 23 päivän mittaisesta kierrosta raskautumaan?

Minulla meni noin kaksi vuotta e-pillereiden lopettamisen jälkeen ennen kuin kierto tasaantui ja tulin raskaaksi. En siis mennyt lääkäriin, nuori olin ("aikaa vielä"). Tosiaan olisin ihan kohta mennyt. Kaksi seuraavaa raskautumista tapahtuivatkin sitten heti kun "lupa annettiin".

Vuoden kotiyrittämisen jälkeen voi mennä lääkäriin. Ei kuulosta yhtään pahalta tuo sinun tilanne, kyllä te varmasti avun saatte ja jossain vaiheessa onnistutte! :)

Epäsäännöllinen kierto kielii hormooni ongelmista! Voit saada avun todella nopeaa lääkärin kautta :) Tuskin ovuloit kun kierrot nuon heittelee.. voisiko sinulla olla PCO? Gyne voi määrätä sopivia "aloitus lääkkeitä" ennen varsinaisiin hoitihin menoa :)

Yhteistyössä